S1000RR Deel 7

Gewoon genieten! en zet wat vast geld opzij.. je bent binnenkort verslaafd aan een fucking dure hobby.

Waar ga je rijden?
Kijk maar even naar haar kanaal, die heeft ervaring zat.
Ken Lotte ook al iets van vijftien jaar (toen nog uit Winkel). Het is een diehard. :}


138k abonnees. :}
 
Goedemiddag,
Ik lees al een tijdje mee, maar ben zelf ook van plan deze zomer mijn eerste circuit dag te doen, alleen weet ik met mijn korte akrapovic systeem iets te luid is :)

Heeft er iemand ervaring met het gebruik van de originele demper maar zonder Katalysator?

Volgens mij zit de s1000rr af fabriek al tegen het db limiet aan.
 
Goedemiddag,
Ik lees al een tijdje mee, maar ben zelf ook van plan deze zomer mijn eerste circuit dag te doen, alleen weet ik met mijn korte akrapovic systeem iets te luid is :)

Heeft er iemand ervaring met het gebruik van de originele demper maar zonder Katalysator?

Volgens mij zit de s1000rr af fabriek al tegen het db limiet aan.

ik heb de korte demper en akra bochten. 127 Db bij 6000 tpm. ik denk niet dat ze op het circuit hier blij mee zullen zijn
20200228_141306.jpg
 
Goedemiddag,
Ik lees al een tijdje mee, maar ben zelf ook van plan deze zomer mijn eerste circuit dag te doen, alleen weet ik met mijn korte akrapovic systeem iets te luid is :)

Heeft er iemand ervaring met het gebruik van de originele demper maar zonder Katalysator?

Volgens mij zit de s1000rr af fabriek al tegen het db limiet aan.

Ik reed op Assen met volledig titanium met korte demper van Arrow. Zonder dB 109 en met 103. Nergens last van gehad
 
Het is wel een risico dat je dag naar de knoppen gaat.
Ik heb wel eens iemand huiswaarts zien gaan na de eerste sessie.
Die was er na twee rondjes al uitgehaald. :)
 
Afvallen. :+

Welke datum?
Hier 29 juni... Maar dinsdag hoor ik ook nog nieuwe data via de club. Die gaan eerst vergaderen over het implementeren van de Corona maatregelen. Daar zou ik eerst 15 mei al rijden..
Met de Mac is het nog heel onzeker maar inderdaad gaan we woensdag hierover vergaderen.
Alle maatregelen die we moeten treffen zoals voorinschrijving en extra kosten die we moeten maken maken de keuze het te organiseren er niet makkelijker op.
Ik ga trouwens 26 juni op Zandvoort rijden
 
Op Assen hebben we een dynamische meting. Dus als je niet voor je ronde tijden gaat, kun je even je gas dichtdoen op dat punt. Anders moet je echt iets aan je db ‘s doen. Zwarte vlag heb je zo
 
In juni voor het eerst met de s1000 op het circuit! 😰spannend......
Mensen nog tips?
Welke organisatie/circuit/groep/banden?
Ga je op de motor of gaat die op de aanhanger?
Genoeg vragen terug dus voordat we hier wat zinnigs op kunnen zeggen. :P

Neem in ieder geval genoeg te eten en drinken mee.
Een bandenspanning meter en pompje, leren pak met (liefst losse) rugprotector.
Rust goed uit.

Kijk wat filmpjes om het circuit alvast een beetje te verkennen (en in het geval van Zandvoort bij voorkeur alleen van dit jaar).
In de langzamere groepen rij je lekker achter de Marshall. No stress. :t 😊

Nieuw filmpje CPZ. :9

 
Laatst bewerkt:
Tijdens een heerlijke rit gisteren bleef na de eerste stop de motor ratelen. Normaal is dit alleen een paar seconden na het starten (kettingspanner). Tijdens het rijden had de motor geen vermogen meer. Het was alsof ik een aanhanger met 5 ton aan het trekken was. Iets later weer gestopt en daarna was de ratel weg en het vermogen terug.

Is dit alleen de kettingspanner die vervangen moet worden of word het een compleet nieuwe distributie?

Ik heb de motor ook uitgelezen op fouten maar die had ie niet
 
Tijdens een heerlijke rit gisteren bleef na de eerste stop de motor ratelen. Normaal is dit alleen een paar seconden na het starten (kettingspanner). Tijdens het rijden had de motor geen vermogen meer. Het was alsof ik een aanhanger met 5 ton aan het trekken was. Iets later weer gestopt en daarna was de ratel weg en het vermogen terug.

Is dit alleen de kettingspanner die vervangen moet worden of word het een compleet nieuwe distributie?

Ik heb de motor ook uitgelezen op fouten maar die had ie niet
Met een beetje pech moet alles van de distributie vervangen worden,reken op hoge kosten,en ook de nokkenassen
en slepers kunnen aan vervanging toe zijn,reken dan maar op heel hoge kosten,ergens hier in dit topic staat daar genoeg ellende over.
Hoe dan ook zou er niet mee door blijven rijden en dit zo snel mogelijk laten controleren.
 
Laatst bewerkt:
Tijdens een heerlijke rit gisteren bleef na de eerste stop de motor ratelen. Normaal is dit alleen een paar seconden na het starten (kettingspanner). Tijdens het rijden had de motor geen vermogen meer. Het was alsof ik een aanhanger met 5 ton aan het trekken was. Iets later weer gestopt en daarna was de ratel weg en het vermogen terug.

Is dit alleen de kettingspanner die vervangen moet worden of word het een compleet nieuwe distributie?

Ik heb de motor ook uitgelezen op fouten maar die had ie niet
hangt er vanaf of het versleten is..
 
Ik dacht misschien is de rek van de ketting te meter met verdraaien van de motor ofzoiets... 🙈
Hoe dan ook een ratel is nooit goed er is dus iets niet in orde,en gezien wat het verleden bij deze
modellen laat zien een reden om er zo snel mogelijk naar te laten kijken,want gaat het helemaal mis heb je
mega motorschade,zeker de combinatie ratel en vermogensverlies is iets wat de alarmbellen doet luiden.
Als het mijn motor was zou ik er geen meter meer mee rijden en de motor naar de dealer brengen.
 
Laatst bewerkt:
Kijk maar even naar haar kanaal, die heeft ervaring zat.
Ken Lotte ook al iets van vijftien jaar (toen nog uit Winkel). Het is een diehard. :}


138k abonnees. :}
ah, ik heb haar afgelopen jaar een keer zien lopen op Assen.. ik herinner me nog dat ik dacht “wtf is TWAAP” (stond op haar pak). Klein wereldje!
 
Laatst bewerkt:
Welke organisatie/circuit/groep/banden?
Ga je op de motor of gaat die op de aanhanger?
Genoeg vragen terug dus voordat we hier wat zinnigs op kunnen zeggen. :P

Neem in ieder geval genoeg te eten en drinken mee.
Een bandenspanning meter en pompje, leren pak met (liefst losse) rugprotector.
Rust goed uit.

Kijk wat filmpjes om het circuit alvast een beetje te verkennen (en in het geval van Zandvoort bij voorkeur alleen van dit jaar).
In de langzamere groepen rij je lekker achter de Marshall. No stress. :t 😊

Nieuw filmpje CPZ. :9

Rijden ze de chicane voor scheivlak niet meer? Is dat bij alle organisaties zo?
 
Rijden ze de chicane voor scheivlak niet meer? Is dat bij alle organisaties zo?
Ik denk alleen bij dit filmpje.. maar we zullen zien de eerste circuitdag.
Het wordt in ieder geval wel altijd uitgelegd bij de briefing. :)


Ik moet zelf nog ff goed kijken. :+
 
Laatst bewerkt:
Welke organisatie/circuit/groep/banden?
Ga je op de motor of gaat die op de aanhanger?
Genoeg vragen terug dus voordat we hier wat zinnigs op kunnen zeggen. :P

Neem in ieder geval genoeg te eten en drinken mee.
Een bandenspanning meter en pompje, leren pak met (liefst losse) rugprotector.
Rust goed uit.

Kijk wat filmpjes om het circuit alvast een beetje te verkennen (en in het geval van Zandvoort bij voorkeur alleen van dit jaar).
In de langzamere groepen rij je lekker achter de Marshall. No stress. :t 😊

Nieuw filmpje CPZ. :9

Geen chicane meer zie ik
 
Rijden ze de chicane voor scheivlak niet meer? Is dat bij alle organisaties zo?
Hahaha net gekruist onze reactie althans ik had hem nog niet in beeld gehad,
het viel mij ook al op dus en ik weet het nog niet hoe het bij ons (maczandvoort) gaat maar zou het wel lekker vinden zo
 
Hahaha net gekruist onze reactie althans ik had hem nog niet in beeld gehad,
het viel mij ook al op dus en ik weet het nog niet hoe het bij ons (maczandvoort) gaat maar zou het wel lekker vinden zo
Normaal zetten ze de pionnen neer omdat je anders veel te hard het Scheivlak in gaat.
Is wel een dingetje denk ik. :)
 
Laatst bewerkt:
Normaal zetten ze de pionnen neer omdat je anders veel te hard het Scheivlak in gaat.
Is wel een dingetjes denk ik. :)
Ja ik weet het ik zet ze daar zelf vaak neer en ik zet ze vaak net ff zo neer dat je meer moet afremmen dan bij msl maar weet nu niet wat het circuit wil dat we gaan doen maar dat horen we dan vanzelf wel.
Eerst maar eens woensdag vergaderen met de rest van het bestuur en dan weten we meer.
 
Ja ik weet het ik zet ze daar zelf vaak neer en ik zet ze vaak net ff zo neer dat je meer moet afremmen dan bij msl maar weet nu niet wat het circuit wil dat we gaan doen maar dat horen we dan vanzelf wel.
Eerst maar eens woensdag vergaderen met de rest van het bestuur en dan weten we meer.
Een beetje vroeg opstaan dan..
Ik ga wel uit van woensdagochtend vergaderen en woensdagmiddag dan rijden. _O- :+ ;)
 
Hi, it’s me again :) Heb eentje gezien, bj 2018 met 9xxx km gelopen voor 15k. Het gekke is dat er ook eentje te koop is met 12dkm voor dezelfde prijs, lijkt me dat 1 van de twee niet helemaal klopt. Beide geen import, beide bij de dealer te koop

Wat denken jullie als s1000 eigenaren
 
Terug
Bovenaan Onderaan