S1000RR Deel 7

Imitatie kuipdelen, goedkope aftermarket spiegels, geen garantie, niet heel fris qua alu delen zo te zien, beschadigde uitlaatdemper......... ik zou hier met een hele grote boog omheen lopen.

Of alle originele schadevrije delen zouden er nog bij moeten zitten en de complete onderhoudshistorie.
 
Mannen, bedankt voor de reacties.


Ik heb de motor gekocht. Blok was droog en klonk goed (ook koud). Alle uiteinden, stepjes enzovoorts waren netjes, frame was netjes. De prijs was gunstig, en welke fiets heeft er niet een keer gelegen? Veel mensen jokken toch een beetje bij de verkoop. Als het maar degelijk gemaakt word.

Dingen die niet goed waren: Lekke voorpootkeerring, schroefjes her en der (niet allemaal hetzelfde..), veel "foute" dingetjes, zoals goedkope immitatie spiegels, gouden stuurgewichtjes..

Nu heb ik een orgineel schakel/rempendaal gekocht en een zwarte set rem/schakelhendel. Ook alle schroefjes nabesteld in het zwart en de motor gaat voor een beurt. Proberen de motor weer wat orgineel te maken en op te poetsen. Al met al ben ik erg blij en dus een trotse s1000rr eigenaar.

Ik moet nog een zwarte seatcover bestellen en een pak plus helm opscharrelen, maargoed, winter komt eraan. Ik heb 6 jaar geen motor gereden.

Mijn verleden, GSXR 600 K5, GSXR 1000 K7, Aprilla RSV Mille, CBR500, Ducati 1098s. Waarom ik voor de BMW gekozen heb, heel simpel, ABS en Traction control. Eerste wilde ik weer voor het jeugdsentiment gaan, de GSXR 1000 k7, maar ABS is wel erg fijn. Daarnaast is de BMW wel echt een hele mooie fiets.

Nu heb ik wel wat in te lezen.. 7 hoofdstukjes. Ik woon trouwens op Texel, 34 jaar oud inmiddels.
 
Mannen, bedankt voor de reacties.


Ik heb de motor gekocht. Blok was droog en klonk goed (ook koud). Alle uiteinden, stepjes enzovoorts waren netjes, frame was netjes. De prijs was gunstig, en welke fiets heeft er niet een keer gelegen? Veel mensen jokken toch een beetje bij de verkoop. Als het maar degelijk gemaakt word.

Dingen die niet goed waren: Lekke voorpootkeerring, schroefjes her en der (niet allemaal hetzelfde..), veel "foute" dingetjes, zoals goedkope immitatie spiegels, gouden stuurgewichtjes..

Nu heb ik een orgineel schakel/rempendaal gekocht en een zwarte set rem/schakelhendel. Ook alle schroefjes nabesteld in het zwart en de motor gaat voor een beurt. Proberen de motor weer wat orgineel te maken en op te poetsen. Al met al ben ik erg blij en dus een trotse s1000rr eigenaar.

Ik moet nog een zwarte seatcover bestellen en een pak plus helm opscharrelen, maargoed, winter komt eraan. Ik heb 6 jaar geen motor gereden.

Mijn verleden, GSXR 600 K5, GSXR 1000 K7, Aprilla RSV Mille, CBR500, Ducati 1098s. Waarom ik voor de BMW gekozen heb, heel simpel, ABS en Traction control. Eerste wilde ik weer voor het jeugdsentiment gaan, de GSXR 1000 k7, maar ABS is wel erg fijn. Daarnaast is de BMW wel echt een hele mooie fiets.

Nu heb ik wel wat in te lezen.. 7 hoofdstukjes. Ik woon trouwens op Texel, 34 jaar oud inmiddels.
Gefeliciteerd met de aankoop, ik hoop dat er verder geen lijken uit de kast komen.
 
Mannen, bedankt voor de reacties.


Ik heb de motor gekocht. Blok was droog en klonk goed (ook koud). Alle uiteinden, stepjes enzovoorts waren netjes, frame was netjes. De prijs was gunstig, en welke fiets heeft er niet een keer gelegen? Veel mensen jokken toch een beetje bij de verkoop. Als het maar degelijk gemaakt word.

Dingen die niet goed waren: Lekke voorpootkeerring, schroefjes her en der (niet allemaal hetzelfde..), veel "foute" dingetjes, zoals goedkope immitatie spiegels, gouden stuurgewichtjes..

Nu heb ik een orgineel schakel/rempendaal gekocht en een zwarte set rem/schakelhendel. Ook alle schroefjes nabesteld in het zwart en de motor gaat voor een beurt. Proberen de motor weer wat orgineel te maken en op te poetsen. Al met al ben ik erg blij en dus een trotse s1000rr eigenaar.

Ik moet nog een zwarte seatcover bestellen en een pak plus helm opscharrelen, maargoed, winter komt eraan. Ik heb 6 jaar geen motor gereden.

Mijn verleden, GSXR 600 K5, GSXR 1000 K7, Aprilla RSV Mille, CBR500, Ducati 1098s. Waarom ik voor de BMW gekozen heb, heel simpel, ABS en Traction control. Eerste wilde ik weer voor het jeugdsentiment gaan, de GSXR 1000 k7, maar ABS is wel erg fijn. Daarnaast is de BMW wel echt een hele mooie fiets.

Nu heb ik wel wat in te lezen.. 7 hoofdstukjes. Ik woon trouwens op Texel, 34 jaar oud inmiddels.
stuuruitslagnokken ook niet beschadigd/gelast?
 
Iemand nog een mooie initiatief qua spiegels met geintregeerde knipperlichten voor het 2010 model?
 
wow, dit is echt de eerste keer dat de BMW niet wint....

Ik heb al meer tests gelezen waar de BMW niet bij wint hoor...

Het ligt allemaal zo dicht bij elkaar dat bandenkeus of aard van het circuit waarop getest wordt de doorslag geeft.

Plus de voorkeuren van de testrijders, de BMW is toegankelijk. De RSV4 en Panigale V4 veel extremer. De Honda tegenwoordig ook en de Suzuki, Kawasaki en Yamaha zijn weer totaal anders maar meer allround.
In deze klasse zijn er geen slechte motoren te koop.

In deze test hebben ze het over het zware sturen van de Aprilia, terwijl deze op Pirelli/Metzeler/Conti banden juist heel wendbaar is. Op Dunlops en Michelins voelt een RSV4 zich niet echt thuis.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al meer tests gelezen waar de BMW niet bij wint hoor...

Het ligt allemaal zo dicht bij elkaar dat bandenkeus of aard van het circuit waarop getest wordt de doorslag geeft.

Plus de voorkeuren van de testrijders, de BMW is toegankelijk. De RSV4 en Panigale V4 veel extremer. De Honda tegenwoordig ook en de Suzuki, Kawasaki en Yamaha zijn weer totaal anders maar meer allround.
In deze klasse zijn er geen slechte motoren te koop.

Ben ik zeker met je eens, momenteel zijn er geen slechte motoren. Wel vind ik de Bmw (niet omdat ik zelf bmw rij😂) de compleetste motor wat je voor het geld
Krijgt.
Voorkeur en smaak zal nu vooral de doorslaggevende factor zijn.
 
wow, dit is echt de eerste keer dat de BMW niet wint....
Een voorkant die zich niet helemaal lekker laat aanvoelen.....waarschijnlijk door een te lichte veer (=vaag). Deze wordt bij mij meteen vervangen door een 11.4 nM veer op maat door Rooske (Ohlins-goeroe). Zowel Sven (Ahnendorp) en Allard (Kerkhoven) vlogen met deze zwaardere veer (en DDC) over Spa. Good enough for me! Ik hou jullie wel op de hoogte!
 
Ik heb al meer tests gelezen waar de BMW niet bij wint hoor...

Het ligt allemaal zo dicht bij elkaar dat bandenkeus of aard van het circuit waarop getest wordt de doorslag geeft.

Plus de voorkeuren van de testrijders, de BMW is toegankelijk. De RSV4 en Panigale V4 veel extremer. De Honda tegenwoordig ook en de Suzuki, Kawasaki en Yamaha zijn weer totaal anders maar meer allround.
In deze klasse zijn er geen slechte motoren te koop.

In deze test hebben ze het over het zware sturen van de Aprilia, terwijl deze op Pirelli/Metzeler/Conti banden juist heel wendbaar is. Op Dunlops en Michelins voelt een RSV4 zich niet echt thuis.
Zeker waar echt slechte motoren zijn er niet meer maar gelukkig wel voorkeur van de berijders anders zou het zo eentonig worden op straat.
 
Ik ben nooit zo snel geweest met circuitrijden, maar toen we met een groepje waren en ik als derde op de grid stond bij MSL met een ZX-10R lag het natuurlijk aan de motor. Vervolgens kochten derden de opvolgende jaren ook zo'n snelle bike, maar werden ze langzamer op het circuit. 8)7

En nu met de BMW kan ik tenminste deze test er bij leggen.
Ik rij met een handicap. _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan