S1000RR Deel 7

Ik weet nu weer precies waarom ik nooit op Aliexpress kijk. Zullen er echt idioten zijn die dit op hun motor schroeven?
GP4-RX voor vijf tientjes??

Screenshot_2021-03-06-12-38-52-06_57e717c094f371a1dada6567a1123b99.jpg
 
Ik heb een probleem met de versnellingsbak van een s1000rr 2015/2016. Dit betreft een circuitmotor. Met een inrij sessie is dit waarschijnlijk op de testbank gebeurd. versnelling 1,2,3 werken gewoon. Ik krijg hem niet meer verder qua versnellingen. Verder geen gekke geluiden oid. Iemand tips/ ervaring ?
 
Ik heb hier nog een goede bak liggen, is van een vriend van me vr pr van hem is €250 maar volgens mij mag hij voor €200 weg.
 

Bijlagen

  • CF0616CB-B758-4FAE-BA5C-08600E482D3D.jpeg
    CF0616CB-B758-4FAE-BA5C-08600E482D3D.jpeg
    151 KB · Weergaven: 7
  • B3921950-FCBC-4270-9620-0390EA434B32.jpeg
    B3921950-FCBC-4270-9620-0390EA434B32.jpeg
    170,3 KB · Weergaven: 7
Nee dat niet, ik ben zelf niet echt van het sleutelen zeg maar. Het gaat er waarschijnlijk op neer komen dat ik hem moet weg brengen. Ik was vooral benieuwd ( voordat ik hem eventueel weg breng ) of mensen dit probleem herkennen bij de BMW of tips en trics of een MF lid die het probleem kent en voor een schappelijke(re) prijs zou willen onderzoeken / fixen etc.

Ik heb wel eens grepen dat de s1000rr een slappe veer op / achter de schakel as heeft. waardoor het pookje er soms niet goed in wil. Echter zou dat volgens mij niet passen bij 'mijn' kwaal qua symptonen
 
Ik heb hier nog een goede bak liggen, is van een vriend van me vr pr van hem is €250 maar volgens mij mag hij voor €200 weg.
ik had het berichtje gezien. Mocht het 'echt' een bak verhaal worden hou ik dat in de gaten. Als denk ik niet dat het van het oude model in het nieuwe model past maar daar kom ik dan wel snel genoeg achter.
 
Iemand hier toevallig een idee welk merk en type kuipruit dit is?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210307-174723_Facebook.jpg
    Screenshot_20210307-174723_Facebook.jpg
    91,7 KB · Weergaven: 19
  • Screenshot_20210307-174730_Facebook.jpg
    Screenshot_20210307-174730_Facebook.jpg
    123,2 KB · Weergaven: 18
  • Screenshot_20210307-174734_Facebook.jpg
    Screenshot_20210307-174734_Facebook.jpg
    101,3 KB · Weergaven: 17
Op S1000RR fora lees ik over een recall voor de S1000RR; het zou de coating van de kleppen betreffen. Remedie is het vervangen van de complete cilinderkop 😅.
38A78422-CBC0-4A1B-B74F-46395B9F471A.jpeg
 
Mocht het zo zijn dat het bij die van mij ook zou moeten hoor ik het vanzelf wel neem ik aan, na de lange levertijd kan dat er ook nog wel bij
 
Ja, jippie |(

Lijkt wel of er de laatste jaren veel meer terugroepacties zijn dan vroeger (opa vertelt :+): 2015: R1 recall voor versnellingsbak; 2016: ZX10R recall voor versnellingsbak; nieuwe Fireblade: problemen met krukas; nieuwe GSXR: problemen met quickshifter. Je zou bijna geen nieuwe motor meer kopen:/
 
Ja, jippie |(

Lijkt wel of er de laatste jaren veel meer terugroepacties zijn dan vroeger (opa vertelt :+): 2015: R1 recall voor versnellingsbak; 2016: ZX10R recall voor versnellingsbak; nieuwe Fireblade: problemen met krukas; nieuwe GSXR: problemen met quickshifter. Je zou bijna geen nieuwe motor meer kopen:/

Daarom rij ik RSV4, ik heb nu nummer 2 & 3 in bezit. Alleen 1 modificatieactie gehad om een draadboompje iets anders te laten lopen bij de radiateur. Voor de rest gewoon lekker knallen met de motoren, ze hebben me nog nooit laten staan.

Trust Italian quality.... bij Japanners en BMW wordt alles door boekhouders ontworpen, bij Italianen door liefhebbers.
 
Daarom rij ik RSV4, ik heb nu nummer 2 & 3 in bezit. Alleen 1 modificatieactie gehad om een draadboompje iets anders te laten lopen bij de radiateur. Voor de rest gewoon lekker knallen met de motoren, ze hebben me nog nooit laten staan.

Trust Italian quality.... bij Japanners en BMW wordt alles door boekhouders ontworpen, bij Italianen door liefhebbers.
Italianen staan inderdaad bekend om de afwerking en de kwaliteit van electronica........... :+ ;)

Misschien komt de cilinderkop wel van een Italiaanse toeleverancier.
Er zit een hele grote in de regio die voor bijna alle merken cilinderkopen, kleppen, etc produceert.
 
Italianen staan inderdaad bekend om de afwerking en de kwaliteit van electronica........... :+ ;)

Misschien komt de cilinderkop wel van een Italiaanse toeleverancier.
Er zit een hele grote in de regio die voor bijna alle merken cilinderkopen, kleppen, etc produceert.
Zeker, als je storingen hebt in een Italiaanse auto of motorfiets moet je eerst op zoek gaan naar de duitse componenten.
 
Zeker, als je storingen hebt in een Italiaanse auto of motorfiets moet je eerst op zoek gaan naar de duitse componenten.
De enige storingen die ik ooit gehad heb waren Nippon Denso delen.
Staan volgens mij goed bekend.
Maar niets is perfect. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan