S1000RR Deel 7

Picture's or it didn't happen. ;)
Wat een schatje.:$
2uswunr.jpg
 
Met de 2014 S1000R had ik vier jaar geleden nog wel een terugroepactie voor een nieuw koppelingsarmatuur.
Misschien zou dat op deze import Belg nog moeten. O-)
Hij voelt soms wel vreemd aan, alsof de kabel slipt of ergens overheen schiet.
Ik heb al een reservekabel liggen voor als deze mocht klappen.
Maar op de afstelling zit ongeveer de voorgeschreven 1-2 mm vrije slag. ;)

Exact dit doet de mijne ook, alsof de kabel even ergens achter blijft hangen en dan terug schiet.
Heb toen ik hem net had even wat gegoogled(?) en daar kwam het eigenlijk op neer dat het de slipper clutch is/moest zijn. Aan de reacties te lezen hebben enorm veel RR's het. Met tussengas geven tijdens terugschakelen heb ik er overigens vrijwel geen last van, als ik gewoon rustig terugschakel ook niet.
 
Exact dit doet de mijne ook, alsof de kabel even ergens achter blijft hangen en dan terug schiet.
Heb toen ik hem net had even wat gegoogled(?) en daar kwam het eigenlijk op neer dat het de slipper clutch is/moest zijn. Aan de reacties te lezen hebben enorm veel RR's het. Met tussengas geven tijdens terugschakelen heb ik er overigens vrijwel geen last van, als ik gewoon rustig terugschakel ook niet.
Ik ben dan inderdaad aan het rammen op het circuit. De slipperclutch doet het gelukkig verder erg goed als de motor wel in de versnelling zit. :+

Het is ook niet vaak, maar daardoor juist verrassend terwijl je juist even de aandacht beter kan gebruiken.
Ben er dan weer nooit van de baan geraakt, vang het wel op.
Maar de snelheid is er wel even uit.
Kost je dan toch een ronde, in minder gevallen zelfs twee of drie van een sessie. :)
Mogelijk ben ik dan zelf net minder scherp.

Ik had al een ander rubber voor op het pookje besteld.
Inmiddels ook een nieuwe el cheapo remschakelset. O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben dan inderdaad aan het rammen op het circuit. De slipperclutch doet het gelukkig verder erg goed als de motor wel in de versnelling zit. :+

Het is ook niet vaak, maar daardoor juist verrassend terwijl je juist even de aandacht beter kan gebruiken.
Ben er dan weer nooit van de baan geraakt, vang het wel op.
Maar de snelheid is er wel even uit.
Kost je dan toch een ronde, in minder gevallen zelfs twee of drie van een sessie. :)
Mogelijk ben ik dan zelf net minder scherp.

Ik had al een ander rubber voor op het pookje besteld.
Inmiddels ook een nieuwe el cheapo remschakelset. O-)
Dat kan ik wel begrijpen, dit worden mijn eerste dagen op de RR, dus ben benieuwd.
Mis-shifts heb ik nog nooit gehad, maar ik kom dan ook van een Triumph af :+.
 
Lijkt me leuk een s1000rr circuit dag,
hebben we een aantal jaren geleden ook een keer gedaan

Lijkt mij ook wel lachen.

Ik heb de agenda voor '22 zo goed als rond, wellicht zie ik een van jullie nog:
DATUM
WAAR​
18-mrt​
Alcarras
19-mrt​
Alcarras
20-mrt​
Alcarras
15-apr​
Assen
9-mei​
Zolder
10-jun​
Spa-Francorchamps
11-jun​
Spa-Francorchamps
4-jul​
Assen
5-jul​
Assen
25-jul​
Zandvoort
25-aug​
Zolder
26-aug​
Zolder
23-okt​
Andalusie
24-okt​
Andalusie
25-okt​
Andalusie
 
Ik ben dan inderdaad aan het rammen op het circuit. De slipperclutch doet het gelukkig verder erg goed als de motor wel in de versnelling zit. :+

Het is ook niet vaak, maar daardoor juist verrassend terwijl je juist even de aandacht beter kan gebruiken.
Ben er dan weer nooit van de baan geraakt, vang het wel op.
Maar de snelheid is er wel even uit.
Kost je dan toch een ronde, in minder gevallen zelfs twee of drie van een sessie. :)
Mogelijk ben ik dan zelf net minder scherp.

Ik had al een ander rubber voor op het pookje besteld.
Inmiddels ook een nieuwe el cheapo remschakelset. O-)
Ik heb daarom de alpha upgrade quickshifter erop gezet. Geen last meer.
Het is net alsof de standaard QS circuitrijden en schakelen net niet kan "handelen"
 
Lijkt mij ook wel lachen.

Ik heb de agenda voor '22 zo goed als rond, wellicht zie ik een van jullie nog:
DATUM
WAAR​
18-mrt​
Alcarras
19-mrt​
Alcarras
20-mrt​
Alcarras
15-apr​
Assen
9-mei​
Zolder
10-jun​
Spa-Francorchamps
11-jun​
Spa-Francorchamps
4-jul​
Assen
5-jul​
Assen
25-jul​
Zandvoort
25-aug​
Zolder
26-aug​
Zolder
23-okt​
Andalusie
24-okt​
Andalusie
25-okt​
Andalusie
Ik ben dezelfde data op Spa. Ga de 2e week naar Alcarras. Daarnaast alle CRT en IDC races (hoop ik)
 
Goedkoper dan een echte :Y
Maar kan je er ook 300 mee?
Goedkoop is duurkoop:+
Schade rijden doet ook niet zo'n pijn en de kuipdelen, blok of frame klik je er zo weer in. :9

Zouden er ook mensen zijn die er mee gaan spelen.. en maken ze daar dan ook geluid bij? :+

De (circuitdagen)winterstop duurt wel erg lang.
Ik zou het bijna overwegen. _O-

Ik kan wel even een filmpje maken binnenkort.
*motorgeluidjes maakt*
Alles voor de likes
 
Ik had hem eerder moeten hebben. :+


Maar de tank is nog nagenoeg in showroom conditie. 8)7

Ik hoop maandag even meer tijd en droog weer om te passen. :)

Het ding is echt mooi en de binnenkant netjes afgewerkt.
Jammer dat je die nooit meer ziet. ;)
So, beste klapper geweest. Hoe zat het met de schade? Door de grind rollen vinden mens en motor doorgaans niet fijn volgens mij. :N
 
So, beste klapper geweest. Hoe zat het met de schade? Door de grind rollen vinden mens en motor doorgaans niet fijn volgens mij. :N
Het viel eigenlijk wel mee.
Alleen permanente grindschade op de achterbrug en motorblok.
De rest ook, maar dat is vervangen. :+
Nee.. alleen het kontje, de zijkuipen en topkuip. De onderkuip zit er nog op.

Ik ben zelf wat weken bont en blauw geweest.
En zes weken last van een scheurtje in het onderbeen / beenvlies.

Ik ben na dit voorvalletje nog 2,5 uur heen en terug gereden en kon de laatste sessie met wat tape op de motor en een ander pak en helm rijden. :t
Eigenlijk deed ik het voor twee sessies, maar er was er eentje uitgevallen door een ander ongeluk met gebroken ribben. O-)

Met gewoon rustig aan doen en niet kunnen verzitten reed ik ook onder de twee minuten op Zandvoort.
De laatste sessie had ik gewoon weer een time attack willen doen. _O-

Nou ja, toch de dag rijdend geëindigd.
Dat is het belangrijkste. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan