S1000RR Deel 7

Langs Amersfoort de Veluwe in met de motor. :)
PSX_20230606_153805.jpg

PSX_20230606_153944.jpg

#ready to race. :+
 
Maar zo eerst de file in.
De eerste en de hulpdiensten rijden ook net langs met zwaailichten en sirene. O-)
PSX_20230606_154109.jpg
 
Daar kom ik natuurlijk never nooit niet langs.
Veel te ver dan huis. :+ ;)

Was nog thuis aan het werk ook vandaag... En ligt hier maar te liggen.
Gaat er wel binnenkort op.

Heb 2 dagen Hockenheim gehad en de TD achterband lijkt zn beste tijd gehad te hebben. Heb nog niet eerder zo snel de TD achterband op gereden.
Misschien dat ik een 'echte' slick voor leg en een TD slick achter. Even aftasten.

Zijn de supercorca V4's vergelijkbaar qua grip met de TD Slick? Weet iemand dat?
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2023-06-06 at 21.49.00.jpeg
    WhatsApp Image 2023-06-06 at 21.49.00.jpeg
    72,4 KB · Weergaven: 25
De Bandenservice is top.
PSX_20230607_135613.jpg

PSX_20230607_135520.jpg

PSX_20230607_135438.jpg

Ze waren rijden, dus alles maar klaargelegd en na mijn sessie zaten de banden er op. :}
Hij dacht alleen dat het mijn eigen banden waren, echter had ik de achterband uit zijn voorraad klaargelegd. :+
Netjes betaald natuurlijk.

De prijs €186,- voor een achterband is ook scherper dan internet van wat ik gezien heb.
Net de derde sessie meegereden
Wat een verschil is dat! :}
Ik dacht een sessie wennen, maar de eerste ronde voelde al super zonder warmers.

De laptimer vergeten aan te zetten maar ben nu in de pauze omgezet naar de snelste groep.
Nog nooit gebeurd op Assen. ;)
 
Laatst bewerkt:
De Bandenservice is top.
Bekijk bijlage 1888682
Bekijk bijlage 1888683
Bekijk bijlage 1888684
Ze waren rijden, dus alles naar klaargelegd en na mijn sessie zaten de banden er op. :}
Hij dacht alleen dat het mijn banden al waren, maar ik had de achterband uit zijn voorraad klaargelegd. :+
Netjes betaald natuurlijk.

De prijs €186,- voor een achterband is ook scherper dan internet van wat ik gezien heb.
Net de derde sessie meegereden
Wat een verschil is dat! :}
Ik dacht een sessie wennen, maar de eerste ronde voelde al super zonder warmers.

De laptimer vergeten aan te zetten naar ben nu in de pauze ingezet naar de snelste groep.
Nog nooit gebeurd op Assen. ;)
Hoe vind je de TD Slicks t.o.v. de SC2's?
 
Hoe vind je de TD Slicks t.o.v. de SC2's?
Bij de montage op de motor liep iemand langs die zei ze niet meer te gebruiken.
Geen goed gevoel aan de voorkant.
Rijdt nu met Continental slicks.
Fijn om mee te geven een paar minuten voor de sessie. :+

En toen dus de derde sessie en eerste met deze set.
Mèn wat lekker dus al die eerste ronde.
Even oppassen en niet te overmoedig worden.
Voor bandenwarmers was de tijd te kort.

Vertrouwen als nooit tevoren. :Y
Een droge dag op Zandvoort gaat leuk zijn dacht ik al. :9

Maar verse Supercorsa's is wel even geleden en de motor is nu pas technische goed.
En een warme dag laat de banden gelijk goed werken. :]
 
Het steeds kwispelstaarten met remmen is ook bijna weg.
T-Drive schijven en meer grip van de banden nu.
Niet teveel tegelijk veranderen. :+

Voor de laatste sessie kijken of ik kan zien hoe de vering electronisch is ingesteld en aan de voorzijde een tandje harder zetten. :)
 
De vering laten zitten want laatste sessie en vergelijken is dan lastig een volgende sessie.
Ik weet ook niet wat de standaard waarden zijn in het menu.
Voor gashandel, traction control, anti wheelie en het ABS geeft die wel de referentie waarden aan per instelling (rain, sport, dynamic en race).
Bij de vering niet.
Ik vermoed 6-6-6.

Volgende maand op Zandvoort de dag mee beginnen. 8-)

Nu veel groepjes vorming gehad en lastig veilig in te halen voor mij.
Dus bleef er een beetje achter toeren en af en toe iemand inhalen.

Foto naakte slicks en de nieuwe velgen. :) :)
PSX_20230607_164930.jpg
 
Laatst bewerkt:
De Bandenservice is top.
Bekijk bijlage 1888682
Bekijk bijlage 1888683
Bekijk bijlage 1888684
Ze waren rijden, dus alles maar klaargelegd en na mijn sessie zaten de banden er op. :}
Hij dacht alleen dat het mijn eigen banden waren, echter had ik de achterband uit zijn voorraad klaargelegd. :+
Netjes betaald natuurlijk.

De prijs €186,- voor een achterband is ook scherper dan internet van wat ik gezien heb.
Net de derde sessie meegereden
Wat een verschil is dat! :}
Ik dacht een sessie wennen, maar de eerste ronde voelde al super zonder warmers.

De laptimer vergeten aan te zetten maar ben nu in de pauze omgezet naar de snelste groep.
Nog nooit gebeurd op Assen. ;)
Welke band / maatvoering kreeg je precies voor EUR 186 dan? Klinkt niet slecht voor een achterband...afhankelijk welke het precies is...of heb ik daarover heengelezen?
 
Heb vandaag voor het eerst de nieuwe M1000RR in het echt mogen aanschouwen en de voorvleugel is groot, zeker, zeker… :+

…en steekt afhankelijk van de hoek waarin je staat ook flink uit, maar de hele motorfiets lijkt veel breder, ook de rest van het kuipwerk aan de voorkant, waardoor het eigenlijk niet eens misstaat. Ik vond hem best gaaf om te zien. Plus na al dat windtunnelwerk is dit blijkbaar hoe het eruit moet zien en dan zou ik gewoon vooral benieuwd zijn naar hoe het rijdt. :]
 

Bijlagen

  • 778724ED-556E-45D6-9AF3-5216F635650C.jpeg
    778724ED-556E-45D6-9AF3-5216F635650C.jpeg
    177,9 KB · Weergaven: 55
  • E9CCC789-5B36-4D9F-9208-A734020E303D.jpeg
    E9CCC789-5B36-4D9F-9208-A734020E303D.jpeg
    359 KB · Weergaven: 56
Welke band / maatvoering kreeg je precies voor EUR 186 dan? Klinkt niet slecht voor een achterband...afhankelijk welke het precies is...of heb ik daarover heengelezen?
Niet gepost. ;)
Bij Grip500 een 200/60 besteld voor €249,25.
Hier stond alleen een rij 200/55.
Die dus. :)

Montage iets van zeven euro.
 
En je ronde tijden vielen die mee
Ik denk zeker niet gehaald te hebben wat ik vooraf wilde.
Maar alsnog naar groep vier gaan in de middag is ook wel leuk.
Het liep een beetje vervelend in de ochtend - derde sessie omdat een langzamere deelnemer ineens tegen mijn been reed.
En zijn vriend reed achter me en volgde mij na de sessie.

Sessie drie de laptimer vergeten aan te zetten en bij vier een storing.
Sessie vijf was het peleton rijden en moet wel iets langzamer zijn geweest met constante rondjes van 2:00. :)
Ik was ook wat voorzichtiger geworden met inhalen na het incident.
Morgen even inloggen voor de tijden.

De lowrider is net thuis. :)
PSX_20230607_222427.jpg

PSX_20230607_222552.jpg

Blij met de velgen. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben met deze '19 op Zandvoort ook in het droog nog niet sneller geweest dan met de '14 op een natte baan en straatbanden (1.57).
 
Hoe liep t af?
Dat ik een groep hoger ging en hij een groep lager denk ik.
Triviale derde sessie, het eerst op slicks en deze aanvaring.
Na een lange woordenwisseling met voor mij aparte argumenten (alleen rechtuit inhalen) ging hij weer.

Ik ben langs de bandenmontage gereden om te zeggen dat de sessie heel goed ging.
De monteur moest zelf een groep omlaag en klaagde dat hij in de snelste groep tussen een stel cowboys zat die links en rechts tegelijk inhaalden. 8)7
Hij was enorm hoog in zijn energie en gefrustreerd.
Ging nog bij de organisatie klagen.

De twee sessies in de snellere groep vier heb ik juist helemaal geen problemen gezien.
De herindeling heeft wonderen gedaan. ;)
 
Ik heb mijn Abus Granit remschijf slot enkele jaren geleden ingepakt met celrubber.
Dan komt het slot zelf niet tegen de velgrand.
Nu dacht ik voor de verzekering ondertussen maar eens een nieuwe te kopen.
Terwijl ik het slot zelden gebruik, maar ja, een bon van die mooie zware Granit uit 2010 is misschien weinig meer waard bij diefstal.
Het nieuwe model, de 8077 is echter zo strak dat ik drie weken geleden al wat momentjes had met de Yamaha in Frankrijk.
PSX_20230608_162423.jpg

Nu gaat de S1000RR in de winterstalling tot juli.
Bandjes opgepompt, opgebokt.
Alleen nog goed op slot zetten.

Voorzichtig het nieuwe slot geprobeerd, van de velg af en nog niet vastgezet.
Moeilijk, moeilijk om de velg niet te raken.
Handelen als op eieren lopen.
Het leek niet uit te komen met de rand langs de velg.
Dus ik durfde het toch niet aan.
Zie ik daarna dat er al een stukje verf van de velg af is.
Een speldenprik 8)7 maar toch. -O-

Dit zware schijfslot met alarm is alleen maar goed om door de ruiten van Poetin zijn kantoor te gooien. :X
Maar ja, ik ben a-politiek en hou niet van polarisatie.
 
.. twintig berichten verder op dit forumdraadje.. :+

Vorig jaar de motor gekocht en alles prima, alleen de quickshifter ging al vrijwel direct steeds minder doen.
Dat zorgde voor diverse storingen en de motor zat vaak vast in de versnelling.

Vervangen door de luxere en direct (zonder veer) werkende Alpha Racing quickshifter.
Dan moet het goed zijn..
Maar dit seizoen weer ruk.
Alleen ben ik niet gek. 8)7
PSX_20230608_125303.jpg

Konden ze er niet op batchnummer een terugroepactie van doen. :?

Maar ja, verder wel een net en direct antwoord van Alpha Racing op mijn bericht.
 
Ik had ook problemen met de standaard qs. Heb nu ook de alpha racing en die is subliem dusver. Wat was er mis met jouw qs?

Ik had ook kortstondig de cordona qs maar die was slechter dan standaard..

Mijn bimmer doet het nu wel goed met dank aan super zaak, maar ik koop geen bmw meer. Nooit meer.
 
Te koop aangeboden;
- Tanktas S1000 R/RR met binnentas (niet op foto) € 50
- voetsteunenset compleet origineel RR zwart gecoat € 200
- origineel voorspatbord zwart € 30 (nieuw)
20230515_205440_resized.jpg
20230515_205524_resized.jpg
20230430_194408_resized.jpg
20230430_194529_resized.jpg
20230430_180745_resized.jpg
 
Ik had ook problemen met de standaard qs. Heb nu ook de alpha racing en die is subliem dusver. Wat was er mis met jouw qs?
Dat die het helemaal niet meer deed.
De bak vast op -en terug.

Daarvoor deed hij het soms wel, soms niet.
Natuurlijk heel onhandig als je alleen op de schakellamp rijdt. ;)
Steeds uit de flow met rijden.

Bij Ruud Frederiks op 1 november was de eerste rit / ook langs het RDW / en Ruud vond de quickshifter op de bank prima werken.
Dus ik dacht dit seizoen storingsvrij te zijn.
De eerste rit dit jaar in april nog 3-4 blipperen, niet omhoog, na negen kilometer de terugweg helemaal niets meer.
Ik had ook kortstondig de cordona qs maar die was slechter dan standaard..
Ook met microswitch?

Ik ervaarde voorheen ook heel ruw schakelen met veel lastwissel.
Heb nu een andere motor.

Volgende maand proberen op CPZ of het ook sneller is.
De eerste keer dit jaar kon ik goed om de problemen heen rijden.
Maar voor de concentratie en algehele flow is het beter en veiliger als het goed werkt. :]
Mijn bimmer doet het nu wel goed met dank aan super zaak, maar ik koop geen bmw meer. Nooit meer.
Voor ik deze in augustus kocht had ik al bijna een Fireblade SP versie gekocht.
Doet het net als BMW zo goed in het WK Superbike. :+

BMW vind ik toch wel het gaafste merk.
Suzuki was het voorheen, maar de ontwikkeling zit daar niet meer. -O-
 
:W

Ik ben weer bijgelezen :+ na een tripje in Africa.

Maandag een circuitdag en aangezien ik nog niet naar het luchtfilter gekeken heb deze maar eens onder de compressor houden.
Dacht ik. 8-)
PSX_20230628_163027.jpg

Maar bij de oude was het tankkap eraf en dan trok je hem er zo uit.

Maar ff YouTube opstarten voor de zekerheid.
Wat er op ligt zal wel even aan de zijkant moeten (maar liefst 1 Torx in de weg). :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan