DefensiveDriver
MF'er
Goedemiddag,
Sind kort ben ik trotse eigenaar van een, vind ik, prachtige S1000RR van bj. 2012. Tijdens de koop vertelde de eigenaar dat er een rammeltje in de uitlaat (originele uitlaat met akra slip-on) zat en dat dit niks noemenswaardigs zou zijn, ik kon inderdaad vaststellen dat de rammel in een klep van de uitlaat zat. Dit veranderde niks aan de koop maar ik wist wanneer in mijn bezit ik dit zou willen verhelpen. Na wat onderzoek blijkt het de "bovenste" (net na flens) klep te zijn welke rammelt. Nu de s1000 redelijk tam klinkt en deze rammel in de klep zit wil ik voor een aftermarket uitlaatbochten set gaan, waarmee het gerammel is opgelost en ik een mooier geluid creëer. Uitgangspunt is om de akra slip-on op het aan te kopen bochtenset te monteren.
Nu heb ik eens rond gezocht op internet en ik kom uit op een akra bochtenset van 1600 euro (titanium) of een BWE bochtenset van 529 euro (RVS). Om de portemonnee ten gunste te blijven neig ik naar het rvs set van 529 euro maar dit is een beetje afhankelijk van het verschil tussen deze 2 sets. Naast het feit dat de een van titanium is en van het merk akra en de andere van rvs is en voor mij van een onbekend merk, vraag ik me af of er "verschil" zit in performance, geluid, durability etc. en wat dus de voors en tegens zijn. Kan iemand mij helpen overwegen.
Daarnaast vraag ik me af, moet er na installatie van een nieuw bochtenset (zonder dikke kat en kleppen welke op het originele set zitten) iets gebeuren aan de ecu afstelling van de motor (ecu of powercommander met dynoruns).
Thanks alvast
Sind kort ben ik trotse eigenaar van een, vind ik, prachtige S1000RR van bj. 2012. Tijdens de koop vertelde de eigenaar dat er een rammeltje in de uitlaat (originele uitlaat met akra slip-on) zat en dat dit niks noemenswaardigs zou zijn, ik kon inderdaad vaststellen dat de rammel in een klep van de uitlaat zat. Dit veranderde niks aan de koop maar ik wist wanneer in mijn bezit ik dit zou willen verhelpen. Na wat onderzoek blijkt het de "bovenste" (net na flens) klep te zijn welke rammelt. Nu de s1000 redelijk tam klinkt en deze rammel in de klep zit wil ik voor een aftermarket uitlaatbochten set gaan, waarmee het gerammel is opgelost en ik een mooier geluid creëer. Uitgangspunt is om de akra slip-on op het aan te kopen bochtenset te monteren.
Nu heb ik eens rond gezocht op internet en ik kom uit op een akra bochtenset van 1600 euro (titanium) of een BWE bochtenset van 529 euro (RVS). Om de portemonnee ten gunste te blijven neig ik naar het rvs set van 529 euro maar dit is een beetje afhankelijk van het verschil tussen deze 2 sets. Naast het feit dat de een van titanium is en van het merk akra en de andere van rvs is en voor mij van een onbekend merk, vraag ik me af of er "verschil" zit in performance, geluid, durability etc. en wat dus de voors en tegens zijn. Kan iemand mij helpen overwegen.
Daarnaast vraag ik me af, moet er na installatie van een nieuw bochtenset (zonder dikke kat en kleppen welke op het originele set zitten) iets gebeuren aan de ecu afstelling van de motor (ecu of powercommander met dynoruns).
Thanks alvast