Sabra Motorbanden te Geldermalsen

dus een motor aanschaffen voor een leuke prijs heeft geen nut,

want ga je naar de dealer voor een beurt,

dan mag hij dus meer vragen wanneer je hem daar niet gekocht hebt....??
teveel arrogantie kan ook ten koste gaan van je omzet.....
 
Heb de eigenaar van SaBra (Bob van Brakel) ooit ontmoet in frankrijk op vakantie.
Daarna enkele malen banden daar om laten leggen. Altijd goeie service en prijs.

Doe nu mijn banden via internet kopen en dan bij mijn lokale dealer erom gooien. Hij rekent er maar 15 euro per band voor.
 
dus een motor aanschaffen voor een leuke prijs heeft geen nut,

want ga je naar de dealer voor een beurt,

dan mag hij dus meer vragen wanneer je hem daar niet gekocht hebt....??
teveel arrogantie kan ook ten koste gaan van je omzet.....


kijk er valt veel over te zeggen dat het op deze manier moet,maar de doelstelling is banden verkopen en niet alleen het monteren ervan.
daar verdien je niet genoeg mee om de toko open te houden.

ik ken inmiddels wel meer zaken die de prijs ook omhoog hebben gegooit.
en een tweede is dat ze geen garantie op de band kunnen geven,mocht er wat mis mee zijn.

maar waar dit topic over gaat is sabra en die geven in mijn ogen een prima service. :Y
 
ben er vorig jaar geweest, was niet de bedoeling maar mijn banden waren echt slecht en we gingen een heel stuk rijden. "gewoon" 330 euro betaald onlangs dat er op internet hier betere aanbiedingen waren en in duitsland etc. ook.

Snelle service maar ze doen alsof ze goedkoop zijn maar dat zijn ze niet en dat weet hij ook. Maar uiteindelijk met omleggen etc en als je ze nodig hebt ben je door hun na 30 minuten weer aan het rijden op nieuwe banden. Das weer het voordeel.

Uiteindelijk heb ik in duitsland via ebay ook nog een set gekocht voor 230 euro en ze met winst verkocht hier in nederland zodat ik toch nog een redelijk gemiddelde uit ben gekomen..

conclusie is dat zelf banden kopen in het buitenland of gebruikte hier in nederland omslachtiger is maar duurder
 
Sabra banden is oke :Y

De vergelijkingen die hier gemaakt worden slaan echt helemaal nergens op.
Als je een motor elders koopt en dan naar een dealer gaat voor onderhoud en hij er dus meer voor mag vragen is er zo een.
Gordijnen en vloerbedekking ook zo een.

Sabra is gespecialiseerd in banden.
Door veel banden om te zetten weet hij scherpe prijzen te maken.
Echter weet iedereen die een beetje in de bandenhandel bekend is dat als er ergens weinig marge te halen valt dan is het wel in motorbanden!
Als ze dan ook nog eens tegen lage prijzen zelf meegebrachten banden gaan monteren kunnen ze wel gelijk sluiten :?
Dus wat dat aan gaat hebben ze groot gelijk.

Kom er al jaren en ben altijd netjes geholpen.
Geen gezoek met banden kopen op net.
Geen gesjouw met velgen.
Geen geleur met de oude banden want ook die inleveren kost tegenwoordig geld.
Geen gezanik als ik een maand of wat later terug kom met evt. problemen met nieuwe banden.
Bovendien als je er vaker komt word je ook nog wel eens wat vaker gematst met het een of ander ;)

Als je het werkelijke verschil op teld dan mogen ze bij Sabra van mij de paar extra centen hebben :Y
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar nieuwe MPP's om de RF laten leggen, prijs was schappelijk en kon snel terecht. Mensen die hier zeuren dat het "maar liefst" 25 EUR kost ipv 20 moeten niet zeuren, helemaal die figuren die via internet banden kopen en dan bij de lokale middenstand voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten .. :N
 
Een beetje bandenboer doet over 2 losse velgen, banden verwijderen en nieuwe omleggen + balanceren nog geen 30 minuten. Dat is dus 60 euro per uur, en daar zou ik het wel voor doen hoor.
Maar dan moet je wel 15 euro per band rekenen en dat doen ze bijna nergens meer... Meestal 20-25 euro per band (als het niet meer is) en dan ben je dus al 100 euro per uur aan het betalen...
 
Maar dan moet je wel 15 euro per band rekenen en dat doen ze bijna nergens meer... Meestal 20-25 euro per band (als het niet meer is) en dan ben je dus al 100 euro per uur aan het betalen...


dan moet je het zelf doen,

en je betaalt geen 100 euro, je betaald 20/25 euro.
als je alles in uurloon omrekent .... :? :X
 
Ik koop mijn banden in spanje via rodamoto en laat ze hier in de buurt er op monteren voor 10 euri per velg incl balanceren! Sabra is redelijke tent net zoals s&G in Numansdorp maar als je de prijzen uit spanje kent koop je nooit meer hier!
 
Ik koop mijn banden in spanje via rodamoto en laat ze hier in de buurt er op monteren voor 10 euri per velg incl balanceren! Sabra is redelijke tent net zoals s&G in Numansdorp maar als je de prijzen uit spanje kent koop je nooit meer hier!


nee en wij ons maar afvragen hoe de ondernemers in NL het maar moeilijker en moeilijker krijgen

je hoort wel eens mensen klagen;

"goh, er zijn zo weinig motorzaken waar je nog gezellig een bakkie kan doen."

en ook veel gezeken wordt er op de grote filialen safe en motoport etc. vanwege dat ze onpersoonlijk zouden zijn.... en of duur (heel recent is aan mij het tegendeel weer eens bewezen)

de kleine motorzaken verdwijnen door die jacht op minder euri's

De poten onder je eigen stoel vandaan zagen heet dat B|

kan er echt een beetje pissig om worden bijna
 
Laatst bewerkt:
nee en wij ons maar afvragen hoe de ondernemers in NL het maar moeilijker en moeilijker krijgen

de kleine motorzaken verdwijnen door die jacht op minder euri's
De poten onder je eigen stoel vandaan zagen heet dat B|
kan er echt een beetje pissig om worden bijna
Dat is helaas met de komst van internet het geval...
Maar als ik bij de dealer om de hoek 100 à 150 euro meer moet betalen... Het geld groeit mij ook niet op de rug...
 
Dat is helaas met de komst van internet het geval...
Maar als ik bij de dealer om de hoek 100 à 150 euro meer moet betalen... Het geld groeit mij ook niet op de rug...


ja, ach wat zal ik zeggen
internet is idd niet aleen maar MF :+ O-) _O-

per banden setje 100 euri meer betalen op jaarbasis/seizoen, heb ik over voor " onze" economie

laat ze 't maar niet horen }) :X
 
Laatst bewerkt:
ik snap niet dat hij ze zelf niet uit spanje haalt. Bij grote aantallen kan je namelijk nog meer korting krijgen bij rodamoto, en kan je zelfs goedkoper in kopen dan particulier.

mij is hij ook te duur geworden met omleggen, en ik ga nu zelf maar een eenvoudig bandenomlegapparaat aanschaffen, zeker als ze 25 euro per band gaan rekenen.

Tsja, die inkomsten ben je dan dus ook kwijt... :W


Het is natuurlijk wel logisch dat hij die rodamoto klantjes niet in zijn zaak wil hebben.
Staat er straks iemand tegen zijn klanten te vertellen dat ze net 100 euro teveel voor een paar banden hebben betaald :X

Verder best goede gasten, en zullen je zeker niet met onveilige banden de weg op sturen. Wat eerder is gezegd klopt ook: snelle service, koffie en motorblaadjes..
 
Laatst bewerkt:
Ja, leuk allemaal dat gezever over service en dat Sabra er niet veel op verdient. Maar wie zegt dat hij ze zelf niet uit Spanje haalt...? In dat geval maakt ie wel degelijk dikke winst.

En als ie zijn banden niet uit Spanje haalt vraag ik me af waarom niet?
 
Laatst bewerkt:
Ja, leuk allemaal dat gezever over service en dat Sabra er niet veel op verdient. Maar wie zegt dat het ze zelf niet uit Spanje haalt...? In dat geval maakt ie wel degelijk dikke winst.

En als ie zijn banden niet uit Spanje haalt vraag ik me af waarom niet?


dat is ook een idee :o -O-
dat zou niet grappig zijn en mijn verhaal PRO motorzaak ook wel erg onderuit halen :+ B| :X :o
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof dat een hele hoop mensen hier niet beseffen wat het runnen van een onderneming hier in nederland hier kost.

Huur pand, verzekeringen, aanschaf gereedschappen, afschrijving gereedschap, belasting, lonen enz. enz.

Al deze kosten moeten betaald worden uit arbeid en handel.
Een zaak als Sabra moet het hebben van de handel, is dus verkoop minus inkoop.

Er word hier gesteld dat Sabra dan ook maar zijn banden in moet kopen in Spanje, en ze dan hier voor dezelfde prijs moet verkopen????? zonder marge is een onderneming gewoon dood.

Ik vind dat Sabra het volste recht heeft om 25 euro per velg te rekenen als deze via een andere weg is ingekocht, immers heeft hij ook het zg. ondernemersrisico.
Als bij het monteren per ongeluk de velg word beschadigd zegt men ook niet "geeft niet joh da's mijn risico" maar dan zal Bob ook moeten zorgen dat het word opgelost.

Ik denk dat als je banden uit Spanje haalt en er vervolgens 25 euro bij op moet tellen je nog steeds koopman bent.

Groeten van een ondernemer
 
Ik geloof dat een hele hoop mensen hier niet beseffen wat het runnen van een onderneming hier in nederland hier kost.

Huur pand, verzekeringen, aanschaf gereedschappen, afschrijving gereedschap, belasting, lonen enz. enz.

Al deze kosten moeten betaald worden uit arbeid en handel.
Een zaak als Sabra moet het hebben van de handel, is dus verkoop minus inkoop.

Er word hier gesteld dat Sabra dan ook maar zijn banden in moet kopen in Spanje, en ze dan hier voor dezelfde prijs moet verkopen????? zonder marge is een onderneming gewoon dood.

Ik vind dat Sabra het volste recht heeft om 25 euro per velg te rekenen als deze via een andere weg is ingekocht, immers heeft hij ook het zg. ondernemersrisico.
Als bij het monteren per ongeluk de velg word beschadigd zegt men ook niet "geeft niet joh da's mijn risico" maar dan zal Bob ook moeten zorgen dat het word opgelost.

Ik denk dat als je banden uit Spanje haalt en er vervolgens 25 euro bij op moet tellen je nog steeds koopman bent.

Groeten van een ondernemer

Hier nog een ondernemer, je hebt uiteraard gelijk. Echter het merendeel van de nederlandse motorrijders zal zijn banden niet via internet kopen, maar gewoon betrekken via de reguliere handel.
Door de klant zelf meegebrachte banden monteren moet je gewoon zien als het leveren van een dienst. Je hoeft daar helemaal geen extra hoge prijzen voor te rekenen. Zo jaag je alleen maar klanten weg.
De klant merkt vanzelf wel dat wanneer er een probleem is met de band, hij/zij wel kan fluiten naar enige garantie van de leverancier (die is tenslotte alweer verdwenen of zit in het buitenland)
Draai je de klant dus geen poot uit, maar help je hem vriendelijk tegen een redelijke prijs, dan is de kans groot dat bij de volgende bandenwissel jij de banden mag leveren.
 
Ik geloof dat een hele hoop mensen hier niet beseffen wat het runnen van een onderneming hier in nederland hier kost.

Huur pand, verzekeringen, aanschaf gereedschappen, afschrijving gereedschap, belasting, lonen enz. enz.

Al deze kosten moeten betaald worden uit arbeid en handel.
Een zaak als Sabra moet het hebben van de handel, is dus verkoop minus inkoop.

Er word hier gesteld dat Sabra dan ook maar zijn banden in moet kopen in Spanje, en ze dan hier voor dezelfde prijs moet verkopen????? zonder marge is een onderneming gewoon dood.

Ik vind dat Sabra het volste recht heeft om 25 euro per velg te rekenen als deze via een andere weg is ingekocht, immers heeft hij ook het zg. ondernemersrisico.
Als bij het monteren per ongeluk de velg word beschadigd zegt men ook niet "geeft niet joh da's mijn risico" maar dan zal Bob ook moeten zorgen dat het word opgelost.

Ik denk dat als je banden uit Spanje haalt en er vervolgens 25 euro bij op moet tellen je nog steeds koopman bent.

Groeten van een ondernemer


helemaal mee eens :Y

want als er tijdens monteren iets "vout"gaat moet hij hier op het forum lezen dat het een kl*te zaak omdat z'n velg beschadigd is B|
 
Ja, leuk allemaal dat gezever over service en dat Sabra er niet veel op verdient. Maar wie zegt dat hij ze zelf niet uit Spanje haalt...? In dat geval maakt ie wel degelijk dikke winst.

En als ie zijn banden niet uit Spanje haalt vraag ik me af waarom niet?

dat zullen de merken zelf wel niet willen,en sabra haalt z'n banden niet uit spanje :N
 
Laatst bewerkt:
Beetje off topic (geen ervaring met Sabra), maar ik vroeg me af waarom banden uit Spanje zoveel goedkoper zijn? Is het een BTW kwestie, of worden in Spanje banden van een mindere kwaliteit verkocht? De prijsverschillen die ik lees zijn behoorlijk groot namelijk...
 
Beetje off topic (geen ervaring met Sabra), maar ik vroeg me af waarom banden uit Spanje zoveel goedkoper zijn? Is het een BTW kwestie, of worden in Spanje banden van een mindere kwaliteit verkocht? De prijsverschillen die ik lees zijn behoorlijk groot namelijk...
Tja, waarom is de benzine in Spanje bijv. veel goedkoper? Met de kwaliteit heeft het niets te maken. Michelin bijv. gaat echt geen 2 verschillende soorten kwaliteit banden maken hoor.. dat risico kunnen ze niet nemen, zeker niet met motorbanden.
 
Tja, waarom is de benzine in Spanje bijv. veel goedkoper? Met de kwaliteit heeft het niets te maken. Michelin bijv. gaat echt geen 2 verschillende soorten kwaliteit banden maken hoor.. dat risico kunnen ze niet nemen, zeker niet met motorbanden.

Het kan best zijn dat benzine in Spanje een lager octaangehalte heeft, en daardoor goedkoper is. Het is vaker zo dat producten naar andere specificaties geproduceerd worden alnaargelang de standaarden/wetten van het land waarin ze verkocht worden.

Een beetje het hak/bonduelle vs huismerk idee, maar dan omgedraait. In plaats van dat het allemaal dezelfde boon is in een ander jasje, zijn het verschillende banden die onder dezelfde naam verkocht worden.

Nogmaals, ik zeg niet dat het zo is, ik vraag het me gewoon af. Misschien dat michelin voordat een band van ze in Nederland verkocht mag worden eerst helemaal nagelopen moet worden, en dat ze in Spanje steeksproefgewijs kunnen controleren. Geen idee of er verschillende gradaties kwaliteit rubber zijn, maar misschien dat ze goedkoper product gebruiken voor Spaanse banden.

Het zal waarschijnlijk wel belasting gerelateerd zijn, maar het is toch wel leuk om te weten waar dat verschil nou precies in zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan