Sachs motorblok EMVA

Redsingle

Rookie
11 sep 2019
5
5
Hallo,
Ik ben nieuw hier, dus ik weet niet of ik dit hier op de goede plaats zet, maar anders hoor ik het wel.
Ik doe wat met oudere Guzzi's, meest 1-cil. , maar soms ook de kleinere 2-cil. Bij een partij Falcone delen zat ook een compleet Sachs motorblokje, waarschijnlijk 150 cc. Volgens de eigenaar uit een EMVA. Een jaar of 30 geleden heeft hij het blok uit de motor gehaald, en het rijwielgedeelte is in de container gegaan. Hij dacht dat het blok gereviseerd was, maar wist hij niet zeker. Ik ga hier niets mee doen. Zijn er hier EMVA en / of Sachs liefhebbers die hier belangstelling voor hebben. Met de zoekfunctie kwam ik al een oud topic tegen , maar was van 2010 of daaromtrent. Hoeft niet de hoofdprijs op te brengen, maar ik wil wel dat het bij een liefhebber terecht komt.

Is inmiddels Verkocht.

groeten Redsingle
 
Laatst bewerkt:
Dit is een Nuovo Falcone uit '69. Omgebouwd naar Caféracer, en voorzien van een compressor. Die compressor ( Eaton M 45 ) komt uit een nieuwe Mini, maar zit ook in een Kompressor Mercedes. Aan het blok is veel gedaan om het gewicht te verminderen. Alle tandwielen en koppelingshuis zijn afgeslankt en vliegwiel is afgedraaid. Ik ben nu bezig om hem om te bouwen naar "gewone " carburateur uitvoering met startmotor. Het starten met kickstarter ging moeilijker, ook ivm de leeftijd. De hele compressorset is eventueel te koop, incl tank.

groeten Redsingle
 

Bijlagen

  • compressore (Small).JPG
    compressore (Small).JPG
    94,9 KB · Weergaven: 7
Terug
Bovenaan Onderaan