Sachs schokbreker rsv1000 onder Fireblade sc33 1998

SanderdeHaan

MF'er
21 mei 2016
31
0
Drachten
Beste mensen ,
In mijn zoektocht naar een andere schokbreker voor mijn Fireblade uit 1998 ben ik uitgekomen bij eentje van een RSV 1000. Deze schijnen te passen onder mijn blade.
Had eentje van een 2005 r6 te leen van mijn broertje maar die is 2cm te kort.
Mijn grote vraag voor de schokbreker is eigenlijk :
is het wel eentje van een rsv1000?
In eerste instantie lijkt het er wel op, behalve het onderste gedeelte waar hij op het link gedeelte komt. Alles wat ik op internet vind is nog “ verstelbaar” degene die ik nu heb gekocht niet. Dit viel mij later pas op.
Ik heb 2 foto’s bijgevoegd. Tweede is zoals ik hem heb gekocht, eerste zoals ik ze allemaal tegen kom op internet.
Graag jullie reactie .
Groeten Sander

full


full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb je post aangepast ivm de foto's.


Past ie?
Zo ja, dan maakt het toch niks uit?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zal a.s. vrijdag de boel passen. Dan komt het binnen.
Maar bovenkant was mij inderdaad ook nog niet opgevallen. Als afmetingen etc. verder het zelfde zijn is het geen probleem. Anders wel. "Voordeel van bijvoorbeeld de bovenste is dat je deze nog een aantal mm kan uit draaien. Dan kun je de kont van de motor nog iets hoger krijgen.
Keuze van een rsv1000 schokbreker was voornamelijk omdat deze "schijnt" te passen, en eventueel in lengte nog iets in te stellen was.
We zullen vrijdag zien. Anders gaat hij retour afzender.
Eerst bedankt voor de reacties.
 
tuurlijk, als het past of pas te maken is dan is alles goed. Sterkte van de veer is niet zo belangrijk. De instellingen van de demping ook nauwelijks. Want gelukkig is een Fireblade een chopper, die is vooral gemaakt om te posen of rechtop door de bocht te gaan.
 
ik hoop voor jou dat de schokker werkt ik zelf heb ervaring met dit merk
maar vond ze waardeloos en niet naar behoren intestellen
ze zijn al lek af fabriek heb toen maar een ohlins gekocht
en die werkte wel mv.agusta zit die standaard op
 
ik hoop voor jou dat de schokker werkt ik zelf heb ervaring met dit merk
maar vond ze waardeloos en niet naar behoren intestellen
ze zijn al lek af fabriek heb toen maar een ohlins gekocht
en die werkte wel mv.agusta zit die standaard op
Voor ik al te cynisch overkomt, ik heb ervaring met de Sachs (onder een RSV Tuono waar ie thuis hoorde) en was daar prima tevreden over

Wilde alleen aangeven dat als het PAST op een andere motor dit nog niet wil zeggen dat het ook goed WERKT op die andere motor
 
Beste mensen ,
Zojuist geprobeerd de schokbreker te monteren.
Past helaas niet. Volgende is mis:
- breedte bovenste bevestigings punt is te smal voor tussen het frame
- onderste is te breed , past niet tussen link systeem
- gas reservoir komt tegen subframe dwars balk waar accu op steunt.
Heb nog een 2005 r6 schokbreker gepast van mijn broertje. Past goed alleen een 2cm te kort.
Anders maar op zork naar gebruikte k9 schokbreker? Of toch andere nieuwe opties .
Mooi dat zwarte frame van cupra4x4👍🏻 Welke shock is dat? Ook last met subframe ? Welk bouwjaar achterbrug had je er in? Gewoon voor looks of ook voor prestatie etc?
Grieten Sander
 
Dit is een K9 schokdemper die erin zit. Gekocht voor de looks bouwjaar achterbrug is net als frame 1998.
Geen last met het subframe anders de vraag ff neergooien bij het Fireblade topic meerdere mensen hebben deze wisseling gedaan.
 
Ik zie al dat bij de meesten het dwars balkje weg is. Is dit niet schadelijk voor de motor. Het zal er niet voor niks zitten lijkt mij toch? Hoe hebben jullie de accu bak verder vast gezet dan? Dese steunt toch op het dwars balkje ?
@ franko , reden voor een andere voor mij persoonlijk is dat schokbrekers van mijn type naar mijn mening allemaal “ oud” en versleten zijn. Fiets stamt al uit 1998. Schokbrekers zijn ook al zo oud. Eventuele techniek lijkt mij verder doorontwikkeld plus de km stand van een jongere schokbreker due onder een motor heeft gezeten heb ik meer vertrouwen in.
Is natuurlijk altijd afwachten wat je koopt en hoe het werkt via marktplaats of andere gebruikte onderdelen site.
 
ik hoop voor jou dat de schokker werkt ik zelf heb ervaring met dit merk
maar vond ze waardeloos en niet naar behoren intestellen
ze zijn al lek af fabriek heb toen maar een ohlins gekocht
en die werkte wel mv.agusta zit die standaard op
Goh, dat Sachs nog niet failliet is dan. _O-

Ik had ook Sachs onder mijn RSV4 en dat zijn prima shokkers. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan