Sachs ZX 125 1997 barnfind

2. hoe check ik dat de oliepomp werkt? Wil natuurlijk voorkomen dat als we hem starten de olie niet rondgepompt wordt met alle mogelijke gevolgen.
Als je hier niet zeker van bent dan kan je gewoon bovensmering toepassen.

Nu komt er een hele golf doemdenkers over me heen die beginnen te brullen over vertte bougies en zo maar dat gebeurt niet. Rij de eerste 400 KM met bovensmering en als er dan een 3/4 tot een hele liter olie verbruikt is weet je dat hij genoeg olie van de pomp krijgt.

Mix geen minerale tweetaktolie met synthetische
 
1. Iemand een tip hoe ik de kabelboom kan omzeilen, en zo kan checken dat wanneer ik de voorrem inknijp hij dan pas ook feller gaat branden?
Doet het remlicht het met de achterrem wel? als je de twe draden van de voorrem aftrekt en tegen elkaar aan houdt zou je al moeten zien of er wat gebeurt
 
Dat zijn snelle reacties! Haha

mocht hij niet werken, is het niet zo dat hij snel vastloopt? Aangezien hij de olie gebruikt om te smeren?
 
Nee, als je bovensmering (Premix, tweetaktbenzine, alle andere benamingen) toepast krijgt-ie altijd olie

Dus bij een 40/50 liter benzine 1 liter olie
 
Probleem is fat hij fel blijft branden, dus remlicht brand. Als ik de 2 draden van de voorrem aan elkaar knoop ( wat simuleert dat je remt) veranderd er niks aangezien het remlicht al brand. Ik heb uiteindelijk volgens mij ale combinaties al gehad. Dus de 2 kabels van de voorrem op verschillende manieren aan de schakelaar geknoopt en ook de 3 kabels aan het achterlicht zelf. 1 hiervan, de zwarte, is zowiezo de massa kan niet missen.
 
Nee, als je bovensmering (Premix, tweetaktbenzine, alle andere benamingen) toepast krijgt-ie altijd olie

Dus bij een 40/50 liter benzine 1 liter olie
Aah, op die manier bedoel je. Zelfde als vroeger bij mn vespa haha. Gewoon mengsmering tanken en dan loopt hij in het ergste geval wat vet. Goeie tip!
 
En de andere twee? Blauw(rood) en geel? Ik dacht dat je hem niet aan het branden kreeg. Vaak blijft de schakelaaar bij de voetrem hangen, trek die eens los
 
Nee loopt nog niet. Bougie was stuk en de bobine ook. Spruitstuk was gescheurd dus trok zowiezo valse lucht daar aan.
 
Nee loopt nog niet. Bougie was stuk en de bobine ook. Spruitstuk was gescheurd dus trok zowiezo valse lucht daar aan.
Ja maar dat was 20 minuten geleden


Er zit trouwens een wieltje op de oliepomp, tot een bepaald jaartal, toen zijn ze het weg gaan laten, als je de slang van de carburateur trekt kan je door aan het wieltje te draaien testen of je oprengst uit de pomp hebt, je moet wel het gas helemaal openhouden, anders heeft de pomp geen uitslag dus ook geen oprengst
 
Nou achtelicht is gefixt! Inderdaad de schakelaar van de voetrem die bleef hangen, en er zo voor zorgde dat het remlicht bleef branden.
Morgen komen de resterende onderdelen binnen en kunnen we rustig proberen of we hem gestart krijgen.
 
Excuus ik zie nu net een rubriek "projecten" is het mogelijk dat mijn topic daarheen verplaatst wordt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan