Safe Enschede vervangen door een autobedrijf???

Ryser

MF veteraan
11 dec 2001
1.507
0
Goor
In de digitale versie van het dagblad Tubantia las ik het volgende:

------------------------------------------------------
Safe Motors verder in Almelo
ALMELO - Het autobedrijf Harink in Almelo wordt de nieuwe Twentse vestiging voor Safe Motors. Eind vorig jaar werd de landelijke keten van motorzaken failliet verklaard. De curatoren van Safe meldden op internet dat de nieuwe eigenaar de overeenkomsten van klanten van Safe overneemt.
http://www.tctubantia.nl/CDA/regioportal/0,2078,1650,00.html
------------------------------------------------------

Dit lijkt me niets op het eerste gezicht. Wat vinden / denken jullie???
 
In de digitale versie van het dagblad Tubantia las ik het volgende:

------------------------------------------------------
Safe Motors verder in Almelo
ALMELO - Het autobedrijf Harink in Almelo wordt de nieuwe Twentse vestiging voor Safe Motors. Eind vorig jaar werd de landelijke keten van motorzaken failliet verklaard. De curatoren van Safe meldden op internet dat de nieuwe eigenaar de overeenkomsten van klanten van Safe overneemt.
http://www.tctubantia.nl/CDA/regioportal/0,2078,1650,00.html
------------------------------------------------------

Dit lijkt me niets op het eerste gezicht. Wat vinden / denken jullie???

Het is iig wel heel fijn voor de gedupeerden van Safe Almelo. Die hebben tenminste weer een motor, zei het met vertraging...
 
Het is natuurlijk heel mooi dat er weer een dealer komt, maar kan een autobedrijf ook motoren verkopen??

De sfeer is in een autobedrijf toch vaak heeeel anders dan in een doorsnee motorzaak.

Ik heb ondertussen een e-mail gestuurd aan dat autobedrijf met de vraag of ze al iets los kunnen laten over hoe ze van plan zijn het e.e.a te realiseren.
 
Safe Almelo komt dus in de plaats van Safe Enschede. O.a. omdat het huurpand van Piet van Dijk te duur was. Aantal medewerkers is ook sterk ingekrimpt, eerst hadden ze (geloof ik) 9,5 monteurs (part-time etc.) nu gaan ze geloof ik naar 3.
Andere medewerkers (kleding etc.) wordt ook minder.

(gehoord van een voormalig monteur Safe Enschede)
 
Het is natuurlijk wel prettig als je toch je zuur verdiende centjes door een motor vervangen ziet worden i.p.v. niets.....
 
Het is iig wel heel fijn voor de gedupeerden van Safe Almelo. Die hebben tenminste weer een motor, zei het met vertraging...

Da\'s nog maar de vraag. Als die autodealer alleen de failliete boedel overneemt, zonder de door Safe aangegane verplichtingen, zijn de gedupeerden nog het haasje. Vraag me trouwens af wie zijn motor bij een autoboer koopt.
 
Hoorde laatst van de eigenaar van Anbergen motoren dat Safe in Enschede 20.000 gulden per maand aan huur moest betalen. |(
 
Las het ook in de krant vanmorgen. Eerste reactie was: voor een stad als enschede met 160.000 inwoners en vlakbij de grens GEEN MOTORZAAK, dieptreurig.

Nou ben benieuwd of van Dijk iets op poten gaat zetten.
 
Las het ook in de krant vanmorgen. Eerste reactie was: voor een stad als enschede met 160.000 inwoners en vlakbij de grens GEEN MOTORZAAK, dieptreurig.

Nou ben benieuwd of van Dijk iets op poten gaat zetten.

Ach, hier in Amersfoort met 110.000 of 120.000 inwoners (als het er niet meer zijn) ook geen fatsoenlijke motorzaak. Ja een BMW dealer die een beetje arrogant overkomen en je zonder BMW daar niets hebt te zoeken. In de kleine dorpjes zit veel meer grut.
 
Las het ook in de krant vanmorgen. Eerste reactie was: voor een stad als enschede met 160.000 inwoners en vlakbij de grens GEEN MOTORZAAK, dieptreurig.

Nou ben benieuwd of van Dijk iets op poten gaat zetten.

Je moet toch iets beter je huiswerk doen ! :) ! :) !

Vorige week zaterdag is heeft de zoon van PIET VAN DIJK zijn motorzaak geopend op het industrieterrein in Enschede !!

Ben er zaterdag nog geweest.... was echt niks ..
er stonden +- 20 motoren in een hok dan +- 10 bij 8 was

Een goedemorgen kon er niet eens fatsoenlijk af !!!
 
Laatst bewerkt:
Sorry,
Inderdaad zijn zoon heeft op \'t lenfert iets van een \"brommert\" winkel. Maar wat ik bedoel is een grote motorzaak. Met genoeg keuze aan kleding enz. en niet een container zaak waar een fatsoenlijk goedendag er niet af kan; ook meegemaakt, nou begint \"goed\" daar.
En vooral gratis koffie beschikbaar, van mij hoeft geen complete catering annex broodjeszaak aanwezig te zijn.

Groeten
 
die zaak is pas open dus ik denk niet dat ze nog wat anders op gaan zetten....

stond ook in de krant dat ze het jammer vonden dat ze dit niet 1 maand eerder wisten (dat safe failliet ging) dan hadden ze het anders gedaan !!
 
Da\'s nog maar de vraag. Als die autodealer alleen de failliete boedel overneemt, zonder de door Safe aangegane verplichtingen, zijn de gedupeerden nog het haasje. Vraag me trouwens af wie zijn motor bij een autoboer koopt.

Uhhhh Arthur, er staat toch \"De curatoren van Safe meldden op internet dat de nieuwe eigenaar de overeenkomsten van klanten van Safe overneemt.
\".

Ofterwijl, ze nemen alle verplichtingen van Safe over... of ben ik nou :? ...
 
Uhhhh Arthur, er staat toch \"De curatoren van Safe meldden op internet dat de nieuwe eigenaar de overeenkomsten van klanten van Safe overneemt.
\".

Ofterwijl, ze nemen alle verplichtingen van Safe over... of ben ik nou :? ...

Nee je bent niet :? Je hebt gelijk, ik trok weer eens te snel me bek open.
 
Terug
Bovenaan Onderaan