Safe Failliet ????

Op maandag 10 december 2001 10:39 schreef zut het volgende:


Stukje van motormaniacs.nl:



OPEISEN VAN JE GOEDEREN/MOTOR
bij falliet gaan

advocaten/politieagenten niet weten dat jij het recht aan jou zijde hebt om jou motor op te eisen met, let wel, de eigendomspapieren in je hand. [/i]

En dat is nu juist het probleem als je hem ingeruild heb, dan heb je dus geen eigendomsbewijs meer.
Zit nog steeds te denken aan een goede handelswijze in zo\'n geval.
 
Kan iemand bevestigen of Safe nou niet zo Safe meer is ? Oh.. ik moet de vraag toch anders stellen...
Kan iemand mij vertellen hoe het echt zit ?

Met dank ...

_w_
 
Kan iemand bevestigen of Safe nou niet zo Safe meer is ? Oh.. ik moet de vraag toch anders stellen...
Kan iemand mij vertellen hoe het echt zit ?

Met dank ...

ik moet eerlijk zeggen dat ik daar ook wel een keer benieuwd naar ben....
de verhalen zijn me nog veel te vaag en ik heb nog geen krantenartikel kunnen vinden...
zal morgen Safe Enschede ook is ff bellen om te checken of ze antwoordapparaat er achter hebben zitten...
 
hoe krijg je dat nu weer voorelkaar....

maar safe is toch een prima zaak om proef te rijden als je niet weet welke motor je wilt hebben? ;)
Heb ik wel eens geprobeerd.Ik moest eerst eentje kopen en dan mocht ik nog wel even proefrijden. JA daaaaaaag ! Zo werkt het niet sukkels !
 
Heb ik wel eens geprobeerd.Ik moest eerst eentje kopen en dan mocht ik nog wel even proefrijden. JA daaaaaaag ! Zo werkt het niet sukkels !

Nou, als Safe je niet op een motor laat rijden moet je toch echt wel een hele lelijke rotkop hebben. }) }) })
 
Ik heb zonet even gekeken bij de Kamer van Koophandel, en daar staat niks bij dat ze failliet zijn. De vestigingen niet, en ook de moedermaatschappij niet.

Ook denk ik niet dat er een uitverkoop komt als ze failliet gaan. Ik denk dat de curator alle spullen doorverkoopt aan andere motorzaken.
 
Nou, als Safe je niet op een motor laat rijden moet je toch echt wel een hele lelijke rotkop hebben. }) }) })

Whahahaha :}

Iedereen loopt te juigen dat Safe dood is ;(
Vergeten we ff dat daar mensen werken :?
Vergeten we dat er mensen zijn die wel gewoon zaken kunnen doen met Safe en hierdoor dus benadeeld worden :?

Safe staat op het punt van technisch failliet, er gaan geruchten over mogelijke fraude van de directie, de sloten van alle vestigingen zijn zaterdagochtend vervangen zodat het personeel er niet in kon (ook niet om hun persoonlijke bezittingen mee te nemen), er gaan geruchten over dat sommige vestigingen een doorstart gaan maken en er gaan geruchten dat personeelsleden zelf willen doorgaan met een bepaalde vestiging.
Dat laatste zou ik persoonlijk een goede zaak vinden, hopelijk dat zo\'n vestiging zich iets minder commerciel gaat opstellen. Uiteindelijk is helemaal niemand gebaat bij een failliesement van Safe.
 
Whahahaha :}

Iedereen loopt te juigen dat Safe dood is ;(
Vergeten we ff dat daar mensen werken :?
Vergeten we dat er mensen zijn die wel gewoon zaken kunnen doen met Safe en hierdoor dus benadeeld worden :?

Safe staat op het punt van technisch failliet, er gaan geruchten over mogelijke fraude van de directie, de sloten van alle vestigingen zijn zaterdagochtend vervangen zodat het personeel er niet in kon (ook niet om hun persoonlijke bezittingen mee te nemen), er gaan geruchten over dat sommige vestigingen een doorstart gaan maken en er gaan geruchten dat personeelsleden zelf willen doorgaan met een bepaalde vestiging.
Dat laatste zou ik persoonlijk een goede zaak vinden, hopelijk dat zo\'n vestiging zich iets minder commerciel gaat opstellen. Uiteindelijk is helemaal niemand gebaat bij een failliesement van Safe.

Wat een gevoeligheid! Ben helemaal ontroert!

Safe zuigt, maar dat wil inderdaad niet zeggen dat het fijn is voor het personeel (dat het wel goed doet) dat ze wellicht op straat liggen...

Iedereen die daar nog geld of een motor te goed heeft; sterkte, en wacht ff af wat er nu precies waar is, en wat er gaat gebeuren. Dit is een beetje te overdreven allemaal lijkt me. Faillisementen worden vooraf gegaan door een officiële aanvraag voor uitstel van betaling, dat wordt bekend gemaakt via de landelijke pers.

Ik denk dat ze nu bezig zijn met eeen inventarisatie, en daarna gekeken wordt wat Safe nog kan. Houd het in de gaten, maar raak niet te snel in paniek...
 
Safe Enschede is ook niet bereikbaar....
telkens ingesprektoon (of was het de toon van nummer onbekend)
lijkt me nu wel duidelijk dat er iets niet aan de haak is
..................................
voor de ongelovigen onder ons (waar ik eerst ook bij hoorde)
tel. 053-4801600
 
ik heb net ook even zitten bellen naar een paar filialen, maar nergens nam iemand aan. In de krant staat ook niets en ik kan op het moment even niet in het KvK-systeem kijken.

Is er toevallig al iemand langsgeweest bij een vestiging of kent hier niemand wat medewerkers?? Waar zit het hoofdkantoor trouwens?
 
Stukkie van safe site:

Safe Motors is een zeer gezond en in vele opzichten dynamisch bedrijf. Vanwege gezonde groei en interne promotie zijn wij op zoek naar:

Hmmmmmm :j Kunnen liegen alsof het gedrukt staat....
 
Safe Motors Apeldoorn dicht - Uit de Apeldoorns Courant

APELDOORN - 11 december 2001 - Motordealer Safe Motors aan de Laan van Westenenk zit op slot. De financiële problemen zijn zo groot, dat het bedrijf alle negen winkels in Nederland heeft gesloten. Een dip in de motorenverkoop en het faillisement van een verzekeraar hebben tot de sluiting geleid. Er is surseance van betaling aangevraagd.




Safe Motors is een onderdeel van de Euro Motorcycles Group (EMG), gevestigd in Apeldoorn. EMG is de grootste motorenverkoper van Nederland. Er werken 350 mensen voor het bedrijf.
Het bedrijf, dat naar verluidt al geruime tijd in financiële moeilijkheden verkeert, hult zich in stilzwijgen. Een woordvoerster in Apeldoorn meldt dat er ‘tot nader order geen mededelingen worden gedaan‘.
Veilinghuis en taxatiebureau DoveBid inventariseert momenteel de zaken. Dit gebeurt in opdracht van ABN-Amro.

Dip
De motorenhandel verkeert sinds de terreur-aanslagen in de Verenigde Staten van 11 september in een dip. Safe Motors heeft extra schade opgelopen door het faillissement van Verzekerd Keur, een verzekeringsbedrijf in Arnhem. Safe Motors nam via het verzekersbedrijf deel aan een zogenoemde Cash Back Actie. Kopers konden enkele jaren na de aanschaf een deel van de aankoopsom terug krijgen. De ondergang van Verzekerd Keur heeft de reputatie van de motordealer geen goed gedaan. Omdat klanten hun geld niet terug kregen, kochten ze geen nieuwe motor, zoals was beoogd.
Safe Motors heeft vestigingen in Apeldoorn Amsterdam, Rotterdam, Enschede, Zoetermeer, Groningen, Veenendaal, Staphorst en Eindhoven
 
Een woordvoerster in Apeldoorn meldt dat er ‘tot nader order geen mededelingen worden gedaan‘.

men meld dat ze niets te melden hebben :?

Veilinghuis en taxatiebureau DoveBid inventariseert momenteel de zaken. Dit gebeurt in opdracht van ABN-Amro.

Ik wil wel vooraan staan bij een eventuele veiling van onderdelen, kleding en motoren. Lijkt me gelijk ook een mooi uitje voor M-F. Kunnen we van te voren wat prijsafspraken maken. Als jij nu bied op die R1, dan neem ik wel die R6 :9 :+

Dip
De motorenhandel verkeert sinds de terreur-aanslagen in de Verenigde Staten van 11 september in een dip.

Je kunt veel zeggen van die ramp, maar dat hierdoor nederlanders minder motoren zijn gaan kopen of dat ze minder zijn gaan sleutelen is natuurlijk de grootste onzin.
 
Safe Motors nam via het verzekersbedrijf deel aan een zogenoemde Cash Back Actie. Kopers konden enkele jaren na de aanschaf een deel van de aankoopsom terug krijgen. De ondergang van Verzekerd Keur heeft de reputatie van de motordealer geen goed gedaan. Omdat klanten hun geld niet terug kregen, kochten ze geen nieuwe motor, zoals was beoogd.
Safe Motors heeft vestigingen in Apeldoorn Amsterdam, Rotterdam, Enschede, Zoetermeer, Groningen, Veenendaal, Staphorst en Eindhoven
HET beroemde SAFE :r plan..... Bwahahahaha en al die kneuzen die er ingetrapt zijn... hahahaha LOL
 
Op dinsdag 11 december 2001 15:21 schreef boom boom het volgende:
Ik wil wel vooraan staan bij een eventuele veiling van onderdelen, kleding en motoren. Lijkt me gelijk ook een mooi uitje voor M-F. Kunnen we van te voren wat prijsafspraken maken. Als jij nu bied op die R1, dan neem ik wel die R6 :9 :+Je kunt veel zeggen van die ramp, maar dat hierdoor nederlanders minder motoren zijn gaan kopen of dat ze minder zijn gaan sleutelen is natuurlijk de grootste onzin.

Ga ik zeker met je mee, ff shoppen voor leuke GSX-R. :)

Lijkt mij ook dikke bullshit dat een bedrijf als Safe veel last heeft van de ramp in de VS. Dan moeten alle kleine dealers helemaal over de kop gaan en zwaar in de stress zitten.
 
Ga ik zeker met je mee, ff shoppen voor leuke GSX-R. :)

Lijkt mij ook dikke bullshit dat een bedrijf als Safe veel last heeft van de ramp in de VS. Dan moeten alle kleine dealers helemaal over de kop gaan en zwaar in de stress zitten.

Niemand wil meer motorrijden, want ze zijn met 2 motoren het WTC ingereden en die is toen tot de grond gelijk gemaatk door die 2 motoren.

Kijk, dat men niet meer wil vliegen, OK, maar motorrijden en 11 september? Grote bullshit.
Ik heb zelfs na die tijd m\'n huidige motor gekocht! :) En zelfs na die tijd had ik mijn 25kw fiets kunnen verkopen. Dus zal wel aan Safe liggen.
 
Vriend van me belde vanmiddag op, zijn gloednieuwe motor staat nu bij Safe Veenendaal voor de eerste beurt :( :(

Gebeld...hij krijgt volgende week te horen wanneer \'ie \'m op kan halen....

Ik hoop het maar voor hem! :(

Is dus zeker weten failliet!
 
Terug
Bovenaan Onderaan