Safe Failliet ????

R1no

Die hard MF'er
27 aug 2001
605
0
Ede
Ging vandaag (zaterdag 8/12/01) ff bij Safe Veenendaal kijken....dacht ik :(
Istie gesloten, \"wegens omstandigheden\" stond er :?
Er hingen ook briefjes op de ruiten dat het pand gehuurd zou zijn door een ander bedrijf.
Ik dus bellen met Safe Apeldoorn, nemen niet op, Safe Rotterdam (die extra open zouden zijn ivm Ahoy) antwoordapparaat, zelfde bij Safe Amsterdam.
Er stonden meer mensen bij Safe, iedereen had het erover dat ze over de kop zouden zijn :? :( |(

Wie weet er meer van?
 
Op de website is nix te zien. Laten we hopen dat ze failliet zijn, het zijn toch afzetters. Denk gewoon dat het druk is joh, en wie zegt dat het geen franchise ondernemingen zijn? Dat misschien alleen Veenendaal eruit ligt ?

Ik ga misschien van de week wel even langs om te kijken, maarja als ie dicht is heb ik er ook weinig aan, het is toch een aardig eindje rijden.
 
groote ophefingsuitverkoop om uit de schulden te komen.
een r1 voor 15.000 bv
zou leuk zijn alles met 50% DE DEUR UIT
dan ga ik wel ff shoppen bij safe
 
Ik was vanmiddag in loenen bij startwin en daar hoorde ik het ook al. Ben even in apeldoorn wezen kijken en ja hoor , hij was dicht net zoals veenendaal. Verbaast me ook niets want de echte motorrijder krijgt veel te weinig voor een inruiler en occaissions zijn te duur . Ze proberen van twee walletjes te snoepen. Als je een nieuwe motor wil kopen geven ze ook te weinig korting als je geen inruiler hebt. Je wordt daar als nummertje afgewerkt. Ik koop mijn motor gewoon bij een kleine dealer waar ze je teminste gewoon behandelenen je niet afschepen.Ik heb met een maat van mij eens geprobeert om zijn motor in te ruilen , en de verkoper wist minder te vertellen over de motor ( in dit geval een RSV mille ) dan wij er van af wisten. Ze moeten hun huiswerk eens doen en de klant te vriend houden en niet drie keer de telefoon aannemen als je een motor probeert te verkopen.Dit moest ik even kwijt.
P.S. hoe groter ze zijn hoe harder ze vallen. :j
 
Het was/is al een poosje bekend in de motorwereld dat het niet goed gaat/ging met safe.
Of het gesloten blijft is nog afwachten,er kan nog een grote geldschieter naar voren komen.
Ik werk zelf bij een motoportvestiging(gaat gelukkig goed),maar zou een naar gevoel hebben vandaag als ik bij een safevestiging zou/had gewerkt.....en de deur blijft dicht op zaterdagochtend.
Toch is Saferotterdam de grootste in nederland geweest...met zeer hoge verkoopcijfers..nu dus niet meer.
Er komt in iedergeval aardig wat personeel vrij(als het zo blijft) op die manier in de motorwereld want daar was een gebrek aan.

Ik kijk er in ieder geval niet zo positief tegen
aan,kan een voorteken zijn. :?
 
precies mijn motor staat daar ook nog... :(
maar ik heb eigendoms bewijs dat het mijn fiets is dus daar motten ze afblijven.

R1No zou nog een alarm krijgen en schijfremmen.
;(

Maar erger is het voor een vriend van mij.
Die had zijn GSX-R 1000 ingeruild voor de nieuwe GSX-R 1000 en had de motor al ingeleverd en heeft dus het bedrag van zijn ingeruilde motor nog bij safe op de rekening staan. En als Safe echt over de kop is is hij dus schuldt eiser, en bij schuldeising komt eerst de belasting, dan de bank en dan de rest... dus grote kans dat hij dan zijn centjes vaarwel kan zeggen..

Dus: \"SAFE,FOCKER!!!\" :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
 
Op zaterdag 08 december 2001 18:18 schreef wKJ het volgende:
R1No zou nog een alarm krijgen en schijfremmen.
;(

Heeft ie nog trommelremmen dan? Of bedoel je remschijven? ;)

Maar erger is het voor een vriend van mij.
Die had zijn GSX-R 1000 ingeruild voor de nieuwe GSX-R 1000 en had de motor al ingeleverd en heeft dus het bedrag van zijn ingeruilde motor nog bij safe op de rekening staan. En als Safe echt over de kop is is hij dus schuldt eiser, en bij schuldeising komt eerst de belasting, dan de bank en dan de rest... dus grote kans dat hij dan zijn centjes vaarwel kan zeggen..

Zwaar lullig ja, eerste de belasting inderdaad. Maar als ie nou zorgt dat ie overmorgen als de sodemieter naar Safe toe gaat.. ik zou dan denk ik half Safe uitmoorden als ik daar een dure motor had ingeruild, een andere zou krijgen, maar duizenden guldens KWIJT ben en er niets voor terug krijg.
 
Laatst bewerkt:
Maar erger is het voor een vriend van mij.
Die had zijn GSX-R 1000 ingeruild voor de nieuwe GSX-R 1000 en had de motor al ingeleverd en heeft dus het bedrag van zijn ingeruilde motor nog bij safe op de rekening staan. En als Safe echt over de kop is is hij dus schuldt eiser, en bij schuldeising komt eerst de belasting, dan de bank en dan de rest... dus grote kans dat hij dan zijn centjes vaarwel kan zeggen..

Dat is echt klote!!!

:j Safe
:j Belastingdienst
:j Banken

Die hebben allemaal (behalve safe) geld zat.

Ik hoop dat het niet waar is, je kan er altijd wel leuk motoren kijken/ dromen.

Heb ik ook voor het eerst een MV Agusta in\'t echt gezien.
 
Op zaterdag 08 december 2001 18:25 schreef JK het volgende:
Heeft ie nog trommelremmen dan? Of bedoel je remschijven? ;)

eeuh, nieuwe remschijven ja.. hehehe :)

Zwaar lullig ja, eerste de belasting inderdaad. Maar als ie nou zorgt dat ie overmorgen als de sodemieter naar Safe toe gaat.. ik zou dan denk ik half Safe uitmoorden als ik daar een dure motor had ingeruild, een andere zou krijgen, maar duizenden guldens KWIJT ben en er niets voor terug krijg.

Jups en je kan zelf wel verzinnen hoeveel een GSX-R 1000 uit 2001 met 2800km op de teller waard is :(
 
Laatst bewerkt:
Ik zou proberen de motor terug te krijgen.Als je hem ergens anders inruilt dan krijg je waarschijnlijk ook nog meer voor je motor terug.Bij mij scheelde het zo\'n 2000 piek die ik meer kon vangen op een nieuwe RSV mille bij van der heyden in den bosch.Good luck and fuck safe because safe isn\'t safe at all , they fuck you in the ass you know! :j :j :j :j :j :j : :j :j :
 
Zijn motor is al weer verkocht, dus die kan die niet terug krijgen. Hij had er wel een zeer goede prijs voor weer gekregen trouwens, maar kan zal wel komen omdat ze er al een koper voor hadden, en omdat hij elk jaar een nieuwe koopt daar in Veenendaal...

Maartoch vind ik de afhandeling zoals die van vandaag rondom aso :j

Kun je toch gewoon niet maken man... tering lijers...
 
Ik hoop dat het niet waar is, je kan er altijd wel leuk motoren kijken/ dromen.

Ik ben blij dat ze failliet zijn. Vanavond een rondje van de zaak geven ;)
Vind het alleen sneu als er \'slachtoffers\' zijn, zoals WkJ zei over die vriend met die GSXR1000.
Maar ben blij dat ze pleite zijn, het zijn afzetters. Ik ga lekker kwijlen bij de kleinere eerlijke dealers.

Voor inruil geven ze ECHT veelste weinig -> \'er zit een racekuip omheen, en niet iedereen wil dat bij zo\'n motor dus dat heeft geen meerwaarde\'. En e week erna staat ie voor het dubbele bedrag als wat ze er voor gaven, in de showroom vanwege een kuip. Kom op man, eindelijk opgehoerd met die Safe! :} :} :} :} :} :} :}
 
Misschien kunnen ze verder als de grootste hoerenketen van Europa. De winkels hebben ramen genoeg en ze weten precies hoe ze nummertjes moeten afwerken.Don\'t fuck met de echte motorliefhebbers. :j
 
Er was ook zo\'n Engels spreekwoord, iets van juich niet voordat......

Edit;
In het nederlands kan ook gewoon natuurlijk;

Juich niet te vroeg.

Naja laten we het hopen. Het zijn geen echte motorliefhebbers, het zijn gewoon handelaren.
Oeh harde knallen hiero, kleine zielige jochies spelen weer met vuurwerk hoor. Als ze maar nix tegen m\'n motor of auto aan gooien :)
 
Goh hee, mijn pa was vanmiddag ff langs Safe V\'daal gereden, en die zei ook al dat ze poddicht zaten....

Eerst zien/lezen/horen uit betrouwbare bron, dan pas geloven...

Ik zou het wel klote vinden, want dan kan ik niet meer ff snel motoren kijken in de buurt! (Ik koop er toch geen motor)
 
Ik vond het wel grappig dat bij Safe R\'dam een bus van Motoport R\'dam stond,met de tekst:\"wij zijn wel open\"met routebeschrijving!
Mijn shoppie,die MP R\'dam :} (sponsor)
 
hehe eindelijk gerechtigheid

had ik nu maar wel me motor met he safe + plan gekocht
of zou dat in dit geval net uit maken?
 
Bij een faillissement wordt een curator benoemd, die gaat bekijken of hij/zij de boel kan laten doorstarten of dat de curator de zaak gaat afhandelen. Houd de kranten in de gaten en kijk ff bij de faillissementen. Ik zal het vd week in de gaten houden en zodra ik meer weet, weten jullie het ook. Voor een ieder die nog iets te vorderen heeft van Safe, direct het e.e.a. op papier zetten en aangetkend opsturen aan de curator met in ieder geval de mededeling dat hij binnen 5 werkdagen dient te reageren, anders dat je ervan uitgaat dat de motor of het geld binnen 1o dagen op je bankrekening staat op je motor in het bezit is.

Succes

Duc851
 
Terug
Bovenaan Onderaan