Safe motor plan, iemand bekend ermee??

BYM

MF veteraan
19 mei 2001
2.369
4
Zaan-city
Zie titel.....

Ik wil een nieuwe fiets hebben, en op zich lijkt het me erg aantrekkelijk om dat via het Safe Motorplan te doen.

Wat ik wil weten is of er iemand ervaring mee heeft, het is toch een lening die je afsluit etc
nixweiss.gif

 
Leen dan het geld maar gewoon bij de bank... is veel en veel goedkoper...


Ik ben geen voorstander van het SAFE-plan of het Honda-leaseplan oid...
 
Het is altijd duurder dan gewoon een motor kopen, maarja dat is lenen altijd.
Het is een heel goede oplossing voor iemand die niet genoeg cash bezit.
Leuke is die allriskverzekering die er al bij zit, dat scheelt echt handen vol met geld.

Maar nogmaals als jij een 2ehands motor wil hebben geef dan ff een seintje dan gaan we wel ff zoeken voor je
 
- Het beste is sparen (catje is gelukkig 100% van mij)
- daarop volgt lenen bij de bank, daar zijn die instellingen n.l. voor...
- en DAN pas financieren bij de persoon waarbij je het koopt (hoe mooi die regelingen ook klinken)
 
Leen dan het geld maar gewoon bij de bank... is veel en veel goedkoper...


Ik ben geen voorstander van het SAFE-plan of het Honda-leaseplan oid...

Onderbouw je mening waarom je er geen voorstander van bent aub, is dat wegens een (slechte) persoonlijke ervaring?




Op 2001-06-12 11:01, schreef J.W:
Het is altijd duurder dan gewoon een motor kopen, maarja dat is lenen altijd.
Het is een heel goede oplossing voor iemand die niet genoeg cash bezit.
Leuke is die allriskverzekering die er al bij zit, dat scheelt echt handen vol met geld.

Maar nogmaals als jij een 2ehands motor wil hebben geef dan ff een seintje dan gaan we wel ff zoeken voor je

Ik ga zowieso donderdag avond naar safe toe, eens even kijken tegen wat voor tarief dat "safe-lenen" is bij hun, zal vanavond mijn bank eens even gaan bellen, kijken tegen wat voor tarief dat is bij mijn eigen bank.....

Punt is gewoon dat ik binnen nu en een paar weken, maximaal een maand, een nieuwe fiets wil hebben.
Ik zag bij safe overigens wel een hele mooie fireblade 900 staan, met betrekkelijk weinig op de teller (20.000 ofzo) voor 17K gulden....
Is dit duur?
 
Ja is duur!
zowiezo moet je bij particulieren gaan kijken !
ik zal je wel eens wat fireblades zoeken :9~

Hier heb je er al een paar(motoroccasion.nl, sectie particulieren) :

-HONDA CBR 900 RR FIREBLADE, bj. 1994, ROOD/ WIT/ BLAUW, 25000 KM, vr.pr. fl 13,950.00 € 6,330.23 , Yoshimura oval pipe, stalen remleidingen, carburateur-kit en Uni luchtfilter, In goede staat van onderhoud, tel. 040-2566724
-HONDA CBR 900 RR FIREBLADE, bj. 1997, ZWART/ANTRACIET/CHROME, 15600 KM, vr.pr. fl 16,500.00 € 7,487.37 , Getinde ruit, kleine knipperlichten, cbr aluminium kettingplaat., Gewoon een goed onderhouden motor, met nieuwe banden voor een goede prijs. In de buurt van Enschede. Interesse Bel: 0653807500., tel. 0653807500
-HONDA CBR 900 RR FIREBLADE, bj. 1996, RD/WT/BL/, 16500 KM, vr.pr. fl 17,500.00 € 7,941.15 , Yoshimura sportuitlaat en orginele,stalen remleidingen,kleine knipperlichten,gele wielen,spyball alarm,nieuwe achterband,etc, Zeer mooie HONDA FIREBLADE bj96, tel. 0413470076


Bij http://www.autoenmotor.nl vond ik deze :

3x%2096%20zw.gl%20cbr%20900.JPG

21000kmtjes uit 96 voor Fl 16.450,-- :9~ te bewonderen in Nijkerk

Deze trouwens ook (97er met 22000km'tjes voor 16.950)
97%20cbr900%20ro-wt-zw.JPG


Maar deze is het mooiste :
98cbr900zw-zilver.JPG

98er met 13000 kmtjes voor 18.450

En bij motormarkt.nl (bij particulieren) vond ik deze nog :

-Honda CBR 900 RR Fireblade, bj. 1999, rood/wit/paars, 4300 km, zeer nette snelle motorfiets weinig gereden vaste prijs, vr.pr. fl 18250, tel. 0519-221210 (p)
-Honda CBR 900 RR Fireblade, bj. 1997, gl/zw/prs, 16200 km, zeer mooie motor o.a. velgen in kleur, alarm enz., vr.pr. fl 16750, tel. 0346-211360 email jgvink@hotmail.com (p)
-Honda CBR 900 RR Fireblade, bj. 1996, zwart/geel, 22500 km, nw voorband + nw ketting/tandwielset,div extra's verkeerd in nieuwstaat., vr.pr. fl 17500, tel. 070-3558071 email john.s@hetnet.nl (p)
-Honda CBR 900 RR Fireblade, bj. 1996, zwart, perfecte staat met alarm, vr.pr. fl 15000, tel. 023-5652895 (p)

_________________
Foto's 1e toertocht : http://www.pricewatch.be/images/toer02-06-2001/ (hier), 2e Toertocht mislukt :( en de 3e volgt gauw :)
Er zijn geen betere merken, alleen maar beter rijders

[ Dit Bericht is bewerkt door: J.W op 2001-06-12 11:47 ]
 
het nieuwe safe plan
gaat als volgt:

voor 99 piek per maand een jaar motorrijden

daarna betaal je gewoon de gekochte spullen.

ja spullen je "krijgt" als ik het nog weet
bv
een motor 20000
kleding 1500
verzekering 1500
onderhoud 400
wegen belasting 400

al die andere dingen dan de motor ben je verplicht erbij te kopen!

totaal:23800 piek
daar gaat 12 x 99 piek af is 22612.00

nadat jaar betaal je 22612 gulden

of je kunt een lening afsluiten met maar 1.2 %rente (per maand)

dus je heb hoge rente en zij raken nog wat spullen kwijt.
lekker

gewoon lenen is goedkoper

of gewoon betalen is nog beter
 
Lenen via Safe is gewoon duurder dan bij een bank, trouwens, ook via de bank zijn er grote verschillen, je moet even zoeken.

Bel dit nummers eens als je een Blade zoekt, hij heeft een klein bedrijfje met goede service, mijn vriendin heeft daar haar Blade gekocht, lage prijzen.

06-55534902

doe de groeten van mijn vriendin, heeft een jaar geleden een zwarte blade uit 95 bij hem gekocht, ongeveer 4500 onder de prijs zoals bij dealers.

succes
 
Zoooooo, echt wel ff :9~ :9~ :9~ , pfew.....

Nee, Safe is hierbij afgeschreven als aankoop punt voor ikke 8-)

Ik ga vanavond eens even bellen met mijn lokale geldleen stichting , kijken hoe lief ze me vinden, damn.......
Het punt is dat ik geen "liggende gelden" heb en dus verplicht ben te gaan lenen (of voorlopig motorloos door het leven gaan :( )

Reparatie is gewoon geen optie op dit moment, want ik kan dat gemakkelijk zelf en ik wil het ook zelf doen(Het honen zal ik uit moeten besteden uiteraard), ware het niet dat mijn rug niet meewerkt op dat punt.


Dus ga ik gewoon lekker een verse motor aanrukken

Een nadeel, ik heb net een nieuwe leren broek gekocht, en de kleurs daarvan is zwart/rood.......
Misschien moet ik die maar bij mijn rd-tje houden....

_________________
System error, hit any user to continue

[ Dit Bericht is bewerkt door: BYM op 2001-06-12 12:50 ]

[ Dit Bericht is bewerkt door: BYM op 2001-06-12 12:52 ]
 
Ik heb ook iets tegen safe terwijl ik nooit iets met ze temaken heb gehad.

Misschien wel door al die negatieve verhalen?
Ze zijn niet voor nix zo groot geworden... hoe kunnen die acties dan zo voordelig zijn voor de klant?
 
Ik heb dat verhaal bij Safe ook wel eens aangehoord! Wat volgens mij misschien wel even interessant is is dat je alleen de afschrijving van de motor over ik dacht 4 jaar betaald. Je zal dus wel iets meer rente betalen maar je maandlasten zijn wel een stuk lager omdat de restwaarde open blijft staan (deze is wel geschat maar je mag je motor ook partikulier verkopen om het restbedrag te betalen).

Bijv. bij een motor van 20.000 betaal je bij een bank dus rente over 20.000,- bij safe zou hij bijv. een restwaarde hebben van 11.000,- en hoef je dus maar 9.000,- af te lossen, blijft die restwaarde alleen open staan.

Ik koop waarschijnlijk mijn eerste motor ook partikulier vanwege het enorme prijsverschil met zaken als Safe!!!!!
 
Als ik nog een kleine toevoeging mag doen.....

Ik heb dus wel van zo'n aanbieding gebruik gemaakt (via primeline) want, de dealer waar je de motor koopt heeft hier voordeel bij en dat voordeel kan ook weer doorvloeien naar jou, hij heeft weer een lening afgesloten en krijgt daar een percentage van (aankoopprijs + nogwat) hij kan door de verstrekte lening jouw laten profiteren van de akties om de lening heen zoals beschreven in het moto safe plan. Kleding t.w.v 2000 pieken, gratis all risk, etc etc.... ook een of twee onderhoudsbeurten zitten er meestal bij.

Wat je dus doet is gewoon lekker die deal sluiten, want dan krijg je het meeste voordeel. Vervolgens ga je naar je bank en sluit je daar een lening tegen een veel goedkoper tarief (lees percentage) en dus een lager maandbedrag en uiteindelijk minder terug te betalen geld.

met die nieuwe lening betaal je de ouwe af, het is een beetje omslachtig maar wekt wel goed. In mijn geval wel..


_________________
1. Motorrijbewijs
2. Motor
3. Nu alleen nog leren rijden....maarja, dat kunnen we allemaal als de beste....toch?

[ Dit Bericht is bewerkt door: Unstable op 2001-06-12 13:14 ]
 
Als ik nog een kleine toevoeging mag doen.....

[Knip geldwissel truuk verhaal]

met die nieuwe lening betaal je de ouwe af, het is een beetje omslachtig maar wekt wel goed. In mijn geval wel..


_________________
1. Motorrijbewijs
2. Motor
3. Nu alleen nog leren rijden....maarja, dat kunnen we allemaal als de beste....toch?

[ Dit Bericht is bewerkt door: Unstable op 2001-06-12 13:14 ]

Omslachtig wel, maar ook functioneel , is wel een leuke om over na te denken.....
Wordt dat "(tijdelijk) uitstaande bedrag" van Safe trouwens bij het BKR aangemeld...???
Dat zal haast wel natuurlijk....

Tis wel een leuke truuk om uit te halen ja,ik neem hem mee in mijn besluitvorming (lees:-> ompraatactie thuis) })
 
ja, dat wordt op zeker aangemeld bij BKR, de lening sluit safe niet zelf, maar is weer via grote financieringsmaatschappij.

Het is wel leuk hoor, dat je alleen het verschil hoeft te betalen, maar je spaart niets op die manier, dus de volgende motor moet weer gefinancieerd worden, zo blijf je bezig en betaal je uiteindelijk VEEEL meer.

MZZL
 
Hmm, na enig nadenken ben ik toch tot het volgende besluit gekomen:
Lening+Particuliere aanschaf = Safemotorplan-veel geld=goedkoper })

Dus ehh, JW, jij wilde zoeken voor mij, in de buurt van Amsterdam wil ik ergens tot aanschaf over gaan, mede ook omdat ik dan iets makkelijker tot "kijken" over ga, als ik naar Enschede moet of wat dan ook schiet het niet op voor me (Zaandijk ligt 6snelwegkilometers boven Amsterdam).

Bedrag wat ik kan besteden, hmmm, ik vond op zich die zwarte Fireblade van 15000 uit Haarlem (023-565****) wel een mooie, kweetalleen niet hoe die eruit ziet, maar dat valt te bekijken natuurlijk, haarlem is niet ver van huis voor mij..

[Edit]Haarlem = Hoofddorp, en die van '96 is al weg, hij heeft er wel eentje staan nog van '98 met 3900 (!!!) op de teller, alleen heeft die rijschade (4Km/h) waardoor de topkuip en zijpanelen er niet bij zitten, ook die is vraagprijs 15000, is dit wat, of moe'k daar op afdingen?
Top kuip komt op (schatting van hem, nog niet gecontroleerd) 1300, en zijpanelen weet ie niet......
[/Edit]
_________________
System error, hit any user to continue


[ Dit Bericht is bewerkt door: BYM op 2001-06-12 16:34 ]
 
Ik ben het niet met Helldesker eens.

De reden dat de prijs zo laag is omdat de verzekering al diep in het buideltje heeft getast.
Zowiezo moet je niet zomaar een schademotor kopen, je moet eerst weten wat het reparen gaat kosten.

Ik heb voor een vriend een GSXR600 gevonden (Corona uitvoering uit 2000) ding had 3000 ofzo gelopen en kostte maar kleine 13.000 gulden met schade, momenteel word dat ding gespoten voor 2 a 3 duizend gulden en voila voor weinig een Corona GSXR (zijn er maar 50 van in NL).

Just my 2 cents
 
3x%2096%20zw.gl%20cbr%20900.JPG

21000kmtjes uit 96 voor Fl 16.450,-- :9~ te bewonderen in Nijkerk

Vriend van mij heeft er zo een!

_________________
Mijn http://www.bikepics.com/pictures/03120/ (motor) doet de 400m in 10,5sec @ 216km/u. Echt wel beter! :)

[ Dit Bericht is bewerkt door: duderuud op 2001-06-12 19:44 ]
 
Ik ben het niet met Helldesker eens.

De reden dat de prijs zo laag is omdat de verzekering al diep in het buideltje heeft getast.
Zowiezo moet je niet zomaar een schademotor kopen, je moet eerst weten wat het reparen gaat kosten.

Ik heb voor een vriend een GSXR600 gevonden (Corona uitvoering uit 2000) ding had 3000 ofzo gelopen en kostte maar kleine 13.000 gulden met schade, momenteel word dat ding gespoten voor 2 a 3 duizend gulden en voila voor weinig een Corona GSXR (zijn er maar 50 van in NL).

Just my 2 cents

Uitzonderingen bevestigen de regel.

djust mai toew sents
 
Die foto van die 3 fireblades komt uit nijkerk, daar wou ik vanavond gaan kijke, alleen die vent had geen tijd. Hij heeft wel nog hele andere mooie fireblades staan, en een paar 600'tjes d8 ik..
 
Op 2001-06-12 18:57, schreef J.W:
Ik ben het niet met Helldesker eens.

De reden dat de prijs zo laag is omdat de verzekering al diep in het buideltje heeft getast.
Zowiezo moet je niet zomaar een schademotor kopen, je moet eerst weten wat het reparen gaat kosten.

Ik heb voor een vriend een GSXR600 gevonden (Corona uitvoering uit 2000) ding had 3000 ofzo gelopen en kostte maar kleine 13.000 gulden met schade, momenteel word dat ding gespoten voor 2 a 3 duizend gulden en voila voor weinig een Corona GSXR (zijn er maar 50 van in NL).

Just my 2 cents

Uitzonderingen bevestigen de regel.

djust mai toew sents

K dan.

Ik vind wel dat je ergens wel gelijk hebt hoor Helldesker, maar als jezelf een echte kenner bent en je gaat goed inventariseren van te voren wat de schade kost om te reparen.
Dan kun je echt voor heel weinig mooie fiets kopen.

Gerade meine 2 pfennings



 
Hmmmm, deze





98cbr900zw-zilver.JPG




is al verkocht ;( ;( .....

Maar ik ga morgen kijken voor een vuurblaadje, dat weet ik wel......
 
Die foto van die 3 fireblades komt uit nijkerk, daar wou ik vanavond gaan kijke, alleen die vent had geen tijd. Hij heeft wel nog hele andere mooie fireblades staan, en een paar 600'tjes d8 ik..

98cbr900zw-zilver.JPG


Die is al pleite, want die heeft een maat van me een paar weken geleden gekocht in Nijkerk. Superding. Heb helaas nog niet de eer gehad er op te mogen rijden.

Ben vanmiddag ook nog even op pad geweest, maar bij een dealer word je een behoorlijke poot uitgedraaid. Is werkelijk niet normaal meer. Een beetje leuke fiets kost toch snel 4000 piek meer dan bij een particulier. Daar trapt ikke niet in. Het enige wat me 100% mee valt is dat je al een nieuwe Yamaha Thundercat 600 kunt halen voor 19000 ballen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan