Safe Motoren Apeldoorn

tij-ro

Rookie
26 aug 2007
1
0
Koop geen motor bij safe.
Denk je een mooie TL1000 van 2000 te kopen.... Heb je alleen maar ellende.. Computer meerder keren kapot gegaan.. Afstellingen die niet kloppen..Modificaties die er op zouden zitten zaten er dus niet op. O ja was ook nog een schade motor. We hebben het voor aankoop gevraagt hoor... Maar er was niets mee gebeurd zijden ze..En het ergste waar ik gewoon het meeste van baal.. Het is niet eens een motor van het jaar 2000. Het is een motor van 1997.. Als ik dat geweten had dan had ik hem nooit gekocht. Maar je betaalt voor een motor van het jaar 2000. Probeer hem nu maar eens te verkopen..Na iets meer dan een jaar in mijn bezit te zijn is hij opeens met meer dan de helft in waarde gezakt.. Dus kijk goed uit als je bij Safe Motoren in Apeldoorn je motor koop.. Praatjes zijn leuk.. Maar blijkbaar moet je een expert mee nemen om zeker te zijn dat alles ook klopt..
 
Dit geldt voor veel meer motorzaken... en Safe Apeldoorn zal ook wel zat goeie motoren hebben... heb je het er al met hun over gehad zodat jullie onderling iets kunnen regelen ?
 
zijn er dan helemaal geen verschillen met het bouwjaar te zien??? minimaal een kleurstelling oid lijkt mij. Hoe ben je er uiteindelijk achter gekomen?
Wel jammer dat het zo is gelopen. Ik ben over safe z'meer wel redelijk tevreden, beurten zijn goed en de motoren zijn ook goed daar
 
Balen zeg... Jammer dat dit je is overkomen.

Maar voordat je ene motor koopt, ga je toch zelf ook ff op zoek op internet naar de specificaties, kleurstellingen, prijzen e.d. Althans dat doe ik wel.Dat van die schadfiets is idd hel jammer dat ze dat verzwegen hebben. Maar nu je 'm inmiddels al een jaar heb, kunnen zij natuurlijk zeggen dat dat niet was toen je 'm kocht bij hen... Hopelijk kun je eruit komen met Safe Apeldoorn. Over Safe in Z'meer ben ik zelf wel tevreden, zoals KawaMaup zegt. Beurtjes gaan allemaal goed, en over alles is te overleggen...

Succes iig, en hopelijk kom je tot een goede oplossing/deal...
 
Safe is gewoon dikke shit. Wegblijven is de enige remedie. Helaas trappen er steeds weer mensen in. Wordt tijd dat ze weer verdwijnen.
 
Safe Apeldoorn bestaat niet meer; is tegenwoordig Motorcity Apeldoorn geworden :)
Kben er 1x binnen geweest voor informeren naar het kopen van een nieuwe motor, belabberde bende daar. Kreeg geeneens korting omdat ik niks in te ruilen had of iets dergelijks :W .
 
motorcity. andere naam zelfde safe apeldoorn praktijken :r
vuile oplichters zijn :X :X
ik zeg maar niet te veel... :r :r :r
vooral die knuppel die daar werkte...ene mark
die kan ook wel een broodje knokkel gebruiken :(
 
als je bike van 97 blijkt te zijn en op je aankoop bon staat 2000 ( als je die nog heb )
eerst naar hun terug en op de vingertjes tikken en motor terug + geld
en anders via waarborgfonds terug dwingen of met open inloop avond bij notaris/advocaten kantoor kijken wat je kan doen sccs
 
Vooral met dat onjuiste bouwjaar heb je toch wel iets in de hand om ze stevig aan te pakken dacht ik zo.
:N
Op de verkoopinformatie staat meestal niet het bouwjaar, maar "datum deel I: 2000".
(Die gasten hebben ook leergeld betaald.)

Dat jij dat dan weer interpreteert als bouwjaar 2000, is logisch, voor de hand liggend, ze verwachten het zelfs, maar het is niet hún fout.
 
Mijn motor heb ik zelf ingevoerd uit Engeland en op m'n kenteken staat als datum deel I het werkelijke bouwjaar en de invoerdatum staat vermeld als "datum 1e toelating". Vergelijk je aankoopbon met je kenteken. Als op de factuur als datum deel I eigenlijk de datum 1e toelating is vermeld, kun je daarmee volgens mij teruggaan.
 
Koop geen motor bij safe.
Denk je een mooie TL1000 van 2000 te kopen.... Heb je alleen maar ellende.. Computer meerder keren kapot gegaan.. Afstellingen die niet kloppen..Modificaties die er op zouden zitten zaten er dus niet op. O ja was ook nog een schade motor. We hebben het voor aankoop gevraagt hoor... Maar er was niets mee gebeurd zijden ze..En het ergste waar ik gewoon het meeste van baal.. Het is niet eens een motor van het jaar 2000. Het is een motor van 1997.. Als ik dat geweten had dan had ik hem nooit gekocht. Maar je betaalt voor een motor van het jaar 2000. Probeer hem nu maar eens te verkopen..Na iets meer dan een jaar in mijn bezit te zijn is hij opeens met meer dan de helft in waarde gezakt.. Dus kijk goed uit als je bij Safe Motoren in Apeldoorn je motor koop.. Praatjes zijn leuk.. Maar blijkbaar moet je een expert mee nemen om zeker te zijn dat alles ook klopt..

wanneer heb je em gekocht?
want als ze je een fiets verkocht hebben van 1997, terwijl hun em aan hebben geboden (op papier) van 2000 dan is er sprake van een gebrek achteraf en misleiding.

De verkoper heeft namelijk de verplichting de gebreken e.d. te melden van hetgeen zij aanbieden.
Ook mag de koper aannemen dat hij een goede motor heeft aangekocht, en moet er vanuit kunnen gaan dat alles naar toebehoren zal werken.

Wat je zou kunnen doen:

Als je de motor recent gekocht hebt, kan je voorstellen dat Safe(nu motorcity) de motor weer terugkoopt van je, voor hetzelfde bedrag als dat jij betaald hebt.
Werken zij niet mee, dan kan je naar de bovag gaan. Bovag geeft aan dat Safe in apeldoorn zich aangesloten heeft bij de Bovag.

In Burgerlijk Wetboek Boek 7, Bijzondere overeenkomsten staat precies waaraan een verkoper moet voldoen.
Met name Artikel 15 lid 1 + Artikel 17 lid 2.

hierin staat:

Artikel 15

1. De verkoper is verplicht de verkochte zaak in eigendom over te dragen vrij van alle bijzondere lasten en beperkingen, met uitzondering van die welke de koper uitdrukkelijk heeft aanvaard.

Artikel 17

2. Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.


maar zeker eerst de winkel schriftelijk en aangetekend in gebrek stellen.
Daarom hier een voorbeeld van een brief.. tis maar een voorbeeld maar het kan ook heel anders natuurlijk..

--------------------------
Geadresseerde


Afzender


Betreft : Verzoek tot terugbetaling motor.


Geachte heer/mevrouw, Apeldoorn 31-aug-07

Vanwege herhaalde reparaties en gebreken, blijkt uit diverse papieren dat ook de motor niet voldoet aan het bouwjaar 2000 wat bij aankoop was vermeld. Echter blijkt dit bouwjaar 1997 te zijn.

Doordat de motor een bouwjaar heeft van 1997, is deze sterk in waarde verminderd.

Middels dit schrijven verzoek ik u om de motor terug te kopen voor hetzelfde bedrag wat ik aan de motor heb uitgegeven vanwege het feit dat u jegens Burgerlijk Wetboek Boek 7, Bijzondere overeenkomsten, artikel 15 lid 1 ernstig in nalating bent.
De uitleg wanneer een zaak niet aan de overeenkomst beantwoord staat vermeld in het Burgerlijk Wetboek Boek 7, Bijzondere overeenkomsten, artikel 17 lid 2.

Wanneer u niet ingaat op mijn verzoek zal ik genoodzaakt zijn om juridische stappen te ondernemen.
Eventuele gerechtelijke- en buitengerechtelijke kosten komen voor uw rekening. Ik vertrouw er op dat u het niet zo ver zult laten komen.

Hoogachtend,


Naam + handtekening

------------------------------


suc6 ermee..
 
Laatst bewerkt:
mmm...

ik kom regelmatig bij safe/motor city apeldoorn...

het is een rare bende maar de mensen(die er werken) zijn zeker wel vriendelijk...maar ze zijn wel duidelijk en direct !!

en duidelijkheid en directheid is voor sommige mensen denk ik moeilijk....
:P
 
lijkt me idd dat als je ergens zwart op wit hebt staan dat zij beweren dat ie uit 2000 komt terwijl ie dus uit 97 komt dat je de koop wel kunt ontbinden:)
 
Het blijft een vage toestand rondom Safe,van de zomer zag ik in Apeldoorn de mensen lopen die voorheen in Staphorst zaten wat later BrouwerMotorsport werd en weer wat later in zn geheel verhuisde naar ".........?" (ergens richting Friesland)

Betrouwbaar is iets heel anders naar mijn mening...
 
Tip: wanneer je een motor wilt kopen even het kenteken onthouden en op www.rdw.nl de voertuiggegevens opvragen. Krijg je zoiets te zien (gegevens van mijn eigen motor):

Datum eerste afgifte Nederland 09-12-1998
Datum eerste toelating 01-07-1991
Datum aanvang tenaamstelling 20-10-2005


Voor de luie mensch:
404 | RDW
 
Deze keer is het safe de andere keer een ander -O-

Feit is gewoon dat de meeste motorzaken flink hebben moeten inboeten.
De vette jaren zijn geweest, de investeringen in grote dure panden zijn gedaan.
De prijzen zijn opgedreven en nu zit men met de gebakken peren.

Véél te dure panden.
Veel te hogen prijzen en te lage marches.

Vandaag is het safe en morgen een ander.
Feit is gewoon dat de meeste van alles moeten doen om hun toko draaiende de te houden.
Het zou niet moeten kunnen maar heden ten dagen maken de meeste zich wel schuldig aan sjoemel praktijken, de een wat meer, de ander wat minder :?
Dit zal ten koste gaan van de minder allerte koper.
 
Koop geen motor bij safe.
Denk je een mooie TL1000 van 2000 te kopen.... Heb je alleen maar ellende.. Computer meerder keren kapot gegaan.. Afstellingen die niet kloppen..Modificaties die er op zouden zitten zaten er dus niet op. O ja was ook nog een schade motor. We hebben het voor aankoop gevraagt hoor... Maar er was niets mee gebeurd zijden ze..En het ergste waar ik gewoon het meeste van baal.. Het is niet eens een motor van het jaar 2000. Het is een motor van 1997.. Als ik dat geweten had dan had ik hem nooit gekocht. Maar je betaalt voor een motor van het jaar 2000. Probeer hem nu maar eens te verkopen..Na iets meer dan een jaar in mijn bezit te zijn is hij opeens met meer dan de helft in waarde gezakt.. Dus kijk goed uit als je bij Safe Motoren in Apeldoorn je motor koop.. Praatjes zijn leuk.. Maar blijkbaar moet je een expert mee nemen om zeker te zijn dat alles ook klopt..




Ook na ruim een jaar nog?

Oplichting is hier sprake van..

Succes met de afhandeling.
 
Ook na ruim een jaar nog?

Oplichting is hier sprake van..

Succes met de afhandeling.

Zelfs na een jaar zou je hier nog aanspraak op kunnen maken.. Mits alles op papier staat vastgelegd wat je verkocht is.

Echter zou je dan alleen het verschil kunnen terugkrijgen in waarde omdat je nu al flink gereden hebt.
Maar beter iets dan niets toch.
 
Terug
Bovenaan Onderaan