SAFE motors Amsterdam

25 jul 2006
20
0
Spanbroek
Ik hoorde een gerucht dat SAFE Amsterdam zou ophouden te bestaand.
Is dat slechts een (vervelend) gerucht of berust dit gerucht op feiten.
Iemand verdere info hierover ?

groet,

Hans
 
Ik hoorde een gerucht dat SAFE Amsterdam zou ophouden te bestaand.
Is dat slechts een (vervelend) gerucht of berust dit gerucht op feiten.
Iemand verdere info hierover ?

groet,

Hans
Als dat zo is, is dat de zoveelste al... Kan me herinneren dat er in mijn regio 2 zaten: Almelo,Hengelo. Nu geen 1 meer, zal niet best zijn als Amsterdam er dan ook mee gaat stoppen...
 
Lijkt me stug. Dat is volgens mij juist een van de betere toko's van ze...

Daarnaast zoeken ze er ook nog personeel dus dat zegt genoeg...

Maar inderdaad van wie heb je dat gehoord?
 
Ik was op een bijeenkomst waar o.a. gezegd werd dat ze (SAFE) niet meer de laatste modellen van de diverse fabrikanten hadden staan en dat ook de kleding werd uitverkocht.

Hans
 
Idd, ik ga er dinsdag waarschijnlijk een motor kopen en was ook aant kijken voor wat kleding.
Toen zei de verkoper (relaxte gozer), dat in oktober de nieuwe collectie van oa Alpinestars zou binnen komen, waardoor ze 't weer vol kunnen proppen.
 
Ik heb mijn motor daar gekocht vlak voor Pasen. Ik had de REV' IT RS2 uitgezocht als pak maar die had men daar nog niet. Vervolgens begonnen ze erg moeilijk te doen toen ik om korting vroeg en kon ik het pak bestellen maar eerst vooruit betalen.

Vervolgens bij de Ruiter en Van den Bosch motoren het pak gekocht, was op voorraad en kreeg zelfs nog meer korting dan bij Safe.

Geen Safe meer voor mij.
 
Ik vind het maar een kut zaak. Heb er in een ver verleden eens een nieuwe Ducati gekocht. Niets mis mee. Later wilde ik daar weer een andere motor kopen en wilde ik een BMW K75S inruilen. Deden ze toch een partijtje ongeïnteresseerd. Je kent me inmiddels, had daar tenslotte een nieuwe motor gekocht, dan kan je me op zijn minst als klant behandelen toch?

Nee ik hou het de laatste jaren bij de wat kleinere dealers.
 
Ja, Safe is een waardeloze zaak, vooral geschikt voor de grote massa berijders van Japanse motorrijwielen. Ik heb 's bij Safe Amsterdam een Triumph Daytona gekocht, en toen ik 'm twee jaar bij dezelfde zaak weer wilde inruilen zeiden ze dat het een niet-courant merk was waar ze geen dealer van waren. Ik kon dus niet inruilen en ben snel naar een kleinere zaak gegaan, met een persoonlijke service en veel geduld.
Safe is goed als je even snel een helm, laarzen of kleding wil scoren (hoewel, ik heb er 's een helm gekocht (met hulp van de 'helmmijnheer') die na een week erg irriteerde. ben teruggegaan en kon 'm niet meer inruilen omdat-ie al gedragen was!), of een paar bougies...
Ik rijd nu Guzzi en ben klant bij Nesville motoren in Onderdijk (www.nesville.nl)zaak met een Guzzi-freak als eigenaar, waar je gratis een fiets of roeiboot meekrijgt als de beurt/reparatie langer duurt en de koffie vers wordt gezet!
 
Idd, ik ga er dinsdag waarschijnlijk een motor kopen en was ook aant kijken voor wat kleding.
Toen zei de verkoper (relaxte gozer), dat in oktober de nieuwe collectie van oa Alpinestars zou binnen komen, waardoor ze 't weer vol kunnen proppen.

Zeker dat in oktober de nieuwe collectie komt, want dan koop ik het 2005 Alpinestars GPU model wel (mits de korting redelijk is).
 
Ik was er een maand of drie terug. Het viel me op dat het aantal nieuwe motoren erg klein was, veel open plekken. Zó goed loopt de verkoop van nieuwe motoren nu ook weer niet......
Wat me ook opviel was dat het aanbod van kleding en accessoires ook knap mager was in verhouding tot een jaartje terug. Slechts een paar merken en dan nog veel goedkope ramsj. Het grote aanbod was juist een reden om daar te komen.
Ik kan het mis hebben, maar het zag er niet goed uit.
 
Rotterdam is gewoon al maanden een lege boel
Zal in Amsterdam en andere vestigingen niet anders zijn
De 14e oktober houden ze de jaarmarkt
Daar worden meestal de ouwe dingen verkocht
 
Safe is al lang dood ze weten het alleen zelf nog niet. Tot die tijd proberen ze nog zo veel mogelijk mensen een oor aan te naaien.
SAFE :r :r :r Alles wat een motorzaak niet moet hebben. :W
 
Safe is al lang dood ze weten het alleen zelf nog niet. Tot die tijd proberen ze nog zo veel mogelijk mensen een oor aan te naaien.
SAFE :r :r :r Alles wat een motorzaak niet moet hebben. :W


:^

Met hun manier van klantvriendelijkheid, eerlijke werkplaats tarieven en betrouwbaarheid verbaasd het me dat ze überhaupt nog kunnen bestaan.

Voorbeeld 1: in oktober zie ik een aantal CBR's staan met 0% financiering. In Januari kom ik terug en wordt voor leugenaar uitgemaakt omdat ze nooit 0% financiering geven. Blijven aandringen dat ze het even nakeken en toen bleek dat ik gelijk had. Geen excuses want ik deed opeens moeilijk. :? B|

Voorbeeld 2: Ik kom aan met één compleet gedemonteerde veerpoot. Uit elkaar kreeg ik het wel maar in elkaar had ik toch speciaal gereedschap nodig. Bij Safe A'dam neergelegd. Zijn ze zogenaamd 1,5 uur mee bezig geweest en ik kreeg een rekening van 110 eurie. Geloof mij maar dat het een werkje van hooguit 15 minuten is met de juiste gereedschappen. :(

Voorbeeld 3: Mijn vriendin had net 5 dagen haar rijbewijs en wilde een motor aanschaffen. Ze zag een leuke tweedehandse gsx600R staan waar ze op wilde proefrijden. Aangezien ik meer ervaring had mocht ik het eerste rondje doen. ik rijd weg en wil vervolgens remmen. Een remschijf voor was zo erg verbogen dat ik bijna op m'n bek lag door het schokken in het stuur. Daarbij een remkracht van 1% van het normale. Als m'n vriendin had gereden hadden ze haar op kunnen vegen van het asfalt. Als reactie: Tja, deze hebben we gisteren binnen gekregen en hebben de motor nog niet getest. |( |(
 
En toch heb ik afgelopen vrijdag tot lekker kunnen scoren met 30% korting op mijn (nieuwe) helm, schoenen en handschoenen. Leuk hoor, die nieuwe collectie, maar ook wel erg duur ;) De beste mevrouw die me hielp was erg behulpzaam, liep meerdere keren even weg om wat na te kijken (ja, op verzoek) en nam de tijd om dingen uit te leggen.

Ook stonden er enorm veel motoren, zowel binnen als buiten. Ruime keus in modellen en types, genoeg personeel..

Safe Apeldoorn dus. Niks mis mee.
 
Ik vind Safe (Veghel) een relaxte zaak....
Altijd vriendelijk en behulpzaam.

En och...op iedere zaak is wat te zeiken...Zijn we toch hollanderkes voor *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan