Safe plan van Safe Motors

Remko22

MF'er
4 jun 2003
30
0
Hengelo
Safe Plus Plan. Maximaal genieten. Minimaal betalen.

Nog steeds is sparen voor veel mensen de manier om hun motordroom te realiseren. Daarmee stel je je eigen geduld behoorlijk op de proef. Om maar niet te spreken van de zeer lage spaarrente die je ontvangt. Met het Safe Plus Plan wordt eindeloos sparen, voordat je je favoriete motor kunt kopen, overbodig.
Het uitgangspunt van het Safe Plus Plan is rijden! Tegen lagere maandlasten dan je ooit voor mogelijk hield, rijd je met het Safe Plus Plan zo op jouw favoriete motor weg. Zonder aanbetaling!

Sparen wordt rijden.
Nog steeds is sparen voor veel mensen de manier om hun motordroom te realiseren. Daarmee stel je je eigen geduld behoorlijk op de proef. Om nog maar niet te spreken van de zeer lage spaarrente die je ontvangt. Gelukkig is er het Safe Plus Plan van Safe Motors. Dat heeft niet sparen, maar rijden als uitgangspunt. Tegen lagere maandlasten dan je ooit voor mogelijk hield, rijd je met het Safe Plus Plan zo op je favoriete motor weg. Zonder aanbetaling! geeft Safe Motors bij de betreffende motoren aan wat de waardevermindering van de betreffende motor in drie jaar bedraagt. Dat is ongeveer 1/3 van de aankoopwaarde.

Motorrijden voor 1/3 van de prijs.
Stel, je hebt je oog laten vallen op een motor ter waarde van € 6.807,- Ervaring leert dat zo'n motor bij normaal gebruik drie jaar later ongeveer € 4.538,- waard zal zijn. In feite kost die motor je dus € 2.269 in drie jaar. Dit bedrag, de waardevermindering of afschrijving van de motor, dient als basis voor het Safe Plus Plan. Onder de noemer 'Safe Basisprijs' geeft Safe Motors bij vrijwel alle motoren aan wat de afschrijving over drie jaar bedraagt; ongeveer 1/3 van de aankoopwaarde.

Na drie jaar weer een nieuwe.
Als je besluit een motor te kopen met het Safe Plus Plan, is die motor
juridisch gezien helemaal van jou. Maar uitgaande van de Safe Basisprijs betaal je slechts de waardevermindering! Gespreid over 36 maanden, tegen de laagst mogelijke rente. Betalen of sparen: het is maar net hoe je het bekijkt. Omdat je na 3 jaar de afschrijving van je 'oude' motor bij elkaar hebt gespaard, stap je voor hetzelfde lage bedrag per maand op een nieuwe motor!*

*Uitgaande van een motor met dezelfde aankoopwaarde en een ongewijzigd rentepercentage.


Inruilgarantie.
De waarde van een motor is sterk afhankelijk is van het aantal gereden kilometers, de staat van onderhoud en de wijze waarop met de machine is omgegaan. Daarom biedt het Safe Plus Plan de mogelijkheid om de inruilwaarde na 3 jaar vast te leggen. Zo weet je precies welk bedrag je na drie jaar voor je 'oude' motor terugkrijgt. Voorwaarde is dat je je motor laat onderhouden en inruilt bij Safe Motors. Vanzelfsprekend is je motor op het moment van inruil schadevrij en in technisch goede staat.

Terugkoopgarantie.
Een andere mogelijkheid die het Safe Plus Plan biedt, is de terugkoopgarantie. Daarmee heb je de zekerheid dat Safe Motors jouw motor na 3 jaar terugkoopt voor de vastgelegde terugkoopwaarde. Je bent dan niet verplicht een andere motor aan te schaffen. Voorwaarde is dat je je motor laat onderhouden bij Safe Motors. Vanzelfsprekend is je motor op het moment van terugkoop schadevrij en in technisch goede staat.

Verkopen of inruilen.
Als je tussentijds besluit je motor te verkopen of in te ruilen, kun je het Safe Plus Plan zonder vervelende gevolgen beëindigen. Op het moment dat je stopt, wordt er gekeken naar de dan geldende marktwaarde van jouw motor. Die waarde wordt verrekend met het resterende bedrag van jouw Safe Plus Plan. Wanneer je de inruilwaarde en/of een terugkoopgarantie hebt laten vastleggen en binnen 3 jaar je motor inruilt of verkoopt, wordt ook gekeken naar de marktwaarde van de motor op dat moment.

------------------

ik ben dus van plan om een motor te kopen. liefst nieuw. heb nu 1 jaar op een Goldwing gereden maar die kreeg teveel mankementen en heb hem weg gedaan.

nou zag ik op safe motors het bovenstaande staan. nou heb ik nog een paar vragen/onduidelijkheden.

dit is wat ik ervan begrijp :

je ziet een motor van bv 9000 euro

over 3 jaar moet je 3000 terug betalen. (1/3 van de aankoop prijs)

met evt rente laten we makkelijk zeggen 10% dat is dan 900 per jaar.

na 3 jaar kun je hem weer "inleveren" en kun je evt een nieuwe motor krijgen.

al met al moet je 1900 euro per jaar betalen voor een motor van 9000 euro toch?

nou wil ik graag weer een motor kopen maar heb op dit moment niet het geld om een nieuwe motor te kopen. ik wil geen 2e hands want ik heb het niet zo op 2e hands motoren. hoor er alleen maar slechte verhalen over. + 1 eigen ervaring.

zitten er nog meer addertjes onder het gras??

je moet natuurlijk de verzekering en wegenbelasting zelf betalen.
en als je hem all risk verzekerd kun je er toch geen buil aan vallen.
als je er een ongeluk mee krijgt dan krijg je toch de schade uitbetaald en daarmee safe motors betalen??

mis ik iets of heb ik het zo goed??

graag jullie reactie.
 
Je mist iets. Je koopt de motor voor het volledige bedrag (in dit voorbeeld dus 9000 euro) en voor dit volledige bedrag sluit je dus een lening af bij Safe. Je wordt dus wel eigenaar van de motor. Dat is wel belangrijk in het geval Safe weer failliet gaat.

Je spreekt af dat je in 3 jaar 1/3 deel afbetaalt en de rente betaalt. Een motor van 9000 euro kost je dus in die 3 jaar bij benadering 5000 euro (afschrijving en rente) en is daarna nog 6000 euro waard.

Safe koopt hem na die 3 jaar terug voor het afgesproken bedrag (die 6000 euro), mits je niet meer dan 8000 km per jaar hebt gereden en je bij aankoop de terugkoopverzekering van Safe hebt afgesloten (dat vergeten ze voor het gemak wel eens, waardoor ze hem dus niet terug hoeven kopen en je na 3 jaar met de motor en nog een schuld van 6000 euro zit).

Snap je?

Overigens bedroeg de effectieve rente een tijd geleden per jaar 10.3%. Dat is dus zeker niet de laagst mogelijke rente. Een persoonlijke lening afsluiten is in de meeste gevallen gunstiger. Dat kan je zo 500 euro (of meer) rente schelen.
 
Laatst bewerkt:
Kortom; Je rijd 3 jaar voor 5700 euro en na die 3 jaar heb je niks behalve een gegarandeerd inruilbedrag voor de motor.

Verder nix aan toe te voegen. kort maar krachtige reply van pentar, daar kan je wat mee
 
Je krijgt er spijt van als je dat doet en dat wordt ;( ;( ;( .Stel dat ze weer op de fles gaan ben je geld wel kwijt :( :(
 
Je ken beter kijken of je bij je bank geen lening kan krijgen, zitten er geen addertjes onder het gras en je rente is een stuk minder......
 
Leg eens uit dan,.. als safe falliet gaat, wie koopt dan die motor op ???
 
Hoe zit het eigenlijk met de motor die je zou inruilen, ik neem aan dat i de verkoop in gaat.
Zo ja blijven die fietsen dan niet erg duur?

Als ik namelijk niet dat plusplan afsluit, maar wel een nieuwe fiets koop en hem na 3 jaar inruil krijg ik er waarschijnlijk minder voor terug, omdat ze niet verplicht zijn mij 2/3 terug te geven.

Aangezien ze een bedrijf zijn en daarom ook proberen een beetje winst te maken, kan ik mij voorstellen dat de fiets van het plusplan dus voor meer geld te koop staat (duurder teruggekocht).

of zie ik het weer helemaal verkeerd en valt deze vraag in de catogarie jammere vragen :)
 
Lezen:

Je koopt de motor voor het volledige bedrag (in dit voorbeeld dus 9000 euro) en voor dit volledige bedrag sluit je dus een lening af bij Safe. Je wordt dus wel eigenaar van de motor. Dat is wel belangrijk in het geval Safe weer failliet gaat.

Safe is geen eigenaar meer van de motor. De koper is eigenaar. Als ze failliet gaan kopen ze inderdaad de motor niet op, maar blijft ie van jou. Dat kost je dus geen cent extra. Het enige wat je dan mist is de belachelijk lage terugkoopprijs die ze je bieden (mits je niet meer dan 8000km per jaar hebt gereden, anders kopen ze hem sowieso niet meer).
 
HALLO,

KOOP GEEN DUITSER !!!!!!!!! :}
ik een keer gedaan met een gsx-r 600
Na een jaar in mekaar gelopen.
Afgeracht. :]
 
HALLO,

KOOP GEEN DUITSER !!!!!!!!! :}
ik een keer gedaan met een gsx-r 600
Na een jaar in mekaar gelopen.
Afgeracht. :]
Das geen Duitser maar een Jap! |( Die GSX is een gooi-en smijt-sportfiets, die worden zelden rustig bereden, tenzij de bestuurder geen flauw benul heeft wat-ie onder de kont heeft. |( Tweedehands Duitsers zijn slechts zelden afgeragd, uitgezonderd witte exemplaren met solo-zadel.

En als ik het goed begrijp houdt dat Safe-plan in dat je slechts af en toe een rondje mag rijden en vooral rustig moet tuffen, als je meer dan 8 Mm per jaar rijdt of een keertje gaat liggen vervalt de terugkoop-garantie en ben je verplicht de fiets na drie jaar over te kopen voor 2/3 van de nieuwprijs, terwijl je al bijna de helft van die nieuwprijs hebt neergelegd. Lijkt me geen goede deal. |(
 
Laatst bewerkt:
die inruilwaarde is natuurlijk ook een farce, want na 3 jaar hebben ze altijd wel iets af te zeiken op je motor waardoor ze die inruilwaarde niet uit hoeven te betalen.
 
Lezen:

Je koopt de motor voor het volledige bedrag (in dit voorbeeld dus 9000 euro) en voor dit volledige bedrag sluit je dus een lening af bij Safe. Je wordt dus wel eigenaar van de motor. Dat is wel belangrijk in het geval Safe weer failliet gaat.

Safe is geen eigenaar meer van de motor. De koper is eigenaar. Als ze failliet gaan kopen ze inderdaad de motor niet op, maar blijft ie van jou. Dat kost je dus geen cent extra. Het enige wat je dan mist is de belachelijk lage terugkoopprijs die ze je bieden (mits je niet meer dan 8000km per jaar hebt gereden, anders kopen ze hem sowieso niet meer).

Pentar, De curator colelcteert bij jou gewoon de rente en aflossing......kost dus wel degelijk geld, en de slottermijn van in deit voorbeeld 6000 euro, ga je ook aan de curator betalen.....ook al is safe failliet....keep that in mind please!

Overigens, Ik zou nooit of bij safe of motoport meedoen aan een dergelijke actie. Kost je echt een bak geld en fiscaal zijn de consumentenkredieten niet aftrekbaar. Lenen?? Via je eigen bak dan svp :+
 
Pentar, De curator colelcteert bij jou gewoon de rente en aflossing......kost dus wel degelijk geld, en de slottermijn van in deit voorbeeld 6000 euro, ga je ook aan de curator betalen.....ook al is safe failliet....keep that in mind please!

Overigens, Ik zou nooit of bij safe of motoport meedoen aan een dergelijke actie. Kost je echt een bak geld en fiscaal zijn de consumentenkredieten niet aftrekbaar. Lenen?? Via je eigen bak dan svp :+

Nee, want je bent eigenaar van de motor en Safe staat er verder buiten. Je hebt geen krediet bij Safe, maar bij een krediet-instelling. Ook al gaat Safe failliet, je merkt er echt niets van.
 
Nee, want je bent eigenaar van de motor en Safe staat er verder buiten. Je hebt geen krediet bij Safe, maar bij een krediet-instelling. Ook al gaat Safe failliet, je merkt er echt niets van.
Is dat zo? Kun je bij die curator je fiets inruilen als Safe straks toch nog over de kop is gegaan? Lijkt me niet, je zult gewoon met die 2/3 van de nieuwprijs over de balk moeten komen.
 
Laatst bewerkt:
OK, hoe je het ook went of keert, een bedrijf gaat dit niet doen als ze erop verliezen. Dus maken ze er winst op. Of dat Safe is of de maatschappij van de lening: ik zou het niet weten. Wat ik wel weet: lenen bij een bank is altijd goedkoper en slimmer. Niet alleen bij Safe trouwens, dit geld voor alle plannen die er aan worden geboden.

Maar eh, je zou ook kunnen sparen, dan heb je nooit gezeik als je m in puin rijdt en nog een lening af moet betalen.
 
Nee, want je bent eigenaar van de motor en Safe staat er verder buiten. Je hebt geen krediet bij Safe, maar bij een krediet-instelling. Ook al gaat Safe failliet, je merkt er echt niets van.


Weet ik wel, maarum.....safe staat op een of andere manier garant voor de bank van lening.....je motor is nog steeds je onderpand....dus....
 
Weet ik wel, maarum.....safe staat op een of andere manier garant voor de bank van lening.....je motor is nog steeds je onderpand....dus....

Nope. Een bank verstrekt de lening, die bank kijkt ook of jij kredietwaardig bent. Je staat dus zelf garant, safe niet.

Met de inruilwaarde zal ook wel wat gesjoemeld worden, anders is het natuurlijk niet interessant genoeg voor safe. wat ik wel weet is dat ze alleen de nieuwere motoren willen terugkopen, voor de oudere of minder interessante willen ze geen terugkoopregeling doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan