Safe (Plus Plan)

Klopt, is al een hoop over gezegd. Maar goed:

Voordeel: je hebt voor een laag maandbedrag (de eerste jaren dan...) een motor.

Nadelen:
Je blijft een schuld houden, waar je dus al die tijd ook nog eens een pák rente over betaalt.
De inruilwaarde van je motor is alleen gegarandeerd, als je aan allerlei voorwaarden (max. 8000 km per jaar, beurten bij dealer, allrisk verzekeren en die verzekering is ook nog eens dúúr.... en de motor moet in goede staat zijn als je hem inlevert- ter beoordeling van de dealer....)

Ik ben zeker geen tegenstander van lenen, maar dit is uiteindelijk een héle dure vorm..... Sluit een persoonlijke lening af bij de bank. Da's uiteindelijk goedkoper dan dit (al is de maandlast hoger), je wordt volledig eigenaar en bent er binnen 2 of drie jaar van af en je kunt zélf bepalen bij wie je motor wordt onderhouden en hoeveel inruil je later vangt.....
 
Hee hee B| Wil jij ff niet zo snel oordelen? Je zit in ieder topic over leningen af te geven op leningen, omdat jij toevallig geen geld wilt lenen, maar dat wil natuurlijk niet per definitie zeggen dat het hebben van een lening niet goed zou zijn. Half Nederland heeft een lening en het is aan ieder eigen verantwoordelijkheid of het wel of geen goed idee is en afw heeft niet de wijsheid in pacht :( Als iemand mij om een leing vraagt ne ik zeg 'joh, dat moet je niet doen', dan gaat ie gewoon naar ome Dirk Scheringa.

:^ chantay heeft voor een leaseintermediair gewerkt
Een lening is niet per definitie slecht.. ander voorbeeld met klein detail verschil ;) ...hoeveel van jullie hebben een mobiel met abonnement..is inprincipe ook een lening ;) ..(al krijg je daarvoor geen registratie bij centraal bureau)
 
Laatst bewerkt:
Vul nou gewoon zo'n formuliertje in van de Postbank o.i.d., PL-etje afsluiten, heb je in no-time x-duizend euro op je Pennierekening, en dan kan je fijn iets kopen :9

Ik snap nooit waarom zoveel mensen zoeken naar vage regelingen terwijl het allemaal zo eenvoudig kan |(
 
Leen geen geld bij/via de motorzaak, je gaat toch ook niet bij de bank naar binnen voor een motor ??

ALS je al geld gaat lenen doe dat dan gewoon bij je bank. Dan ben gelijk eigenaar van de motor, kun je alles zelf bepalen, geen regeltjes over het gebruik van de motor. Wel zul je als student geen al te riante lening kunnen krijgen en zal het maandbedrag waarschijnlijk hoger zijn (1% van de limiet is mogelijk, je leent € 5.000 en betaalt € 50 per maand). Hou wel in je achterhoofd dat als je begint met motorrijden een pak/helm/handschoenen/laarzen ook een aardig vermogen kunnen kosten.

Als student zou je misschien zo'n studentenlening af kunnen sluiten, daarvoor liggen de acceptatiecriteria een stukje soepeler.
 
Leen geen geld bij/via de motorzaak, je gaat toch ook niet bij de bank naar binnen voor een motor ??

ALS je al geld gaat lenen doe dat dan gewoon bij je bank. Dan ben gelijk eigenaar van de motor, kun je alles zelf bepalen, geen regeltjes over het gebruik van de motor. Wel zul je als student geen al te riante lening kunnen krijgen en zal het maandbedrag waarschijnlijk hoger zijn (1% van de limiet is mogelijk, je leent € 5.000 en betaalt € 50 per maand). Hou wel in je achterhoofd dat als je begint met motorrijden een pak/helm/handschoenen/laarzen ook een aardig vermogen kunnen kosten.

Als student zou je misschien zo'n studentenlening af kunnen sluiten, daarvoor liggen de acceptatiecriteria een stukje soepeler.

Safe gaat jou niet persoonlijk dat geld lenen...daar zit een financiele organisatie met een bank achter..

En ergens ga je wel de bank binnen voor een motor, althans voor het geld voor de motor ;)
 
Laatst bewerkt:
nou ik heb hier niet alles doorgelezen maar ik heb zelf ook ene keer uitgebreind rondgevraagd naar zoon soort plan want dat hebben er meerdere

en safe kwam daar voormij als slechtste uit
want bij safe heb je een verplichting om daar jeonderhoud enzo te doen
je kan er niet boete vrij aflossen
wil je daar weg betaal je je eigen scheel want je zit aan safe vast totdat je alles betaald hebt
verder kan je er wel een all risk verzekering bijkrijgen (bij sommige motoren)
klinkt heel leuk maar je hebt ene eigen risico van 2000 euro ofzo dus schiet ook niet op

ik kan de dus aanbevelen om dat niet te doen en als je wilt lenen gewoon naar de bank gaan die zijn veel voordeliger
dit wasmijn ervaring misschien dat andere het anders hebben maar i zou goed informerenen niet alleen bij safe
 
:^ chantay heeft voor een leaseintermediair gewerkt
Een lening is niet per definitie slecht.. ander voorbeeld met klein detail verschil ;) ...hoeveel van jullie hebben een mobiel met abonnement..is inprincipe ook een lening ;) ..(al krijg je daarvoor geen registratie bij centraal bureau)
3 keer raden wie hier prepay belt :+
 
afw is goed, is de beste zelfs!!! Een heel land vol van zulke jongens en geen vuiltje meer aan de lucht!! :r
 
afw is goed, is de beste zelfs!!! Een heel land vol van zulke jongens en geen vuiltje meer aan de lucht!! :r
erg he iemand met een eigen mening,geeft niet maar waar is een forum voor bedoeld dan,als iedereen de zelfde mening had heb je hier ook niks te zoeken ,dus hou je kots plaatjes lekker voor je ,je kan me niet eens idioot.
 
Laatst bewerkt:
Hier dan zo´n ongelooflijk dom figuur die dat gedaan heeft :X . Moet eerlijk zeggen dat ik het niet weer zou doen (je betaalt teveel rente). Ik ondervind er verder geen enkel probleem van, betaal nu al twee jaar een vast bedrag per maand (waar je niet eens 2 dagen een motor voor kan huren) en over een paar maanden betaal ik hem in een keer af omdat het restant bedrag veel minder is dan wat ik er voor zou kunnen krijgen.

Trouwens zijn er zeker wel meer mensen hier die dit hebben gedaan :X
 
Hier dan zo´n ongelooflijk dom figuur die dat gedaan heeft :X . Moet eerlijk zeggen dat ik het niet weer zou doen (je betaalt teveel rente). Ik ondervind er verder geen enkel probleem van, betaal nu al twee jaar een vast bedrag per maand (waar je niet eens 2 dagen een motor voor kan huren) en over een paar maanden betaal ik hem in een keer af omdat het restant bedrag veel minder is dan wat ik er voor zou kunnen krijgen.

Trouwens zijn er zeker wel meer mensen hier die dit hebben gedaan :X
ja kijk daarom zeg ik dus tegen iedereen die wil gaan afbetalen dat het dom is,ik zeg niet dat je dom bent,maar dat diegene met die vraag komt ,een domme aktie gaat ondernemen.is een heel verschil tussen dom zijn of iets doms doen.
 
ja kijk daarom zeg ik dus tegen iedereen die wil gaan afbetalen dat het dom is,ik zeg niet dat je dom bent,maar dat diegene met die vraag komt ,een domme aktie gaat ondernemen.is een heel verschil tussen dom zijn of iets doms doen.
Het is niet per definitie dom, jij vindt het dom.
 
Het is niet per definitie dom, jij vindt het dom.
ja ik vind het dom ja,dus als iemand aan mij vraagt zal ik lekker geld lenen voor een luxe goed,dan zou ik zeggen dat dat dom is ,is ook mijn mening he ,de conclusie moet de topic starter zelf trekken.
 
Lenen is niet dom, hooguit minder verstandig dan betalen uit spaargeld.
Wie zegt dat iemand dom is als hij/zij gaat lenen moet maar eens in de spiegel kijken. Iedereen heeft zijn eigen mening, maar respecteer die van een ander dan ook.

Oh ja nog een tip, leen bij een bank ipv zo'n plan. Kost minder en minder voorwaarden. Kan je in ieder geval je onderhoud zelf doen. Je hebt alleen een hoger maand bedrag, 2% van de lening meen ik.
 
In het verleden gebruik van gemaakt. Safe sluit een doorlopend krediet bij een externe financieele instelling voor jou af tegen het afgesproken maandbedrag. Je kan dus, in tegestelling wat eerder hierover gezegd is, weldegelijk meer boetevrij aflossen !! Na een jaar gebruik hiervan gemaakt te hebben heb ik de motor verkocht en in 1x het restant betaald !!
Geen slechte ervaring met Safe plan maar denk dat het verstandiger is om zelf je financieele instelling te kiezen. Dan kan je nl. de voor jou meest gunstige kiezen !!
 
Ik zou het gewoon doen. Laat al die Calvinisten hier maar gewoon lullen. Feit is dat je voor weinig lekker NU motor kunt rijden en anders moet je nog jaren wachten omdat je aan het sparen bent. Zoals al eerder gesuggereerd kun je misschien beter even met je bank gaan praten, de rentetarieven van hun dlk's zijn vaak lager dan die van Safe.

Safe lijkt mij btw ook best een betrouwbare zaak, ondank al het gekanker hier.

Alvast veel plezier.
 
Is gewoon een kwestie van je kostenplaatje afwegen.

-Stel je mag 7000km p/jaar rijden
-Betaalt 70,- p/maand
-Komen daar de safe beurtjes bij a 500 p/jaar
-Minimaal 1 keer safe banden a 450
-All risk van safe zon 400 p/jaar duurder dan wa

Oei, Das toch 5670 voor 21000km een fiets die niet van jou is!

Persoonlijk zou daar nooit aan beginnen,
maar misschien vind jij het meevallen.
 
Is gewoon een kwestie van je kostenplaatje afwegen.

-Stel je mag 7000km p/jaar rijden
-Betaalt 70,- p/maand
-Komen daar de safe beurtjes bij a 500 p/jaar
-Minimaal 1 keer safe banden a 450
-All risk van safe zon 400 p/jaar duurder dan wa

Oei, Das toch 5670 voor 21000km een fiets die niet van jou is!

Persoonlijk zou daar nooit aan beginnen,
maar misschien vind jij het meevallen.

Heb je het er voor over of niet dat is de vraag. Spaar je eerst en koop je zelf zo'n fiets dan ben je (behalve de rente) net zoveel kwijt. Een beurt bij 7000 km voor 500 euri lijkt me schromelijk overdreven, ook bij Safe. Banden hoef je niet bij Safe te kopen en een all risk verzekering kun je overal afsluiten. Als je een vrij nieuwe motor koopt lijkt het me erg verstandig een all risk verzekering af te sluiten, zeker als je er geld voor moet lenen.

Kortom, jouw antwoord is gewoon gelul. Heb je geen zin om eerst voor je aanschaf te sparen dan is lenen een goed alternatief. Kost je wat meer ja maar als je dat er voor over hebt kun je wel lekker eerder rijden. Leen je 15k euri voor een fiets dan betaal je grofweg 5 jaar lang per maand 300 euro. Dat is dus gemiddeld zo'n 600 euro per maand rente ofwel 50 euro per maand. Valt dacht ik toch wel mee voor een vervroegd genot.

ps. ik werk niet bij Safe, heb daar ook nog nooit iets gekocht, werk ook niet bij een bank of financierings mij, heb geen aandelen van een bank en ook niet van Safe, heb mijn motor cash betaald en ga mijn volgende motor weer cash betalen
 
Terug
Bovenaan Onderaan