Safe (Plus Plan)

Ik denk dat een 500 per jaar niet super veel is als je al het onderhoud meetelt, dus ook dingen die je zelf aanchaft buiten de beutjes om. Motor rijden kost nu eenmaal geld.
Een all risk bij safe is zon 550 pjaar voor een fiets van zon 6500 pleuro, dit is best voordelig. Maar het blijft duur in vergelijking met wa.
En bandjes ergens anders kopen en bij safe laten monteren geloof ik niet zo in, immers het onderhoud moest daar gebeuren.
 
ik vind het dus niet dom, heb weleens gehoord dat meer dan 80% van de nieuwe Harley's gefinancierd wordt. Bij nieuwe auto's licht het percentage even hoog.
jaaaaa lang leven lenen.nl geweldig een bijbaantje is stom zeg,gewoon lenen is perfect hoor :} :} :}
 
Ieder zijn of haar keuze, dat respecter ik ook.

Maar naar mijn mening is en blijft het dom. Dat gelul van, "Iedereen doet het, dus doe ik het ook", dat is pas dom.
Als iedereen voor een trein springt, doe jij dat dan ook? Feit is inderdaad dat HEEL ERG veel mensen via een lening een auto/motor kopen (70-80% :? ), en bijna al die mensen vind ik dan ook oerstom. Okay, sommige mensen kunnen bijna niet anders door bepaalde oorzaken, maar de meeste vinden het gewoon makkelijk, ze willen persé een mooiere auto (motor) dan de buurman |(

Met dank aan de DSB, die die fantastische leenreclame's uitzendt, zitten nu nog veel meer nederlanders (die iets te kort nagedacht hebben, of zich niet goed genoeg hebben laten voorlichten) met een dikke schuld, waar ze bijna niet meer vanaf komen.

Daarom volg ik altijd de raad van mijn ouders op...pas kopen als je het geld hebt, heb je nooit achteraf (financiële) problemen...

Nogmaals..mijn mening :)

PS.
Als lenen dom is waarom heeft dan bijna iedereen een hypotheek :X

Omdat niemand een huis in één klap kan kopen, dat is idd de enige lening die je moet aangaan als je niet wil huren. Het is alleen wel een heel ander soort lening, en is dus niet te vergelijken met kortlopende leningen met een heel hoog
rentepercentage...
 
Laatst bewerkt:
Ieder zijn of haar keuze, dat respecter ik ook.

Maar naar mijn mening is en blijft het dom. Dat gelul van, "Iedereen doet het, dus doe ik het ook", dat is pas dom.
Als iedereen voor een trein springt, doe jij dat dan ook? Feit is inderdaad dat HEEL ERG veel mensen via een lening een auto/motor kopen (70-80% :? ), en bijna al die mensen vind ik dan ook oerstom. Okay, sommige mensen kunnen bijna niet anders door bepaalde oorzaken, maar de meeste vinden het gewoon makkelijk, ze willen persé een mooiere auto (motor) dan de buurman |(

Met dank aan de DSB, die die fantastische leenreclame's uitzendt, zitten nu nog veel meer nederlanders (die iets te kort nagedacht hebben, of zich niet goed genoeg hebben laten voorlichten) met een dikke schuld, waar ze bijna niet meer vanaf komen.

Daarom volg ik altijd de raad van mijn ouders op...pas kopen als je het geld hebt, heb je nooit achteraf (financiële) problemen...

Nogmaals..mijn mening :)

PS.Omdat niemand een huis in één klap kan kopen, dat is idd de enige lening die je moet aangaan als je niet wil huren. Het is alleen wel een heel ander soort lening, en is dus niet te vergelijken met kortlopende leningen met een heel hoog
rentepercentage...
jij snapt hem ,eindelijk iemand die net zo denkt als ik 8-)
 
en een huis wordt in principe alleenmaar meer waard.
een motor alleen maar minder............. '(
 
waarom zeggen julie steeds dat alsje geld leent voor ene motor de motor niet van jou is
hij is wel degelijk van jou helemaal 100%
kijk je hebt geld geleend geen motor
maar ja das mijn visie
en ja ik heb ook geleend
wanyt als je het toch op kan brengen en je kan gewoon sparen dan vind ik er niks mis mee
ja oke het is wat duurder helaas '(
 
mensen, bedankt voor de vele reacties, ondans het feit dat er al zo'n topic was. (Niet goed genoeg gezocht...) Maar goed, denk niet dat ik het nog ga doen. Het totale kosten plaatje bij Safe is idd wat hoog. Deze zomer maar hard wat geld bij elkaar werken en dan zien we wel weer verder. Voorlopig rij ik hier wel wat rondjes op m'n eigen bike en die van mijn huisgenoot ;) totdat hij ook zijn rijbewijs heeft. iig bedankt.
 
mensen, bedankt voor de vele reacties, ondans het feit dat er al zo'n topic was. (Niet goed genoeg gezocht...) Maar goed, denk niet dat ik het nog ga doen. Het totale kosten plaatje bij Safe is idd wat hoog. Deze zomer maar hard wat geld bij elkaar werken en dan zien we wel weer verder. Voorlopig rij ik hier wel wat rondjes op m'n eigen bike en die van mijn huisgenoot ;) totdat hij ook zijn rijbewijs heeft. iig bedankt.
goed zo
 
Terug
Bovenaan Onderaan