Safe summer bullshit sale

ja voor n beurt ga ik ook meest naar mn meissie ;) maar het is idd erg klote geregeld bij SAFE rotterdam. wilde n nieuwe arai kopen had alles gepast en word wel aardig geholpen door de verkoopster alleen toen ik zei ok die helm wil ik, kreeg ik ook die helm die ik gepast had :? dus ik vraag je pakt zeker ff n nieuwe in n doos die nog dicht zit? staat ze me aan te kijken met n blik van je bent niet goed :X maar dat deden ze niet dus heb m laten staan en ben weg gegaan. als ik n nieuwe motor koop krijg je toch ook niet de demo?????????

:? :? :? :?

Ik heb nooit anders meegemaakt dan dat je een helm uit het rek koopt. Dat zijn gewoon nieuwe helmen, geen demo's
 
:? :? :? :?

Ik heb nooit anders meegemaakt dan dat je een helm uit het rek koopt. Dat zijn gewoon nieuwe helmen, geen demo's
ja ik weet dat t geen demo`s zijn, maar ik hoef geen helm die iedereen al gepast heeft met zn zweethoofd en ik heb altijd mn helm nieuw uit de doos gekocht!
 
Vond de prijs van 2800 euro bijbetalen ook niet heel erg tegenvallen maar had gehoopt op minder aangezien mijn gsxr volgens de boeken dus echt WEL minimaal 1000 euro meer waard is dan 6400,-


Duidelijk....
Zat zelf al te rekenen, mijn Vstrom is een maandje of 6 oud. Dus ga ik bij Safe een nieuwe halen, doe me dit keer maar een blauwe.... Stort het geld wat mijn huidige meer waard is, maar op mijn rekening...


:+
 
:? :? :? :?

Ik heb nooit anders meegemaakt dan dat je een helm uit het rek koopt. Dat zijn gewoon nieuwe helmen, geen demo's

:? :? :? :? ;) Toen ik mijn Schuberth S1 kocht: proefrijden, met proefrij exemplaar, en vervolgens nieuwe mee uit de doos... ik verwacht niet anders... Ook mijn eerste helm... bij Motoport... dus ik kan de verontwaardiging bij GixxieRay wel voorstellen.
 
op een motor van 2003 kunnen ze toch nooit 2000 euro inruilkorting geven. dan moeten ze je bijna geld toe geven als je dezelfde motor model 2004 mee terug wil nemen.
 
Safe Apeldoorn vindt ik toch best wel een goede zaak, vriendelijk personeel, je wordt er altijd goed geholpen, etc. etc... :)

Die andere vestigingen ken ik niet, dus geen mening over ;)
 
Vond de prijs van 2800 euro bijbetalen ook niet heel erg tegenvallen maar had gehoopt op minder aangezien mijn gsxr volgens de boeken dus echt WEL minimaal 1000 euro meer waard is dan 6400,-

kan best kloppen hoor.
de mijne was 7400 eu waard B|
en die was ook van 2003 en nog een special (500 eu duurder dan normale versie)
en jou motor is wel een overjarig model, dus denk als je ff onderhandeld had je niet eens een slechte deal had gehad. de extra's kijken ze niet naar. die dingen moet je ook eraf slopen.
tis gewoon een feit dat je het 1e jaar dramatisch veel afschrijft. en gixxers zijn er genoeg te krijgen 2e hands, dus denk maar niet dat ze meer geven dan nodig, want anders nemen ze de volgende wel
 
Ik vraag me weleens af waarom ze bij safe rotterdam allemaal zo'n staartje van 1 meter hebben. Der lopen volgens mij 3 gasten rond die dit "mode" vinden.
 
Eh.....tja....bij Safe kennelijk wel?
Vind ik inderdaad ook niet écht belangrijk.... Als die "staart" je nou een goed bod doet, wat maakt die staart dan in 's hemelsnaam uit?????

Ik moet eerlijk zijn, ik vind dat gezeur over Safe eigenlijk nergens meer op slaan. Als het je niet bevalt, ga je er toch niet heen? Maar het lijkt wel alsof Safe de enige zaak is waar dingen fout gaan.

Ik vind Motoport Amsterdam geen prettige zaak, dus kom ik er liever niet.
Niet omdat het "Motoport" heet of een grote zaak is, maar simpelweg omdat ik de bediening niet prettig vind. Dat zal ongetwijfeld heel persoonlijk zijn en daar moeten mensen die er wél graag komen zich gewoon geen ruk van aantrekken.
 
Laatst bewerkt:
>> Maar ehm... even practisch.. waar gaan jullie dan naartoe voor motor(onderhoud) in Rotterdam ???

Ik ben nog altijd op zoek naar mijn eerste ;) en ben wel marktplaats aan het afstruinen, maar bij gebrek aan vrienden met motorkennis zou ik graag ook wel een "betrouwbaar" adres hebben ( en ja ik het het handboek voor dummies bij het kopen van een motor al doorgeworsteld >> zou dat genoeg zijn hm ?? )

Grmpfffff... Want nu ik mijnpapiertje heb wil ik een motor NU !! hahahaha... maar ja ... komt toch wel wat bij kijken :+
 
Eh.....tja....bij Safe kennelijk wel?
Vind ik inderdaad ook niet écht belangrijk.... Als die "staart" je nou een goed bod doet, wat maakt die staart dan in 's hemelsnaam uit?????

Ik moet eerlijk zijn, ik vind dat gezeur over Safe eigenlijk nergens meer op slaan. Als het je niet bevalt, ga je er toch niet heen? Maar het lijkt wel alsof Safe de enige zaak is waar dingen fout gaan.

Ik vind Motoport Amsterdam geen prettige zaak, dus kom ik er liever niet.
Niet omdat het "Motoport" heet of een grote zaak is, maar simpelweg omdat ik de bediening niet prettig vind. Dat zal ongetwijfeld heel persoonlijk zijn en daar moeten mensen die er wél graag komen zich gewoon geen ruk van aantrekken.

:^

Helemaal mee eens!!
 
Ik vraag me weleens af waarom ze bij safe rotterdam allemaal zo'n staartje van 1 meter hebben. Der lopen volgens mij 3 gasten rond die dit "mode" vinden.

Ik heb ook een staartje. nou is die van mij maar 50cm lang. dus misschien is het dan iets minder erg? wat maakt iemands haardracht nou uit?

Ik heb nooit anders meegemaakt dan dat je een helm uit het rek koopt. Dat zijn gewoon nieuwe helmen, geen demo's
Ik koop mijn helmen ook gewoon uit het rek hoor. gewoon passen en als ik er een tegenkom die me lekker zit dan neem ik die mee. ga ik echt niet vragen om 'helm in doos'.. hoe doen jullie dat dan met pakken passen? ook vragen om 'pak in doos'.. of kan dat wel gewoon een pak uit het rek zijn?
 
Ik praat niet over filialen zoals Venendaal, Amersfoort enz. daar kan ik niet over oordelen, ik ben in Rotterdam geweest en dat zijn gewoon een stel eikels. In ieder geval die eerste klas sukkel die ons "hielp".

Maar ik zal het sommetje nog een keer maken:
Bovag inruil waarde 6750,- + hun bonus 2000,- + mijn bod 2500,- komt in totaal op 11.250,- Die R6 kost iets van 11.300,- En dan is de reactie van die kerel "dat worden we nooit eens". Vertel mij dan eens waar dat onoverkomelijke gat zit?? Die sukkel wilde nog niet eens een tegenbod doen. :( Misschien haddden we het gewoon leuk eens kunnen worden.
Ik heb zelf een autobedrijf dus ik weet wel een beetje hoe de handel in elkaar steekt, maar hun aktie slaat gewoon nergens op.

Bij Motoport in Breda kreeg ik 500,- boven de Bovag waarde, en bij MCR :} (Roosendaal) 1000,- boven de Bovag waarde.
 
Ik ben benieuwd, ga deze week naar Safe voor een offerte op een nieuwe gsxr750. Heb reeds twee aanbiedingen in m'n zak zitten en m'n motor is superstrak, dus we zien wel waar Safe mee komt!

Beste bod tot nu toe is 4000...wordt vervolgd!
 
Ik ben benieuwd, ga deze week naar Safe voor een offerte op een nieuwe gsxr750. Heb reeds twee aanbiedingen in m'n zak zitten en m'n motor is superstrak, dus we zien wel waar Safe mee komt!

Beste bod tot nu toe is 4000...wordt vervolgd!
Ik zou dat bod van 4000,- even voor mezelf houden. Er zitten misschien wel Safe mensen op het forum??? Geen slapende honden wakker maken.

Succes, ik ben benieuwd.
 
Safe zuigt.....
In principe zie je dat terug bij veel ketens, met name in horeca.
Als er niet iemand voor je staat die voor zijn eigen toko staat te werken heb je al snel te maken met ongemotiveerde mensen die het een zorg zal wezen of jij tevreden de deur uitloopt. helaas maar waar.
 
Ik denk dat zij uitgaan van een aantal principes, gok ik: ;)

1 de Bovag koerswaarde, dat is de waarde die uit gaat van een in originele staat zijnde motor met (Zeer) goede banden/remmen/ketting tandwielen, en zonder enige vorm van schade.
2 heb je opties, krijg je daar zeer weinig voor terug helaas...omdat die zaken (vraag me nie waarom) liever originele motorfietsen verkopen. (kennelijk meer vraag naar)
3 Is je fiets niet helemaal 'strak', krijg je de bovag koerswaarde - kosten voor de dealer voor rijklaar maken (in de showroom staan idd wel es modellen met slechte banden, maar die worden dus ook meteen vervangen bij aflevering). Dus bijv. koerswaarde 4500 en slechte banden + kettingset = 4500 - 250 - 200 = 4050 euro.
4 Wanneer de dealer meer voor jou motor terug geeft dan de bovag koerswaarde, zal hij ook een hogere verkoopprijs moeten vragen en dan kijkt 'men' opeens wel naar de boekjes waarde en gaat men 'zeuren/onderhandelen' over de verkoopwaarde
5 ojah, en wanneer je fiets is ongevallen krijg je al gauw 500 tot 800 euro minder dan de koerslijst waarde ervoor terug (indien banden/kettingset/remmen wel goed zijn) omdat men gewoon niet graag een 'schadefiets' koopt, dat wil je zelf ook nie... Plus dat de dealer vaak 6 maanden garantie geeft op die motor, en dan zelf het risico loopt voor eventuele kosten door 'interne' schade aan de motor

*D Ojah en de manier waarop je wordt geholpen verschilt natuurlijk per vestiging...
 
Ik zou dat bod van 4000,- even voor mezelf houden. Er zitten misschien wel Safe mensen op het forum??? Geen slapende honden wakker maken.

Succes, ik ben benieuwd.

nou das toch goed. als Safe dat leest dan weten ze dus dat ze meer dan 4000 moeten bieden. dat scheelt dom lullen.

ik heb dat ook gedaan. mijn hoogste bod op tafel gelegd ( met een beetje extra ;) ) en gevraagd kunnen jullie hier overheen? zo niet dan is het gesprek voor mij afgelopen, zo ja dan praten we verder.
 
Zouden de mensen uit de directie van Safe nooit op dit forum zitten en bij zichzelf denken:

WAT DOEN WE TOCH FOUT, HOE BRENGEN WE DAAR VERANDERING IN ???

Blijkbaar niet, want het is al jaren hetzelfde daar!
 
Ik denk dat zij uitgaan van een aantal principes, gok ik: ;)

1 de Bovag koerswaarde, dat is de waarde die uit gaat van een in originele staat zijnde motor met (Zeer) goede banden/remmen/ketting tandwielen, en zonder enige vorm van schade.
2 heb je opties, krijg je daar zeer weinig voor terug helaas...omdat die zaken (vraag me nie waarom) liever originele motorfietsen verkopen. (kennelijk meer vraag naar)
3 Is je fiets niet helemaal 'strak', krijg je de bovag koerswaarde - kosten voor de dealer voor rijklaar maken (in de showroom staan idd wel es modellen met slechte banden, maar die worden dus ook meteen vervangen bij aflevering). Dus bijv. koerswaarde 4500 en slechte banden + kettingset = 4500 - 250 - 200 = 4050 euro.
4 Wanneer de dealer meer voor jou motor terug geeft dan de bovag koerswaarde, zal hij ook een hogere verkoopprijs moeten vragen en dan kijkt 'men' opeens wel naar de boekjes waarde en gaat men 'zeuren/onderhandelen' over de verkoopwaarde
5 ojah, en wanneer je fiets is ongevallen krijg je al gauw 500 tot 800 euro minder dan de koerslijst waarde ervoor terug (indien banden/kettingset/remmen wel goed zijn) omdat men gewoon niet graag een 'schadefiets' koopt, dat wil je zelf ook nie... Plus dat de dealer vaak 6 maanden garantie geeft op die motor, en dan zelf het risico loopt voor eventuele kosten door 'interne' schade aan de motor

*D Ojah en de manier waarop je wordt geholpen verschilt natuurlijk per vestiging...

:^

En je vooroordeel en arrogante opstelling voor je houden die je kan uitstralen voordat je al binnen stapt.
Wie wil er nou een sachie gast helpen die toch ongeinteresseerd komt blaten , weer vertrekt en tijd ( dus geld ) heeft gekost ?

En voor alles een markt ;)
 
ik vind dat ik prima geholpen ben door Safe Rotterdam. Alles is netjes volgens de garantie opgelost , versnellingsbak, voorband, accu. Extra topkoffer gekregen omdat de zijkoffers die ik besteld had niet leverbaar waren voor mijn fiets.

Het blijft gewoon persoonlijk. En TS jij had gewoon op een beter bod gehoopt en hebt die niet gekregen. Typisch geval van jammer dus.
 
Ik denk dat zij uitgaan van een aantal principes, gok ik: ;)

1 de Bovag koerswaarde, dat is de waarde die uit gaat van een in originele staat zijnde motor met (Zeer) goede banden/remmen/ketting tandwielen, en zonder enige vorm van schade.
2 heb je opties, krijg je daar zeer weinig voor terug helaas...omdat die zaken (vraag me nie waarom) liever originele motorfietsen verkopen. (kennelijk meer vraag naar)
3 Is je fiets niet helemaal 'strak', krijg je de bovag koerswaarde - kosten voor de dealer voor rijklaar maken (in de showroom staan idd wel es modellen met slechte banden, maar die worden dus ook meteen vervangen bij aflevering). Dus bijv. koerswaarde 4500 en slechte banden + kettingset = 4500 - 250 - 200 = 4050 euro.
4 Wanneer de dealer meer voor jou motor terug geeft dan de bovag koerswaarde, zal hij ook een hogere verkoopprijs moeten vragen en dan kijkt 'men' opeens wel naar de boekjes waarde en gaat men 'zeuren/onderhandelen' over de verkoopwaarde
5 ojah, en wanneer je fiets is ongevallen krijg je al gauw 500 tot 800 euro minder dan de koerslijst waarde ervoor terug (indien banden/kettingset/remmen wel goed zijn) omdat men gewoon niet graag een 'schadefiets' koopt, dat wil je zelf ook nie... Plus dat de dealer vaak 6 maanden garantie geeft op die motor, en dan zelf het risico loopt voor eventuele kosten door 'interne' schade aan de motor

*D Ojah en de manier waarop je wordt geholpen verschilt natuurlijk per vestiging...


hallo daar,

ik ben het op alle punten met je eens behalve punt 1

namelijk bovag koerswaarde !! wat is dit ??

iedereen die wel eens in de showroom heeft gestaan ( auto en of motor)weet dat er in zoon boekje twee waardes staan opgegeven namelijk:

handelswaarde : dit is de prijs die de dealer van een handelaar krijgt als hij de auto/motor direct dooorstoot naar de handel.

verkoopwaarde : showroomprijs ( lijkt me duidelijk)

wat iedereen echter vergeet is dat tussen handelswaarde en showroomprijs de inruilwaarde ( handelswaarde+marge dealer) zit.

dus wat je nu als aktie hebt is handelswaarde - schade´s en defecten + een aktie
wat niet wil zeggen dat dit hoger is dan een normale inruilwaarde bij een andere dealer.


groeten joker
 
Wat zal er gebeuren als ik een 02 r1 inruil met 10k op de teller in nieuwstaat en wil inruilen op een 04 R6?

Zie tenminste dat je een vast aantal motors hebt waar je uit kan kiezen?!

Dan zou ik dus voor ong 2000 aan accesoires erbij kunnen nemen ofzo? :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan