Safe summer bullshit sale

Hoekske

MF veteraan
7 feb 2003
7.943
0
Sint Willebrord
Lambiek en ik zijn gisteren naar Safe in Rotterdam gereden omdat we de inruil aktie van Safe wel leuk vonden. Tot 3000,- boven op de Bovag inruil waarde leek ons niet verkeerd.
Toen we daar eenmaal waren en de super ongeinteresseerde verkoper vertelde dat hij vanmiddag wel eens 2 R6jes kon gaan verkopen maakte dat weinig bij hem los. We hebben allebij een CBR600 FS van 2002 en op een R6 krijg je dus max 2000,- extra terug. Toen hij onze fietsen zag ging hij driftig op zoek naar krasjes, banden slijtage en andere zaken. Volgens hem moesten ze dus een hoop kosten maken om ze rijklaar te maken en dat brengen die grapjassen dus weer in mindering op de inruil. Alsof al die dingen in hun showroom er zo perfect bij staan!!

Een klein rekensommetje vertelde ons dat we dus ongeveer 2500,- bij zouden moeten leggen op een nieuwe fiets. Toen we dat vertelde aan die Pipo zij hij direct
"dat worden we nooit eens"!! Snelle reactie voor zo'n slome super sales man. Hij wilde dus ook niet verder praten. Misshien wilde Lambiek en ik wel wat meer bijleggen, maar daar hadden we niet zo'n zin meer in

Kortom het enige wat ze bij Safe te verkopen hebben is een grote hoop "BULLSHIT"

Bij onze eigen vertrouwde dealer krijgen we aan het einde van de rit net zoveel terug als bij Safe, dus waarom kopen bij een stel ......
 
waarom denk je dat die toko's al eens over de kop gegaan zijn ??
Het enige wat ik bij safe haal is een motorpak en hoe vaak doe je dat ??
 
Safe Rotterdam mijd ik al jaren. Een reden is de totaal ongeïnteresserde houding en gebrek aan klantvriendelijkheid van het personeel.

Als je hun wat vraagt zijn ze boos dat je hen wekt uit hun slaap }) . En zo te zien is het niet veel anders geworden bij Safe Rotterdam.
 
....... Toen hij onze fietsen zag ging hij driftig op zoek naar krasjes, banden slijtage en andere zaken....................

Dat vind ik redelijk normaal. Zou pas raar opkijken als ze het niet zouden doen. Als ik een 2e hands motor koop ga ik ook driftig op zoek naar gebreken. Versleten vervangingsdelen = een lagere prijs :)
 
Tuurlijk, maar dan moet hun verhaal wel kloppen. Mijn banden hebben er nog geen 500 km op zitten en ketting en tandwielen zijn nog perfect, toch moesten die zgn vervangen worden. Denkt die mafketel dan dat we achterlijk zijn of zo??

Vergeet niet dat Safe hun "geweldige" aktie van de daken roept om het dan niet na te komen.

Er is idd niets veranderd bij Safe de laatste jaren, waarschijnlijk staan ze daar allemaal binnenkort gewoon weer op straat.
 
.........................

Er is idd niets veranderd bij Safe de laatste jaren, waarschijnlijk staan ze daar allemaal binnenkort gewoon weer op straat.

Ik hoop het niet want dan moet ik weer een stuk verder rijden naar een dealer :)

Gemiddeld gezien ben ik wel tevreden over Safe. In Veenendaal ben ik altijd correct geholpen. Ik haal er o.a. onderdelen en kleding en heb er onderhoud laten uitvoeren.

Ik heb er echter nooit een motor gekocht omdat ze tot nu toe nooit de beste deal voor mij maakten. Daar heb ik geen problemen mee, handelen is immers vrij.

Heb jij bij een andere dealer nu een beter voorstel gekregen of is die summer sale misschien toch zo gek nog niet ;)
 
Nou ik heb dus ongeveer hetzelfde gehad bij safe Eindhoven.
Ik had een beetje vaag van iemand gehoord over die aktie, dus toen ging ik
er naar toe om eens te horen wat voor een aktie dat precies was.
Kom daar aan en vraag aan een verkoper wat de aktie inhoud, zegt die verkoper
met zijn kut kop wat bedoel je dan, ik zeg nou ik wil weten wat de aktie inhoud
ik heb er geen idee van, zegt ie wat wil je nou.
Ik werd helemaal gek en zij tegen hem rot toch op met die zooi van je en ben
die stink zaak uitgelopen.
Ik was echt kwaad kom er dus echt nooit meer heb ook al een keer een geintje gehad
in Venendaal je kan er op wachten tot ze weer bankroet zijn.
 
Hoe mooier de kreten, hoe meer tijdverspilling het is. Ik begreep dat soort marketing niet totdat je hoort dat naamsbekendheid of imago-building het werkelijke doel is (niet zaken doen).
 
vreemde verkoper heb jij gesproken zeg. lijkt inderdaad wel of ie niets wil verkopen.

Mijn ervaringen zijn 'iets' anders. ik heb zowel met Safe Veenendaal (voor mijn onderhoud) als Safe Apeldoorn (heb ik mijn laatste nieuwe motor gekocht) erg goede ervaringen qua service en qua kopen nieuwe motor. Ik heb een erg fijne deal kunnen maken bij aankoop van mijn nieuwe motor. totaalprijs wat ik heb moeten betalen was zeker 1500 euro lager dan bij andere dealers. en ik ben bij heel wat dealers langs geweest.

Ik ben er echt erg tevreden over.

het kan dus wel kennelijk :)

In Veenendaal ben ik altijd correct geholpen.
Ditto.
 
Laatst bewerkt:
.......Kom daar aan en vraag aan een verkoper wat de aktie inhoud, zegt die verkoper met zijn kut kop wat bedoel je dan, ik zeg nou ik wil weten wat de aktie inhoud ik heb er geen idee van, zegt ie wat wil je nou.......

Dat slaat inderdaad nergens op :( . Als ze overal bij safe zo ongeïnteresseerd zouden omgaan met klanten kan het inderdaad zo weer afgelopen zijn.

Vind ik wel jammer, er moet toch iets moois van zo'n keten zijn te maken.
 
Laatst bewerkt:
safe zijn ook kneuzen eerste klas...
t gaat niet voor niks steeds faliet...
 
vreemde verkoper heb jij gesproken zeg. lijkt inderdaad wel of ie niets wil verkopen.

Mijn ervaringen zijn 'iets' anders. ik heb zowel met Safe Veenendaal (voor mijn onderhoud) als Safe Apeldoorn (heb ik mijn laatste nieuwe motor gekocht) erg goede ervaringen qua service en qua kopen nieuwe motor. Ik heb een erg fijne deal kunnen maken bij aankoop van mijn nieuwe motor. totaalprijs wat ik heb moeten betalen was zeker 1500 euro lager dan bij andere dealers. en ik ben bij heel wat dealers langs geweest.

Ik ben er echt erg tevreden over.

Ik heb ook prima ervaringen met Safe Apeldoorn. Je bent één van de eerste die ik een keer een positief bericht zie typen over Safe :X . Geen idee hoe het bij de andere vestigingen is. Boeiend :Z . Ik heb ook een goeie deal gehad met die lui en tot nu toe nog geen mankementen aan de motor (nja, afgezien van de dingen die ik zelf veroorzaakt heb :X ;) )
 
ik ben ook geen fan van safe, maar ik heb er wel een goeie deal kunnen maken, en ben gewoon normaal behandeld.
voor de beurten ga ik ook ergens anders.
 
voor de beurten ga ik ook ergens anders.
ja voor n beurt ga ik ook meest naar mn meissie ;) maar het is idd erg klote geregeld bij SAFE rotterdam. wilde n nieuwe arai kopen had alles gepast en word wel aardig geholpen door de verkoopster alleen toen ik zei ok die helm wil ik, kreeg ik ook die helm die ik gepast had :? dus ik vraag je pakt zeker ff n nieuwe in n doos die nog dicht zit? staat ze me aan te kijken met n blik van je bent niet goed :X maar dat deden ze niet dus heb m laten staan en ben weg gegaan. als ik n nieuwe motor koop krijg je toch ook niet de demo?????????
 
Ik ook goede ervaring met Safe Apeldoorn.
Mijn eerste motor kocht ik daar.... en toen ze deze tegen de grond aan gereden hadden ben ik ook voor mijn tweede fiets daarheen gegaan.

Het was die dag mega shit weer dus gingen we per koekblik.
Wat leuke fietsen zien staan dus een verkoper erbij.. heb eerlijk verteld wat er mijn (toen) huidige fiets aan de hand was... flinke buts in de tank... wat krassen en een kapot kuipruitje.. Kuipruitje zou ik overigens zelf nog vervangen.
Ik kreeg een leuke prijs voor mijn GPX... en dat ongezien.
Voor de nieuwe fiets hoefde ik maar een klein beetje bij te leggen.
Dus ik begon over de achterband...deze was niet echt top meer. Zonder pardon een nieuwe achterband erop.... Ga ik op 10-7-04 mijn nieuwe fiets ophalen... bleek ik twee nieuwe banden te hebben.... prima toch.

Maar ook toen ik de GPX nog had..... paar keer kleine dingetjes mee gehad... zonder enig pardon werd het opgelost.

De motor van mijn vriend.... daar nieuw gekocht ging na de 1000km beurt wel hele vreemde geluiden maken. De lol was er gewoon af om daarmee te gaan rijden.
Een praatje met de verkoper, welke volgens mij stevig baalt als zijn klanten niet tevreden zijn..... met een klein bedrag bijleggen een nieuwe fiets... dat hebben we gedaan en deze deed gewoon na de 1000km beurt.

Nee mensen, ik kan niet anders zeggen dat ik wel tevreden ben over Safe Apeldoorn.
 
Ik was gister naar safa zoetermeer gegaan, ik wilde ook wel even weten wat ik bij moest leggen voor een nieuwe gsxr600 die 2000 euro erop leek me wel interesant ...

Ik kom daar dus met mijn 2003 gsxr600 bomvol opties, nadat er 2 medewerksers naar hebben gekeken (moesten wel 2 nieuwe banden op) kwamen ze tot de conclusie dat ik €2800,- bij moest betalen :? even een klein rekensommetje :


Nieuwe gsxr600 = 11.200
- 2800 bij betalen
- 2000 extra inruil
= inruilwaarde van mijn motor dus 6400,- euro !!! B|
voor een motor van 1 jaar oud in perfecte staat .. dat is dus normaal een afschrijving van 5000 euro in 1 jaar ... moet niet gekker worden
 
Ik was gister naar safa zoetermeer gegaan, ik wilde ook wel even weten wat ik bij moest leggen voor een nieuwe gsxr600 die 2000 euro erop leek me wel interesant ...

Ik kom daar dus met mijn 2003 gsxr600 bomvol opties, nadat er 2 medewerksers naar hebben gekeken (moesten wel 2 nieuwe banden op) kwamen ze tot de conclusie dat ik €2800,- bij moest betalen :? even een klein rekensommetje :


Nieuwe gsxr600 = 11.200
- 2800 bij betalen
- 2000 extra inruil
= inruilwaarde van mijn motor dus 6400,- euro !!! B|
voor een motor van 1 jaar oud in perfecte staat .. dat is dus normaal een afschrijving van 5000 euro in 1 jaar ... moet niet gekker worden


En toen ben je bij een andere zaak gaan informeren???
Heb je ook de afleverkosten in de prijs meegenomen?
Wat is volgens het koerslijst boekje de inruilwaarde? (want daar zou die 2000 bovenop moeten komen)

Hou er wel rekening mee dat je een ouder model inruilt.

Had je de nieuwprijs terugverwacht, en zonder bijbetalen een 2004 mee naar huis genomen? (ik bedoel 2000 Euro afschrijving per jaar....)


Als je met een auto van 1 jaar oud bij een garage komt die een soortgelijke actie heeft, ga je ook jankend naar huis.
Maar als je auto 10 jaar of ouder is, dan kan het een leuke deal zijn.
En mij lijkt dat er op dat soort volk gegokt wordt met dit soort acties.
 
En toen ben je bij een andere zaak gaan informeren???
Heb je ook de afleverkosten in de prijs meegenomen?
Wat is volgens het koerslijst boekje de inruilwaarde? (want daar zou die 2000 bovenop moeten komen)

Hou er wel rekening mee dat je een ouder model inruilt.

Had je de nieuwprijs terugverwacht, en zonder bijbetalen een 2004 mee naar huis genomen? (ik bedoel 2000 Euro afschrijving per jaar....)


Als je met een auto van 1 jaar oud bij een garage komt die een soortgelijke actie heeft, ga je ook jankend naar huis.
Maar als je auto 10 jaar of ouder is, dan kan het een leuke deal zijn.
En mij lijkt dat er op dat soort volk gegokt wordt met dit soort acties.

Vond de prijs van 2800 euro bijbetalen ook niet heel erg tegenvallen maar had gehoopt op minder aangezien mijn gsxr volgens de boeken dus echt WEL minimaal 1000 euro meer waard is dan 6400,-
 
Terug
Bovenaan Onderaan