Safe Summer Deals .....??

AlexR!

MF veteraan
8 dec 2003
1.068
0
Maassluis
heeft iemand ervaring met de actie van Safe zoals hij op dit moment gehouden wordt? en wat is het addertje onder het gras?

3000 euro inruil bovenop bovag-inruilwaarde......bij aankoop van een nieuwe fiets....

ben toch benieuwd wat er precies aan de hand is...of is de inruil-waarde bovag heel laag gesteld???

www.safe.nl
 
voor zover ik het begrijp, geldt deze actie slechts op een aantal modellen die hun geselecteerd hebben. Je kan je motor dus alleen inruilen tegen die modellen. Bovendien is de inruil max. 3000 extra, je kan dus ook niks krijgen.
 
dan kom je daar aan....nee meneer dat geldt natuurlijk niet voor U!

maar goed, ben benieuwd of iemand er al naar gevraagd heeft en of hij een Bonus heeft gekregen!
 
dan kom je daar aan....nee meneer dat geldt natuurlijk niet voor U!
Nee, ik bedoel dat je je motor niet tegen elke motor in kan ruilen.

Type Segment Prijs(Eur)

Ducati Monster 1000i.e. dark zilver
Naked 11.495,-

Aprilia RSV 1000 R Supersport 15.949,-
Aprilia ETV 1000 Caponord
Allroad 12.618,-
Aprilia RSV 1000 Tuono Naked 13.849,-
Yamaha XVS 650 DragStar Custom/Cruiser 7.999,-
Yamaha XVS 1100 DragStar Custom/Cruiser 10.499,-

Yamaha XVS 1100 DragStar Classic Custom/Cruiser 11.499,-
Yamaha XV 1600 WildStar Custom/Cruiser 13.999,-
Yamaha TDM 900 Sport/Tour 10.899,-

Yamaha FJR 1300 ABS Tour 16.999,-
Yamaha YZF R6 Supersport 11.399,-



Deze motoren kan je je eigen motor voor inruilen (voor zover ik het begrijp nogmaals)
 
nou een tuono :9~
over die bovag waarde....die kunnen ze niet lager stellen. Je kan nl zelf ook je dagwaarde opzoeken op internet. Weet alleen niet hoe ze die bonus berekenen :? Gaan ze je motor compleet nakijken en als hij absoluut krasvrij is dan krijg je 3000 extra :? Ik snap het niet en ben ook wel benieuwd of iemand al meeheeft gedaan aan deze actie
 
Nee, ik bedoel dat je je motor niet tegen elke motor in kan ruilen.

Type Segment Prijs(Eur)

Ducati Monster 1000i.e. dark zilver
Naked 11.495,-

Aprilia RSV 1000 R Supersport 15.949,-
Aprilia ETV 1000 Caponord
Allroad 12.618,-
Aprilia RSV 1000 Tuono Naked 13.849,-
Yamaha XVS 650 DragStar Custom/Cruiser 7.999,-
Yamaha XVS 1100 DragStar Custom/Cruiser 10.499,-

Yamaha XVS 1100 DragStar Classic Custom/Cruiser 11.499,-
Yamaha XV 1600 WildStar Custom/Cruiser 13.999,-
Yamaha TDM 900 Sport/Tour 10.899,-

Yamaha FJR 1300 ABS Tour 16.999,-
Yamaha YZF R6 Supersport 11.399,-



Deze motoren kan je je eigen motor voor inruilen (voor zover ik het begrijp nogmaals)
Hun persbericht zei alleen Yamaha. hoe kom je aan deze info :?
 
Ervaring aanwezig. Ik heb op deze manier mijn CBR van '99 ingeruild voor een GSX-R600 van nu. Moest ongeveer 4000,- bijleggen. Cataloguswaarde van de Honda 5500,- inkoop. Hij had wat schade en ik kreeg 1750,- bovenop de cataloguswaarde. Ze hebben bepaalde modellen geselecteerd en daarop een maximum gezet. R6 = max. 2000,- GSX = max. 2000,- FJR = max. 3000,- enz. Ik kon dus maximaal 2000,- extra krijgen en het werden er 1750,-. Ik ben ook elders weze kijken maar zo hoog als dit kwam niemand.

Zie ook mijn post:

Dub, dub, twijfel, en dan....de beslissing.

(edit: verhaal wat duidelijker gemaakt + link toegevoegd)
 
Laatst bewerkt:
Heb een tijdje terug bij een autodealer eenzelfde stunt mogen beleven. Tot 3.000 euro's bovenop de Bovag koerslijst volgens de commercials.
Heb inmiddels een ander merk auto gekocht, denk dat het bij Safe niet anders zal zijn :Z

De koerslijst is echt een bodemprijs waarop je dan, volgens hun, extra inruilpremie krijgt O-) Ik was net zo voordelig (blijf het maar positief bekijken..) uit bij een andere dealer. Zou zelf ook niet bij Safe willen kopen maar je kan altijd informeren en met die prijs in gedachte naar een ander bedrijf gaan.
Zelf ben ik er wel achter dat ik niet alleen naar de prijs kijk, maar ook naar het bedrijf en hun service.

Gr. Dee
 
over die bovag waarde....die kunnen ze niet lager stellen. Je kan nl zelf ook je dagwaarde opzoeken op internet. Weet alleen niet hoe ze die bonus berekenen :? Gaan ze je motor compleet nakijken en als hij absoluut krasvrij is dan krijg je 3000 extra :? Ik snap het niet en ben ook wel benieuwd of iemand al meeheeft gedaan aan deze actie

waar kan je die waarde opzoeken dan? op internet?
 
Ze hebben gidsen liggen bij de dealers die soms gewoon bij de boekhandel te verkrijgen zijn. Vaak kan je bij een motor uitgaan van 1,25 % waardedaling per maand. Een verzekeringsmaatschappij stelt zo de dagwaarde vast, welke altijd veeel lager is dan de daadwerkelijke waarde.
 
Dit is toch een andere waarde volgens mij. Kijk maar eens naar het voorbeeld van Leipi: Een cbr 600 f uit 1999. Volgens de winkel is de ANWB-koers lager dan de hier aangegeven dagwaarde. Of moet ik nu maar er weer van uit gaan dat die winkel de boel verdraait?
 
Nee, Er is een verschil tussen inkoopprijs, verkoopprijs en dagwaarde. De eerste twee worden door dealers gehanteerd als RICHTLIJN om de waarde van inruil te bepalen. Afhankelijk van de staat van de motor gaan ze erboven of eronder zitten. De dagwaarde wordt gebruikt door de verzekering om de waarde te bepalen in geval van schade.
 
Dus de bovag gaat uit van de inkoopprijs voor safe? dan is het op zich logisch dat de dagwaarde hoger is als de prijs van bovag...

nou zal die inkoopprijs van Safe standaard wel behoorlijk hoog zijn, aangezien de occassions gruwelijk duur zijn bij die club.....
 
Nee, Er is een verschil tussen inkoopprijs, verkoopprijs en dagwaarde. De eerste twee worden door dealers gehanteerd als RICHTLIJN om de waarde van inruil te bepalen. Afhankelijk van de staat van de motor gaan ze erboven of eronder zitten. De dagwaarde wordt gebruikt door de verzekering om de waarde te bepalen in geval van schade.
Ok, maar die richtlijnprijs kun je bij de dealer wel nakijken?
 
Die prijzen halen ze gewoon uit de ANWB koerslijst. Is gewoon een boekje en dat kun je kopen (nog niet online gevonden) bij de ANWB. Kun je bij Safe ook gewoon inzien als je dat wilt.
 
Dus de bovag gaat uit van de inkoopprijs voor safe? dan is het op zich logisch dat de dagwaarde hoger is als de prijs van bovag...

nou zal die inkoopprijs van Safe standaard wel behoorlijk hoog zijn, aangezien de occassions gruwelijk duur zijn bij die club.....

Niet bovaglijst maar ANWB lijst dus....
 
Overall gezien lijkt het mij dus wel allemaal te kloppen. Logisch dat er naar de staat van de motor gekeken wordt. Ik ben trouwens wel benieuwd of in de koerslijst van de ANWB net als met auto's ook de inkoopwaarde en de verkoopwaarde wordt aangegeven. Als iemand het weet hoor ik het graag.
 
Mijns inziens is het voordeel niet zo groot als ze doen geloven maar het blijft wel een aantrekkelijk aanbod. Het grootste deel van het "voordeel" wordt echter gesponsord door de importeurs. Safe heeft voor ZEER scherpe prijzen motoren opgekocht waarvan de importeurs bang waren dat ze overjarig zouden worden..

Zonder inruil kan je bijvoorbeeld een nieuwe GSXR 600 of R6 kopen voor ca €9250,-
 
Mijns inziens is het voordeel niet zo groot als ze doen geloven maar het blijft wel een aantrekkelijk aanbod. Het grootste deel van het "voordeel" wordt echter gesponsord door de importeurs. Safe heeft voor ZEER scherpe prijzen motoren opgekocht waarvan de importeurs bang waren dat ze overjarig zouden worden..

Zonder inruil kan je bijvoorbeeld een nieuwe GSXR 600 of R6 kopen voor ca €9250,-

Kijk en da's dan weer die 2000,- bovenop de ANWB koerslijst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan