Safetylight

Hé stoere mannen,
Ik heb voor de wintermaanden wel een setje aangeschaft, want ik wil nog niet dood. Tegenwoordig is er een nieuw knipperritme (type 'begeleiding'), waarmee je zonder noodalarm tussen de files doorkunt.
Verder heb ik 2 x 100W voorin gemonteerd om gezien te worden.
Verder bestel ik binnenkort de mistachtericht module, waarbij je remlicht met een paar klikjes van je voorrem continu te activeren is. Als je dan gaat remmen, dan knippert het zeer snel een paar keer, waarna het weer doorgaat met branden.
Verder monteer ik het, net als bij mijn alarm, dusdanig dat ik een schakelaartje om kan halen om de diender die vervelend zou kunnen doen, tevreden te stellen.
Verder ben ik het eens met alle mensen die hierboven gereageerd hebben ,dat de wet soms een beetje opgerekt moet worden. Kijk maar naar het derde remlicht in de auto. Dat was toch ook asociaal? Mensen zouden schrikken en daardoor harder op de rem trappen, waardoor JIJ niet van achteren aangereden wordt. De mensen die achterop de schrikker rijden zouden dan eerder botsen? Bullshit. Die zitter er gewoon te dicht op! Twee seconden, nee hoor, een halve of minder. Ik zeg dan eigen schuld dikke bult!
Verder rijden bijna alle Amerikaanse motormodellen, goedgekeurd door de RDW, met running lights (net als Volvo).
Ondeugdelijke verlichting? Nee, de clignoteurs vallen niet onder verlichting. Met mijn enduro machine krijg ik ook geen boete als ik mijn vinger uitsteek. Mijn vrienden vergeten soms dat zo op hun enduro rijden en hebben hun sein naar rechts nog uit staan, terwijl ze toch hun hand uitsteken om naar links te gaan en gaan ook naar links. Boete, nee hoor?
Automobilisten die ongelukken op kruizingen veroorzaken omdat ze hun rechterknipper vergeten zijn? Geen probleem, want de partij die van rechts komt hoort hier rekening mee te houden. Je mag pas optrekken als duidelijk is dat ze echt rechtsaf gaan.
De in dit forum gebruikte argumenten snijden dus geen hout!
Kortom, een echte life saver.
En nee, ik heb geen aandelen in www.safetylights.nl.
Veilige kilomters toegewenst,
XTZebra.
 
Inmiddels heb ik de redactie van Promotor gevraagd hier eens een artikel aan te wijden. Wellicht komen dan de juridische en veiligheids aspecten vanzelf wel naar voren.
Voorlopig allemaal bedankt voor jullie reacties.
Ton

Volgens mij is ondertussen wel zo'n artikel in Promotor geweest of niet? Zag in de 'Mailbox' waar je brieven leest van abonnees, dat iemand Safety Lights ging afzeiken ofzo. Als er al een artikel van is, zou iemand dat dan voor me willen inscannen ?
Wil safety lights zelf ook nog wel aanschaffen, maar wil eerst eens zien hoe het nou echt allemaal werkt.
 
Ik heb ook die runninglights op mijn gsx-ie.
En het bevalt mij prima. Het is erg leuk met filerijden.
De auto's gaan dus echt wel eerder aan de kant, omdat ze je wel
eerder of beter zien aankomen.

de remfunktie heb ik (nog) ingeschakeld staan.

en oja.. ik heb erop laten zetten omdat ik op een zwarte motor rijd
in zwarte kleding met een zwarte helm.

ik kan runninglights absoluut aanbevelen.
en als je het lelijk vind, tja da's misschien een kwestie van smaak.

maar wat als je een keer in het donker rijdt en je lamp gaat stuk ?
heb je altijd nog je runninglights...

Wat als je een keer met pech komt te staan ?
heb ik wel gevarenlichten (2x kort rem aantikken)

Ik zie er alleen maar voordelen in.......
 
Ik heb ze nu een half jaar, en ben er erg blij mee. 's Avonds ben je een groter, breder object.
De remflash heb ik uitgezet, ik vond het te aggressief.

Eén nadeel: de alarmlicht-schakelaar werkt niet meer; dat moet ik nu bedienen met twee korte tikjes tegen de (voet-) remhandle. Dat werkt, als je een file nadert, een beetje nerveus, want als je per ongeluk maar één keer tikt, schakelt het systeem zich uit.
 
Ik zag in een mail van enkele maanden geleden aan de motor forum dat jij je afvroeg of safety lights niet zelf te maken zijn.

Ik ben dan ook benieuwd of jij iets gevonden hebt, wan tik wil ze ook zelf maken, maar kan niets vinden. Ik heb wel ge-experimenteerd met een relais, maar dan branden de knipperlichten de fel.

Als je iets gevonden hebt inmiddels, zou ik het graag van je horen
Mailto:stdebruin74@hotmail.com

Bedankt,
Steven
 
Hmm Ik heb zowel safetylights als de headlights..
Vind zeker in donker of bij mistige dingen dat je veel beter gezien word
Verder vind ik het zelf eigenlijk wel cool staan...

Gebruik dan welliswaar ook brake lights bij, staat gewoon gaaf :P :)

En met de safety headlights.. gewoon meet licht.. en beide koplampen komt nu tenminste normaal licht uit :)
 
Ik heb ze nu een half jaar, en ben er erg blij mee. 's Avonds ben je een groter, breder object.
De remflash heb ik uitgezet, ik vond het te aggressief.

Eén nadeel: de alarmlicht-schakelaar werkt niet meer

Garantie ? Dan heb je geen nadeel meer ;)

Jasper: is er niemand die dik 200 piek een beetje veel vind voor lampjes?

Euh, het is een klein doosie met draadjes, je krijgt er geen lampjes bij. Och, ik wil het er best voor neerleggen. Je kan ook zelf gaan lopen knutselen, maar als je direct voor 100 euro klaar bent... ik wil het wel eerst nog een keer bij een motor zien, voor ik het zelf aanschaf op mijn GSX.

Heb wel de runninglights al 's avonds gezien op motoren, maar remflashes enz. wil ik ook een keer goed zien ;)
 
Ik heb ze er juist op zitten om een alarm licht functie te hebben... is op de fazer pas 1 of 2 modellen later erop gekomen, en die waren niet meer in zwart :(
 
Als ik alarmlichten wil knutsel ik zelf wel ff, heb ik voor max 10 euro die dingen, vind 100 euro echt duur.
ik wed dat er bij de elektronica shop voor minder wat te vinden is.
 
Heb je er wel eens aan gedacht wat er kan gebeuren als
één van je "Safety-lights" kapot gaat en je dit (nog) niet hebt gemerkt?

Automobilisten veronderstellen dan al snel dat je richting
aangeeft en wilt afslaan terwijl je gewoon rechtdoor wilt rijden.
Gevolg is dat je motor dan op de kruising ongeveer een halve meter
korter wordt! ;( ;(
Vorig jaar is één van onze clubleden hierdoor dodelijk verongelukt.
Veel motorrijders zijn zich dit niet bewust.
Dit soort verlichting is volgens mij ook verboden en levensgevaarlijk!!!
 
Als 1 van je richting aanwijzers kapot gaat ..
Dit controleer je natuurlijk netjes voordat je gaat rijden O-)
Net zoals je bandenspanning olie peil etc...

Verder weet ik dit naar de eerste bocht omdat dan mijn lampjes van mijn richting aanwijzer opeens niet meer normaal doen op mijn display...
Verder kan je ze ook makkelijk uit zetten.. met 3 rem tikken :)
Dus zo gevaarlijk is het niet...

Zorg er gewoon voor dat je motor in goede staat verkeerd
 
Terug
Bovenaan Onderaan