Safetylight

Mijn vriendin heeft het op de bandit. Ze gebruikt alleen de running light optie. De rem optie gebruikt ze niet. In het donker ben je veel beter zichtbaar omdat je knipperlichten branden. Da\'s toch belangrijk als je iedere dag naar het werk moet op de motor. Sommige mensen vinden het niet mooi uitzien op de motor maar dat vind ik niet zo belangrijk. Liever een optie die sommige mensen niet zo mooi vinden dan plat worden gereden door een auto.

Zie ook topic Safetylights
 
Laatst bewerkt:
Heeft nu geen zin om op m\'n huidige fiets te doen, maar dit is denk ik wel wat voor m\'n volgende !
 
Op de motorbeurs gezien en op de site bekeken. Is het werkelijk wat? Zijn er mensen met ervaringen hiermee? Ik zou wél wat voelen voor de toepassing voor de knipperlichten (SRB). http://www.safetylight.nl/

Ton

Het ziet er wel mooi uit! mischien wat voor mij!!

ps: mooi icoon trouwens, als je de 23e maart naar Yumbo komt ( M-F. feest) zie je hem heel groot op de muur geschilderd. ( compleet dan, met aan beide zijde zo\'n driehoek)

CU de 23e
 
Het lijkt me juist verwarrend voor diegene voor, naast en achter je die zich afvragen waarom je knipperlicht (zo raar) brandt. Misschien wel beter zichtbaar maar volgens mij wel minder veilig.
Daarbij vind ik het lelijk!
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt me juist verwarrend voor diegene voor, naast en achter je die zich afvragen waarom je knipperlicht (zo raar) brandt. Misschien wel beter zichtbaar maar volgens mij wel minder veilig.

Tis helemaal niet verwarrend! Veel choppers rijden standaard op deze manier. Veel BMW\'s hebben ook runninglights.
 
Het lijkt me juist verwarrend voor diegene voor, naast en achter je die zich afvragen waarom je knipperlicht (zo raar) brandt. Misschien wel beter zichtbaar maar volgens mij wel minder veilig.

Ze vragen zich af wat er aan de hand is, dus letten ze op ! Ik ga het zeker wel op m\'n volgende fiets gooien, kost toch niet zoveel en als je daardoor nog beter zichtbaar bent !
 
Lijkt mij wel wat, vooral de alarmlichten, Verder zie je duidelijk het verschil tussen de running lights en de richtingaanwijzers. Het snelle knipperen als je remt valt in iedergeval wel op de achterligger zal in ieder geval beter op je letten als de beginnnen te knipperen.

Denk da\'k ze maar eens ga aanschaffen... *D
 
kvind het maar een zielige vertoning....
maar dat heb ik wel vaker met nutteloze toeters en bellen.

je moet wel erg goedgelovig zijn als je de verkooppraatjes gelooft dat je beter zichtbaar bent.

we hebben het over automobilisten... die zien je nog niet staan als je een donut op hun motorkap draait...
 
Laatst bewerkt:
kvind het maar een zielige vertoning....
maar dat heb ik wel vaker met nutteloze toeters en bellen.

je moet wel erg goedgelovig zijn als je de verkooppraatjes gelooft dat je beter zichtbaar bent.

we hebben het over automobilisten... die zien je nog niet staan als je een donut op hun motorkap draait...
:^

Hetzelfde geldt voor de stand die die reflecterende kledingzooi verkocht op de Beurs. Kopen want dan wordt je beter gezien... |(
 
Op maandag 25 februari 2002 13:20 schreef zut het volgende:Tis helemaal niet verwarrend! Veel choppers rijden standaard op deze manier. Veel BMW\'s hebben ook runninglights.

Juist....en juist daarom wil ik ze NIET op mijn zwarte Stealth R1 hebben :P
 
Laatst bewerkt:
Hetzelfde geldt voor de stand die die reflecterende kledingzooi verkocht op de Beurs.
orangebigeek.gif
aaaarghhhhh
 
kvind het maar een zielige vertoning....
maar dat heb ik wel vaker met nutteloze toeters en bellen.

je moet wel erg goedgelovig zijn als je de verkooppraatjes gelooft dat je beter zichtbaar bent.

we hebben het over automobilisten... die zien je nog niet staan als je een donut op hun motorkap draait...
heb het een keer van een inruiler af moeten slopen want de volgende eigenaar wou het niet op zijn fiets hebben .na uitbouw blijkt het zeer knullig in elkaar gezet en gemonteerd,zover ik heb kunnen zien is het vragen om problemen qua elektronika .maar ieder voor zich ,
 
kvind het maar een zielige vertoning....
maar dat heb ik wel vaker met nutteloze toeters en bellen.

je moet wel erg goedgelovig zijn als je de verkooppraatjes gelooft dat je beter zichtbaar bent.

we hebben het over automobilisten... die zien je nog niet staan als je een donut op hun motorkap draait...

HEb je wel gelijk in. Denk dat je met een blauw zwaailicht op je helm en een sirene toch beter hoor/zichtbaar zal zijn. MAargoed, er zijn nog zat automobilisten die NIET de ambulance of politie auto achter zich zien rijden |(

maarja, Safety Lights klinkt wel aardig verder.. maar ze moeten toch eerst KIJKEN voor ze je zien.
 
kijk toch naar de eerste 4 letters...
SAFE ( gedoemd om te mislukken)
En trouwens hij doet heel interessant over die running lights maar dat is niks nieuws het is in Amerika al jaren verplicht !!!!
En de enige manier om jezelf zichtbaar te maken voor de automobielisten in een 1000watt bouwlamp op je helm of de kop van een vuurtoren !!!!!!!
 
In Utrecht stond een stand die die lampjes verkochten...

Ik weet toch bijna zeker dat runninglights in NL verboden zijn???
 
het wordt nu gedoogt net als een aantal jaar geleden met het 3e remlicht op auto\'s.

Maar je gaat toch geen 95 euro uitgeven aan die onzin, ken je niemand die ook een beetje handig is in de electronica. (het moet veel goedkoper te maken zijn)
 
Sinds ik bij een kruising van achteren bijna ben doodgereden heb ik een extra remlicht in mijn topkoffer zitten. Ik weet niet of het iets is want ik kan het zelf niet zien als ik op de motor zit. :]
 
HEb je wel gelijk in. Denk dat je met een blauw zwaailicht op je helm en een sirene toch beter hoor/zichtbaar zal zijn. MAargoed, er zijn nog zat automobilisten die NIET de ambulance of politie auto achter zich zien rijden |(

kijk maar morgen,vrijdag 1maart naar 'blik op de weg' als het goed is gaan we blinde kippen achter het stuur aanschouwen.
 
Inmiddels heb ik de redactie van Promotor gevraagd hier eens een artikel aan te wijden. Wellicht komen dan de juridische en veiligheids aspecten vanzelf wel naar voren.
Voorlopig allemaal bedankt voor jullie reacties.
Ton
 
In het kader van "baadt het niet, dan schaadt het niet" heb ik ze ingebouwd (is zoals de gebruiksaanwijzing zegt eenvoudig, maar erg tijdrovend omdat je nergens fatsoenlijk bijkunt).

Het ding kent in grote lijn vier functies die allen instelbaar zijn (qua lichtsterkte, aantal keren knipperen. Over running lights (ingesteld dat ze uit gaan als ik richting aangeef), alarmlicht (zou eigenlijk standaard op elke motor moeten zitten) en parkeerlicht ben ik tevreden.

Remflashes heb ik uitgezet ; werkt m.i. verwarrend.

Heb wel het gevoel dat ik met running lights (zeker in schemer en donker) beter zichtbaar ben op een zwarte motor met volledige beschermende zwarte motorkleding (voordat de choppah-reacties weer binnenkomen :+ ). Ik ga er qua rijgedrag echter nog steeds van uit dat men mij niet ziet.

Een nadeel voor hen die weinig rijden is dat dat ding stroom blijft gebruiken. Als je de zekering er niet uithaald is je accu nu zo'n 25 dagen leeg (voor mij dus geen probleem :] ).

ALtijd een goeie vraag : zou je ze, nu je alles ervaren hebt, weer kopen ? Ja.
 
Schakelaar kan, maar dan moet je die op een goed bereikbare plaats bouwen en dus draden ergens naar toe leiden. Anders zit de schakelaar op een minder bereikbare plaats (bij mijn motor onder het zadel, vlak bij de accu).

Als je minder vaak rijdt is het verwijderen van de zekering een goede optie om acculeegloop te voorkomen.
 
Ik heb het ook op m'n NX, en ben er wel tevreden over, de braking lights ga ik ook uitzetten, het moet niet helemaal een kerstboom worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan