safetylights uitschakelen. HELP

Gerv

Rookie
17 jul 2007
15
0
Gulpen
Hallo mensen.
Afgelopen week ben ik de gelukkige bezitter geworden van een hele mooie 1200RS.
Gekocht bij een BMW motor dealer.
Echter wat mij tijdens de proefrit niet is opgevallen is dat mijn motor is uitegrust met safetylights.
Ik weet dat dit eigenlijk niet mag en daarom wil ik ze ook uitschakelen.
Ik heb al op de website van safetylights gekeken. Het zou uit te schakelen zijn met een aantal "remtikken" Echter wat ik ook probeer er gebeurd niets. Op de een of andere manier denk ik dat ik ze zelf heb aangezet, want tijdens mijn proefrit is dit mij absoluut niet opgevallen. Ik ga ervan uit dat iets wat je aan kan zetten ook weer uit te schakelen is.
Weet iemand hoe ik van deze "kerstboomverlichting" afkom? Mijn technische kennis is niet zo groot dat ik het aandurf om de hele module eruit te slopen.
 
Tsja, das een optie. Hij heeft ze echter niet zelf ingebouwd. Aangezien ik in zelf in Zuid Limburg woon en de dealer in Nijmegen id dit natuurlijk ook een hoop gedoe.
als ze goed zijn gemonteerd zit er ook ergens een zekering in de stroomdraad naar de "safetylights-box", deze zekering eruit en alles staat uit.

Als de safetylights direct op de accu zitten, kan je ook deze contacten loshalen en wegstoppen. (nadat je er een stuk tape om de metalen delen gedaan hebt)

... maar op zich is safetylights best een leuk systeem, ben er zelf ook vaak mee langs politieauto's etc gereden, maar er nog nooit voor bekeurd ofzo.

(Het zal wel een puntje kunnen zijn als je in hun ogen verkeerd rijdt, maar ze kunnen je niet echt daarop pakken, maar dan ben je met een mf sticker ook de klos)
 
Laatst bewerkt:
als ze goed zijn gemonteerd zit er ook ergens een zekering in de stroomdraad naar de "safetylights-box) , deze zekering eruit en alles staat uit

Dat heb ik dus geprobeerd. Als ik de zekering verwijderd gaan de safetylights inderdaad uit. Echter als ik dan een van de richtingaanwijzers gebruikt gaat de andere zachtjes meeknipperen. Dat kan nooit de bedoeling zijn. Hetzelfde gebeurd indien ik alles loskoppel van de accu.
 
Laatst bewerkt:
Dat heb ik dus geprobeerd. Als ik de zekering verwijderd gaan de safetylights inderdaad uit. Echter als ik dan een van de richtingaanwijzers gebruikt gaat de andere zachtjes meeknipperen. Dat kan nooit de bedoeling zijn. Hetzelfde gebeurd indien ik alles loskoppel van de accu.
tja, dan terug naar de dealer onder het mom van "wat jij mij nu verkocht hebt, voldoet niet aan de wet , graag goed maken"....
 
Laatst bewerkt:
Daar heb je natuurlijk wel gelijk in. En hij zal dat ook best in orde kunnen maken, maar zoals gezegdZuid Limburg-Nijmegen is een heel eind. Vandaar dat ik mij afvroeg of er niet een wat meer ongecompliceerde manier zou zijn.
 
Daar heb je natuurlijk wel gelijk in. En hij zal dat ook best in orde kunnen maken, maar zoals gezegdZuid Limburg-Nijmegen is een heel eind. Vandaar dat ik mij afvroeg of er niet een wat meer ongecompliceerde manier zou zijn.
Je kan eens bellen en kijken of ze ermee instemmen dat een dealer in de buurt het probleem oplost en de rekening naar hun gaat.
optie 2: je belt en overlegt dat ze ook je benzine vergoeden en je hebt een goedkoop excuus om lekker een stukje te rijden :+
Binnedoor van het zuiden naar Nijmegen is een leuke rit... zat mooie weggetjes daar en evt. via Duitsland.
 
Da's een idee.
Ik heb trouwens antwoord gekregen van safety lights. Ik moet de boel maar resetten om de fabrieksinstellingen terug te zetten. Dit zou langzaam "tikken"mogelijk moeten maken.
Resetten zou moeten werken door de rem in te houden en dan het contact aan te zetten.
Zal best, maar bij mij werkt dit niet. Kom dus geen stap verder. Is er soms iemand die weet hoe je dit "%&#$%" doosje kan uitschakelen? Zie ook http://www.running-lights.com/
Ik kom er in ieder geval niet verder mee omdat het onmogelijk is om zo'n snelle remtikken te geven zodat je in menu 12 komt. Zijn dus 12 remtikken.
Bah.
 
O-)
full
 
Zuid-limburg - Nijmegen te ver?
Waarom haal je daar die motor dan :? O-)

Afspraak maken, en je hoeft er dan maar 1x heen.
Afstand valt best mee. (Almere - Sittard is een eind verder,
en wordt hier toch ook regelmatig gedaan)
En zoals eerder gezegd: maak er een mooie rit van :) :]
 
Hieperdepiep
Ik heb de stoute schoenen maar eens aangetrokken en de hele rotzooi er tussenuit geknipt.
Wat schetst mijn verbazing? Alles werkt weer gewoon naar behoren, zonder kerstboomverlichting en irritant knipperende richtingaanwijzers tijdens het remmen.
Zo, nu eerst een Bavaria.
In ieder geval iedereen bedankt voor jullie adviezen en goede raad.
 
Zuid-limburg - Nijmegen te ver?
Waarom haal je daar die motor dan :? O-)

Afspraak maken, en je hoeft er dan maar 1x heen.
Afstand valt best mee. (Almere - Sittard is een eind verder,
en wordt hier toch ook regelmatig gedaan)
En zoals eerder gezegd: maak er een mooie rit van :) :]

Ik moest persé een zwarte, en dat was de enige plaats waar ik hem kon krijgen, vandaar.
 
By the way
Ik heb nog een safetylightsmodule in de aanbieding. Zo goed als nieuw.
Alleen de draadjes zijn doorgeknipt. Gratis te verkrijgen bij mij. Alleen porto.
Ik geef er zelfs 10 euro voor!!
Heb beschrijvingen van de nieuwe en oude nog liggen.
Geweldig systeem. Vooral die safetycar optie doet ut goed in de file...!!!!

[me="Viking"]vraagt zich af waarom Ger daar niet mee om kan gaan?[/me]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan