Saluki project

Als ik naar de ophanging in die Volkswagen bus kijk dan lijkt het dat het oog van de demper hier (op het zijspan) een veel grotere hoekverdraaiing maakt. De arm waarop hij bij de bus bevestigd is lijkt langer te zijn.

Zoveel hoekverdraaiing lukt bijna niet in een rubber bus en dan komt Kwastert zijn opmerking om de hoek kijken. Misschien is het oog inderdaad gewoon afgebroken door het veelvuldig en onder grote belasting wringen in de ophanging.

I.p.v. een rubberbus zou een stangkop hier beter op zijn plaats zijn.
 
Laatst bewerkt:
Daarom is in het oog aan de voorvork een bronzenbus in de orginele rubber met stalen bus gezet.
deze werkt nu gewoon als scharnier en blijft elastisch door de rubber.
 
Maar ook elastisch genoeg? De demper hoort haaks op de balhoofdhoek te staan, om spanningen te voorkomen.
 
vandaag uitgebreid mijn zelfgemaakte demper kunnen testen. nadeel is dat gezien de gebruikte materialen( ik heb niet van die exotische) er stickslip optreedt waardoor op hogere snelheid een klein beetje een zoekerig effect optreedt. demping is licht en het stuurslaan is geheel over. voordeel is wel dat ik met dit dempertje geen stuurbegrenzing hoef te monteren. ideaal om als thuiskomertje bij te hebben. om een idee te hebben hoe groot het is: het asje is maar 6 mm. ook de nieuwe demper gemonteerd en die werkt ook prima, maar ga toch op zoek naar eentje met lichtere demping omdat die naar ik nu weet veel lichter kan zijn. heb trouwens ook het vermoeden dat het slaan boven 50kmh niet aanwezig is.
full
 
bij mijn span is het slaan alleen een kein beetje bij het wegrijden. bij langszaam rijden komt het soms heel even een beetje terug.
Ik zit ook echt te twijfelen of ik er uberhaupt wel een stuurdemper op zal zetten.
 
Laatst bewerkt:
_O-

Jij hebt gewoon een heeeeeeeele zware bril halflive ;)
En jij weegt inderdaad een heeeele goede 60 kilo ;)




:+ :+
 
Laatst bewerkt:
eergisteren een ander spacer bij mijn voorwiel gemonteerd en de wiellagers wat aangedraaid. spacer is 4 mm minder en ik kan nu beperkt rijden zonder demper (haal de 40 kmh al). ook het rijden met demper gaat nu lichter. volgende week even de juiste oorzaak te achterhalen. ( het wiel staat nu vlg meting niet meer in lijn)
 
heb er al drie, voorlopig genoeg
kan er altijd een bij, en gratis!!! maar staat er wel nog steeds.
en altijd leuk voor een project *O* breeeeeder maken zoals die goudkleurige van mij die ik had,
hoe zou dat uitzien bij zo'n 700 bak, maar die saluki van jou ziet er erg mooi uit! die saluki van mij is naar Mülheim gegaan
 
vandaag de bak gedemonteerd om eea te controleren. heb er onder tusssen z'n 8000 km mee gereden. alles nog Ok dus kan weer gemonteerd worden.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan