Samen een xenonset aanschaffen?..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anteros

MF'er
16 aug 2007
162
0
Ik heb twee jaar geleden in mijn auto een xenonset ingebouwd en ben er zeer tevreden over (H7; 6000k). Nu heb ik sinds een maandje een GSX-R600K5 en wil daar ook xenon inbouwen.

Nu wil ik eens een wat goedkoper setje proberen, want ik hoor/lees maar weinig problemen met die setjes. Is het niks, dan kan ik altijd nog een beter (en duurder) setje aanschaffen. Nu heb je op MP al een autosetje (2 stuks dus) voor 95 tot 120e. Metalen starters die over een groot temp.- en spanningsbereik werken.

Ik wilde vragen of er iemand is die in de buurt van Breda woont en ook een xenonlamp in zijn/haar motor wil bouwen. Het setje zou een H7/6000k variant worden. We kunnen dan het bedrag delen en samen de set inbouwen (heb een garage). Voor 45 a 60e heb je dan xenon in je motor (geld uiteraard wel voor iemand die één lamp nodig heeft). De tijd leert dan, of het een verstandige keus was :)... maar voor ~50e kan je wel een klein risico nemen, toch?

Ik hoor het eventueel wel.
 
Ik vind maar tering dingen en 8 van de 10 keer zijn ze niet goed afgesteld bij de auto's.
Vooral net in de bocht.
 
Hmm, geen problemen mee. Brandpunt van de lamp is hetzelfde als bij een halogeenlamp. Het lichtbeeld blijft dus in principe hetzelfde (alleen wel feller en witter). Het kan zijn dat je de lampunit iets na moet stellen. Ikzelf zou nooit meer iets anders willen, zoveel meer zicht (borden lichten echt op).

En aangezien je op wilt vallen met de motor in het verkeer, is xenon juist een goede optie. Veel meer mensen zien je dan aankomen, al is het maar omdat ze zich storen aan het 'felle' licht. Het is ook deels een psychisch aspect btw. Het schijnt dat vroeger toen iedereen nog met duplolampen reed, zich ook erg stoorde aan die nieuwe en felle halogeenlampen. Nu hoor je er niemand meer over.

Maar goed, daar gaat dit topic niet over :)
 
Ik doe wel mee. Ik wil het wel proberen. Ik heb voor dimlicht 1x H7 nodig, dus dat komt wel goed. Waarom eigenlijk 6000k en niet 8000k?

Is Bavel dichtbij genoeg? :P
 
Xenon voor auto's zijn soms niet bestand tegen de trillingen van een motor(vooral de goedkopere setjes) ;)

Maar voor €50 kan je dat wel eens gokken
 
Hoe dichter je bij de +/- 4300k zit, hoe meer licht je hebt (maw, hoe meer je ziet). Dus hoe hoger de kleurtemperatuur, hoe minder je ziet (heeft te maken met de gevoeligheid voor het soort licht van het menselijk oog).

Verder vind ik 8000k te blauw. Hou meer van wit met een lichtelijk blauwe tint.

Bavel is dichtbij genoeg btw :). Er loopt een inkoopactie voor xenon. Misschien dat we daar aan mee kunnen doen?
 
Xenon voor auto's zijn soms niet bestand tegen de trillingen van een motor(vooral de goedkopere setjes) ;)

Maar voor €50 kan je dat wel eens gokken

Idd, voor 50e kan je een gok wagen. Verder is het ook zo, dat naar mijn mening er maar een paar producenten zijn van xenonkitjes. Alleen worden er verschillende stikkers en/of kleuren op geplakt/gespoten. En anders spuit je de starter vol met lijm of koop je een duurdere lamp :P.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan