Samen op weg

rojerasen

MF veteraan
5 feb 2014
1.741
638
almelo
Even een idee voor dit forum .
Soms wil je lekker alleen op weg, soms wil je met iemand anders een stukje oprijden.
Nu zijn we allemaal wat aan het plannen, perfect lijkt me zo. Maar misschien is het wel leuk om eens een forumlid te ontmoeten als je toch in de dezelfde tijd de Transfagarasan , of de Vildmarksvegen of wat dan ook oprijdt.
De gedachte is dat je, als je het een goed idee vindt, hier je reisdoel en datum aangeeft, en als er dan een ontmoeting ,bijvoorbeeld halverwege als je net op de heenweg bent of op de terugweg, geregeld kan worden, of als iemand de hele reis mee wil, dan kun je hier met elkaar contact opnemen .
Even je reisdoel en datum opgeven, dan merk je vanzelf of je "lotgenoten"hebt.
 
Op zich een goed plan, ware het niet dat we in dit corona-jaar 2021 mss niet eens verder komen dan de Afsluitdijk??
Ik heb op dit moment nog zero concrete plannen voor komende zomer.
Wel enkele trips in gedachte, maar dan moet ik eerst nog maar eens zien of en waar 't heen gaat!
 
Ik heb nog geen zicht op het wanneer en in welke volgorde, maar het plan is wel de Lofoten en ook Roemenië.
 
Ben voorzichtig aan het denken om deze zomer met de motor naar Zuid-Frankrijk te rijden over secundaire wegen ipv de met de auto over de tolweg
 
Ben voorzichtig aan het denken om deze zomer met de motor naar Zuid-Frankrijk te rijden over secundaire wegen ipv de met de auto over de tolweg
O ja, ik moet ook nog een keertje naar Sarlat/Le Bugue in de Dordogne. Zal een vrij snel bezoek worden want ik heb daar een paar hectare grond en moet even naar een notaris aldaar. maar, kamperen op eigen terrein is wel handig
 
Sarlat en Dordogne is leuk :t
Ik was daar een paar jaar geleden. Ga ik zeker nog eens terug als ik beetje in de buurt ben.
Voor mijn gevoel is Sarlat niet ver. Toch blijkt het 1000km van huis!

Sarlat was ook afgelopen zomer van plan na mijn bezoek aan Florac (Cévennes).
Maar toen had ik m'n achterband lek met een prop. (FZ heeft rare maten banden, dus niet overal nieuw voorradig)
Geen risico meer genomen en kortste weg huiswaarts.
 
Eind Mei richting Spanje, als het weer kan tenminste, eindbestemming is dan Gandia España met tussenstop in Lloret de Mar.
Op de terugreis naar Lloret de Mar en daar nog een paar dagen bij vrienden op het terras zitten. Daarna weer rustig aan naar het noorden, door de Pyreneeën even een kaarsje branden in Lourdes en dan via het centraal massief weer op huus an.
lunchen onderweg.jpg
 
O ja, ik moet ook nog een keertje naar Sarlat/Le Bugue in de Dordogne. Zal een vrij snel bezoek worden want ik heb daar een paar hectare grond en moet even naar een notaris aldaar. maar, kamperen op eigen terrein is wel handig
Zal dan de Provence worden, specifiek de Vaucluse. Ga al vijf jaar met de auto die kant op. 1000km waarvan 600 tolweg. Maar wil daar een keer met de motor de Mont Ventoux op rijden. En ik denk dat de weg er naar toe zonder tolwegen ook best mooi is. Ik rij het dan alleen niet in 1 dag 😛
 
Vorig jaar ben ik ook kris-kras door Frankrijk gereden tot de Mont-Ventoux.
Toen ik thuis kwam heb ik zero km's tolweg gereden. Wel door veel mooie gebieden gekomen.

De Vaucluse is bekend van de zgn 'Balcon-wegen'.
Wegen langs de wanden van diepe kloven die in de rotswanden uitgehakt te zijn.
Hieronder de Gorge de la Nesque. (vlakbij Sault)
20200806_164537.jpg
 
Gorge de Nesque is met de auto al mooi. Altijd vaste prik als we naar de markt in Sault gaan.:}
 
Misschien gewoon een keer een 'MF Treffen' organiseren in het buitenland :)

- Niks geen routes, ieder komt er op zijn eigen manier hoe hij/zij dat wil
- Niks verplicht
- Niks inleggen/betalen
- Niks verplicht mee-eten met 50 man aan een lange tafel
- Niks allemaal in hotel X of camping Y, zoek zelf een plekje uit.
- Niks organisatie en boekhouding
- Niks rekening met elkaar houden
- Niks niks niks
- Nog veel meer niks niks niks.

Gewoon op datum X, plaats Y, kroeg of bar Z. Gezelligheid met een biertje, meer niet. En dan kan je altijd op die avond nog misschien afspreken om samen nog verder te rijden. :)

En wil je samen met iemand naar plaats X dan spreek je dat onderling af. Vooral het 'niks niks niks' staat nogal in contrast bijvoorbeeld met het MF weekend dat veel meer georganiseerd is, ik denk dat dat een hoop mensen zal aanspreken.

Noem het het 'Niks niks niks Treffen' :+

Ik durf te wedden dat een hoop hier voor in zijn :)
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het wel interessant. Ik kan goed solo reizen maar vind het ook wel plezierig bij een trip wat aanspraak te hebben. Heb er wel eens aan gedacht om een oproep te plaatsen maar juist het gehecht zijn aan de eigen vrijheid hield en houdt mij dan weer tegen.
 
Echt niks, dat is ook maar helemaal niks!

Ik denk dan aan het jaarlijks Blackbird-treffen op het marktplein in Winterberg-Sauerland. (2020 niet en verwacht 2021 ook niet)
Om precies 12.00h ergens in april is de afspraak voor een internationale meeting van deze Honda's .
Zeker is het leuk om met heel veel Blackbirds bij elkaar te zijn. Maar daar houdt het dan ook wel mee op.
Verder is er totaal 'niks' georganiseerd. Effe zwaaien naar elkaar en dan weer wegwezen.
Meer lol heb ik er nog van om samen met een groep zelfde motoren naar Duitsland te rijden.............. :9
 
Ik vind het wel interessant. Ik kan goed solo reizen maar vind het ook wel plezierig bij een trip wat aanspraak te hebben. Heb er wel eens aan gedacht om een oproep te plaatsen maar juist het gehecht zijn aan de eigen vrijheid hield en houdt mij dan weer tegen.
Daarom hier ook het idee, je hoeft niet samen op vakantie, meer een stukje samen oprijden en dan weer je eigen kant op gaan. Ik ben een paar keer met iemand op reis gegaan, ging eerst prima tot de laatste keer de irritatie bij mij wat te groot werd, te verschillende naturen . Dus daarna een paar keer alleen, is ook prima. I Ik zou alleen nietin mijn uppie naar bijv Afrika op reis gaan met de motor, mij te link inmiddels, maar behoorlijke stukken Europa in is best wel leuk met meerdere mensen. Vandaar deze topic.
 
Vorig jaar heb ik vanuit Andorra verschillende routes door de Spaanse en Franse Pyreneeën gereden. Maar om beetje normaal in Andorra te komen heb je wel 2 dagen nodig. Uiteindelijk met andere motorrijder ergens onderweg afgesproken om samen op te rijden. En ja, het is leuker je hebt bij tussen-en tanktops wat te kletsen. Bij toilet bezoek oid altijd iemand die bij de motoren blijft. En mocht er wat gebeuren dan ben je met z'n 2. Voor wat het waard is. Maar 1500 kilometer in je uppie is ook niet alles.....
 
Misschien gewoon een keer een 'MF Treffen' organiseren in het buitenland :)

- Niks geen routes, ieder komt er op zijn eigen manier hoe hij/zij dat wil
- Niks verplicht
- Niks inleggen/betalen
- Niks verplicht mee-eten met 50 man aan een lange tafel
- Niks allemaal in hotel X of camping Y, zoek zelf een plekje uit.
- Niks organisatie en boekhouding
- Niks rekening met elkaar houden
- Niks niks niks
- Nog veel meer niks niks niks.

Gewoon op datum X, plaats Y, kroeg of bar Z. Gezelligheid met een biertje, meer niet. En dan kan je altijd op die avond nog misschien afspreken om samen nog verder te rijden. :)

En wil je samen met iemand naar plaats X dan spreek je dat onderling af. Vooral het 'niks niks niks' staat nogal in contrast bijvoorbeeld met het MF weekend dat veel meer georganiseerd is, ik denk dat dat een hoop mensen zal aanspreken.

Noem het het 'Niks niks niks Treffen' :+

Ik durf te wedden dat een hoop hier voor in zijn :)

Lijkt me helemaal niks :+

Doet mij een beetje denken aan het Stella Alpina treffen in Italië, dat is eigenlijk ook niks meer dan een afgesproken datum en locatie. Vind ik wel het mooiste, van mij hoeft dat georganiseerde niet zo.
 
Vorig jaar heb ik vanuit Andorra verschillende routes door de Spaanse en Franse Pyreneeën gereden. Maar om beetje normaal in Andorra te komen heb je wel 2 dagen nodig. Uiteindelijk met andere motorrijder ergens onderweg afgesproken om samen op te rijden. En ja, het is leuker je hebt bij tussen-en tanktops wat te kletsen. Bij toilet bezoek oid altijd iemand die bij de motoren blijft. En mocht er wat gebeuren dan ben je met z'n 2. Voor wat het waard is. Maar 1500 kilometer in je uppie is ook niet alles.....
@Robse, zie je bericht op je profiel
 
"Samen op weg" doet me denken aan een oude verkiezingsslogan van een politieke partij.
Rillingen over m'n rug!
 
Misschien gewoon een keer een 'MF Treffen' organiseren in het buitenland :)

- Niks geen routes, ieder komt er op zijn eigen manier hoe hij/zij dat wil
- Niks verplicht
- Niks inleggen/betalen
- Niks verplicht mee-eten met 50 man aan een lange tafel
- Niks allemaal in hotel X of camping Y, zoek zelf een plekje uit.
- Niks organisatie en boekhouding
- Niks rekening met elkaar houden
- Niks niks niks
- Nog veel meer niks niks niks.

Gewoon op datum X, plaats Y, kroeg of bar Z. Gezelligheid met een biertje, meer niet. En dan kan je altijd op die avond nog misschien afspreken om samen nog verder te rijden. :)

En wil je samen met iemand naar plaats X dan spreek je dat onderling af. Vooral het 'niks niks niks' staat nogal in contrast bijvoorbeeld met het MF weekend dat veel meer georganiseerd is, ik denk dat dat een hoop mensen zal aanspreken.

Noem het het 'Niks niks niks Treffen' :+

Ik durf te wedden dat een hoop hier voor in zijn :)
Ik vind het idee wel interessant, maar zou het dan wel op een camping y doen. Avondje gezellig buurten met wat mensen en daarna door met je vakantie.
 
Vorig jaar heb ik vanuit Andorra verschillende routes door de Spaanse en Franse Pyreneeën gereden.
Maar om beetje normaal in Andorra te komen heb je wel 2 dagen nodig.
Iedereen wil altijd maar naar Andorra. Dat is prima voor goedkoop tanken, maar verder moet je er niet zijn.
Nee, dat is daar geen feestje. Zeker rondom Andorra-stad is 't permanent giga file. :X
Pyreneeën ik kom er graag, maar Andorra met grote boog omheen rijden.

Edit:
Wat de beste plek is om te verblijven dat is niet IN de Pyreneeën, maar juist 30km noordelijker.
Van Bayonne naar Narbonne is een laagvlakte. Iedere plek aan noordzijde is dan heel snel te bereiken over de Autoroute A64.
Je kan heel snel naar de gewenste afslag rijden, en daarna stuur je in kortste keren midden tussen de bergen.
Ga je ergens in het berggebied zelf zitten, dan moet je steeds over dezelfde col om eens ergens te komen.

In het verleden heb ik zelf enkele keren verbleven vlakbij le Mas d'Azil. (ja, dat is met die weg door de grotten)
Verder is het daar sowieso wel leuk rijden, door de Petit-Pyrénées. Mooi gebied! (oa Carla-Bayle)
Ook heb ik wel eens in hotel in St. Gaudens gezeten. met een kwartier zit je dan tussen de hoge bergen.
O ja, ook nog: In dat hotel, kijk je op de bergen. In de avond vaak onweer daar.
In de verte zie je het steeds flink flitsen boven de bergen. Maar rondom hotel is dan weinig aan de hand.
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar heb ik vanuit Andorra verschillende routes door de Spaanse en Franse Pyreneeën gereden. Maar om beetje normaal in Andorra te komen heb je wel 2 dagen nodig. Uiteindelijk met andere motorrijder ergens onderweg afgesproken om samen op te rijden. En ja, het is leuker je hebt bij tussen-en tanktops wat te kletsen. Bij toilet bezoek oid altijd iemand die bij de motoren blijft. En mocht er wat gebeuren dan ben je met z'n 2. Voor wat het waard is. Maar 1500 kilometer in je uppie is ook niet alles.....
Ik kwam een paar jaar geleden een jonge gast uit Duitsland tegen bij Geiranger camping, bleek gezellig en we reden samen door naar Trondheim. Daarna ging hij door naar de Noordkaap, en ik weer richting Zweden . Zo een stukje samen rijden was een plezierige aanvulling op de trip
 
Ik vind het idee wel interessant, maar zou het dan wel op een camping y doen. Avondje gezellig buurten met wat mensen en daarna door met je vakantie.

Ik kan moeilijk alle berichten citeren hier, sommige citeren an de Andorra en de Pyreneeën, maar is het wellicht niet beter idee de meeting plek wat dichter bij huis te houden zodat er meer volk kan komen? B.v. het Schwarzwald oid.... ik roep maar wat.

Dat mensen camping roepen is begrijpelijk, daar het denk ik het gezelligst, maar het moet wel op een plek zijn dat een hotel/BNB/whatever in de buurt is voor het volk dat liever in een echt bed slaapt.

Als je volgens mij de perfecte combinatie maakt tussen afstand en lokatie denk ik dat het vrij makkelijk is een 'MF Treffen' te organiseren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan