Samen op weg

Volgens bedoelde @rojerasen meer dat je hier kan doorgeven waar je naartoe gaat en wanneer, zodat je eventueel kan afspreken met een mede MF'er die toevallig rond dezelfde periode in het zelfde gebied zit, niet om ergens een hele meeting te organiseren toch?
 
Volgens bedoelde @rojerasen meer dat je hier kan doorgeven waar je naartoe gaat en wanneer, zodat je eventueel kan afspreken met een mede MF'er die toevallig rond dezelfde periode in het zelfde gebied zit, niet om ergens een hele meeting te organiseren toch?
Goed gezien Frazer . Dat is inderdaad het idee. Een voorbeeld kan ook zijn dat iemand naar de Dolomieten wil, en het eerste stuk vanuit Nederland samen met een andere enthousiast aflegt en dat ieder daarna zijn eigen plan gaat uitvoeren. Of dat iemand deze site checkt en dan ontdekt dat er MF-ers zijn in een dorpje verderop of zelfs op dezelfde camping of hotel, en dan eventueel een dag samen eropuit. Dan is er een zekere spontaniteit .
 
Iedereen wil altijd maar naar Andorra. Dat is prima voor goedkoop tanken, maar verder moet je er niet zijn.
Nee, dat is daar geen feestje. Zeker rondom Andorra-stad is 't permanent giga file. :X
Pyreneeën ik kom er graag, maar Andorra met grote boog omheen rijden.

Het is niet zo dat ik perse naar Andorra wilde. Ik heb de Pyreneeën al eens doorkruist van west (San Sebastián) naar oost(Cadaques)zie foto. En wilde een keer vanuit één punt de Spaanse en Franse Pyreneeën rijden zonder gesleep van bagage. Dan kom je uit in Andorra en heb dit georganiseerd gedaan in september. Aangekomen op zondag en rest van de week geen last van files gehad maar rustig is het er idd niet. Heb er zeker van genoten maar zo is het ook goed.
 

Bijlagen

  • IMG_20190527_220828.png
    IMG_20190527_220828.png
    164 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Het is niet zo dat ik perse naar Andorra wilde. Ik heb de Pyreneeën al eens doorkruist van west (San Sebastián) naar oost(Cadaques)zie foto. En wilde een keer vanuit één punt de Spaanse en Franse Pyreneeën rijden zonder gesleep van bagage. Dan kom je uit in Andorra en heb dit georganiseerd gedaan in september. Aangekomen op zondag en rest van de week geen last van files gehad maar rustig is het er idd niet. Heb er zeker van genoten maar zo is het ook goed.
Is niet helemaal de bedoeling van dit topic , reisverhalen zijn leuk trouwens , maar dan zijn er voldoende andere topics
 
Even nieuw leven inblazen, nu er weer grenzen open gaan. Mijn plannen : Naar de Lofoten, maar Noorwegen is nog dicht.
Tweede plan is Route des Grandes Alpes, geen tijd of datum vastgesteld, wel begin zomer , omdat ik pensionado ben en dus alle tijd. Voorkeur toch wel inmiddels voor B&B of iets dergelijks, alhoewel ik ook een tent etc heb en dus ook kamperen binnen de mogelijkheden ligt.
Er zit ook nog iets in gedachten om nog een keer naar Roemenie te gaan, is een beetje afhankelijk van een reismaat die o.a. goed Hongaars spreekt .
Wie plannen heeft : Meldt het !!!!
 
Lofoten is er ook in mijn plannen. Toch beter dit jaar nog even parkeren.

RDGA heb ik een paar jaar terug gedaan. Met een tentje. Prima mogelijkheden langs de route.
Ik had toen super mooi weer. Bovenop iets fris en beneden iets warm. Niet nodig kleding te wisselen.
Roemenië mss eens een keer in verdere toekomst??

Voor dit jaar nog niets concreet.
Heb 1e gedachtes voor Sardinië/ Corsica. (vlgs mij gaat F spoedig al weer open?)
 
Even nieuw leven inblazen, nu er weer grenzen open gaan. Mijn plannen : Naar de Lofoten, maar Noorwegen is nog dicht.
Tweede plan is Route des Grandes Alpes, geen tijd of datum vastgesteld, wel begin zomer , omdat ik pensionado ben en dus alle tijd. Voorkeur toch wel inmiddels voor B&B of iets dergelijks, alhoewel ik ook een tent etc heb en dus ook kamperen binnen de mogelijkheden ligt.
Er zit ook nog iets in gedachten om nog een keer naar Roemenie te gaan, is een beetje afhankelijk van een reismaat die o.a. goed Hongaars spreekt .
Wie plannen heeft : Meldt het !!!!
Roemenië staat ook op mijn lijstje, maar pas over 2 jaar. Maar specifieke gebieden bezoeken?
Wil dat de Zwarte Zee bezoeken, als je er toch bent (paar dagen even relaxen), maar ook de TransAlpina en de TransFagarasan staan hoog op het lijstje. Maar een maat met Roemens.... word lastig vrees ik.
 
Roemenië staat ook op mijn lijstje, maar pas over 2 jaar.
Maar een maat met Roemeens.... word lastig vrees ik.
Ik heb wel eens begrepen dat Roemeens erg lijkt op Frans/ Italiaans.
Althans veel woorden hebben een gelijkenis.
In E-P-I-F lukt 't me ook altijd, dus Ro moet dan toch ook wel lukken toch..................??
 
RDGA met de tent is een genoegen, vorig jaar gedaan. Dit jaar voer ik mijn plan met rondje Roemenië definitief uit. In ieder geval Transalpina en Transfagarasan. Mijn vrouw is Roemeense, dus die kan ik altijd beeldbellen als ik onderweg hulp nodig heb. Ideaal!!!
 
Paar jaar terug heb ik eerst Umbrië bezocht voordat ik ging starten met de RDGA.
Toen op de terugweg de hele kust van de Bloemen-riviera afgereden met oa de Cipressa en de Poggio. Was ook bucket!
Van La Spezia naar Genua naar San Remo. Hele kust is in de zomer gekkenhuis! Eindpunt is Menton op de Franse grens.

Precies dat ik toen in Genua aankwam was enkele uren ervoor de Morandi-brug ingestort. (Enkele jaren eerder er nog overheen geweest!)
De hele stad zat vast en overal reden ambulances met sirene. Op dat moment wist ik nog niet wat er gaande was.

Waar de Bloemen-riviera eindigt is direct het begin van de RDGA. Start is de Col de Turini. (bekend van rally van Monaco)
Ik had tijdens de RDGA het geluk van prachtig weer. Bij Chamonix ben ik Zwitserland in gereden om daar nog de nodige cols te doen.
 
Laatst bewerkt:
RDGA met de tent is een genoegen, vorig jaar gedaan. Dit jaar voer ik mijn plan met rondje Roemenië definitief uit. In ieder geval Transalpina en Transfagarasan. Mijn vrouw is Roemeense, dus die kan ik altijd beeldbellen als ik onderweg hulp nodig heb. Ideaal!!!
Beide routes gedaan , maar helaas in de regen, dus ik wil nog een keer !
 
Volgende vraag is natuurlijk of er mensen zijn die , misschien nu in hun uppie , wel graag samen met anderen willen rijden/reizen, of ook mensen die het wel leuk zouden vinden als anderen aansluiten.
 
Hi! Mijn plan is om eind juli in 3 dagen vanuit Den Haag richting zuidoost Frankrijk (Toulon) te rijden, een week later van Toulon naar Moliets et Maa (zuidwest-Frankrijk) en een week daarna terug naar Den Haag te gaan (in 3 dagen). Ik heb nog geen jaar mijn rijbewijs en vind het daarom toch wel spannend om alleen te gaan. Plus is het natuurlijk veel gezelliger als er hier en daar (of helemaal) andere motorfanatiekelingen meerijden! Iemand die (voor een deel) dezelfde plannen heeft?
 
Laatst bewerkt:
In 2 a 3 dagen naar Toulon rijden is aardig ambitieus tenzij je de snelweg neemt maar ik neem aan dat dat niet de bedoeling is.
 
In 2 a 3 dagen naar Toulon rijden is aardig ambitieus tenzij je de snelweg neemt maar ik neem aan dat dat niet de bedoeling is.

Nee idd, eigenlijk ook sowieso 3 dagen (aangepast). Nog steeds ambitieus denk ik, maar meer vrij kan ik niet krijgen. Ik zat wel na te denken over 80-wegen. Minder leuk, maar ook ivm vakantie dagen. Andere optie is met de auto doortuffen op de snelweg, maar liever de motor!
 
Hi! Mijn plan is om eind juli in 2-3 dagen vanuit Den Haag richting zuidoost Frankrijk (Toulon) te rijden, een week later van Toulon naar Moliets et Maa (zuidwest-Frankrijk) en een week daarna terug naar Den Haag te gaan (in 2-3 dagen). Ik heb nog geen jaar mijn rijbewijs en vind het daarom toch wel spannend om alleen te gaan. Plus is het natuurlijk veel gezelliger als er hier en daar (of helemaal) andere motorfanatiekelingen meerijden! Iemand die (voor een deel) dezelfde plannen heeft?
Eerst maar eens kijken wat er mogelijk is vwb de afstand(en) die je op 1 dag wil/ kan rijden!
Sommigen zitten al na enkele uurtjes te huilen op het zadel van pijn aan de billetjes. Of hevige kramp aan het been, die niet weggaat.
Dat zal jij eerst nog maar eens moeten uitvinden voor jezelf. Als 't echt hevig pijnlijk is, dan wordt iedere km een marteling!
Maar net zo goed: Anderen rijden fluitend 1000+ weg op een dag.

Je bent beginnend dus om Toulon in 2-3 dagen te doen, wordt 't mss alleen maar snelweg?
In jouw geval zou ik lekker veel binnendoor rijden naar Toulon en er (veel) meer tijd voor inplannen.
Het rijden door de regio's in Frankrijk dat is nu juist zo leuk! Denk aan Dordogne-vercors-Drome-Vaucluse ect. :t
Vorig jaar ben ik door vele berggebieden naar de Mt Ventoux gereden.
Oke, kalm aan, maar heb daar toen 5 dagen over gedaan. Ter vergelijk: Paar jaar eerder reed ik in 1 rit van Genua naar huis.
Hoeveel zin heb je en hoeveel haast heb je?

Moliets (vroeger zat ik vaak in Azur-Soustons) naar NL is minder interessant.
Als je hebt uitgevonden voor jezelf wat je qua km's aankan, weet je wat er mogelijk is voor de thuisreis.
Zelf zou ik van Landes naar huis liefst in 1 dag doen. Onderweg is er weinig te beleven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan