Samengaan Harley en Ducati

Met een beetje mzzl worden de harleys dan net zo betrouwbaar als de duc´s en de duc´s net zo goedkoop als de Harleys...

... uhmm...

:P
 
Ben benieuwd hoe dat er uitgaat zien, de 1098 met monkeybars }) . Zolang de Ducati maar niet zijn territorium gaat afbakenen op de Harley manier :X .

:+

Chrissizeur
 
SAMENWERKEN is toch niet vreemd oid,ieder houd z,n eigen indentiteit,denk dat dit is in navolging van wat er de laatste jaren in de autowereld gaande is ;)
Je hebt wel deels gelijk, maar het artikel spreekt toch echt over een zogenaamde 'merger'. In zo'n geval zullen de twee bedrijven samengaan waarbij alles overgezet wordt naar een overblijvend bedrijf. De identiteit van de producten blijft bestaan, de identiteit van het bedrijf niet.

Ze spreken heel vriendelijk over een 'marriage' en een 'samenwerken', maar de waarheid is simpelweg dat een van de twee het onderspit zal delven, en als je deze quote leest:
Ducati has reduced its debt to about 30%, and could therefore also consider acquisitions.
Dan is het duidelijk dat Ducati de grote winnaar zal zijn.

Ik zeg daarmee absoluut niet dat dit een slechte zet zou zijn, maar ik ben wel heel erg benieuwd hoe dit afloopt.
 
Hmmmm... bij beide 'clubs' tref je soms arrogantie (alleen merkgenoten groeten) dus dat is al een gemeenschappelijke eigenschap. Krijgen we nu ook een combinatie: olielekkende EN rammelende motoren?
 
het zal wel een soort daimler-chrysler constelatie worden. Ze profiteren hoofdzakelijk vna elkaars dealernetwerken. Harley wil uitbreiden in europa en duc in de VS. is doorgaans wel een lucratieve deal!
 
het zal wel een soort daimler-chrysler constelatie worden. Ze profiteren hoofdzakelijk vna elkaars dealernetwerken. Harley wil uitbreiden in europa en duc in de VS. is doorgaans wel een lucratieve deal!

Nou inderdaad, dat DC-concern was ook een succes _O- :N
Wordt geen succes, omdat de filisofien binnen de bedrijven, en vooral de culturen erg verschillend zijn....

maar dan zou je wel weer een andere leuke club erbij krijgen... de DOG _O- , dus dan kan je een varken worden 'HOG' of hond... Lekker als je net een godsvermogen hebt neergeteld voor een 2wieler.
 
Je ziet het overal gebeuren, autowereld, bromfiets/scooter wereld(piaggio) over het algemeen verloopt dat meestal wel succesvol.


Overname's zijn succesvol, samengaan niet....

Ff denken hoor....

BMW- Rover
Renault-Volvo
Daimler-Chrysler
en zo nog meer voorbeelden van wat niet gewerkt heeft
 
Ik geloof dat Harley al eens eerder is samengegaan met een Italiaans concern. Dat was toen bijna hun ondergang...... de kwaliteit van de producten was dramatisch.
 
Voordeel is dat beide wel motorfietsenfabriekanten zijn (met een beetje veel rommel erbij om de rekeningen tebetalen :) )
Voordeel is ook dat behalve de Buell er geen enkele overlapping is tussen de bedrijven qua types
Sinds een jaartje zijn de aandelen van Ducati ongeveer met 250% gestegen en da's wel gunstig als je over genomen wordt door een veel grotere partij
Het lijkt me wel wat een duc met een cilinder inhoud van zeg 1800cc :+
Ik werk ook bij een bedrijf dat pas gefuseerd is en na een half jaar blijkt het mangement van de zwakke broeder op veel plaatsen het voor het zeggen tehebben
Dus als Ducati de techniek en het ontwerp mag doen dan mag de Harley kant de goodies en de verkoop doen
Stel je een voor een harley waar je plat mee door een bocht kan en een paar redelijke remmen
 
zolang de 2 merken hun eigen identiteit behouden zou het niet zo slecht zijn.

maar het verleden heeft geleerd dat het niet veel goeds voorspelt :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan