Sammie probeert het eens anders te doen..

Dat is inderdaad wel iets waar ik mijn laatste vakantie wel wat actiever mee bezig ben geweest, maar dan moet die buurman er wel zijn... Ik zat 4 weken in Zweden, daar is het toeristenseizoen dit jaar sowieso al bijna helemaal aan voorbij gegaan, maar echt een naseizoen zoals je in veel warmere landen wel heb is daar eigenlijk niet. Eind augustus/begin september is het echt gewoon afgelopen. Ik kwam daar zeker in het noorden hele dagen lang zowat niemand tegen.

Yep, ga je laat in het seizoen dan heb je meer eenzame avonden, er zijn dan nog weinig toeristen over en het gros rent bij het ondergaan van de zon om half 8 al zijn tent in vanwege de kou. In het hoogseizoen ben ik de klos geweest bij John O' Groats, het leek me een leuke plek maar er was letterlijk niks.

Het zijn dingen die kunnen gebeuren, maar als er niks is los ik het op een camping wel op met een sixpack bier, chips, wat leesmateriaal en muziek. Zit ik in een klein stadje dan loop ik gewoon de kroeg in, daar is altijd wel wat te vinden, zeker op de Britse eilanden en Ierland :)
 
Yep, ga je laat in het seizoen dan heb je meer eenzame avonden, er zijn dan nog weinig toeristen over en het gros rent bij het ondergaan van de zon om half 8 al zijn tent in vanwege de kou. In het hoogseizoen ben ik de klos geweest bij John O' Groats, het leek me een leuke plek maar er was letterlijk niks.

Het zijn dingen die kunnen gebeuren, maar als er niks is los ik het op een camping wel op met een sixpack bier, chips, wat leesmateriaal en muziek. Zit ik in een klein stadje dan loop ik gewoon de kroeg in, daar is altijd wel wat te vinden, zeker op de Britse eilanden en Ierland :)
Jep, na 6 Guinness biertjes begint ie lekker te worden. Da's een Ierse wijsheid.
 
Ik ben nu voor de 4e keer in Jausiers geweest op camping le planet. Een vd redenen is omdat je daar altijd wel wat gesprekken hebt met mensen die ook alleen of bijna alleen reizen. Ook al zijn ze op de fiets, Landrover of anders. Daar heb je dezelfde hobby en maak je een praatje over passen, bergen, natuur, wegen, weer, voertuig enz. Inderdaad een beetje dat soort campings uitzoeken. Idem in Le Brique, bij Tende en in Bourg d'Oisans. Dat is in de hoog-Alpen makkelijker dan daarbuiten?.
Een keer s-avonds op een grote camping a h meer v Annecy dacht ik: tis dat ik moe ben en moet pitten, maar ik rij nu nog naar huis. Daarom rij ik misschien wel, afgezien van tijd, graag direct (eerste dag) via de peage naar Grenoble.
 
Wij hebben dat ook altijd gedaan, de eerste dag zo ver mogelijk en dan pas rustig aan, maar eigenlijk is dat zonde….
Het binnenland van Belgie is ook heel mooi een de kust van noord frankrijk is ook echt de moeite waard.(zoals Etretat enz)
 
Je hebt gelijk Sammie........................

Edit:
Veel 'vervuiling' in dit topic.
Verkeerde voorzet zorgt voor mijn verkeerde antwoord.
Beter in ander topic.
 
Laatst bewerkt:
Leuk verslag,

Vraagje: je hebt toch ook een xj900?
Waarom heb je die niet meegenomen?
Dank!
Ik zou niet weten hoe ik de bagage er op mee zou kunnen nemen, plus zithouding (benen ver opgetrokken, ik houd 't niet zo lang vol op het ding), plus andere dingen, plus enfield diesel rijden is erg leuk.
Ik rijd eigenlijk te weinig op de 900, hij begint tussen stationair en halfgas ook wat chagerijnig te worden,
 
Dank!
Ik zou niet weten hoe ik de bagage er op mee zou kunnen nemen, plus zithouding (benen ver opgetrokken, ik houd 't niet zo lang vol op het ding), plus andere dingen, plus enfield diesel rijden is erg leuk.
Ik rijd eigenlijk te weinig op de 900, hij begint tussen stationair en halfgas ook wat chagerijnig te worden,
Met een schapenvachtje schijn je al die problemen op te lossen. :+
 
Ga het verhaal vanavond lezen, het eerste stukje werd ik al blij van. Waarom komt TS hier zoveel wijzer over dan in andere topics? Waarschijnlijk is hij bij het reizen met de motor in zijn element.
 
Dank!
Ik zou niet weten hoe ik de bagage er op mee zou kunnen nemen, plus zithouding (benen ver opgetrokken, ik houd 't niet zo lang vol op het ding), plus andere dingen, plus enfield diesel rijden is erg leuk.
Ik rijd eigenlijk te weinig op de 900, hij begint tussen stationair en halfgas ook wat chagerijnig te worden,
Ik heb wel eens een verhoogd zadel gehad van de 900, daarmee werd de kniehoek duidelijk beter.
Voor me zelf niet nodig, ik heb niet van die lange benen.
 
Dat moet op een XJ ook niet al te moeilijk zijn, de voetsteunen verlagen. Rempedaal en versnellingspook zijn ook eenvoudig lager te stellen.
 
Motorrorijden graag alleen of max met nog 1 iemand erbij. En nee geen vrijgezel... ga wel samen met mijn vriendin op zomervakantie (gedeeltelijk) maar we rijden apart... zij met haar kinderen in de auto, en ik met een hele flinke omweg met de motor of vespa naar dezelfde locatie met tentje achterop... Ideale combi.
 
Terug
Bovenaan Onderaan