Sandberg crasht tegen Seat Ibiza, rider OK...

sandberg

MF veteraan
29 apr 2005
9.751
193
Alkmaar
Vanochtend om 08.00 uur op de rijksweg A8 bij Zaandam reed ik tussen de file door, auto's gingen goed opzij, veel ruimte om te rijden, ging natuurlijk weer iets te enthousiast erdoorheen, maar goed, toen ging er opeens uit 't niets een gele Seat Ibiza een strookje naar rechts (richting aangevend op het moment dat ie al naar rechts ging), en toen was er geen houwen meer aan. Ik vol derop rechtsachter, motor plat op z'n rechterkant, ik erbovenop (en niet eronder gelukkig!), ik ging zo'n beetje 60 a 70 schat ik, de file 40 a 50. Ik kwam tot stilstand en stond direct weer op, geen auto's van de andere rijstrook die over me heen gereden zijn, 2 getuigen, waaronder iemand die ik kende van de motordealer die onegeveer 50 meter achter me reed. Motor aan de kant, politie erbij, takelwagen erbij, alles netjes afgehandeld. Bestuurder van Seat was een jongeman van 28 op weg naar examen. Hij zei dat ie me gezien had, maar nog even van rijstrook wilde wisselen. Tja,....

Als ik wat minder hard door die file was gegaan....

Als hij eerst richting had aangegeven en daarna van rijstrook gewisseld had...

Als hij gewacht had met rijstrook wisselen tot ik voorbij was....

Als als als.....

Afijn, ik had, op wat schaafplekken op m'n pak en laarzen, helemaal nada niks, helm (RSX van Shark, een week oud) compleet intact, asfalt niet geraakt, een wonder!), alleen m'n Spyke rugtas was redelijk naar de filistijnen (appel en 2 mandarijnen die erin zaten waren nog heel :) ).

Afijn, niemand gewond, wat het belangrijkste is, m'n Kawa is er echter slecht aan toe; stuur krom kuip naar de klote, achterrem afgebroken, kabelboom half opengeschuurd, wordt een TL denk ik, shitzooi, ik rij net 2 maanden en begon het net leuk te vinden.

Maar goed, als bestuurder van de Seat schuldig wordt bevonden ga ik door met motorrijden, wordt ik schuldig bevonden is het over en sluiten voor Sandberg, want ik heb verder geen geld voor een andere motor. Dan wordt het toch weer het koekblik...

Maar goed, ik leef nog.....om dit te kunnen vertellen....

Bij deze dan.... *D
 
Vanochtend om 08.00 uur op de rijksweg A8 bij Zaandam reed ik tussen de file door, auto's gingen goed opzij, veel ruimte om te rijden, ging natuurlijk weer iets te enthousiast erdoorheen, maar goed, toen ging er opeens uit 't niets een gele Seat Ibiza een strookje naar rechts (richting aangevend op het moment dat ie al naar rechts ging), en toen was er geen houwen meer aan. Ik vol derop rechtsachter, motor plat op z'n rechterkant, ik erbovenop (en niet eronder gelukkig!), ik ging zo'n beetje 60 a 70 schat ik, de file 40 a 50. Ik kwam tot stilstand en stond direct weer op, geen auto's van de andere rijstrook die over me heen gereden zijn, 2 getuigen, waaronder iemand die ik kende van de motordealer die onegeveer 50 meter achter me reed. Motor aan de kant, politie erbij, takelwagen erbij, alles netjes afgehandeld. Bestuurder van Seat was een jongeman van 28 op weg naar examen. Hij zei dat ie me gezien had, maar nog even van rijstrook wilde wisselen. Tja,....

Als ik wat minder hard door die file was gegaan....

Als hij eerst richting had aangegeven en daarna van rijstrook gewisseld had...

Als hij gewacht had met rijstrook wisselen tot ik voorbij was....

Als als als.....

Afijn, ik had, op wat schaafplekken op m'n pak en laarzen, helemaal nada niks, helm (RSX van Shark, een week oud) compleet intact, asfalt niet geraakt, een wonder!), alleen m'n Spyke rugtas was redelijk naar de filistijnen (appel en 2 mandarijnen die erin zaten waren nog heel :) ).

Afijn, niemand gewond, wat het belangrijkste is, m'n Kawa is er echter slecht aan toe; stuur krom kuip naar de klote, achterrem afgebroken, kabelboom half opengeschuurd, wordt een TL denk ik, shitzooi, ik rij net 2 maanden en begon het net leuk te vinden.

Maar goed, als bestuurder van de Seat schuldig wordt bevonden ga ik door met motorrijden, wordt ik schuldig bevonden is het over en sluiten voor Sandberg, want ik heb verder geen geld voor een andere motor. Dan wordt het toch weer het koekblik...

Maar goed, ik leef nog.....om dit te kunnen vertellen....

Bij deze dan.... *D

Je twijfelt nog of de bestuurder schuldig wordt bevonden?

Moet je vooral posten dat de file 40-50 reed en jij 60-70.........

Maar goed...alles met jou ok en das het belangrijkste...
 
Sterkte ermee...

Wat een kloothommel die gozer. Staat wel in pv hoop ik, die uitspraak. Maakt jouw kant sterker.

Tsssss, die motoren zijn toch zo wendbaar, kan ik er best ff voor schieten |( Damn, nie best.
 
hoop voor je dat je geld krijgt! is het niet wat overdreven om motorrijden te stoppen...je hebt er al veelgeld in gestoken voor rijbewijs en kleding! dan is het toch een soort kapitaalvernietiging :?
 
:^

lekker slim om hier neer te zetten dat je dus te hard reed

maar ja, mooi dat je zelf niets hebt

wat heb je nou geleerd :X :X



EDIT: Die :^ was dus voor Remco bedoeld

EDIT2: lekker makkelijk om nu die automobilist de schuld te geven terwijl TS zelf al toe geeft dat ie ook fout zat
 
:^

Tja klote voor je, maar gelukkig had je je appel en manderijntje nog :)
 
Lullig... Gelukkig heb je zelf niks. Ik hoop voor je dat de schadeafhandeling in jouw voordeel uitvalt, maar ik kan me voorstellen dat je er niet gerust op bent, gezien de situatie. 60-70 Tussen file door is gewoon echt wel vrij stevig.

Overigens, met de schade die jij noemt... Economisch total-loss, misschien, maar als je echt wilt rijden moet het geen probleem zijn om 'm voor relatief weinig gewoon weer rijdbaar te krijgen. Kuipen vervangen komt dan later wel een keer. Kun je eerst weer sparen.
 
EDIT2: lekker makkelijk om nu die automobilist de schuld te geven terwijl TS zelf al toe geeft dat ie ook fout zat
Als die Seat niet zo dom was geweest om Wel te zien, maar toch te gaan, had er niks gebeurt en had dit ook met 30 kunnen gebeuren.

Allemaal alsen, maar als je een motor ziet aankomen en er toch ff voor schiet, wat ben je dan :?

Dat is een feit...Heeft TS wel goed op ze teller gekeken en overdrijft hij niet wat :P
 
Gelukkig dat je er zelf met niet al teveel kleerscheuren er van af gekomen bent ;)

En met de motor komt het van zelf wel weer goed denk ik (of niet natuurlijk) :)

Dus kopop, alles zal rech komme 8-)

[me]Phr3ak weet hoe het is, om iedere dag door de file te moeten ploetere ;) [/me]
 
Ja, vooral in combinatie met het verhaal dat de auto's 40 - 50 reden en TS en tussendoor kwam met 60 - 70 |( |( |( |(

Ja en... :?
Ookal reed hij wat te hard... is dat dan een reden om geen voorrang te verlenen... :?
Het snelheids verschil is nou niet bepaald schokkend hoor, dat valt best in te schatten... |(
Die lul van een koekblikker zegt em gezien te hebben, hij had dus gewoon moeten wachten... B|

Als ie er nou met 110 doorheen knalde was't in mijn ogen heel wat anders... :)
 
TS zit duidelijk fout echter ik vraag me het volgende af.

Wanneer iemand door rood rijdt ( en van rechts komt ) en hij rijdt tegen mij aan, heb ik begrepen dat die kerel van rechts een bon krijgt voor het door rood rijden maar dat ik gezien word als schuldige mbt het ongeluk.

Als bovenstaande klopt, zou een dergelijke constructie ook moeten gelden voor TS. Hij een bon voor niet legaal inhalen oid, echter de SEAT zou dan schuldig moeten zijn aan het ongeluk.

Iemand met meer/beter info?
 
Dacht het wel ja, maar er is ook nog een maximum snelheid voor "de file" volgens mij

40 - 50 km/uur word niet gezien als file

Ik zit gemiddeld 1200 km per week op vooral de snelweg.
Ik heb nog nooit lange tijd achter elkaar 40-50 gereden...Halen en brengen, ofwel...stapvoets rijden, stilstaan, optrekken, remmen, 1 km 50 rijden en weer in de ankers...

We waren er niet bij, dus wie zegt dat die zgn file aldoor 50 reed :?
 
Dacht het wel ja, maar er is ook nog een maximum snelheid voor "de file" volgens mij

40 - 50 km/uur word niet gezien als file

Bij snelheid van meer dan 40 kilometer per uur moet je weer tussen het overige verkeer gaan rijden. Snelheidsverschil bij rijden in file mag niet meer zijn dan 10 kilometer per uur.

Edit aanvulling:

De gedragscode is een dringend advies en is geen wettelijke regeling. U kunt er geen rechten aan ontlenen. Houdt een partij zich niet aan de gedragscode, dan betekent dit niet dat deze partij automatisch aansprakelijk is bij een ongeval. De gedragscode bestaat uit spelregels voor de automobilist én voor de motorrijder (zonder zijspan) en is bedoeld om toe te passen bij stilstaand of langzaam rijdend verkeer op de Nederlandse snelwegen.

Denk in dit geval dat het 50%/50% gaat worden.......
 
Even puur egoistische informatie voor mijn persoontje, 10km/u was het max snelheidsverschil wat toegestaan is?
D'r is niet zoiets als 'toegestaan'... Er is een richtlijn die zegt dat je niet er tussen door moet gaan rijden als de file harder gaat dan 35kph en de niet met meer dan 10kph verschil er tussen door moet rijden. Das een richtlijn, geen wet. Wettechnisch zat de blikkenier wel fout, denk ik. Je mag geen anderen hinderen als je van baan gaat wisselen. En als hij jou aan heeft zien komen en dan toch van baan wisselt...

Maar qua aansprakelijkheid conformeren verzekeringsmaatschappijen over het algemeen wel aan die richtlijn... En dan zit je allebei fout. Dus kan het best zijn dat je een deel van de schuld krijgt, of bijv. je eigen schade moet betalen.
 
Dacht het wel ja, maar er is ook nog een maximum snelheid voor "de file" volgens mij

40 - 50 km/uur word niet gezien als file
jawel hoor ;)
dan juist wel. Je mag met een snelheisverschil van max 10 km/u :z een langzaamrijdende file (t/m 50 :? ) inhalen.


langzaamrijdende is het keyword hier 8-)

@TS lullig, maar ja die dingen gebeuren en "as" is verbrande turf.
 
De verkeersinformatiedienst (verantwoordelijk voor de file-meldingen in Nederland) hanteert de definitie dat een file een verzamelbegrip is van drie soorten stagnerend verkeer:

langzaam rijdend verkeer: verkeer dat over ten minste 2 kilometer nergens harder rijdt dan 50 km/u, maar doorgaans wel sneller dan 25 km/u

stilstaand verkeer: verkeer dat over ten minste 2 kilometer vrijwel overal minder dan 25 km/u rijdt

langzaam rijdend tot stilstaand verkeer: langzaam rijdend verkeer over veelal wat grotere lengte met hierin op sommige stukken stilstaand verkeer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan