Sandberg crasht tegen Seat Ibiza, rider OK...

Schuld zit in dit geval wel bij de automobilist maar z'n verzekering zal wel moeilijk gaan doen...

Heeft hij ook tegen de politie gemeld dat hij je wel gezien had? Feit dat z'n knipper op de "typische automanier" aan ging is ook niet echt positief voor hem...

Had een flinkere klapper kunnen wezen gezien de situatie. Gelukkig lichamelijk weinig schade. Motor kan je waarschijnlijk wel weer voor een niet te groot bedrag rijdend krijgen mocht je geen geld krijgen.
 
Klopt, hij geeft echter wel een snelheid aan op het moment van het ongeval

volgens zijn verhaal was het snelheidsverschil ook meer dan 10 km

tis maar net hoe je het leest ;)

Ben erg benieuwd hoe dit verhaal gaat aflopen

Is waar, maar ehhhh, als ik in een file rij en ik zie een auto voor me opdoemen en moet gaan handelen (uit reflex), dan kijk ik niet op me klokkie om te zien hoe hard het gaat.
Daarbij vraag ik me zoiezo af of men echt op snelheidsmeter kijkt ipv voor zich tijdens filerijden.
 
Ik zal je zeggen dat ik vanmorgen ook zoiets bijna heb gehad. Een automobilist dacht ook even naar links te kunnen in de file. Maar ik kwam net op het moment aanzetten. Ik kon nog net vol in me ankers en vlak achter de auto naar rechts schieten zo de invoegstrook op. Hij had me echt op het laatste moment door en schoot weer zijn eigen baan op.
 
Een automobilist die van rijstrook verwisselt is met een bijzondere verrichting bezig. Volgens mij wordt dat meestal zwaar aangerekend bij veroorzaken ongeval.

Toch... :?
 
De verkeersinformatiedienst (verantwoordelijk voor de file-meldingen in Nederland) hanteert de definitie dat een file een verzamelbegrip is van drie soorten stagnerend verkeer:

langzaam rijdend verkeer: verkeer dat over ten minste 2 kilometer nergens harder rijdt dan 50 km/u, maar doorgaans wel sneller dan 25 km/u

stilstaand verkeer: verkeer dat over ten minste 2 kilometer vrijwel overal minder dan 25 km/u rijdt

langzaam rijdend tot stilstaand verkeer: langzaam rijdend verkeer over veelal wat grotere lengte met hierin op sommige stukken stilstaand verkeer.

Verkeersinformatiedienst zijn definitie's leggen geen enkel gewicht in de weegschaal. Heb je niks aan in dit geval.


Ik denk dat er een nieuwe streetfighter is geboren vandaag *D
je moet t positief zien, hè?? ;)
 
Een automobilist die van rijstrook verwisselt is met een bijzondere verrichting bezig. Volgens mij wordt dat meestal zwaar aangerekend bij veroorzaken ongeval.

Toch... :?

Motorrijder ook...die is namelijk aan het inhalen....vandaar de gedragscode...en vandaar dat in de meeste gevallen iedereen z´n eigen schade kan ophoesten....

Er zijn echter wel gevallen bekend waarbij de motorrijder (na rechterlijke uitspraak) in het gelijk is gesteld. Dan zal je echter wel aan alle voorwaarden van de gedragscode moeten hebben voldaan en getuigen hebben die dit beamen.
 
Een automobilist die van rijstrook verwisselt is met een bijzondere verrichting bezig. Volgens mij wordt dat meestal zwaar aangerekend bij veroorzaken ongeval.

Toch... :?

Natuurlijk, maar niet zwaarder dan het tegen de regels in tussen een file doorrijden ('t is nog steeds gedoogbeleid, dus juridisch geen poot om op te staan als 't foutgaat).

Misschien een idee: doorprocederen tot je niet verder kan en hopen op een stuk jurisprudentie? De rest van motorrijdend Nederland zou hier best tevreden mee zijn.

Wat ik ff mis is het verhaal van de verzekering: naar ik aanneem dus niet allrisk verzekerd? zonde, zeker als je met veel pijn en moeite je hobby hebt kunnen starten.
In ieder geval veel succes ermee!
 
Natuurlijk, maar niet zwaarder dan het tegen de regels in tussen een file doorrijden ('t is nog steeds gedoogbeleid, dus juridisch geen poot om op te staan als 't foutgaat).

starten.
In ieder geval veel succes ermee!


Pffff....hoe vaak moeten we het nog zeggen je mag door een file heen rijden.

Als jij als motorrijder het al niet eens weet!!
 
De berijden snelheid in de file die mag naar ik meen net iets hoger liggen als het overige verkeer, dus pak hem beet een verschil van 10 km/u ;)

Mischien dat baksteen dat kan bevestigigen ofzo :)
 
Edit: al gevonden.

advies.jpg
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk, maar niet zwaarder dan het tegen de regels in tussen een file doorrijden ('t is nog steeds gedoogbeleid, dus juridisch geen poot om op te staan als 't foutgaat).
Zucht... |(

Het wordt niet gedoogd. Het mag gewoon!!

O-)
 
De berijden snelheid in de file die mag naar ik meen net iets hoger liggen als het overige verkeer, dus pak hem beet een verschil van 10 km/u ;)

Mischien dat baksteen dat kan bevestigigen ofzo :)
Heeft R(emco)1 al bevestigd. ;)


Het zou niet vreemd op me overkomen als in dit geval iedere partij voor z'n eigen schade zal gaan opdraaien.
Alhoewel de opmerking van "ik zag je wel aankomen maar wilde nog even voorlangs" NIET echt slim is...., misschien nog wel meer niet slimmer dan met zo'n snelheidsverschil tussen de rijen auto's doorrijden.... O-) ;)
 
Het is volgens mij al gezegd maar ik heb het hier voor me liggen (ben bezig met theorie voor de motor). Uit het boekje van VekaBest:

" Het voorbijrijden van rijdende files wordt toegestaan als het op een voorzichtige wijze gebeurt. Rijd hierbij tussen de beide files door en houd rekening met bestuurders die plotseling van hun lijn afwijken. U rijdt dan niet meer dan 10 km/u sneller dan de bestuurders in de files. Als een file sneller gaat rijden dan 40 km/u haalt u niet meer in."

Kortom, you're fucked
 
Dat jullie mijn posts negeren ok, maar zeg het dan gewoon! Scheelt mij veel typwerk! :+
Misschien moet je de nieuwe forummers ff laten weten wat voor werk je doet ;)

Parkeerbonnen uitschrijven toch O-)

Dan ga ik me nu op de weg begeven en zien of er nog wat te raken valt :?
 
Gelukkig goed afgelopen..
Ik lees net twee minder goeie berichten op het forum en een in de krant.
Succes met de verzekeringenshit enzo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan