Sandberg crasht tegen Seat Ibiza, rider OK...

[me]R(emco)1 gaat nu naar z´n werk...de eerste de beste die wat fout doet is de lul dankzij de bovenstaande posts....
[/me]








:+
 
Jeetje wat een reacties allemaal, bedankt! :)

Tja, of 't handig is om hierover dingen op het WWW neer te zetten, ik vertel gewoon m'n verhaal. Gaan "men" dat echt allemaal controleren ofzo en gebruiken als bewijs in de strijd om wie er gaat betalen?

En tja, hoeveel km/u ik precies reed, ik weet 't niet echt, maar tis denk ik wat Menyo (en ook Remco) al schreef:

" Het voorbijrijden van rijdende files wordt toegestaan als het op een voorzichtige wijze gebeurt. Rijd hierbij tussen de beide files door en houd rekening met bestuurders die plotseling van hun lijn afwijken. U rijdt dan niet meer dan 10 km/u sneller dan de bestuurders in de files. Als een file sneller gaat rijden dan 40 km/u haalt u niet meer in."

Kortom, you're fucked

I hope not, but it could be I am...
Ik weet 't niet.

Hangt ook af van wat de getuigen zeggen, waarvan 1 motorrijder, en 1 automobilist, die zelf ook motorrijder is, dus wie weet...

En wellicht dat eruit komt dat we beide schuld hebben, maar dat komt heel weinig voor heb ik gehoord van de takelwagenchauffeur.

En iemand schreef al dat de Seatman besloot om toch van strook te wisselen, terwijl ie mij eraan zag komen, en dan richting aangeeft terwijl ie van baan wisselt...

Achja, afwachten nu. Punt is, als ik voor m'n eigen schade moet opdraaien ben ik naar schatting duizenden euro's kwijt (ik zal eens kijken of ik binnenkort nog een piccie van de gekreukte Kawa kan plaatsen). Heb idd een hoop geïnvesteerd in 't geheel, dus zonde zou 't allemaal wel zijn, maar goed, ik denk er nog over na.

In ieder geval iedereen bedankt voor de info en het meedenken, de steunbetuigingen en de kritieken ( :) ). :}

Mocht ik niet schuldig bevonden worden, en krijg ik geld van de verzekering, dan wordt 't hoogstwaarschijnlijk toch weer een motor, want ik vind 't toch wel eeeerrug leuk hoor, zo'n tweewieler. En besides, pak en laarzen zijn nog in prima staat, helm onbeschadigd, dus...

Nouja, wordt vervolgd.....
 
Laatst bewerkt:
Orpheus schreef:

Lullig... Gelukkig heb je zelf niks. Ik hoop voor je dat de schadeafhandeling in jouw voordeel uitvalt, maar ik kan me voorstellen dat je er niet gerust op bent, gezien de situatie.

Niet echt gerust idd, we zullen 't zien....

60-70 Tussen file door is gewoon echt wel vrij stevig.

Ik weet 't, maar tis zo gebeurd, je kent 't wel. Geen excuus, ik weet 't, maar toch, iedereen (bijna iedereen :o ) ging ook zo keurig opzij en aan de kant, dan ga je haast automatisch iets harder rijden...

Kga zo maar eens de achterkant van het schadeformulier invullen, en eens goed nadenken over wat ik nu ga invullen bij "gereden snelheid ter plaatse" :? ...., de rest is wel duidelijk...


Overigens, met de schade die jij noemt... Economisch total-loss, misschien, maar als je echt wilt rijden moet het geen probleem zijn om 'm voor relatief weinig gewoon weer rijdbaar te krijgen. Kuipen vervangen komt dan later wel een keer. Kun je eerst weer sparen.

Wie weet Orpheus, eerst maar eens kijken wat Lemstra ervan zegt. Vooral die kabelboom en dat stuur zitten me niet zo lekker. Nouja, ff afwachten eerst...
 
Dat jullie mijn posts negeren ok, maar zeg het dan gewoon! Scheelt mij veel typwerk! :+
:?

Ik negeer niks, jij geef zelf's aan dat jij het al gezegd hebt :? |(


PPpfftttt...raar jong, zeg dan niks....

nahja, voorlopig moet je zo werken, hoef ik niet meer over je reply's heen te lezen }) :P




Als ik nu over die reply had heengelezen, had dat MIJ weer een hoop typwerk bespaart... |( |( :+
 
Trouwens Orpheus, ik bedacht me net nog:

Wacht nog ff (tot nader order) met het opsturen van die MF-kentekenplaatsticker die ik een paar dagen geleden besteld heb bij je....

*D

Alleen twee autostickers is voorlopig voldoende....
 
Tja klote voor je, maar gelukkig had je je appel en manderijntje nog :)

:+
177618


[me]Marianchi ® rijdt ook heel wat fileverkeer B|
[/me]


Maar ik ga écht niet met zulke snelheidsverschillen (pak 'm beet 20-30 Kmverschil) er tussendoor... Dat is meer in het kader van "ik gebruik m'n autospiegel alleen voor m'n make-up" :X .

Succes met het oplappen van je motor! Check effe een paar japanse motorsloperijen voor wat kappen en andere onderdelen. Scheelt een hoop €'tjes!
 
:?

Ik negeer niks, jij geef zelf's aan dat jij het al gezegd hebt :? |(


PPpfftttt...raar jong, zeg dan niks....

nahja, voorlopig moet je zo werken, hoef ik niet meer over je reply's heen te lezen }) :P




Als ik nu over die reply had heengelezen, had dat MIJ weer een hoop typwerk bespaart... |( |( :+

Heren pas nu op straks zegt er iemand weer "Dit heb ik nu ook altijd bij die ambtenaren; miscommunicatie alover.."
 
TS zit duidelijk fout echter ik vraag me het volgende af.

Wanneer iemand door rood rijdt ( en van rechts komt ) en hij rijdt tegen mij aan, heb ik begrepen dat die kerel van rechts een bon krijgt voor het door rood rijden maar dat ik gezien word als schuldige mbt het ongeluk.

Als bovenstaande klopt, zou een dergelijke constructie ook moeten gelden voor TS. Hij een bon voor niet legaal inhalen oid, echter de SEAT zou dan schuldig moeten zijn aan het ongeluk.

Iemand met meer/beter info?


Dit heb ik al vaker gelezen, maar ik geloof er echt geen ene flikker van |(
 
ik kwam vanaf purmerend en zag jullie de boel weer oprapen.
zo te zien had die seat niet veel, dat had beter gekund O-)
wat ik aan jurispudentie in mijn hoofd heb krijg je als motorrijder in zo'n geval altijd gelijk.
dan moet je wel je kop over je snelheid houden
je hebt in de file geen gelegenheid om op je teller te kijken, het is namelijk heel druk daar.
je zou ook nog kunnen overwegen aangifte kunnen doen van poging tot doodslag omdat hij je min of meer bewust aangereden heeft.
 
Je twijfelt nog of de bestuurder schuldig wordt bevonden?

Moet je vooral posten dat de file 40-50 reed en jij 60-70.........

Maar goed...alles met jou ok en das het belangrijkste...

In principe maakt die snelheid niet uit. De Seat bestuurder had voorrang moeten geven en geeft ook aan dat hij de motor gezien heeft. Duidelijk geval dus van wie fout zit.

Ik heb ooit met de auto eens een aanrijding gehad. Bestuurder beweerde dat ik te hard reed en dat ik daarom niet voor hem kon stoppen terwijl hij de weg opdraaide. Doordat hij aangaf dat hij had gezien dat ik te hard zou hebben gereden (wat overigens niet waar was) ging hij snel nat. Want als hij mij had gezien had hij voorrang moeten geven, ongeacht mijn snelheid.

Maar ik moet toegeven, met 60-70 door een file laveren door iemand die net 2 maanden rijdt, het is een beetje vragen om moeilijkheden :-S

Mike
 
TS zit duidelijk fout echter ik vraag me het volgende af.

Wanneer iemand door rood rijdt ( en van rechts komt ) en hij rijdt tegen mij aan, heb ik begrepen dat die kerel van rechts een bon krijgt voor het door rood rijden maar dat ik gezien word als schuldige mbt het ongeluk.

Dan kunnen ze dus beter alle verkeerslichten omzagen :? De lichten gaan voor de tekens en borden op en langs de weg. Wanneer de lichten niet werken of oranje staan te knipperen gelden de borden en tekens. In jouw voorbeeld...roodlichtrijder een boete en aansprakelijk voor het verkeersongeval.
 
Tja.. Het is misschien krom. Maar niemand zal er ooit achter kunnen komen wie nu groen of rood had. Daarom worden meestal de regels van voorrang toegepast bij de schuldvraag dacht ik.
 
Dan kunnen ze dus beter alle verkeerslichten omzagen :? De lichten gaan voor de tekens en borden op en langs de weg. Wanneer de lichten niet werken of oranje staan te knipperen gelden de borden en tekens. In jouw voorbeeld...roodlichtrijder een boete en aansprakelijk voor het verkeersongeval.
nee hoor, helaas is dat niet zo. Zoals je voorganger al zei, hij een boete en jij de Sjaak.
Bijna net zo belachelijk als de regel dat fietsers altijd gelijk hebben. Ik heb het gehad dat ik op een doorgaande weg rechtdoor ging en de rij naar links voorbij reed. Voor het eerste Busje langs dook een fietser zo tegen de zijkant van mijn bijna nieuwe auto aan. Politie gaf mij gelijk maar mijn verzekeringsagent zei al dat het maximale wat ik kon halen 50/50 was dus laat maar. Heb het niet eens geprobeerd. :( K*Tregels)
 
nee hoor, helaas is dat niet zo. Zoals je voorganger al zei, hij een boete en jij de Sjaak.
Bijna net zo belachelijk als de regel dat fietsers altijd gelijk hebben. Ik heb het gehad dat ik op een doorgaande weg rechtdoor ging en de rij naar links voorbij reed. Voor het eerste Busje langs dook een fietser zo tegen de zijkant van mijn bijna nieuwe auto aan. Politie gaf mij gelijk maar mijn verzekeringsagent zei al dat het maximale wat ik kon halen 50/50 was dus laat maar. Heb het niet eens geprobeerd. :( K*Tregels)
full


Echt absurd ja, die regel mogen ze van mij snel weer terugdraaien.
De fietser moet worden beschermd? :?
 
hai mate mijn broer heeft vorig jaar februari zo'n zelfde voorvalletje gehad hij heeft er een dikke hernia aan overgehouden waardoor hij zijn baan is verloren hij heeft nu nog steeds last van de nawejen van zijn hernia en heeft hierdoor nog steeds geen werk hij had zijn motor net een week en die daarvoor had hij net tweeweken hiervoor in puin gereden kortom hij was niet blij zie jezelf als iemand met een dikke vette engel op zijn schouder.
op dit moment moet hij nog steeds een gedeelte verzekering centen zien, ben bang dat je gaat stoppen met motorrijden rijden in de file is toegestaan als de file niet harder rijdt dan 30 km als dit het geval is dan mag je niet harder dan 10 tot 15 kilometer harder rijden dan de file zich voort beweegt.
veel succes met de nasleep


jarno heeft een hekel aan leestekens
 
U hebt gezocht op file:

RESULTAAT



fi·le (de ~, ~s)
1 rij stilstaande of zich langzaam voortbewegende personen of voertuigen

fi·le·mel·ding (de ~ (v.))
1 vermelding van een file op de radio

fi·le·par·ke·ren (ww.)
1 de auto parkeren in de ruimte tussen twee achter elkaar staande auto's


en de rij moet uit minimaal vijf voertuigen en of langzaam bewegend personen bestaan.

ik hoop dat jij weinig heb verklaart over jouw situatie dan kun je mazzel hebben.
 
Halflive schreef:

ik kwam vanaf purmerend en zag jullie de boel weer oprapen.
zo te zien had die seat niet veel, dat had beter gekund

Nee, daar stond ik eigenlijk ook van te kijken... :?

Was jij misschien degene die z'n duim opstak om te checken of alles goed was?

wat ik aan jurispudentie in mijn hoofd heb krijg je als motorrijder in zo'n geval altijd gelijk.
dan moet je wel je kop over je snelheid houden
je hebt in de file geen gelegenheid om op je teller te kijken, het is namelijk heel druk daar.

Inderdaad, geen gelegenheid. Zoals ik al zei, ik weet niet hoe hard ik ging (ik heb wel een idee), ik was bezig met inhalen en me vooral aan het concentreren op of de autootjes me wel de ruimte gaven

je zou ook nog kunnen overwegen aangifte kunnen doen van poging tot doodslag omdat hij je min of meer bewust aangereden heeft.

Maar niet, denk ik....ik ken me namelijk wel indenken wat ie gedacht moet hebben. Mensen nemen soms in een fractie van een seconde nèt de verkeerde beslissing (waar je dan een seconde later achter komt). De Seatman heeft mijn snelheid gewoon verkeerd ingeschat, en maar heel kort in z'n spiegel gekeken, hij zag mij en dacht, oh dat kan nog wel ff snel (knipperen en tegelijkertijd naar rechts, waarbij 't knipperen dan natuurlijk geen zin meer heeft). Niet dus.....

Maar bedankt voor je reactie.... :)
 
Mike Schenk schreef:

In principe maakt die snelheid niet uit. De Seat bestuurder had voorrang moeten geven en geeft ook aan dat hij de motor gezien heeft. Duidelijk geval dus van wie fout zit.

Daar gaan we voor ja....

Ik heb ooit met de auto eens een aanrijding gehad. Bestuurder beweerde dat ik te hard reed en dat ik daarom niet voor hem kon stoppen terwijl hij de weg opdraaide. Doordat hij aangaf dat hij had gezien dat ik te hard zou hebben gereden (wat overigens niet waar was) ging hij snel nat. Want als hij mij had gezien had hij voorrang moeten geven, ongeacht mijn snelheid.

Dat geeft de burger moed en hoop... :)

Maar ik moet toegeven, met 60-70 door een file laveren door iemand die net 2 maanden rijdt, het is een beetje vragen om moeilijkheden :-S

Don't tell me, I know, I know |( ....Ik weet ook niet wat me bezielde eigenlijk, caught up in the moment, het ging zo lekker, te lekker eigenlijk, iedereen ging zo mooi en keurig opzij, je kon haast ruiken dat er iets aan zat te komen...

Niet een beetje zelfs, meer iets meer dan dat. Nou maken die 2 maanden niet zoveel uit, het gaat om het verschijnsel an sich. Je kunt er, met zoveel auto's op de weg die je inhaalt, op wachten totdat er iemand van baan verwisselt (te) vlak voor je neus....

Nou goed, mocht ik (ooit) weer gaan rijden, heb ik m'n lesje wel geleerd. :]

Maar bedankt Mike, voor je reactie.. :)
 
Jarno schreef:

hai mate mijn broer heeft vorig jaar februari zo'n zelfde voorvalletje gehad hij heeft er een dikke hernia aan overgehouden waardoor hij zijn baan is verloren hij heeft nu nog steeds last van de nawejen van zijn hernia en heeft hierdoor nog steeds geen werk hij had zijn motor net een week en die daarvoor had hij net tweeweken hiervoor in puin gereden kortom hij was niet blij zie jezelf als iemand met een dikke vette engel op zijn schouder.

Dikke vette engel ja, dat kun je wel stellen ja. O-)

Wat een klotezooi voor je broer zeg '( , I rest my case, ik had in een rolstoel terecht kunnen komen, of in zo'n houten kist, of veelvuldig bezoekjes aan de plastisch chirurg kunnen gaan brengen. Nee meneer heeft alleen een schaafwondje op z'n licht gekneusde heup...

Aanpassen dus, die rijstijl, leren door ervaring, hopen dat het niet te lang gaat duren met die verzekering. Ik heb gisteren even gesproken met iemand van Combi, en die zei dat er doorgaans tussen het versturen van een brief en de ontvangst van het antwoord op die brief zo gemiddeld een maand zit...nouja, wordt vervolgd...
 
nee hoor, helaas is dat niet zo. Zoals je voorganger al zei, hij een boete en jij de Sjaak.
Bijna net zo belachelijk als de regel dat fietsers altijd gelijk hebben. Ik heb het gehad dat ik op een doorgaande weg rechtdoor ging en de rij naar links voorbij reed. Voor het eerste Busje langs dook een fietser zo tegen de zijkant van mijn bijna nieuwe auto aan. Politie gaf mij gelijk maar mijn verzekeringsagent zei al dat het maximale wat ik kon halen 50/50 was dus laat maar. Heb het niet eens geprobeerd. :( K*Tregels)

In het geval een fietser wel, bij een auto had je wel weer gelijk. Staat ook in je theorieboekies van je motorexamen. Borden gaan boven verkeerslichten. Dat pleit er natuurlijk voor dat je uit je doppen blijft kijken bij het oversteken van kruisingen i.p.v. eroverheen te knallen.
 
Remco:

In principe maakt de snelheid dus wél alles uit....

Niet alles, wel is snelheid van redelijk significante invloed. Maar dan ook, langer dan 0,1/0,2 seconden in je spiegel kijken ook (om te kijken hoe snel iemand nadert, wat je ook dient te doen bij het oversteken van een (voorrangs)kruising of de weg opdraait o.i.d.)....
 
Terug
Bovenaan Onderaan