SandorR op zijn bek gegaan, motor total loss..

SandorR

Die hard MF'er
1 okt 2002
520
0
Rotterdam
Tja, zó sta je voor een stoplicht te wachten tot het groen is, zó lig je naast je motor met een dame op een fiets onder je voorwiel. Normaal kijk ik nog even links en rechts vóórdat ik de kruising op rij als het licht op groen springt. Deze dame kwam echter van rechts achter mij (zelfde rijrichting), en zwierde vervolgens over het kruispunt naar links, vóór mij langs.

Toen ik in de remmen ging dacht ik nog: dat red ik wel. Maar omdat ze midden op de kruising stopte (ze zag me aankomen en schrok heel erg) moest ik nóg harder remmen, en dat haalde mijn voorbandje dus niet. Ik onderuit dus, nog vóór dat ik haar fiets raakte. Vervolgens schoof mijn motor nog zo'n 150 centimeter door en raakte haar fiets, waardoor zij óók onderuit ging. Zo zie je maar: volgens mij had ik tot stilstand kunnen komen zonder te vallen (had immers nog zeker 150 centimeter over).

Politie langs laten komen, maar die maken hiervoor geen PV meer op als er geen zwaargewonden zijn. Schadeformulier hadden ze gelukkig bij zich (want die had ik niet). Zij wilde in eerste instantie niet op de politie wachten maar daar heb ik meteen korte metten mee gemaakt: het was immers omdat zij haast had dat ze door rood reed, mocht ze nu rustig wachten

Les geleerd: Oók als het licht voor jou op groen springt nog even heel goed het kruispunt overkijken voordat je optrekt. Typisch, want als ik een kruispunt rijdend nader en oversteek kijk ik altijd goed naar links en naar rechts Blijkbaar moet het nóg beter...

Schade: Topkuip + ophanging hiervan aan gort, uitlaatdemper zwaar bijgeschaafd, remhendel kaduuk, clipon rechterzijde verbogen, rempedaal verbogen, knipperlicht + spiegel rechts naar de klote. Waarschijnlijk een verzekeringstechnische knock-out (oftewel total loss) gezien de prijs van de onderdelen en de leeftijd van de motor. Kan ik weer lekker op zoek naar onderdelen, mooi is dat. Handschoenen en broek zijn ook kapot (ben blij dat ik die aan had)

Enfin, dat ritje dat ik voor morgen in gedachten had gaat dus niet door, helaas
 
Klote man!

Zij wilde in eerste instantie niet op de politie wachten maar daar heb ik meteen korte metten mee gemaakt: het was immers omdat zij haast had dat ze door rood reed, mocht ze nu rustig wachten
:}

Stom wijf |(
 
Edit Orpheus: dit gaat wel erg ver.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zoiets heb n neef van mij gehad vrouw was verkeerd maar n fietser
is beschermd kreeg dus maar de helft van z'n schade vergoed. :(
Hoop dat jij meer geluk heb.

mzzl'z Spank
 
zoiets heb n neef van mij gehad vrouw was verkeerd maar n fietser
is beschermd kreeg dus maar de helft van z'n schade vergoed. :(
Hoop dat jij meer geluk heb.

mzzl'z Spank

Zij reed door rood dus dat zit wel goed mag ik aannemen. Echter: gezien de dagwaarde van de fiets (gpz500s uit 1994) ben ik bang dat het een total loss zal worden.
 
That sucks man, ;(

Kon je dat mokkel niet een paar klappen geven zodat de politie alsnog een pveetje konden opmaken :X

Hoop voor je dat je bike weer snel opgelapt wordt.

Greetz Ozz
 
Das klote zeg :( . Als je door zulk |( gedrag van zo'n doos je motor TL rijdt. Sterkte met de (bijna onvermijdelijke) spierpijn en het herstel van je motor.

Zij reed door rood dus dat zit wel goed mag ik aannemen. Echter: gezien de dagwaarde van de fiets (gpz500s uit 1994) ben ik bang dat het een total loss zal worden.
Daar zou ik bij een fietser maar niet al te vast van uit gaan... Zelfs als een fietser aantoonbaar fout is, krijgt de bestuurder van een motorvoertuig toch vaak een deel van de schuld. Dit omdat een fietser een 'beschermde verkeersdeelnemer' is. Vaak is het zo dat een fietser het toch wel heel bont gemaakt moet hebben voordat die de volledige schuld krijgen. In de praktijk lijkt dit vooral een vrijbrief voor fietsers (en voetgangers) te zijn om gewoon te doen en laten wat ze willen en overal sch*t aan te hebben. Ik hoop dan ook dat je getuigen hebt, die willen verklaren dat je absoluut niet kon verwachten dat ze daar zou zijn ( ze kwam van achter je vandaan, reed door rood, slingerde voor je langs, etc.).

Ik zou iig mijn rechtsbijstand papieren maar vast opzoeken... Niet zomaar accoord gaan als je toch een deel van de schuld krijgt.
 
zoiets heb n neef van mij gehad vrouw was verkeerd maar n fietser
is beschermd kreeg dus maar de helft van z'n schade vergoed. :(
Hoop dat jij meer geluk heb.

mzzl'z Spank

Heb ik ook gehad. Ik op brommer, meisje op fiets. Meisje fiets langs stopbord (zonder te stoppen dus) en ik rij tegen haar aan.
Het was een OVERduidelijke zaak, maar fietsers zijn beschermd, dus ik kreeg maar de helft vergoed (niet mijn schuld, wel mijn verantwoordelijkheid |( )
 
Bah vervelend is dat!! je steekt toch zowiezo niet zomaar over door rood, ik bedoel als je door rood rijd kijk je nog ff ;) Ik vind dit toch wel duidelijk een geval waar de fietser volledig verantwoordelijk is. Maar helaas is het niet mijn oordeel die telt.
 
Nou we zullen wel zien. Ik zal wel even posten als duidelijk is hoe het verzekeringstechnisch gaat worden opgelost. Altijd handige informatie, nietwaar?

Even wat anders (naar aanleiding van een aantal reacties op dit topic):

'Tuurlijk vind ik dat mens een domme muts, maarja wat doe je eraan? Zelf doe ik ook wel eens stomme dingen (alleen meestal niet in het verkeer). Ik was allang blij dat ze niet gewond was, en dat ze haar kindje niet achterop had. 'k Snap ook niet waar die vreselijk aggressieve reacties vandaan komen, een beetje medeleven daar ben ik erg blij mee, maar om die mevrouw nou allerlei verschrikkelijke dingen toe te wensen, dan ben je toch niet helemaal lekker dunkt me.
 
Nou we zullen wel zien. Ik zal wel even posten als duidelijk is hoe het verzekeringstechnisch gaat worden opgelost. Altijd handige informatie, nietwaar?

Even wat anders (naar aanleiding van een aantal reacties op dit topic):

'Tuurlijk vind ik dat mens een domme muts, maarja wat doe je eraan? Zelf doe ik ook wel eens stomme dingen (alleen meestal niet in het verkeer). Ik was allang blij dat ze niet gewond was, en dat ze haar kindje niet achterop had. 'k Snap ook niet waar die vreselijk aggressieve reacties vandaan komen, een beetje medeleven daar ben ik erg blij mee, maar om die mevrouw nou allerlei verschrikkelijke dingen toe te wensen, dan ben je toch niet helemaal lekker dunkt me.
:} :}
 
Mooi waardeloos, ik hoop voor je dat je in ieder geval je centen krijgt.

maar fietsers zijn beschermd, dus ik kreeg maar de helft vergoed (niet mijn schuld, wel mijn verantwoordelijkheid |( )

Ik dacht dat die regeling alleen nog maar gold voor personen onder de 18 of 16 jaar.
 
Op vrijdag 05 september 2003 21:39 schreef **MIKE** het volgende:
Mooi waardeloos, ik hoop voor je dat je in ieder geval je centen krijgt.Ik dacht dat die regeling alleen nog maar gold voor personen onder de 18 of 16 jaar.

Dat zou ik wel logisch vinden als dat zo was
 
dat is klote voor je '( !!maar wat je zegt iedereen gaat wel eens de mist in, of rijdt iedereen hier zonder fouten rond?kan ik me niet voorstellen!! :P
sterkte met de verdere afwikkeling van alles!! ;)
 
fietsers........ (ik heb er drie (1 kopen?) dus ben een zware gebruiker) nooit geweten dat er zoveel mensen zo'n goede levensverzekering hadden/ suïcidaal zijn. pas voor het stoplicht op de brommert te wachten, wordt ik voorbij gefiets door n vent (zal toch papa niet zijn hoop ik)die met 2 koters op de fiets tusssen de kruisende auto's doorslalomd :r wat n zot de 30 seconden niet willen wachten, zo druk kan je t toch niet hebben?

iig succes met je verzekering ben wel benieuwd hoe het afloopt.
 
Op vrijdag 05 september 2003 19:16 schreef Bazzie het volgende:
hoerenkind, altijd door rood fietsen, jammer dat zij niet zwaargewond was, nou heeft ze iemand anders zen motor vernuekt! :( :( :( :( :(

Wordt eens volwassen man. Mensen die, "het stoer vinden zo te reageren", zouden moeten worden verbannen van dit forum. T'is klote van die motor, maar om er nou iemand het ziekenhuis voor in te wensen gaat wel erg ver. :(
 
Erg jammer.... hoop voor je dat de schade vergoed wordt. Wees blij dat jij en de veroorzaker geen letsel hebben. De rest komt wel weer (al doet het wel pijn als je niet alles vergoed krijgt :X )
 
Zij reed door rood dus dat zit wel goed mag ik aannemen. Echter: gezien de dagwaarde van de fiets (gpz500s uit 1994) ben ik bang dat het een total loss zal worden.

Jammer joh... die kutfietsers zijn beschermd wild en gedragen zich daar dan naar in het verkeer.

Schrijnend is de case waarmee alles begonnen is... meisje dat 's nachts zonder licht door rood de verkeerde kant van een 1-richtingsweg inreed... niet schuldig :(

Klote fietsers... je had beter kunnen kijken maar dan had je haar toch niet aan zien komen... je verwacht gewoon niet zat iemand zich zo suicidaal kan gedragen in het verkeer. Hab wel eens in een bus gezeten die een enorme noodstop moest maken voor een (volwassen) fietser die straal en kijkend door rood reed... en dan ook nog ff de vinger geven die klootzak.

Heb zelf wel eens een voetganger (ook beschermd) aangereden die voor m'n motor sprong. Meteen laten bekennen... en dan nog probeerde haar verzekering eronderuit te komen omdat ze niet schuldig was.
 
Altijd vervelend een aanrijding met een fietser. In de wegenvekeerswet wordt het vermoeden van schuld bij de gemotoriseerde verkeersdeelnemers gelegd.

In de praktijk komt het er op neer dat de gemotoriseerde verkeersdeelnemer altijd 50% van de aansprakelijkheid draagt (dit is niet heltzelfde als schuld). De resterende 50% kan nog verdeeld worden tussen de gemotoriseerde verkeersdeelnemer en de zogenaamde zwakke verkeersdeelnemer, dat hangt van de situatie af. Zodat je uiteindelijk nog voor meer dan 50% met de gebakken peren zit.

Alleen in geval van overmacht wordt van de eerste 50% regel afgeweken. Overmacht wordt niet snel aangenomen. Het moet dan een situatie zijn waarin je echt niet had kunnen verwachten dat er een zwakke verkeersdeelnemer daar zou zijn en zich zo zou gedragen. In het algemeen moet je er in het verkeer rekening mee houden dat zwakke verkeersdeelnemers de regels (bewust) aan hun laars lappen.

Oud minister Winnie Sorgdrager had zelfs een wetsvoorstel ingediend om de gemotoriseerde verkeersdeelnemer altijd en voor 100% aansprakelijk te laten zijn, geheel onafhankelijk van de schuldvraag. Gelukkig is dat kabinet gevallen en het wetsvoorstel werd ingetrokken. Het huidige kabinet zoekt naar een nieuwe regeling waarbij wellicht ook aan de (onverkwikkelijke en onrechtvaardige) 50% norm wordt getornd. Want met deze regeling in de hand zijn het juist fietsers voor wie in het verkeer God noch gebod geldt.

Bij kinderen van 14 jaar en jonger ben jij altijd voor 100% aansprakelijk. Van kinderen van die leeftijd mag niet worden verwacht dat zij alle regels kennen of kunnen toepassen (het kennen-kunnen principe). Deze regel blijft waarschijnlijk bestaan. Tenslotte is het allemaal begonnen met een vierjarig jongetje dat de weg overstak. Het argument van de (verzekering van de) automobilist dat hij geen schuld droeg en desgevolge niet aansprakelijk was omdat hij voorrangsgerechtigde was vond de Hoge Raad te ver gaan. Toen is dat principe ingevoerd.
 
Erg jammer.... hoop voor je dat de schade vergoed wordt. Wees blij dat jij en de veroorzaker geen letsel hebben. De rest komt wel weer (al doet het wel pijn als je niet alles vergoed krijgt :X )

Nou, voolopig heb ik alleen nog maar pijn aan mijn rechter knie en schouder van die klap van gisteren :) Maar dat zal wel snel weer over zijn vermoed ik. Niets aan het handje dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan