sardienie/corsica

gtswizard

MF veteraan
1 mei 2006
1.049
605
tilburg
Facebook
ben van plan om op mijn vstrom vanaf 20 oktober 32 dagen met de motor op vakantie te gaan , planning is om via belgie/luxemburg , via het oosten van frankrijk zoveel mogelijk via n wegen naar het zuiden te gaan , stukje italie tot Livorno, daar de boot naar sardinie via sardinie oversteek naar Corsica van Corsica weer naar frankrijk daarna via n wegen weer naar het noorden.
iemand ervaring met Corsica/sardinie op de motor ?
of mensen die eventueel intresse hebben om mee te rijden ?
 
Het enige wat ik wel weet dat is dat ik nog niet 1 dag te veel zou willen spenderen op de N-wegen richting Livorno. Ik zou ALLE dagen gebruiken om op Corse of Sardegna te rijden.
Ik zou zeggen: Geen dag te verliezen!!!

N-weggetjes klooien in de Ardennen of Vogezen kan je ook nog wel eens in een weekend tussendoor doen. Begrijp me niet verkeerd, genoemde gebieden zijn ook heel mooi. Ik ben zelf afgelopen weekend nog in de Ardennen geweest! (nee, dat was niet voor MAX)
 
Laatst bewerkt:
Het enige wat ik wel weet dat is dat ik nog niet 1 dag te veel zou willen spenderen op de N-wegen richting Livorno. Ik zou ALLE dagen gebruiken om op Corse of Sardegna te rijden.
Ik zou zeggen: Geen dag te verliezen!!!

N-weggetjes klooien in de Ardennen of Vogezen kan je ook nog wel eens in een weekend tussendoor doen. Begrijp me niet verkeerd, genoemde gebieden zijn ook heel mooi. Ik ben zelf afgelopen weekend nog in de Ardennen geweest! (nee, dat was niet voor MAX)
ardennen ben ik regelmatig te vinden op de motor omdat ik steeds weekenden van 4 dagen heb , is inderdaad al mooi daar
 
Wat mean-machine zegt, ik zou me niet echt focussen op Livorno en omstreken. Zelf vond ik het daar niet bijzonder. Corsica daar in tegen is echt fantastisch.
 
je kan ook door de alpen naar genua en daar de veerboot pakken heb je een toffe heenrit, ik weet alleen niet of eind oktober de hele rdga is te rijden, bij Genua kan je eventueel door de appenijnen via toscane naar Livorno afzakken das best een mooie rit.
 
via genua en La spezia de kustweg volgen is gruwelijk mooi de ss1 meen ik te herr\inneren
 
ben van plan om op mijn vstrom vanaf 20 oktober 32 dagen met de motor op vakantie te gaan , planning is om via belgie/luxemburg , via het oosten van frankrijk zoveel mogelijk via n wegen naar het zuiden te gaan , stukje italie tot Livorno, daar de boot naar sardinie via sardinie oversteek naar Corsica van Corsica weer naar frankrijk daarna via n wegen weer naar het noorden.
iemand ervaring met Corsica/sardinie op de motor ?
of mensen die eventueel intresse hebben om mee te rijden ?

Begin oktober gaan mijn vriendin en ik ook naar Sardinië. Het plan is ook om via de oostkant van Frankrijk te gaan rijden. Wij hebben 4 en een halve dag om in Livorno te komen. Het eerste en het laatste stuk zal waarschijnlijk snelweg zijn, dus dan houden we ongeveer 3 toer dagen over. Dat zal denk ik Vogezen en Franse alpen worden als het weer nog goed is. Bij slecht weer is het gewoon snelweg en elke dag bijtijds een hotel(bar) opzoeken.
 
Begin okt kan het al aardig frisjes worden, zeker in de avond.
Op Corse zal de temp nog wel prima zijn.....?

Ik zou zeggen, gas open en in 1 dag naar Genua. (al eerder gedaan 1150km)
's Avonds op de boot en dan snurken in een hut.

Volgende morgen om 07.00h rijd je de boot af in Bastia. Île de Beauté :t
Vanuit de haven kan je direct starten met de noordpunt van het eiland. En die is erg mooi!!! :]
 
Dat de temperatuur wat lager kan zijn is niet zo'n ramp, daar kun je je nog wel op kleden. Neerslag is een stuk minder leuk. Dat vind ik zelf toch niet fijn rijden. Dus ons plan is wel om bij slecht weer (regen) gewoon doorgaande wegen/snelwegen te nemen om zo in korte tijd veel km's te kunnen maken. Tuurlijk Livorno is ook wel in 2 dagen te doen, maar heb daar op de heenrit geen zin in. Terug rit daarentegen zou bij slecht weer wel eens in 2 dagen gedaan kunnen worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan