Saroléa 125cc "blauwe vogel" onderdelen vinden?

LouisG

MF'er
29 mrt 2010
65
0
Ursel, Belgie
Hallo

Een kennis van mij heeft me een saroléa 125cc bezorgd waarvan hij graag zou hebben dat ik de electra in orde breng en laat draaien.
Electra zal geen probleem zijn, maar het grote probleem is de contactpunten waarvan het stukje verenstaal gebroken is, deze sluiten bijgevolg niet meer.
Nu heb ik al even rondgebeld maar niemand lijkt deze nog te kunnen leveren.
Iemand van jullie een idee waar ik hiervoor terecht kan?

Mvg
Louis

P.S. dit is de moto in kwestie

2mrwapv.jpg
 
Ik zou eens kijken of je andere merkjes op het blokje kunt vinden. Veel van die 125-jes uit die tijd hadden Villiers, of Ilo inbouwblokjes. Je hoeft dan een alleen een standaard setjes puntjes voor dat blokje te vinden.
Mocht Sarolea toch eigen blokjes gemaakt hebben. heb je volgens mij twee mogelijkheden.
Een soortgelijk setje puntjes op een onderdelenmarkt vinden en daar het veertje van aanpassen.
Ombouwen naar elektronisch, met een setje van Beck ben je volgens mij vrij betaalbaar en snel klaar. Een tweetakt heeft geen vervroeging, dus je hebt eigenlijk alleen een trigger nodig.
 
Ik zou eens kijken of je andere merkjes op het blokje kunt vinden. Veel van die 125-jes uit die tijd hadden Villiers, of Ilo inbouwblokjes. Je hoeft dan een alleen een standaard setjes puntjes voor dat blokje te vinden.
Mocht Sarolea toch eigen blokjes gemaakt hebben. heb je volgens mij twee mogelijkheden.
Een soortgelijk setje puntjes op een onderdelenmarkt vinden en daar het veertje van aanpassen.
Ombouwen naar elektronisch, met een setje van Beck ben je volgens mij vrij betaalbaar en snel klaar. Een tweetakt heeft geen vervroeging, dus je hebt eigenlijk alleen een trigger nodig.

Yes, en als je een JLO expert nodig hebt is Clemens Jansen van het JLO museum te Schoonhoven je vast bereidt te helpen zoeken. Website van C Jansen Heeft mij ook uit de brand geholpen met mijn Batavus (weliswaar 50cc) uit 1961, ook een 1-pitter tevens.

1961 volgens kentekenbewijs, 1962 volgens sommige en andere zeggen dat het model pas sinds 1965 bestaat. Vandaar de verschillende cijfers overal :+
 
Laatst bewerkt:
Erg mooi ding. Ik ken er niets van, maar 't klinkt als iets wat je wel kan namaken.. :P
 
FFmotoronderdelen heb ik al gebrobeerd, deze kunnen mij niet helpen.
Ze hebben me doorverwezen naar iemand anders maar deze neemt geen telefoon op momenteel.
Morgen eens kijken als ik geen andere merken op het blok kan vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan