Sauerland op sportfietsen

Kronkelroute zit er wel in hoor bij de app :)
Waar dan?
edit: het zit er wel in, maar je kunt niet bepalen hoe bochtig het moet zijn zoals in Kurvinger of een Tomtom navi

Screenshot_20210604-140625_TomTom GO.jpg
 
Laatst bewerkt:
Maar het is wel beperkt, als ze het gewoon zo maken zoals bij de dedicated navigatie zou ik er wel geld voor willen betalen. Zo niet. :9
Jij zei osmand +kurvinger toch ?! Hoe werkt dat dan ? Ben complete knooier op dat gebied 😅
Kurvinger is dus gratis maar alleen een deel van de kaarten ? En osmand gebruik je dan om de route te maken ?
Ik wil het liefst een route kunnen uploaden en af en toe kunnen zien waar ik ben of heen ga.. verder niet heel ingewikkelde dingen denk ik want het is allemaal nieuw voor mij ;)
 
Jij zei osmand +kurvinger toch ?! Hoe werkt dat dan ? Ben complete knooier op dat gebied 😅
Kurvinger is dus gratis maar alleen een deel van de kaarten ? En osmand gebruik je dan om de route te maken ?
Ik wil het liefst een route kunnen uploaden en af en toe kunnen zien waar ik ben of heen ga.. verder niet heel ingewikkelde dingen denk ik want het is allemaal nieuw voor mij ;)
Kurvinger is hoofdzakelijk om routes mee te maken, je kan er ook mee navigeren als je lui bent maar is niet zo duidelijk als echte navigatie.

Osmand is puur navigatie, om van A naar B te komen of een route (GPX) inladen. Als je zelf geen routes gaat maken ben je eigenlijk alleen Osmand nodig. Je kan eerst de gratis versie proberen en kijken of het je bevalt. Ze hebben overigs soms ook korting, ik heb toen nog geen 5 euro betaald wat hartstikke weinig is voor een app die je ook nog kunt gebruiken voor fietsen en wandelen. :)
 
Maar het is wel beperkt, als ze het gewoon zo maken zoals bij de dedicated navigatie zou ik er wel geld voor willen betalen. Zo niet. :9
Ik weet dat het werkt , heb zelf ook nog de rider 450 en deze gebruik ik eigenlijk altijd en ben daar super tevreden over .
Pak ik mijn andere motor dan gebruik ik deze op mijn phone zo af en toe en daar om weet ik dat het werkt .
Met de andere heb ik geen ervaring dus kan ik niet over mee praten .
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben ook een weekendje sauerland op de planning binnenkort, op nakeds. Vertrek vanuit Twente. Waarschijnlijk eerst over de grote weg naar Haaksbergen, daar de grens over en vanaf Ahaus leuk touren. Wij hebben 2 tomtom riders in de groep, dat werkt toch wel een heel stuk fijner dan navi op de telefoon. Voor t weekend plannen we een avondje om met mekaar routes in elkaar te zetten via kurviger, bestaande routes en mydrive, en dat een beetje in de mix.voor de voorpret.

Die zadeltassen zijn een goeie tip. Vorig jaar alleen een grote tanktas mee gehad, das toch net vervelend.
 
Kurvinger is hoofdzakelijk om routes mee te maken, je kan er ook mee navigeren als je lui bent maar is niet zo duidelijk als echte navigatie.

Osmand is puur navigatie, om van A naar B te komen of een route (GPX) inladen. Als je zelf geen routes gaat maken ben je eigenlijk alleen Osmand nodig. Je kan eerst de gratis versie proberen en kijken of het je bevalt. Ze hebben overigs soms ook korting, ik heb toen nog geen 5 euro betaald wat hartstikke weinig is voor een app die je ook nog kunt gebruiken voor fietsen en wandelen. :)
Bedankt kerel, ik ga dit weekend eens met osmand aan de slag !

Mocht het me allemaal meevallen oid dan ga ik wel eens zelf wat aan het proberen met kurvinger :)
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Ik weet dat het werkt , heb zelf ook nog de rider 450 en deze gebruik ik eigenlijk altijd en ben daar super tevreden over .
Pak ik mijn andere motor dan gebruik ik deze op mijn phone zo af en toe en daar om weet ik dat het werkt .
Met de andere heb ik geen ervaring dus kan ik niet over mee praten .
Met de app mis je de optie hoe bochtig het moet zijn, toen ik een 410 had deed ik heen/terugreis snelle bochten en op de bestemming deed ik langzame bochten. Dat kan niet met de app (of ik ben blind), anders was de app wel ideaal geweest.

Overigens m'n 410 verkocht omdat die zo ontzettend traag was, elke keer als ik de route wou wijzigen of ik verkeerd reed werd ik gek van hoe traag die was. (en daar betaal je dan €400 voor..)
 
levensgevaarlijke wegen en bochten daar, geweldig. Maar wat echt alles rustgevend maakt, is dat er kilometers lang slechts enkele verkeersbordjes staan, niet zoals in B en NL waar elke 10 meter elvendertig borden, waarschuwingen en camera's staan 😂
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
levensgevaarlijke wegen en bochten daar, geweldig. Maar wat echt alles rustgevend maakt, is dat er kilometers lang slechts enkele verkeersbordjes staan, niet zoals in B en NL waar elke 10 meter elvendertig borden, waarschuwingen en camera's staan 😂
In Nederland kun je vaak een stuk harder dan de maximumsnelheid, in Duitsland lang niet altijd. Daar hebben ze nog een beetje vertrouwen in weggebruikers. :)

Overigens wel is op verkeken toen ik nog minder ervaring had met rijden in buitenland. Niet te gek doen als je de weg niet kent en geen overzicht hebt.
 
inderdaad, als er in D of A een bord staat met 'gevaarlijke bocht', dan is het ECHT wel een scherpe oneindige en dodelijke bocht naast een ravijn 😂 En als er niets staat, hou je ongeveer aan de snelheid want het vertrouwen is dikwijls groter dan de bandjes en de remblokken aan kunnen. Deze week nog een bocht uitgeremd over het andere rijvak, door de berm en op een fietspad aan de overzijde tot stilstand gekregen. Bij een tegenligger of geen fietspad was dat helemaal fout gelopen 😳
 
Laatst bewerkt:
Heringhausen dicht bij de Diemelsee kom ik geregeld.


Als je geluk hebt en alles is open kun je rond de Diemelsee een paar motortreffen vinden waar je iets kunt eten.
Nu is er rond de Diemelsee niets te doen en alles is daar dicht.
Vandaar kun je naar Willingen is een mooie plaats erg druk in de zomer vandaar zou ik naar de Edersee rijden maar dan kronkel route. niet direct naar de Edersee maar via Waldeck naar de Edersee.
Maar vanaf Heringhausen is het makkelijker om naar Edersee te rijden je gaat daar inplaats van naar de Diemelsee rechtsaf richting Korbach de Edersee je kunt om Korbach rijden om er te komen zou ik wel doen met een motor door Korbach is geen pretje.
Rond de Edersee zijn ook genoeg plekken waar je als motorrijder welkom bent onderanderen bij Zundstoff-City daar staan huisjes in de stijl WildWesten daar kun je een lekker burger krijgen met eigen gemaakte patat.

Probeer met 3 of 4 man te rijden niet meer zeker niet op zaterdag of zondag dan is het in Sauerland erg druk met motoren ook met politie.
Bij dorpen het gas eraf en rustig aan komen rijden zeker in het weekeinde mensen willen ook rustig buiten zitten.

Flitspalen maken van voren zijkant en achterkant een foto je krijgt de print altijd thuis. Kan het weten krijg gemiddeld om de 2 maanden een print.

Nu populair is bij bij toe rijden naar een dorp staat voor het gele bord (naam van het dorp) al een bordje met 30 km hou er rekening mee als je dit ziet staat er een mobile flitser.

Verder ook mooie omgeving is rond de Mohnesee ook veel motoren zeker in het weekeinde en met mooi weer.
Afgelopen Hemelvaart was het erg druk niet alleen met motoren.
Ook daar veel motortreffen overal rond het water is wel iets te vinden.
Een plek waar ik altijd eerst kom is bij Biker In voor een bakje koffie. Je rijd er snel langs dus even opletten daar.
Vanaf de Mohnesee richtig Arnsberg in de omgeving van Arnsberg ook veel motorrijders.
Wat ik nog wel eens wil doen is als ik een andere motorrijder zie en hij gaat een weg in die ik normaal niet zou nemen ga ik daar ook heen dan kom je vaak in een omgeving waar je nooit zou komen en soms met veel bochten.

Het verschil tussen een weekeinde erop uit en ik is dat ik gemiddeld 3 X per week in die omgeving toer.

Een mooie omgeving dicht bij Heringhausen ligt het plaatsje Helminghausen vandaar ga je richting Brilon in het dorp zie je aan de linkerkant het bord staan de weg gaat al iets omhoog hier heb je een 5 km mooie bochten zeker voor een snelle motor. Als ik van de Diemelsee naar Paderborn ga neem ik altijd die weg.

Nog iets Winterberg is voor veel mensen een mooie omgeving heb er met de motor verschillende keren daar rondgereden en steeds als ik daar rij vraag ik mij af wat ik hier te zoeken heb.
Willingen daar in tegen is vele malen mooier.
 
B95AC2EB-6AD9-400D-9EBE-CC27395AA3A7.jpeg

Was gisteren nog even aan de Diemelsee niets te doen 2 motorrijders normaal tussen 12 en 2 uur een motor of 10 alles is rond het water gesloten maar dit kan zijn omdat het maandag is. Het dorp in de verte is Heringhausen ook daar is alles gesloten.
Verder zie dat je goede verkeersinformatie krijgt.
Het lijkt erop dat ze rond de Diemelsee veel aan de weg werken gisteren wou ik via Essentho naar Marsberg een route met veel bochten zijn ze met de weg bezig nieuw asfalt 5 km dit zal wel tot volgent jaar duren.
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk zou ik het water links laten liggen het is er vaak veel te druk en gevaarlijk rijden iedereen doet maar wat stoppen afslaan de weg opdraaien oversteken mensen kijken nergens naar.

De snelheid bij edersee is sinds enkele jaren 60 geworden en het leuke rijden is nu wel weg geflits worden is zeker van toepassing als je iets te hard rijd.

Sauerland is alles leuk je hebt niet echt een route nodig gewoon rond rijden alles is een route daar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan