Savage koppeling problemen

ReneSavage

Rookie
21 okt 2020
7
3
Overijssel
Hoi, nieuw op dit forum. Ik rij een Suzuki Savage '87, omgebouwd naar bobber.
Nu is de cam release van mijn koppeling gebroken, vermoedelijk omdat ik de koppelingskabel te strak had afgesteld...? en heeft de complete koppeling verwoest. :(Koppelingsdeksel verwijdert, brokstukken bij elkaar geharkt en de complete koppeling vervangen. Voor zover ik beoordelen kan alles netjes volgens het boekje.
Als ik nu (met de motor uit) de koppeling inknijp en in een versnelling sta komt hij niet vrij. M.a.w. de koppeling/ drikgroep lijkt niets te doen. Iemand een idee waar ik dat moet zoeken?
 

Bijlagen

  • IMG20201011184501.jpg
    IMG20201011184501.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 6
  • Screenshot_2020-10-11-19-00-41-40_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg
    Screenshot_2020-10-11-19-00-41-40_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg
    34,2 KB · Weergaven: 8
  • IMG20201011184624 (1).jpg
    IMG20201011184624 (1).jpg
    1,2 MB · Weergaven: 9
Tja als het niet werkt heb je toch iets niet goed gedaan,vanaf een afstand is dat moeilijk te beoordelen,
weer uit elkaar halen en alles in de juiste volgorde monteren,zo moeten alle stalen platen in de juiste volgorde gemonteerd worden,
ze hebben een scherpe en afgeronde rand en die moeten allemaal in de zelfde richting gemonteerd worden,ook moet je de 2 stalen ringen(10 en 11)
juist monteren,ook moet je koppelingsplaten niet droog monteren maar vooraf in een bak met olie laten weken als het nieuwe zijn.
Hier nog een tekening met de juiste volgorde van de onderdelen,voor de juiste montage het wph raadplegen,
https://images.cmsnl.com/img/partslists/suzuki-ls650-boulevard-s40-2005-k5-usa-e03-clutch_big3IMG00895255_904b.gif
 
Dank voor je antwoord!! Hoewel ik deze afbeelding ken uit de manual en goed heb bestudeerd, diverse filmpjes op Youtube heb bekeken heeft het me toch
aan het denken gezet. Eén plaat heeft een grotere diameter en is ook iets dikker. Die bewuste plaat moet als eerste en valt óm de beide ringen heen. De ene ring is trouwens een beetje konisch (?) en moet naar buiten wijzen. Maar goed die bewuste dikkere ring had ik dus als laatste....:z :Z.
Omdat ik het deksel al 2 keer had gelicht en dus ook olie heb vervangen heb ik een een trucje gedaan (ook van Youtube...) en de fiets schuin op zijn kant gelegd,
zodat ik de olie niet hoefde af te tappen. Alles was nu binnen een uurtje gefixed en werkt weer super!! Bedankt voor het zetje in de goede richting.

Tja als het niet werkt heb je toch iets niet goed gedaan,vanaf een afstand is dat moeilijk te beoordelen,
weer uit elkaar halen en alles in de juiste volgorde monteren,zo moeten alle stalen platen in de juiste volgorde gemonteerd worden,
ze hebben een scherpe en afgeronde rand en die moeten allemaal in de zelfde richting gemonteerd worden,ook moet je de 2 stalen ringen(10 en 11)
juist monteren,ook moet je koppelingsplaten niet droog monteren maar vooraf in een bak met olie laten weken als het nieuwe zijn.
Hier nog een tekening met de juiste volgorde van de onderdelen,voor de juiste montage het wph raadplegen,
https://images.cmsnl.com/img/partslists/suzuki-ls650-boulevard-s40-2005-k5-usa-e03-clutch_big3IMG00895255_904b.gif
 
Terug
Bovenaan Onderaan