Savage LS 650 - wil niet starten na de winter

Mephix

Die hard MF'er
25 dec 2001
344
0
Harderwijk
Afgelopen herfst al veel problemen gehad, toen is na dagen zoeken door de garage een of andere ring (dynamo :? ) vervangen.

Nu wil ik na de winter weer beginnen, maar starten ho maar. De bougie (1 cilinder) vonkt goed, ik ruik de benzine dus das ook aanwezig, de zuurstof zal het niet wezen... dus welk ingredient mis ik nu nog? Ik wordt zo langzamerhand echt moedeloos van dat ding. Naar de garage brengen is ook niet echt een optie, de vorige keer heeft me dat ruim 500 gulden gekost voor een fietsje van Fl. 3000,-

Iemand advies om dit ding lopende te krijgen?
 
ben begonnen met lieve woordjes.. niks
toen een stevige pot schelden.. weer niks
Ook koffie nu al 3 keer geprobeerd.. nog steeds niks

;(

ik :r echt van dat ding

[edit]
voor bzn: accu idd leeg.. probeer dus al een paar weken te starten met startkabels op de auto.
[/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt toch wel de vlotterbak leeg laten lopen voordat er niet meer gereden werdt ? Hoe lang heeft het ding stil gestaan ? Als dat een paar maanden is geweest kan de benzine (gedeeltelijk) verdampt zijn en allerlei kanaaltjes verstopt hebben.Koop een spuitbus Carb en choke cleaner bij de Halfords, luchtfilter en vlotterbak loshalen en alle kanaaltjes en sproeiers royaal inspuiten liefst perslucht erachteraan volgende dag nog een keer en de dag daarna nogmaals.Of de carb. ultrasoon laten reinigen.
Maar monteer eerst even nieuwe bougies en gooi er nieuwe benzine in.
 
zou niet mogen met de benzine van tegenwoordig
ik heb het ook eens gehad met een cb450
alles was dan aanwezig en toch starte hij nooit
als ik de bougies er uit gedraait had en hem een 30 sec liet draaien op de startmotor met gas dicht en daarna de pitten er weer in draaide starte hij de eerste keer.
nooit begrepen waar het aan lag
probeer het eens zou ik zeggen
 
Knipperdeknip en plakkerdeplak:

Lucht in leidingen.
Filter vervuild
Brandstofpomp of verstuivers niet in orde. Lucht in pomp of verstuivers.
Vervuild luchtfilter.
Inspuitmoment niet juist.
Kleptiming of speling niet in orde.
Koppakking lek.
Zuigerveren versleten.
Cilinders versleten.
Verbrande kleppen.
Water in brandstof.

genoeg te controleren dus :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan