SBK Chris walker in 2005 voor Kawasaki

is het een goed stap van chris om naar kawasaki te gaan

  • Ja

    Stemmen: 10 62,5%
  • Nee

    Stemmen: 2 12,5%
  • Misschien

    Stemmen: 3 18,8%
  • anders (leg maar uit dan )

    Stemmen: 0 0,0%
  • uhhhhh geen flauw idee

    Stemmen: 1 6,3%

  • Totaal aantal stemmers
    16

IKBENGEK

MF veteraan
29 nov 2002
14.289
9
veendam
zo ff wat knippen plakken uit de mail die ik van FPR kreeg

Chris Walker today announced that he will ride for the PSG-1 team in next season's Superbike World championship.

The 32-year-old from Nottingham, England, was the first rider to secure a podium finish for Foggy PETRONAS Racing in this season's first race at Valencia, Spain.

But, after much deliberation, Chris has decided to renew his long-standing acquaintance with Kawasaki for 2005.
full


FPR team owner Carl Fogarty said: "Every rider likes to have their own mechanic with them, as I always did. So we put together an attractive package, which included the addition of his mechanic to our team. However, circumstances beyond the control of all those involved, meant that Chris wasn't able to accept that package.

"We were confident that, after a season of adapting to our triple, Chris would have been able to fulfill his potential and become a consistent front-runner next season on the FP1. Chris has enjoyed most of his success in the past on a four-cylinder bike and probably feels that he is more at home on a Kawasaki. But we are sure that the PETRONAS engine development team will make big strides forward during our winter testing programme and that our bike, which we know is fast enough to achieve pole positions, will be able to challenge the established manufacturers on a regular basis."

Chris said: "It has been a really hard decision as I have really enjoyed my time with PETRONAS and the team, and Foggy has been a star. But the timing is right for me to get back on a four-cylinder."

Chris helped PETRONAS finish third in the manufacturers' standings in just their second year of racing in World Superbikes, finishing 11th in the rider standings with 128 points.
 
Nu maar hopen dat ie zijn Stalker image weer waar kan maken :9 en dat de ZX10R goed wordt klaar gemaakt om echt de strijd aan te gaan.
 
van Crash.net geplukt :9

Walker to PSG-1 Kawasaki, Chili to Honda?




TUESDAY 19TH OCTOBER 2004 - PAGE 1 OF 1
Crash.Net Radio:-
» WSBK - Adam Arnold with the latest on team changes (19/10/2004)



Chris Walker today announced that he will ride for the PSG-1 Kawasaki team in next season's Superbike World championship.

The 32-year-old from Nottingham, England, was the first rider to secure a podium finish for Foggy Petronas Racing in this season's first race at Valencia, Spain.

But, after much deliberation, Chris has decided to renew his long-standing acquaintance with Kawasaki for 2005.

"It has been a really hard decision as I have really enjoyed my time with Petronas and the team, and Foggy has been a star," commented Walker. "But the timing is right for me to get back on a four-cylinder."

Walker's departure from the FPR team follows that of Troy Corser, who has been rumoured to be taking a ride with the Alstare Suzuki's World Superbike effort next season.

This has left two positions in the Petronas garage, with no likely candidates to take up the rides next season.

PSG-1's rider from this season, Pierfrancesco Chili, may not be riding for Walker's new team next year following reports that he may take a possible Honda ride in WSBK. However there are no details of which team at the present time.
 
van Crash.net geplukt :9

Walker to PSG-1 Kawasaki, Chili to Honda?




TUESDAY 19TH OCTOBER 2004 - PAGE 1 OF 1
Crash.Net Radio:-
» WSBK - Adam Arnold with the latest on team changes (19/10/2004)



Chris Walker today announced that he will ride for the PSG-1 Kawasaki team in next season's Superbike World championship.

The 32-year-old from Nottingham, England, was the first rider to secure a podium finish for Foggy Petronas Racing in this season's first race at Valencia, Spain.

But, after much deliberation, Chris has decided to renew his long-standing acquaintance with Kawasaki for 2005.

"It has been a really hard decision as I have really enjoyed my time with Petronas and the team, and Foggy has been a star," commented Walker. "But the timing is right for me to get back on a four-cylinder."

Walker's departure from the FPR team follows that of Troy Corser, who has been rumoured to be taking a ride with the Alstare Suzuki's World Superbike effort next season.

This has left two positions in the Petronas garage, with no likely candidates to take up the rides next season.

PSG-1's rider from this season, Pierfrancesco Chili, may not be riding for Walker's new team next year following reports that he may take a possible Honda ride in WSBK. However there are no details of which team at the present time.

wtf chili misschien honda ?????????????????????????????/

en mijn ducati team kleding dan van chili ;(
 
tja ik ben ducati fan en chili fan dus das mooi mee genomen

sins 2 jaar koop ik tijdens de SBK op assen bij hem kleding
1 om dat ik de kleur stelling mooi vind
daarnaast steun je hem er mee
en als laatste italiaanse kleding past mij goed ik ben niet zo super groot dus ;)
 
tja ik ben ducati fan en chili fan dus das mooi mee genomen

sins 2 jaar koop ik tijdens de SBK op assen bij hem kleding
1 om dat ik de kleur stelling mooi vind
daarnaast steun je hem er mee
en als laatste italiaanse kleding past mij goed ik ben niet zo super groot dus ;)
Staat natuurlijk ook mooi bij je italiaanse leren lakschoenen :+
 
ik dacht dat chili naar zijn suzuki cariere zei dat hij blij was weer voor zijn favoriete merk te rijden(overstap naar ducati).
Dus ik zou de overstap naar honda niet echt begrijpen, is het voor het geld? of omdat hij daar beter ondersteund word dan bij ducati (waar hij toch 1 van de velen was)

Over die kleding, Vind het prachtig als e hem bij open paddock voor zijn eigen pitbox ziet staan met wat kleding naast hem (en die klompen *D ook helemala te gek)
Hij staat daar dan gewoon zijn eigen kleding te verkopen aan mensen, echt een SBK rijder. Altijd tijd voor zijn fans :}
 
ontopic- Zou het Cris lukken om kawa weer verder te ontwikkelen??
Bij de FP is het niet echt gelukt (vond ik), en toen hij naast To52land reed kon hij ook niet veel potten breken
Toch vind ik hem wel een goede coureur, maar om nou voor ontwikkelingshulp te gebruiken, daar heb ik nog wel mijn vragen bij...
wat denken jullie?? (nou keer ik de poll om :P )
 
Het is mooi dat de Stalker weer terug is op kawa, het is wel te hopen dat hij weer zijn oude agressieve stijl (zoals op de GSXR750 in het BSB) terugvind. Da's Haga ook gelukt dus ;)
 
ik dacht dat chili naar zijn suzuki cariere zei dat hij blij was weer voor zijn favoriete merk te rijden(overstap naar ducati).
Dus ik zou de overstap naar honda niet echt begrijpen, is het voor het geld? of omdat hij daar beter ondersteund word dan bij ducati (waar hij toch 1 van de velen was)
Dat Chili dit seizoen met de "oude" duc rondreed ipv. de 999 is bij Ducati in het verkeerde keelgat geschoten.
Het commentaar dat Chili op de 999 leverde was dan ook niet mis.
Ducati heeft zelfs geprobeerd dealers te weerhouden Chili onderdelen te leveren.
De liefde tussen Chili en Ducati is dus over en is dan die overstap naar Honda niet zo gek.
Zeker nadat zijn Team buiten medeweten van Chili een contract afsloot met Kawasaki.
 
Dat Chili dit seizoen met de "oude" duc rondreed ipv. de 999 is bij Ducati in het verkeerde keelgat geschoten.
Het commentaar dat Chili op de 999 leverde was dan ook niet mis.
Ducati heeft zelfs geprobeerd dealers te weerhouden Chili onderdelen te leveren.
De liefde tussen Chili en Ducati is dus over en is dan die overstap naar Honda niet zo gek.
Zeker nadat zijn Team buiten medeweten van Chili een contract afsloot met Kawasaki.
Is dat ook niet een beetje vreemd van Chili, of zou een teameigenaar eerst aan z'n rijders moeten vragen waar zij op willen rijden :?
De man kon zeker een mooie deal sluiten met Kawasaki en ja..als je dan eerst aan je rijders moet vragen wat zij ervan vinden..
Zou PfChili echt zoiets gezegd hebben van, "..ik wil niet op een kawasaki.." :? :9
 
Is dat ook niet een beetje vreemd van Chili, of zou een teameigenaar eerst aan z'n rijders moeten vragen waar zij op willen rijden :?
De man kon zeker een mooie deal sluiten met Kawasaki en ja..als je dan eerst aan je rijders moet vragen wat zij ervan vinden..
Zou PfChili echt zoiets gezegd hebben van, "..ik wil niet op een kawasaki.." :? :9
Het was volgens mij al min of meer rond dat Chili ook volgend jaar bij het PSG-1 team zo rijden.
En als hij dan via via moet horen dat dat op een Kawasaki zal zijn kan ik me best voorstellen dat hij daar niet happy mee was.
Als 1e rijder in een team zou je daar volgens mij best invloed op mogen hebben.
Volgens mij balen ze bij Kawasaki nu ook want zij dachten natuurlijk dat ze met het PSG-1 team Chili als rijder zouden krijgen wat publicitair natuurlijk erg aantrekkelijk is.
 
Het was volgens mij al min of meer rond dat Chili ook volgend jaar bij het PSG-1 team zo rijden.
En als hij dan via via moet horen dat dat op een Kawasaki zal zijn kan ik me best voorstellen dat hij daar niet happy mee was.
Als 1e rijder in een team zou je daar volgens mij best invloed op mogen hebben.
Volgens mij balen ze bij Kawasaki nu ook want zij dachten natuurlijk dat ze met het PSG-1 team Chili als rijder zouden krijgen wat publicitair natuurlijk erg aantrekkelijk is.
ja okay, kijk..Ducati werd 't niet, dat wist 'ie zelf ook wel :P Maar je kunt op minder terecht komen..toch :?
Joh..wij, als gewone stervelingen, weten toch niet hoe dat 'reilt en zeilt'..
Wij kunnen het wel normaal vinden dat een teambaas z'n rijders inlicht, maar misschien is 't wel normaal dat een teambaas eerst de motoren regelt en zich dan pas bekommert om wie ze gaat rijden..
Je kunt je wel eerst verzekeren van rijders, maar als je dan geen motoren hebt..ach ja, andersom is ook nix.. :X ;)
En Chili is natuurlijk publicitair zeer aantrekkelijk..nu moeten ze het doen met Chris Walker O-)
Hoewel dat volgens JvdG niet zeker is..
 
Terug
Bovenaan Onderaan