SBK kit CBR600 --> model '93 en '95 gelijk?!?!

Spykes

MF veteraan
9 feb 2003
7.706
86
Tilburg
Ik heb een SBK kit op het oog die momenteel op een CBR600F uit '93 zit gemonteerd. Nu heb ik zelf een model '95 dus is mijn kroonplaat net iets anders. Ik vraag me alleen af of de SBK kit ook op mijn mijne past? De orginele kroonplaat ziet er qua ontwerp iets anders uit maar de rest qua afstand is toch gelijk?

Wie o wie kan mij hier duidelijkheid in geven?
 
vraag eens in het cbr-f topic? zal toch wel iemand willen meten?

groeten
 
max,
misschien een domme vraag,
maar wat bedoel je eigelijk met SBK kit? Racekuipen ofzo?
 
Laatst bewerkt:
max,
misschien een domme vraag,
maar wat bedoel je eigelijk met SBK kit? Racekuipen ofzo?


Superbike kit. Dan heb je geen clip-ons maar een andere kroonplaat met risers en een breed stuur erop zoals naked motoren hebben. Zithouding komt hierdoor rechterop.
 
Nee, wil het zelf niet. Ben net klaar om er iets sportievers van te maken.

Maar had er ooit iets over gehoord/gezien dat ze dit deden voor een rechtere zit, vandaar dat ik het je wou voorleggen.
 
Laatst bewerkt:
Buiten dat je rechter zit stuurt het ook veeeeeeeel fijner. Geen druk meer op de armen en de brommer voelt veel lichter aan waardoor die veel makkelijker om te leggen is. Ik heb net een streetbar op m'n blade gezet en eigenlijk snap ik niet waarom ik zo lang ermee gewacht heb.
Het heeft wel 1 nadeel, bij hoge snelheden moet je wel achter het ruitje gaan liggen. Je vangt wel meer wind.
 
Buiten dat je rechter zit stuurt het ook veeeeeeeel fijner. Geen druk meer op de armen en de brommer voelt veel lichter aan waardoor die veel makkelijker om te leggen is. Ik heb net een streetbar op m'n blade gezet en eigenlijk snap ik niet waarom ik zo lang ermee gewacht heb.
Het heeft wel 1 nadeel, bij hoge snelheden moet je wel achter het ruitje gaan liggen. Je vangt wel meer wind.

En juist daarom zit ik er ook naar te kijken ;)

Alleen wel jammer dat je je kuip/ruit iets moet aanpassen. Heb je een foto van jou gemonteerde kit? Tis wel een blade en geen 600 maar toch...
 
Ja, hiero Sc28 met sbk stuur - kuipruitje klappert nu onderaan de topic. Het is een beetje moeilijk te zien en nog niet helemaal af. Ik moet het nog afwerken (brommer moet deze winter nog naar de spuiter) en ik ben nog een steun in elkaar aan het prutsen.
Eigenlijk zit er geen sbk stuur op maar een streetbar. Deze zijn een stuk lager wat als voordeel heeft dat ik maar een klein stukje uit de kuip hoefde te zagen. Deze wil ik zoveel mogelijk behouden.
Ik heb de kroonplaat ook niet gewisseld, slechts voorzien van een paar risers door een paar gaten in de kroonplaat te boren. De kroonplaat wisselen is echter toch de meest beste/mooie manier. Maar aangezien ik een echte hollandse krentenkakker ben, koos ik voor de goedkoopste manier.. en het zit als een huis... })
 
Ja, hiero Sc28 met sbk stuur - kuipruitje klappert nu onderaan de topic. Het is een beetje moeilijk te zien en nog niet helemaal af. Ik moet het nog afwerken (brommer moet deze winter nog naar de spuiter) en ik ben nog een steun in elkaar aan het prutsen.
Eigenlijk zit er geen sbk stuur op maar een streetbar. Deze zijn een stuk lager wat als voordeel heeft dat ik maar een klein stukje uit de kuip hoefde te zagen. Deze wil ik zoveel mogelijk behouden.
Ik heb de kroonplaat ook niet gewisseld, slechts voorzien van een paar risers door een paar gaten in de kroonplaat te boren. De kroonplaat wisselen is echter toch de meest beste/mooie manier. Maar aangezien ik een echte hollandse krentenkakker ben, koos ik voor de goedkoopste manier.. en het zit als een huis... })


Dat ziet er zeker wel ruig uit! Vind het alleen altijd zo jammer dat je toch een stukje kuip moet aanpassen. Maar goed, tis geven en nemen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan