SBS remblokken wie heeft er ervaring met de....

Rico

MF veteraan
9 okt 2001
2.161
0
Het sprookjesbos :)
DC blokken met carbon erin verwerkt?

DC
Het nieuwste qua ontwikkeling in de race toepassingen. Dit nieuwe Dual Carbon frictiemateriaal voorziet niet alleen in een hoge remkracht bij hoge temperaturen van de remschijf, maar heeft ook een lange levensduur wat onder andere vereist wordt in bijvoorbeeld Endurance races

sbs3.gif



al mee gereden wat is het gedrag van die dingen bij hoge temperaturen, heb je ze altijd of een x en nooit meer?

slijtage van blokken en schijf....? (van blokken is ondergeschikt)

ik wil ze bij mij eropgooien namelijk heb nu gewone, die bevallen al goed maar wel last met temperatuur...
 
SBS Dual Carbon brake pads were developed to develop the highest levels of pad performance.Full brake power is achieved after 8-10 stops-no thermal bedding in required. Consistent,powerful performance for the life of the brake pad. Easy brake modulation and control. Pads cause minimal wear on racing stainless steel or cast iron discs. Excellent pad durability for racing.

sbs_race_dual_crbn_brakepads.gif
 
Als je blokken hebt met carbon erin verwerkt,moet je ook de schijven "inremmen",er komt dan namelijk een laagje op de schijf wat noodzakelijk is voor het goed functioneren van deze blokken,je ziet dat laagje niet zitten maar je mag je schijven daarna niet mee schoonmaken met ontvetter.

Maarre ik heb in de ZX6RR heeeeeeel veel getest,maar de SBS blokken zijn echt het beste,voor circuitgebruik dan want ik heb er helaas geen ervaring mee op de weg.
 
zojuist gemonteerd en ingereden...


ik moet zeggen dat de doseerbaarheid en het aangrijpmoment zeer sterk verbeterd zijn.

ik denk dat ik mag stellen dat er weer 10 - 15% meer feeling inzit. mijn remsysteem is wat mij betreft af.

nu nog een keer testen hoe het zit met fading... waar ik zondag toch weer last van had met "met normale SBS blokken" deze DC variant zou daar het einde van moeten betekenen 8-)

aanrader voor iedereen die een een keer wil ervaren in welke factoren "the edge" ligt :} als het gaat om hardware op de brommer :P
 
ow ja, het remt zeker veel harder ook nog is, en ik kon al zo hard remmen.... veel meer stopvermogen op een controleerbare manier,

ja ik ben er erg enthousiast over, komt gewoon door het verschil wat zo een stom blokkie teweegbrengt.

ik zeg: :}
 
DC heeft inderdaad met DC blokken getest op Zolder.

Kort gezegd: op straat heb je er niets aan, omdat ze pas echt hard remmen als de schijven goed warm zijn. Op het circuit daarentegen zijn ze super. Als na 1 tot 2 rondjes alles goed warm is remt het fantastisch hard en is de doseerbaarheid uitmuntend.
Inremmen is echt oppassen. De eerste meters lijken je remmen niet te werken.

Dus voor straat: niet over nadenken!
En voor het circuit: zeker doen!
 
Lang leve de SBK-3's, die het altijd goed doen :P

Maar ik zal eens zo'n setje meenemen naar Spa en kijken of deze blokken echt zo goed zijn als beschreven wordt.

Kzal eens kijken waar ze te halen zijn. Bart Smit? :+
 
Ik heb ze afgelopen zaterdag ook besteld.
Ik hoop met deze remblokken eindelijk een felle doseerbare rem te hebben.


wat rijdt je nu?

ik ben wel wat gewend O-) en moet zeggen dat dit het beste is wat ik tot nu toe heb mogen ervaren...

ps, op straat ook perfect hoor, snap niet waarom je dat zegt???
zoveel verschil zit er in jou systeem tov van het mijne toch ook weer niet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan