SBS vs. EBC Remmen

Sinner 2stroke

MF veteraan
26 feb 2003
2.067
0
-
Hoi,

Bij een beurt van mijn 748 was het schijnbaar nodig om mijn remblokken te vervangen. Ze hebben me SBS Dual Carbon Race remblokken gegeven, echter ik heb normaal EBC GFA-HH blokken. Nu lijkt het alsof mijn fietske een stuk minder hard remt. wegens studieverplichtingen heb ik echter ca. 4 weken niet kunnen rijden, dus ik vraag me af of het ook echt wel zo is.. mijn vraag is dus: wie heeft er ervaring met beide blokken en wat is je ervaring?

greetzzz.
 
heb ik al gedaan, maar in mijn herinnering waren die ebc's al vanaf t begin af aan beter, maar dat is wel al 15000 km geleden. deze zijn onderhand wel ingeremd, denk ik.. maar ik mis gewoon wat bite. dit soort dingen zijn echt mega-kut, omdat je geen goed voor/na vergelijk kan maken. je zou eigenlijk je blokken tijdens het rijden moeten kunnen wisselen :p
 
nou ik ben er achter hoor :P

EBC remmen initieel (tijdens inremmen) harder en een iets hardere bite

maar!

de SBS blokken remmen nu toch echt een pak harder... een stukje wat ik vaak gereden heb, en redelijk constant rij.. daar kwam ik gisteren een paar keer stoppiend (klopt dat?) op een bocht af.. met de EBC's nooit gehad
 
Terug
Bovenaan Onderaan