SBS6 Wegmisbruikers deel 4

Wat een irritant programma is dat, bij blik op de weg wordt er uitgelegd waarom dingen gevaarlijk zijn en pakken ze inderdaad mensen op gevaarlijk gedrag. Ik denk zelf dat dit ook de bedoeling van de regel en wetgeving is. Bij wegmisbruikers is het maar sensatie tv zonder gegronde redenen.

Blik op de Weg probeert ook meer de serieuze kant van het werk van de verkeerspolitie te belichten. Bij Wegmisbruikers staan de diverse politieagenten net zo goed te kijk als de betrapte wegmisbruikers en zo moet je er ook naar kijken. En dan blijken er hele goede ervaren politieagenten te zijn (zoals die Limburger die niet gek te krijgen is), hele jonge onervaren broekies waarvan je het gevoel hebt dat het nooit wat wordt.

En dan natuurlijk Mevr. Hung Hung Hung die duidelijk maakt dat ook de politie tegenwoordig genoegen moet nemen met 20 zes-en-een-half-jes in plaats van 10 negens.
 
Laatst bewerkt:
Wat een kamperwijf zeg, en die moet jou dan 'terecht' zetten. Hoe komt zo'n figuur in godsnaam de politie academie door.
 
haha, vraag 6, een open vraag. Ik had al een hekel aan autoriteit en als je dan ook nog eens zulk soort kinderen tegenover je krijgt..
 
Ik pleit voor HENG HENG HENG ipv hung hung hung. Dat klinkt toch net wat agressiever :Y
 
Ik vraag me dan altijd af of de mensen die in beeld zijn gekomen, zoals Mevr. Hung hung hung, zich zelf weer op TV zien. Of op dumpert. Of andere websites. Zouden ze dan rood wegtrekken van schaamte?
 
Ik vraag me dan altijd af of de mensen die in beeld zijn gekomen, zoals Mevr. Hung hung hung, zich zelf weer op TV zien. Of op dumpert. Of andere websites. Zouden ze dan rood wegtrekken van schaamte?
Laten we het hopen..
Vraag me ook af of mensen die haar kennen er wat van zouden zeggen..
 
Laten we het hopen..
Vraag me ook af of mensen die haar kennen er wat van zouden zeggen..
reken er maar niet op. Dat is zo'n type die dan mensen gaat uitleggen waarom die motorrijders toch echt fout zaten en daarbij volledig voorbij gaat aan het feit dat ze zelf niet helemaal lekker is :+

misschien moet ik m'n ogen maar eens open houden voor undercover cops vlakbij mijn school (ook bij de Waalhaven in de buurt). Wie weet kom ik d'r een keer tegen! Ga ik ook harder optrekken dan nodig is. Maar dan wel netjes 50 rijden _O-
 
Laatst bewerkt:
Vanavond in wegmisbruikers gooit een aso-taxichauffeur, op de snelweg, een brandende peuk uit z'n raam. De surveillanten (en cameraploeg) rijden erachter en krijgen die peuk op de motorkap.

Ze houden hem staande en benadrukken dat als er een motorrijder achter had gereden, deze had moeten uitwijken, en bij die snelheid een ongeval niet uit te sluiten zou zijn.
Die aso reageert onverschillig, geen asbak te hebben, en het erger vond om die peuk op z'n autotapijt uit te trappen dat dat hij het verkeer achter hem in gevaar brengt.

Die softies van agenten zeggen wel dat de bekeuring 308 euro bedraagt maar geven hem alleen een waarschuwing. Nou heren van de verkeersveiligheid...had die aso taxichauffeur toch die prent gegeven en had van mij 1000 euro geweest mogen zijn. Nou lacht die aso zich rot en pleurt de volgende keer ook weer gewoon die peuk naar buiten...en dan rijdt er wel een motorrijder achter..en uiteraard geen politieauto :N
 
Vanavond in wegmisbruikers gooit een aso-taxichauffeur, op de snelweg, een brandende peuk uit z'n raam. De surveillanten (en cameraploeg) rijden erachter en krijgen die peuk op de motorkap.

Ze houden hem staande en benadrukken dat als er een motorrijder achter had gereden, deze had moeten uitwijken, en bij die snelheid een ongeval niet uit te sluiten zou zijn.
Die aso reageert onverschillig, geen asbak te hebben, en het erger vond om die peuk op z'n autotapijt uit te trappen dat dat hij het verkeer achter hem in gevaar brengt.

Die softies van agenten zeggen wel dat de bekeuring 308 euro bedraagt maar geven hem alleen een waarschuwing. Nou heren van de verkeersveiligheid...had die aso taxichauffeur toch die prent gegeven en had van mij 1000 euro geweest mogen zijn. Nou lacht die aso zich rot en pleurt de volgende keer ook weer gewoon die peuk naar buiten...en dan rijdt er wel een motorrijder achter..en uiteraard geen politieauto :N

Er rééd geen motorrijder achter, Koos.
En as is verbrande turf.

Wel jammer dat die Limburgse wheelieënde Polo nèt niet in beeld was. :')
 
Of die jongens ook even hun sigaret niet op de grond willen gooien. Yeah sure iedere motor heeft een asbak in de middenconsole.

Dat dacht ik dus ook _O-

ik hoop stiekem om meer van haar te zien. Ben benieuwd of haar actie een 'tip of the iceberg' was of dat ze verder OK zou zijn..
 
En "as" krijg je wanneer (heb geen "als" geschreven in m'n tekst) jij die peuk op je motorblok krijgt })

Inderdaad, het was Koos die weer begon met: '...maar het wordt alweer heel anders as d'r een motorrijder achter die taxi had gereden, die probeert dan zo'n peuk te ontwijken en voor hetzelfde geld gaat ie op zijn snufferd en dan heb je een ernstig ongeval.'

Ik ben het absoluut met je eens dat het asociaal en irritant is om peuken of ander afval uit de auto te mikken, of daar nu verkeer achter rijdt of niet.

Waarom spreken ze de overtreder niet gewoon aan op wat hij doet, zonder daar een situatie aan te koppelen die er op dat moment niet is? Meneer Koos is er een ster in om er omstandigheden bij te verzinnen en in mijn ogen maakt dat het betoog niet altijd sterker.

Sowieso zou het gewenste resultaat moeten zijn dat de taxichauffeur stopt met roken zijn peuken binnen de auto laat en deze op een later tijdstip op een nette manier afvoert.
Niet een taxichauffeur die in zijn spiegel kijkt of er niemand achter hem rijdt en vervolgens zijn meuk op straat slingert omdat dit niet het geval blijkt.

Of het bijbehorende boetebedrag in verhouding staat tot de actie is weer een andere discussie.
 
Ze zouden die klootzakken is moeten filmen in hun vrije tijd wanneer ze in de auto zitten.
Dit zijn meestal dat soort mensen die met een zaklamp schijnen op zogenaamd verkeerd gedrag en zelf in het donker blijven staan.
Vind die ouwe nar zo irritant. Doet alsof hij het wetboek heeft geschreven. Nee zie het wel eens voorbij komen...maar probeer ze zo min mogelijk in mn huis te hebben!
 
Ik ga toch echt niet uitwijken voor een peuk hoor :/ voor je t weet istie toch al bij je met die snelheden, knappe jongen als je m ontwijkt (of raakt, ook erg toevallig :^ )

Verder goed vermaak :)
 
Zou hem ook niet proberen te ontwijken denk ik. Denk dat je pak en helm er wel tegen kunnen. Enige zou kunnen zijn dat je hem in je nek krijgt, maar dan is het vast een schampschot en blijft hij niet zitten :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan