SBS6 Wegmisbruikers deel 4

Ja want als programma maker heb je niet de functie van agent en daar zit het verschil.
Bij blik op de weg was er niet altijd een plotse agent bij om de persoon aan de kant te zetten. ;)

Wilde het eigenlijk negeren. Maar moet nu toch reageren: Weet niet wat ieders herinnering van BodW is. Zo lang geleden is het nu ook weer niet. Maar daar werd ook wel degelijk gehandhaafd. Alleen de hele benadering van A tot Z vanuit de programmamakers was anders en een stuk positiever.
 
BodW was meer inhoudelijk en ging over alles wat met verkeer te maken heeft. Met aparte items en interviews. Elke keer werd een bepaald aspect uitgelicht. Het laten zien van overtredingen was slechts een onderdeel van het programma.
WMB gaat meestal puur over overtredingen en erger. 1 onderwerp. Eigenlijk vooral over de reacties van overtreders en de manier waarop agenten hiermee om gaan. Het gaat eigenlijk dus vooral om de 'spannende' confrontatie tussen agent en overtreder waarom mensen kijken, net als het in de programma's van Alberto Stegeman om de confrontatie gaat. SBS6 concept. Red mijn vakantie, Oplichters in de bouw, Oplichters in het buitenland... allemaal die confrontatie waar het om gaat.
 
Beide programma's waren (zijn) ruk. BodW zat vol met kleine overtredingen die dan weer wel, dan weer niet beboet werden afhankelijk van de grillen van de betreffende diender (was de overtreder een sympathiek ogende man op leeftijd met eenzelfde snor als de agent meestal een waarschuwing, was het een allochtoon altijd een prent). De echt gevaarlijke situaties waarbij je denkt dat ze goed bezig zijn die persoon van de weg te plukken zijn op 2 handen te tellen.

Wegmisbruikers is gewoon uitgekauwde sensatie-tv. Het stond laatst toevallig op, en ik vond de auto's al een beetje ouderwets ogen. Kijk ik naar de date-stamp is het uit 1985 of zoiets...En dan die begeleidende stem erbij "Deze levensgevaarlijke bestuurder heeft het concept afstand houden niet begrepen, hij brengt de levens van andere weggebruikers ernstig in gevaar met zijn roekeloze rijgedrag..." Mensen die 'levensgevaarlijke bestuurder' zit inmiddels al praktisch in een bejaardentehuis. What's next, zwaar criminele verkeersovertredingen met Ford T's?
 
Laatst bewerkt:
Beide programma's waren (zijn) ruk. BodW zat vol met kleine overtredingen die dan weer wel, dan weer niet beboet werden afhankelijk van de grillen van de betreffende diender (was de overtreder een sympathiek ogende man op leeftijd met eenzelfde snor als de agent meestal een waarschuwing, was het een allochtoon altijd een prent). De echt gevaarlijke situaties waarbij je denkt dat ze goed bezig zijn die persoon van de weg te plukken zijn op 2 handen te tellen.

Wegmisbruikers is gewoon uitgekauwde sensatie-tv. Het stond laatst toevallig op, en ik vond de auto's al een beetje ouderwets ogen. Kijk ik naar de date-stamp is het uit 1985 of zoiets...En dan die begeleidende stem erbij "Deze levensgevaarlijke bestuurder heeft het concept afstand houden niet begrepen, hij brengt de levens van andere weggebruikers ernstig in gevaar met zijn roekeloze rijgedrag..." Mensen die 'levensgevaarlijke bestuurder' zit inmiddels al praktisch in een bejaardentehuis. What's next, zwaar criminele verkeersovertredingen met Ford T's?


De heel oude beelden zijn juist van blik op de weg, zie je nog Kadett GSI's de weg onveilig maken. :+
 
ze hebben vorig jaar met de TT special van wegmisbruikers een foto van mij gebruikt, ik ben ook aangehouden maar ben niet op tv gekomen...

OPLICHTERS!!!
 
Die 40 km/h fietsen vallen niet onder de snorfietsen. Ze zijn een eigen categorie (weet ik niet zeker) en moet dezelfde plaats op de weg kiezen als een bromfiets. Daarnaast moeten ze ook een helm op.
Een snor mag max 25
Een brom iets harder, met helm

Halverwege dit jaar moeten speedbikes daar ook aan.
 
Wilde het eigenlijk negeren. Maar moet nu toch reageren: Weet niet wat ieders herinnering van BodW is. Zo lang geleden is het nu ook weer niet. Maar daar werd ook wel degelijk gehandhaafd. Alleen de hele benadering van A tot Z vanuit de programmamakers was anders en een stuk positiever.
Het gebeurde allebei inderdaad, omdat de BodW auto (en de motor ook geloof ik) van het productiebedrijf was, en geen politieauto. De beelden zonder agent zijn gemaakt wanneer de camera man/vrouw van een naar het bureau reed, of wanneer Leo de Haas er zelf in reed. Ik kan me nog een fragment herinneren waarin je een van de kinderen van De Haas op de achtergrond kan horen.
 
En dan heb je nu Idioten op de weg. YouTube filmpjes van Russen voorzien van het meest achterlijke commentaar ooit. Waarbij de commentator ook nog eens psychiatrisch patiënt blijkt te zijn. Hij heeft namelijk last van wanen, hij denkt/zegt steeds dat hij het zelf meemaakt. Je verzint het niet, wat een l*lkoek er wordt uitgekraamd.
 
Heel Nederland hangt aan elkaar van "sensatie " programma"s. Het algehele niveau word er mijns inziens niet beter op...
Alleen in NL? Nee, gewoon overal, overal waar er tv's zijn word men bestookt met sensatie programma's, zelfs in de sloppenwijken*

Maar het is de schuld van de mens, want zolang de mens ernaar kijkt is er vraag naar en bediend men hen gewoon op hun wenken, kassa kassa ...

* ja want ook daar hebben ze tv's
 
Hij is kaal!!!

Hoe ik ook over het programma en de makers denk (Dit topic was een hele tijd stil, zou het het liefst zo houden), misschien moet je even je huiswerk doen voor je een dergelijke opmerking maakt.
 
Laatst bewerkt:
Hoe ik ook over het programma en de makers denk (Dit topic was een hele tijd stil, zou het het liefst zo houden), misschien moet je even je huiswerk doen voor je een dergelijke opmerking maakt.
Oh joh wist ik veel, dat is erg vervelend voor hem. Dacht dat hij een nieuwe look had, goed teken toch?

Ik zal voortaan een volledige backgroundcheck uitvoeren voordat ik eens wat post over een persoon, je m'excuse
 
Oh joh wist ik veel, dat is erg vervelend voor hem. Dacht dat hij een nieuwe look had, goed teken toch?

Ik zal voortaan een volledige backgroundcheck uitvoeren voordat ik eens wat post over een persoon, je m'excuse

Je zei op zich niks verkeerd hoor. Komt alleen een beetje lullig? over :j
 
Toch weer eens gekeken omdat er een motorrijder uit z'n dak ging bij z'n staande houding op z'n knutselproject _O-
 
Laatst bewerkt:
Heb zo’n vermoeden dat die hem niet verder meer zal afmaken en ook niet zal laten keuren, einde project :W
 
Laatst bewerkt:
Voor een motor waar geen reet van klopt is een boete van 140 euro + WOK een koopje.
en ook nog durven zeggen dat de db killer er net uitgevallen was |(
Had hij daar niet een boete voor afvallende lading voor kunnen krijgen? :+
 
Er werd ook een giechelende tuthola, rijdend met haar keffertje op schoot, en mobieltje in d’r hand, staande gehouden. Wist totaal niet waarvoor ze werd staande gehouden.

Ze vond dat het allemaal wel prima ging zo, het interesseerde haar, de argumenten, totaal niet.

Ze mocht met 230,- voor bellen verder rijden, en werd vriendelijk bedankt voor haar medewerking, terwijl art.5 en inname rijbewijs met een EMG cursus effectiever geweest zou zijn.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan