SBS6 Wegmisbruikers deel 4

WOK is prima, maar hij had ook voor meerdere andere zaken beboet mogen worden.
Ineens waren beide(?) dB-killers eruit gevallen? Dat gebeurt dan ook aan beide kanten tegelijk? Had ie ook een dikke prent voor moeten krijgen!

Hoe dom kan je wezen, door met een incomplete motor ook nog verkeers-overtredingen te maken. Aandacht van Oom Agent is dan verzekerd!
Als je al weet dat je motor niet klopt, zorg dan iig dat je onder de radar blijft.

Hij is er nog heel goed vanaf gekomen. Flink aanpakken dit soort mafkezen.
Gasten die aan alles schijt hebben zoals in dit filmpje verpesten 't voor ons allemaal. (denk bijv. aan de Lek-dijk)
Bij aanhouding een beetje het domme sukkeltje uithangen, terwijl je best wel snapt dat dit soort zaken niet kunnen.:X

Als hij nu was geéindigd met een WOK en €2000 boete, dan zeker-weten doet ie 't NOOIT meer!
 
Er werd ook een giechelende tuthola, rijdend met haar keffertje op schoot, en mobieltje in d’r hand, staande gehouden. Wist totaal niet waarvoor ze werd staande gehouden.

Ze vond dat het allemaal wel prima ging zo, het interesseerde haar, de argumenten, totaal niet.

Ze mocht met 230,- voor bellen verder rijden, en werd vriendelijk bedankt voor haar medewerking, terwijl art.5 en inname rijbewijs met een EMG cursus effectiever geweest zou zijn.
Ze hadden beter kunnen vertellen dat wanneer haar airbag uitklapt de keffer in het gunstige geval met zijn riem achter haar huig zou blijven hangen.

Maar godogod deze dame vroeg om heel wat anders dan een boete.
 
Bij aanhouding staande houding een beetje het domme sukkeltje uithangen, terwijl je best wel snapt dat dit soort zaken niet kunnen.:X

Nou doen ze dat wel meer, zich van de domme houden, zich er niet van bewust te zijn, en het niet in de gaten hadden.

Denken ze dan dat het alleen maar bij een waarschuwing blijft dan :?

Eigenlijk zou de verbalisant ze dan ook even flink moeten laten schrikken, door naast het geven van de nodige bekeuringen, ook het rijbewijs even in te vorderen, met de mededeling dat ze door hun, niet bewust zijn, en het niet in de gaten hebben, van hun gedragingen aan het verkeer deel te nemen, niet geschikt zijn om een (motor)voertuig te besturen })
 
Werd een bestuurster met een lekke linker voorband staande gehouden, mocht van de ene verbalisant niet verder rijden, maar ze kreeg z’n collega toch zover, nadat ze een beetje hysterisch deed, om toch nog naar de parkeerplaats te rijden, met de verbalisanten achter haar aan rijdend, om haar dochter op te halen })

De eerste verbalisant zal na afloop, zonder camera erbij, nog wel even een praatje met z’n collega gehouden hebben, zo van, wat maak jij mij nou, sta ik dat mens uit te leggen dat doorrijden gevaarlijk is, en dan laat jij je, nadat ze een beetje hysterisch staat te doen, je door haar overhalen, toch door te rijden naar die parkeerplaats :?

Filmpje
 
Laatst bewerkt:
Wat een gezeik van die agenten...…………..
Had die vrouw aangesproken en gemeld dat ze effe naar een pompstation zou moeten rijden om de band iets bij te pompen. KLAAR!!!
 
Wat een gezeik van die agenten...…………..
Had die vrouw aangesproken en gemeld dat ze effe naar een pompstation zou moeten rijden om de band iets bij te pompen. KLAAR!!!

Maar natuurlijk })

Dat mens was dan eerst haar dochter op gaan halen en daarna, met die lekke band, naar huis gereden. (Wat ze waarschijnlijk ook gedaan heeft, vanaf die parkeerplek, nadat de verbalisanten weg waren)

Tijdens de rit naar huis, komt ze jou op je motor tegen, ziet je te laat, gaat vol op de rem staan, lekke band schuift van de velg af, de auto glijdt door, en rijdt jou op je motor onderuit. :]
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels weer een nieuw seizoen, zaten de heren achter een Porsche, vanuit een trouwstoet, aan.

Worden alle argumenten besproken die juist het nieuws gehaald hadden omtrent aso gedrag van deze groep verkeersdeelnemers.

Met in het achterhoofd, het incident dat zich in R’dam had afgespeeld, tussen een verbalisant en een trouwstoet deelnemer.

Bij de staande houding zegt de verbalisant ook nog tegen de onverschillige bestuurder, dat hij zich zorgen zou maken als hij zijn aso verkeersgedrag zelf niet door zou hebben.

Juist omdat zijn verkeersgevaarlijke gedrag zo in de media als zeer ongewenst is benadrukt.

En wat is het antwoord van de bestuurder, ik was me er niet van bewust.

Geven ze hem alleen wat bekeuringen van zo’n 800 euro en een EMG cursus van 1100 euro.

Waarom dan ook niet gelijk z’n rijbewijs invorderen tot na het met goed gevolg gevolgde EMG cursus en besluit van de OVJ. Juist omdat hij zich er niet van bewust was, en er dacht daar ook nog mee weg te kunnen komen, dat bleek dus ook zo.

Die gozer lacht zich echt, z’n ballen uit z’n broek om die bekeuringen en die cursus doet hem ook helemaal niets, lachend reed dan dan ook weer weg.
 
Waarom dan ook niet gelijk z’n rijbewijs invorderen tot na het met goed gevolg gevolgde EMG cursus en besluit van de OVJ.
Volgens mij had dat in dit geval alleen gekund als ze iets met Artikel 5 WVW of 130 WVW hadden gedaan. Ze zullen wel geen zin hebben gehad in al die administratie.
 
een van de grootste verkeershufters , die er de laatste tijd op is geweest , en ook nog met de auto van een vriend , zoals hij zegt !!
wellicht wel zijn eigen auto , maar uit voorzorg op andermans naam wellicht ? Kunnen ze die tenminste niet in beslag nemen
 
Ze zullen wel geen zin hebben gehad in al die administratie.

Oh...oké...ja...dan hebben ze natuurlijk de juiste beslissing genomen. })

een van de grootste verkeershufters , die er de laatste tijd op is geweest , en ook nog met de auto van een vriend , zoals hij zegt !!
wellicht wel zijn eigen auto , maar uit voorzorg op andermans naam wellicht ? Kunnen ze die tenminste niet in beslag nemen

En zijn rijbewijs inbeslag nemen kan dan natuurlijk ook niet....omdat ze geen zin hadden in administratie :P
 
Was idd allemaal erg treurig om te zien. Kerel rijdt weg en een dag later valt ie weer in z'n oude patroon.

Wat ik ook wel opvallend vond was die oudere man die aan de kant werd gezet omdat ie ontzettend lang onnodig links reed. Ik kreeg een beetje medelijden met hem omdat de meneer een beetje van de kaart was na z'n staandehouding, maar toch.. Ik kreeg het idee dat ie echt geen idee had waar hij mee bezig was. Lastige situatie, maar ik vraag me altijd af of het doordringt bij die meneer. Ik kan me echt niet voorstellen dat je onnodig links rijden zelf niet door hebt...
 
Was idd allemaal erg treurig om te zien. Kerel rijdt weg en een dag later valt ie weer in z'n oude patroon.

Wat ik ook wel opvallend vond was die oudere man die aan de kant werd gezet omdat ie ontzettend lang onnodig links reed. Ik kreeg een beetje medelijden met hem omdat de meneer een beetje van de kaart was na z'n staandehouding, maar toch.. Ik kreeg het idee dat ie echt geen idee had waar hij mee bezig was. Lastige situatie, maar ik vraag me altijd af of het doordringt bij die meneer. Ik kan me echt niet voorstellen dat je onnodig links rijden zelf niet door hebt...
Volkomen terechte boete, maar als ik in de schoenen van die agent gestaan had, had ik een waarschuwing gegeven. Daarom ben ik ook geen agent.

Ik moest terugdenken aan een stukje uit Blik op de Weg (het origineel 8-)8-)), waarbij ook een oudere man een boete kreeg, ik dacht voor een niet leesbare kentekenplaat. Dat zat die agenten niet lekker, en die man werd nog een keer aan de kant gezet om te laten weten dat z'n boete verscheurd werd.
 
Was idd allemaal erg treurig om te zien. Kerel rijdt weg en een dag later valt ie weer in z'n oude patroon.

Op het moment dat ze hem verder door lieten rijden, reed die al weg, in de voor zijn doen, normale patroon.

Veel verkeersaso’s hebben geen besef van hun verkeersgevaarlijk rijgedrag op andere verkeersdeelnemers en de gevolgen daarvan, ze zijn zich er dan ook echt niet bewust van, mede omdat ze geen empathie voor andere hebben, narcist, egocentrisch en egoïstisch zijn.

En denken ook daadwerkelijk dat als je dat dan “eerlijk” opbiecht, er ook nog mee wegkomt.

Ze hadden die gozer, naast een EMG cursus, ook aan moeten houden voor art. 5, zijn rijbewijs en Porsche in beslag moeten nemen, juist in het bijzijn van de camera, om de reden eerder gegeven.

Als bleek dat die Porsche niet van hem, en alles verder mee in orde was, zou de eigenaar die op het bureau kunnen ophalen, na het afronden en opmaken PV.
 
En die bumperklevende Litouwer (toch?) die had geleerd dat je 5 meter tussenafstand moet hebben? :+
 
Ja, die had gewoon, de NL verkeersdeelnemer, mentaliteit en excuses overgenomen, “ik was me er niet van bewust”. Ook hield die zich van de domme dat een bekeuring een waarschuwing zou zijn. 8)7
 
een van de grootste verkeershufters , die er de laatste tijd op is geweest , en ook nog met de auto van een vriend , zoals hij zegt !!
wellicht wel zijn eigen auto , maar uit voorzorg op andermans naam wellicht ? Kunnen ze die tenminste niet in beslag nemen
Nee, dat is omdat hij met zijn sociale uitkering eigenlijk nooit een auto als deze zou kunnen rijden.
Morgen gaat ie met deze Porsche weer de uitkering ophalen. Als dan vragen komen over de auto dan is die ineens van een 'vriend'!
 
Als dan vragen komen over de auto dan is die ineens van een 'vriend'!
Kwestie van, op verzoek, het kentekenbewijs tonen, daar staan de gegevens van de eigenaar (is kentekenhouder) op. Tenzij het een katvanger is, maar is dan wel juridisch, de eigenaar.

Door opsporing instanties een kwestie van, het natrekken / opvragen van het kenteken, als het kenteken niet (op vordering) getoond kan worden.
 
Laatst bewerkt:
een van de grootste verkeershufters , die er de laatste tijd op is geweest , en ook nog met de auto van een vriend , zoals hij zegt !!
wellicht wel zijn eigen auto , maar uit voorzorg op andermans naam wellicht ? Kunnen ze die tenminste niet in beslag nemen

Op wiens naam een motorvoertuig staat maakt helemaal niets uit. Lease, huur, leenauto of eigen auto, juridisch maakt t niets uit.

Het gaat om het motorvoertuig waar het feit mee word begaan, dat is het enige.


Ik had ooit een bestuurder, had nog 2400 euro open staan.
Kon niet betalen, maar hij zat wel achter het stuur.
Auto in bewaring gesteld, tot er betaald word.
Auto was van de moeder van de passagier.
Juridisch geen probleem.


Volkomen terechte boete, maar als ik in de schoenen van die agent gestaan had, had ik een waarschuwing gegeven. Daarom ben ik ook geen agent.

Ik moest terugdenken aan een stukje uit Blik op de Weg (het origineel 8-)8-)), waarbij ook een oudere man een boete kreeg, ik dacht voor een niet leesbare kentekenplaat. Dat zat die agenten niet lekker, en die man werd nog een keer aan de kant gezet om te laten weten dat z'n boete verscheurd werd.

Ik heb het filmpje waar over gesproken word niet gezien....maar....

Zo'n oude man z'n rijbewijs afpakken voelt ook l*llig.

Het voelt nog veel l*lliger als je m alleen waarschuwt en de volgende dag naar een aanrijding letsel word gestuurd waar diezelfde oude man een 10 jarig meisje van de fiets heeft gereden.....

Oude mensen.... iedereen heeft er altijd wel een beetje medelijden mee, ik ook. Maar het gaat om het rijgdrag dat ze laten zien, niet om de persoon.
 
Kwestie van, op verzoek, het kentekenbewijs tonen, daar staan de gegevens van de eigenaar (is kentekenhouder) op. Tenzij het een katvanger is, maar is dan wel juridisch, de eigenaar.

Door opsporing instanties een kwestie van, het natrekken / opvragen van het kenteken, als het kenteken niet (op vordering) getoond kan worden.

Op de oude papieren kentekenbewijzen stond het heel nadrukkelijk op, dat de tenaamgestelde NIET automatisch ook de juridisch eigenaar is.
De naam op een kentekenbewijs zegt niets over wie de eigenaar is.
 
Oude mensen.... iedereen heeft er altijd wel een beetje medelijden mee, ik ook. Maar het gaat om het rijgedrag dat ze laten zien, niet om de persoon.
Ik weet niet wat erger is. Een oude man die het allemaal niet meer scherp op de radar heeft.
Òf een jongere die achter het stuur met zijn telefoontje zit te spelen, net nadat ie een zoveelste ballonnetje heeft gebruikt???
 
Ik weet niet wat erger is. Een oude man die het allemaal niet meer scherp op de radar heeft.
Òf een jongere die achter het stuur met zijn telefoontje zit te spelen, net nadat ie een zoveelste ballonnetje heeft gebruikt???

Het slachtoffer wat we onder de auto vandaan moeten trekken maakt dat helemaal niets uit.....



Uiteraard heb ik ook wel een duidelijk antwoord op die vraag, een antwoord waar iedereen het helemaal mee eens zou zijn.

Maar voor het genezingsproces van t slachtoffer maakt t echt helemaal niets uit of ze door 1 of 2 word aangereden.
 
Op de oude papieren kentekenbewijzen stond het heel nadrukkelijk op, dat de tenaamgestelde NIET automatisch ook de juridisch eigenaar is.

De naam op een kentekenbewijs zegt niets over wie de eigenaar is.

Het zegt wel "wie" er verantwoordelijk en aansprakelijk is, voor wat er met die auto gebeurd en hoe er mee op de openbare weg gereden wordt.

Bij de meeste, normale (prive / particulier) situaties, is de naam van de kentekenhouder, zowel de juridische als de feitelijk eigenaar.

Wie wil er, als kentekenhouder, nou verantwoordelijk en aansprakelijk zijn voor een ander zijn eigendom....en is er uit crimineel / zakelijk / financieel oogpunt / belang, de katvanger ontstaan met als doel, de werkelijke eigenaar of houder buiten bereik van de justitiële autoriteiten te houden.
 
Laatst bewerkt:
Zo'n oude man z'n rijbewijs afpakken voelt ook l*llig.

Het voelt nog veel l*lliger als je m alleen waarschuwt en de volgende dag naar een aanrijding letsel word gestuurd waar diezelfde oude man een 10 jarig meisje van de fiets heeft gereden.....
Vanzelfsprekend helemaal mee eens. Maar een oude man die van de "aandacht" van de politie enorm onder de indruk is en staat te trillen op z'n benen en vervolgens zijn vrouw maar laat rijden omdat het echt geen goed idee meer is als hij zelf gaat rijden, voegt een boete daar nog wat toe?

Voor de volledigheid: het ging om het niet rechts houden op een autosnelweg.
 
Vanzelfsprekend helemaal mee eens. Maar een oude man die van de "aandacht" van de politie enorm onder de indruk is en staat te trillen op z'n benen en vervolgens zijn vrouw maar laat rijden omdat het echt geen goed idee meer is als hij zelf gaat rijden, voegt een boete daar nog wat toe?

Voor de volledigheid: het ging om het niet rechts houden op een autosnelweg.
Bij ernstige twijfel over de rijvaardigheid en de kennis van de verkeersregels, mag zelfs zijn rijbewijs ingevorderd worden om vervolgens eerst een nader onderzoek door het CBR uit te laten voeren.
 
Ja, ik heb die aanhouding van die oude man ook gezien.
De boete die hij kreeg vind ik niet van toepassing. De oude man was dan wel fout maar had er zelf geen notie van.
Het was beter geweest om deze man alleen te waarschuwen, en een onderzoek te laten doen vwb zijn rijd-capaciteiten.
Zeker na de aanhouding was deze oude man geheel de weg kwijt.
Ik schat in dat als er iets onverwachts gebeurt, dat die man door paniek zo maar een ECHT ernstig ongeval kan veroorzaken.
Als je dan weer eens in de krant leest dat een oudje de gevel van een huis is binnen gereden, dan is dat nog het minst erg!
 
Terug
Bovenaan Onderaan