SBS6 Wegmisbruikers deel 4

Maat van mij is ook op blik op de weg geweest. Jaren geleden. Reed met zijn Kawa op een 80 km weg. Dik over de 200 km. Vluchtheuvels links passeren , werkelijk a sociaal gedrag. Ging helemaal nergens over. Werd uiteindelijk met blauw licht bij een rotonde klem gereden. Rijbewijs inleveren en ze wilden zelfs de motor in beslag nemen. Meer dan 100 % overschrijding. Maar dat ging niet door. De motor was zo genaamd niet van hem. Stond uit voorzorg op naam van een vriend. Kreeg uiteindelijk 1200 euro boete en 6 maanden rij ontzegging. Filmpje zal ook ergens op you tube staan denk ik
 
Ja, ik heb die aanhouding van die oude man ook gezien.
De boete die hij kreeg vind ik niet van toepassing. De oude man was dan wel fout maar had er zelf geen notie van.
Het was beter geweest om deze man alleen te waarschuwen, en een onderzoek te laten doen vwb zijn rijd-capaciteiten.
Zeker na de aanhouding was deze oude man geheel de weg kwijt.
Ik schat in dat als er iets onverwachts gebeurt, dat die man door paniek zo maar een ECHT ernstig ongeval kan veroorzaken.
Als je dan weer eens in de krant leest dat een oudje de gevel van een huis is binnen gereden, dan is dat nog het minst erg!
Ik denk dat de schrik door de staandehouding met als bonus een cameraploeg met daarbij een, voor mensen van die leeftijd, enorm hoge boete niet echt reden hoeft te zijn om te twijfelen aan de rijvaardigheid. En dat niet rechts houden met als argument "ik wist het niet", dat hoor je "vertegenwoordigers" ook roepen in dat soort programma's. Zelfs bij het bumperkleven hoor je verklaringen van eenzelfde soort. Die personen krijgen ook niet gelijk te maken met Art. 130 WVW
 
Het zegt wel "wie" er verantwoordelijk en aansprakelijk is, voor wat er met die auto gebeurd en hoe er mee op de openbare weg gereden wordt.

Bij de meeste, normale (prive / particulier) situaties, is de naam van de kentekenhouder, zowel de juridische als de feitelijk eigenaar.

Wie wil er, als kentekenhouder, nou verantwoordelijk en aansprakelijk zijn voor een ander zijn eigendom....en is er uit crimineel / zakelijk / financieel oogpunt / belang, de katvanger ontstaan met als doel, de werkelijke eigenaar of houder buiten bereik van de justitiële autoriteiten te houden.

Ik begrijp dat het wat verwarrend is voor je, maar jij begon zelf over wat er op een kenteken staat en pakte daar de term eigenaar bij.
Een tenaamgestelde automatisch als eigenaar zien is gewoon niet correct.
Veel mensen kunnen dat gemakshalve prima hetzelfde vinden, maar voor mensen die echt met die termen werken is t hetzelfde als staande houden en aanhouden door elkaar gooien.
 
Ik begrijp dat het wat verwarrend is voor je, maar jij begon zelf over wat er op een kenteken staat en pakte daar de term eigenaar bij.
Een tenaamgestelde automatisch als eigenaar zien is gewoon niet correct.
Veel mensen kunnen dat gemakshalve prima hetzelfde vinden, maar voor mensen die echt met die termen werken is t hetzelfde als staande houden en aanhouden door elkaar gooien.
ja, verwarrend allemaal hé 8)7

Ik heb nooit geschreven dat een kentekenhouder automatisch de eigenaar is, wel dat in een normale en meest voorkomende situatie vaak de kentekenhouder óók de eigenaar is....dus....en omdat te verduidelijken reageerde ik nogmaals op jouw reactie. :P
 
ja, verwarrend allemaal hé 8)7

Ik heb nooit geschreven dat een kentekenhouder automatisch de eigenaar is, wel dat in een normale en meest voorkomende situatie vaak de kentekenhouder óók de eigenaar is....dus....en omdat te verduidelijken reageerde ik nogmaals op jouw reactie. :P

Dat heb je wel, daar gaat deze hele replywisseling nou net om ....


Kwestie van, op verzoek, het kentekenbewijs tonen, daar staan de gegevens van de eigenaar (is kentekenhouder) op. Tenzij het een katvanger is, maar is dan wel juridisch, de eigenaar.
 
Volgens mij had dat in dit geval alleen gekund als ze iets met Artikel 5 WVW of 130 WVW hadden gedaan. Ze zullen wel geen zin hebben gehad in al die administratie.

Tussen een rijvaardigheidsmelding met invordering en zonder zit 1 vinkje in het formulier. Daar zal het niet aan gelegen hebben.
 
Je bent dus HOUDER van het voertuig en daarmee heb je alle verantwoordelijkheden die een eigenaar zou hebben (?) als hij het voertuig onder zich heeft.

Ik ben tenaamgestelde van de auto van mijn meissie, het is haar auto, staat op mijn naam.
 
Je bent dus verantwoordelijk voor de technische staat, de (juridischse) Historie? en de verplichtingen...

Dat van die juridische historie weet ik niet zeker, als ik met een auto van een ander rij waar een ton aan bekeurigen op kenteken open staat zou ik me toch ongemakkelijk gaan voelen bij een staandehouding...
 
Je bent dus verantwoordelijk voor de technische staat, de (juridischse) Historie? en de verplichtingen...

Dat van die juridische historie weet ik niet zeker, als ik met een auto van een ander rij waar een ton aan bekeurigen op kenteken open staat zou ik me toch ongemakkelijk gaan voelen bij een staandehouding...

Als die auto nooit op jouw naam heeft gestaan hoef je je daar ook geen zorgen over te maken.

Zolang die auto niet op jouw naam staat, dus als jouw naam niet op het kentekenbewijs staat, ben jij als gebruiker / bestuurder, niet verantwoordelijk voor die bekeuringen.

Als jij met die auto / motor, zelf overtredingen begaat, en er staande voor wordt gehouden, krijg jij de prent. Als je geflitst wordt, zal de kentekenhouder daar niet blij van worden omdat die prent dan in zijn brievenbus valt.

Maar de kentekenhouder zal dan wel contact met je opnemen.

En....ja...dan de eigenaar... zolang zijn/haar naam niet op het kentekenbewijs staat...blijft hij/zij buiten schot, en is wat de bekeuringen betreft, daar ook niet verantwoordelijk voor.

E.v.t voor de afbetaling en het onderhoud.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb met die leasbak wel het voordeel dat de leasemaatschappy bekeuringen (tot een bepaald bedrag denk ik) meteen betaalt en doorberekend. Krijg dan een mailtje van de zaak dat ze 28 euro inhouden wegens te hard rijden. De enige in 6 jaar
 
Werd er één aan de kant gezet op z'n "Honda Home Made" (Custom Cafe Racer)

Kentekenplaat stond op 65° (max.30°)

Ook ontbraken de juiste pinkers

1692C63D-B349-4E51-82CE-2962FA5D3445.jpeg

1A15D434-5CE2-4244-B1DF-809B6F57C49F.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Snap zowiezo niet dat je in Nederland gaat lopen racen

Een hele bedrijfstak is opgezet om je knip leeg te trekken met bekeuringen wordt straks nog leuker met de kilometer regeling

Rij naar Duitsland en leef je daar uit ook gedaan met me GTI 220 km rijden en geen gezeur


Altijd leuk als je Nederland binnenkomt gelijkt slaat je Tom Tom op tilt van de flitspalen om misselijk van te worden

En mocht er een Agent mee lezen ben zoon van een Agent werk elke dag met Agenten en Handhavers dus weet een beetje hoe die denken Zucht


Er zitten zeker leuke gasten bij maar veel snappen het echt niet helaas
 
Laatst bewerkt:
Snap zowiezo niet dat je in Nederland gaat lopen racen

Een hele bedrijfstak is opgezet om je knip leeg te trekken met bekeuringen wordt straks nog leuker met de kilometer regeling

Rij naar Duitsland en leef je daar uit ook gedaan met me GTI 220 km rijden en geen gezeur


Altijd leuk als je Nederland binnenkomt gelijkt slaat je Tom Tom op tilt van de flitspalen om misselijk van te worden

En mocht er een Agent mee lezen ben zoon van een Agent werk elke dag met Agenten en Handhavers dus weet een beetje hoe die denken Zucht


Er zitten zeker leuke gasten bij maar veel snappen het echt niet helaas

Het gaat helemaal niet over racen maar over een kentekenplaat.

En in Duitsland beetje planken op de autobahn is ook weinig spannends aan. Kan iedereen.
 
En...Vrolijke Frits, hoe zit dat met jouw zuchtende uitspraak over hoe jij weet, wat en hoe, agenten denken ?
 
Snap zowiezo niet dat je in Nederland gaat lopen racen

Een hele bedrijfstak is opgezet om je knip leeg te trekken met bekeuringen wordt straks nog leuker met de kilometer regeling

Rij naar Duitsland en leef je daar uit ook gedaan met me GTI 220 km rijden en geen gezeur


Altijd leuk als je Nederland binnenkomt gelijkt slaat je Tom Tom op tilt van de flitspalen om misselijk van te worden

En mocht er een Agent mee lezen ben zoon van een Agent werk elke dag met Agenten en Handhavers dus weet een beetje hoe die denken Zucht


Er zitten zeker leuke gasten bij maar veel snappen het echt niet helaas

Als er agenten meelezen, wat heeft dat dan met de rest van je reply te maken of met het onderwerp waar het in dit topic over ging ? Volgens mij helemaal niets.

Schijnbaar is er dus iets over agenten wat je van het hart moet ?

Je hebt de keuring niet gehaald ?
 
Als er agenten meelezen, wat heeft dat dan met de rest van je reply te maken of met het onderwerp waar het in dit topic over ging ? Volgens mij helemaal niets.

Schijnbaar is er dus iets over agenten wat je van het hart moet ?

Je hebt de keuring niet gehaald ?
Naar 55 jaar met oom agent te hebben geleefd vindt ik het prima verder en dat was er een uit de tijd dat de bonnenboekjes nog uit de locker werden gestolen om het geld zelf te innen

Laat me niet verlijden tot het doen van uitspraken die gevolgen kunnen hebben bij een bezoek op dit meestal leuke Forum
 
Naar 55 jaar met oom agent te hebben geleefd vindt ik het prima verder en dat was er een uit de tijd dat de bonnenboekjes nog uit de locker werden gestolen om het geld zelf te innen

Laat me niet verlijden tot het doen van uitspraken die gevolgen kunnen hebben bij een bezoek op dit meestal leuke Forum

Begin er dan niet, zonder reden, zelf over _O-

Jammer dat je in zo'n corrupte omgeving bent opgegroeid, dat verklaart al veel.

Goed, next !
 
Begin er dan niet, zonder reden, zelf over _O-

Jammer dat je in zo'n corrupte omgeving bent opgegroeid, dat verklaart al veel.

Goed, next !
Lezen kun je ook niet ook jammer dat verklaart nog meer


Snap nu ook waarom er geen agenten te vinden zijn ach ja we moeten het er maar mee doen
 
Terug
Bovenaan Onderaan