SBS6 wegmisbruikers deel III

  • Onderwerp starter Anoniempje313
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
leuke hoe je hier op had reageren is (Als de agente verteld hoe je weggebruikers hier mee irriteert)
hebt u hier ook feitelijk bewijs voor? waar is er een onderzoek gedaan en waar zijn de resultaten? agentje kan namelijk wel leuk zeggen dat het andere weggebruikers irriteert, maar zonder bewijs is het enige wat ze heeft haar eigen mening, en zoals die jongen in het filmpje zegt: als ik het doe krijg ik alleen maar duimen omhoog. maw geen poot om op te staan.
deze jongens hadden gewoon alle drie hun mond stijfdicht moeten houden en haar alleen maar schaapachtig aan moeten kijken, wat een wanvertoning van het nederlands gezag. niks om op te pakken maar ze wel aanhouden voor een preek. wat denk je wat deze jongens gaan doen? netjes rijden of geen hung hung hung meer? nee, ze gaan dezelfde avond naar de kroeg en hebben daar een hartstikke mooi verhaal.
wat een muts is zij
 
precies wat ik ook zou doen als ik tijdens zo'n situatie een ''preek'' te horen zou krijgen van zo'n 3 streper..
 
die vrouwelijke agent was inderdaad echt te erg |(
wat een doos met haar "heng heng heng"

Wat ik het ergste vond was de verschrikkelijke scheve verhouding tussen de boetebedragen.

Kind voorin bij mama op schoot: 100 €

Kentekenpapieren niet bij tijdens proefrit: 330 €

WTF!!!!!

Ik meen altijd te horen van meneer Spee dat de hoogte van het bedrag gelijk staat met de gevaarsetting. Dan mag hij dit toch wel eens uitleggen van mij.

Dat heeft hij ook geprobeerd uit te leggen in de uitzending, alleen niet zo heel duidelijk. Die laatste boete is zo hoog omdat het anders economisch rendabel is voor een garagebedrijf om twee of meer klanten tegelijkertijd op een proefrit te sturen gebruik makend van hetzelfde kenteken op de groene platen. Ze maken dan tegelijkertijd gebruik van dezelfde verzekering.

Ik twijfel er ook niet aan dat dat in dit geval ook aan de hand was. De betreffende handelaar deed iets te opzichtig onnozel en heeft opzettelijk het kentekenbewijs niet meegegeven zodat hij bij een controle het hopelijk kon oplossen door het bewijs zelf te brengen, hopend onder de boete uit te komen. Als die boete maar 50 euro was, zou het ook al heel snel lonen om misbruik te blijven maken van die dubbele groene platen. Als hij een paar keer is gepakt om €330 af te tikken dan is het al snel goedkoper een extra groen kenteken aan te vragen.

Dat is niet direct gevaarzetting, maar het is wel misbruik maken van een verzekering. En dat misbruik zorgt ervoor dat onze verzekeringspremies hoger worden dan nodig. Goede zaak dat daar hoge boetes op staan.
 
Maar als je puur en alleen kijkt naar het gevaar, dus niet het economische delict staat het compleet uit verhouding.

Vind dat die boete voor dat kind los vervoeren mag verzesvoudigen, minimaal.
6km/h te hard op de snelweg is al bijna 70 euro.
 
Maar als je puur en alleen kijkt naar het gevaar, dus niet het economische delict staat het compleet uit verhouding.

Vind dat die boete voor dat kind los vervoeren mag verzesvoudigen, minimaal.
6km/h te hard op de snelweg is al bijna 70 euro.

Zodra het een economisch delict betreft gaat het niet meer om de gevaarsetting Mark. Op economische delicten staan altijd al hoge boetes, domweg omdat degene die zich hieraan schuldig maakt, er economisch vaak heel erg beter van wordt, lees rijker.

Wat Mike probeert uit te leggen lijkt mij vrij duidelijk en dat was het niet in de uitzending.

Per groene kenteken krijg je een set van 3 kentekenplaten, namelijk een vierkante, een langwerpige set en een plaat voor motoren, zodat je met één groen kenteken eigenlijk alle soorten voertuigen kan laten rijden (verzekeren dus) tijdens de proefrit. Er mag er echter maar één tegelijk op de weg zijn, dat is namelijk een voorwaarde. Net zoals, om te controleren of er werkelijk maar één tegelijk op de weg is, je als garage verplicht bent om het originele kentekenbewijs van de groene platen mee te geven. Wil je meerdere proefritten gelijktijdig laten rijden, moet je dus meerdere kentekens aanschaffen. Dat kost veel geld natuurlijk. Wat veel garagebedrijven dus doen, zeker de grote merkdealers, ze sparen die kosten uit door op één kentekenbewijs meerdere voertuigen te laten rijden, want ze hebben toch 3 sets platen. En dat is dus een economisch delict en daar zijn de straffen hoog op. Heeft dus niets met gevaarsetting te maken...
 
Laatst bewerkt:
Overigens worden door garagebedrijven de groene kentekens op grote schaal misbruikt. Even boodschappen halen ermee, even wat onderdelen ophalen. Even een klant wegbrengen, even meegeven aan de klant als de auto in de garage staat en er geen leen auto beschikbaar is enz.......Als er dan iemand komt voor een proefrit, nou ja je voelt hem wel aankomen......


Daarom dus!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan