SC Project DB killer verwijderen

maxpost21

Rookie
2 aug 2016
11
0
Den Hoorn
Goedemiddag,

Vandaag besloot ik om mijn SC Project oval silencer (black stainless steel with carbon cap) eens te proberen zonder db killer op mijn BMW F800GS. Nu blijkt er niet zo'n mooi makkelijk schroefje op mijn uitlaat te zitten om de db killer te verwijderen, sterker nog, ik zie helemaal niets om het te verwijderen.

Iemand enig ervaring met deze of soortgelijke uitlaat?

Met vriendelijke groet,

Max
 
10f9umv.jpg

6o3d6s.jpg


De uitlaten worden straat legaal geleverd dus dat zal wel zo zijn. Volgens mij is het zichtbaar in het eerste plaatje (hopelijk)..
 
Bij mijn SC zat onderin een rubber dopje. Die kan je eruit halen en daar onder zat een umbusje.
Verwijderen en de db killer eruit pakken met een tang en resultaat was een oor verdovend lawaai _O-
 
Ik weet het niet zeker... Zie het niet zo goed op mijn telefoon. Maar zit die 3/4 ronde strip aan bovenzijde niet gewoon in een groef?
Ik zie volgens mij geen las ofzo zitten?
Misschien werkt deze als een soort seegerring.
 
@RR and @Slakky, toch wil ik het graag zelf eens aanhoren, zeker aangezien het mogelijk zou moeten zijn. Als het inderdaad zo'n kabaal is dat mensen er last van hebben dan gaat die er zo weer terug in!

@Royz, ik neem aan dat je die ronde strip op de eerste foto bedoeld? Ik zal er morgen meteen even naar kijken.

Ik heb een mailtje richting Italie gestuurd dus hopelijk morgen wat verheldering!
 
Nou meen ik me te herinneren ergens pas gelezen te hebben dat aftermarket uitlaten met E-keur tegenwoordig die E-keur alleen krijgen als de DB killer vast zit en niet meer met een simpel boutje los te halen is. Ik weet niet hoe oud die SC Project demper is?
Waar is Bolski als je hem nodig hebt? Die weet dat vast wel.
 
Laatst bewerkt:
@Beekberger, dat zou veel verklaren aangezien overal waar ik kijk zie ik zo'n simpel boutje in de uitlaat maar bij mij ontbreekt deze helaas. Ik heb niets gehoord vanuit Italie maar die zullen dit wel verifieren.

@Fobatai, daar zou die inderdaad moeten zitten :(
 
@RR and @Slakky, toch wil ik het graag zelf eens aanhoren, zeker aangezien het mogelijk zou moeten zijn. Als het inderdaad zo'n kabaal is dat mensen er last van hebben dan gaat die er zo weer terug in!

@Royz, ik neem aan dat je die ronde strip op de eerste foto bedoeld? Ik zal er morgen meteen even naar kijken.

Ik heb een mailtje richting Italie gestuurd dus hopelijk morgen wat verheldering!

Ja die bedoelde ik.
 
Waarschijnlijk is er dan toch iets veranderd door die euro 4 norm, zie ook dit topic: Verscherpte regels over de bevestiging van db-killers

Ik weet dat o.a. Akrapovic niet meer met verwijderbare boutjes mogen werken. De oplossing die zij gebruiken is om de DB killers met een tack van het lasapparaat vast te zetten. Dit zou dan met wat kracht los te krijgen zijn of door op een bepaalde plek wat weg te slijpen. Geen idee of dat hier ook al het geval is, maar just saying.

Edit: is die ring die op de foto te zien die als het ware over de killer zit niet verwijderbaar? Het lijkt wel een soort van 3/4 borging te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Jullie hebben het over die ring aan de binnenkant van de uitlaat neem ik aan? Want die aan de buitenkant heeft er volgens mij niets mee te maken.

Ik wacht ook nog steeds op instructies vanuit Italie...

Ik zal vanmiddag eens wat beter naar die 'ring' om de killer kijken!
 
Die killer is zo te zien geborgd met een borgring zoals hieronder, waarvan de gaatjes eraf zijn gehaald.
Erin plaatsen is vrij eenvoudig, maar eruit wordt erg lastig. Dit lijkt mij de bedoeling gezien de regelgeving inderdaad.

von-arx-34-serie-borgring-tbv-afsluitmoer_156_1_G.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan